راهنمای خرید بهترین تبلت مایکروسافت


آنیا عباسی
نظرات 0
content-main-img
مایکروسافت از برندهای مشهور و معتبر دنیای تکنولوژی است که سالیانه تعدادی تبلت با قابلیت‌ها و رنج قیمتی مختلف به بازار عرضه می‌کند.

بیش از یک دهه پیش مایکروسافت، برند سرفیس را معرفی و مردم را با تبلت‌هایی آشنا کرد که می‌توانند جایگزین لپ تاپ شوند. از آن زمان تاکنون سرفیس‌های مایکروسافت در مدل‌های سرفیس بوک، سرفیس پرو و سرفیس گو به بازار عرضه شده‌اند و مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته‌اند.

خرید انواع تبلت‌های مایکروسافت

مایکروسافت با توجه به قدرت عملکرد بالا و توانایی حمل آسان، محصولات سرفیس را تولید کرده است. این محصولات با وجود بدنه سبک و ظریف،‌ سخت‌افزارهای قدرتمندی دارند و قطعات آن‌ها از بهترین متریال ساخته شده‌اند. تبلت‌های مایکروسافت به‌اندازه لپ تاپ‌های مایکروسافت قدرتمند هستند و از طرف دیگر طراحی نازک و سبکی دارند. به لطف توانایی سازندگان محصولات مایکروسافت اکنون می‌توانید تبلتی تهیه کنید که اندازه لپ تاپ‌ها قدرتمند باشد و البته قابلیت حمل آسان داشته باشد. در این مقاله قصد داریم شما را در خرید تبلت مایکروسافت راهنمایی کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. 

انواع تبلت‌های مایکروسافت

در ادامه توضیحاتی از تبلت‌های سرفیس پرو، سرفیس گو و سرفیس بوک ارائه کرده و شما را با ویژگی‌های هر یک آشنا می‌کنیم. شما بعد از مطالعه مشخصات هر کدام از تبلت‌ها با توجه به نیاز و البته بودجه خود می‌توانید تبلت مایکروسافت مناسب خود را تهیه کنید. برای خرید تبلت مایکروسافت باید در نظر داشته باشید، به دنبال چه ویژگی‌هایی هستید؟ می‌خواهید دستگاه شما تا چه اندازه قدرتمند باشد؟ با ما همراه باشید تا با توصیه‌های پیش از خرید تبلت مایکروسافت آشنا شوید.

تبلت های Microsoft surface pro

تبلت‌های سرفیس پرو مایکروسافت Microsoft surface pro

تبلت‌های سرفیس پرو برای انواعی از کارها از جمله فعالیت‌های روزمره و شخصی، مهندسی و محاسباتی مناسب هستند و با قابلیت حمل آسان، کاربری آن‌ها بسیار راحت است. این تبلت‌ها با طراحی خاص و قطعات قدرتمند از قیمت بالاتری نسبت به باقی مدل‌ها برخوردارند. تبلت‌های سرفیس پرو از سیم کارت پشتیبانی نمی‌کنند، به همین دلیل امکان مکالمه ندارند با این حال با توجه به دیگر قابلیت‌های تبلت‌های پرو، کاربران زیادی از این محصولات رضایت دارند. در ادامه در مورد دو مدل از بهترین تبلت‌های مایکروسافت یعنی سرفیس پرو 8 و سرفیس پرو 9 بیشتر صحبت می‌کنیم.

1- تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 8

تبلت‌های سرفیس پرو 8 با بهبودهای قابل توجهی از ماوس و کیبورد گرفته تا کامپیوترهای رومیزی تولید شدند. دستگاه‌های مختلفی با برند سرفیس در بازار موجود هستند که توسط مایکروسافت تولید شده‌اند. از میان تمام این محصولات، کاربران از سرفیس پرو بیشتر از بقیه دستگاه‌ها استقبال کردند.

علت محبوبیت تبلت های Surface Pro وزن نسبتا سبک آن بود که با اتصال کیبورد مغناطیسی، می‌توانست به لپ تاپی با سیستم عامل کامل دسکتاپ تبدیل شود که قابلیت حمل آسان دارد. در واقع باید اعتراف کرد که ایده تولید تبلت های سرفیس پرو از همان ابتدا جذاب بود و همین مشخصات چشمگیر، سبب محبوبیت آن میان کاربران شده است.

Microsoft surface pro 8

در سال 2019 زمانی که مایکروسافت سرفیس پرو 8 رو معرفی می‌کرد، از عضو جدید سری سرفیس پرو هم رونمایی کرد؛ سرفیس پرو ایکس که از تراشه ARM استفاده می‌کرد و عملکردش چندان موفق نبود. کاربران به‌دنبال تبلتی بودند که هم تراشه‌ای قدرتمند داشته باشد و هم طراحی مدرن Surface Pro X! سرفیس پرو 8 دقیقا همان تبلتی بود که این کاربران خواهان آن بودند. در سال 2021 این تبلت‌ها با طراحی مدرن، پردازنده‌ای قدرتمند و نمایشگری بزرگ، خیلی زود تقاضای زیادی پیدا کردند. در واقع سرفیس پرو ۸ ترکیبی از سرفیس پرو 7 پلاس و سرفیس پرو ایکس است.

تبلت های Surface Pro 8 مایکروسافت، در دو رنگ مشکی و نقره‌ای با نمایشگر 13 اینچی و حاشیه‌های کناری باریک به فروش می‌رسند. این تبلت‌های مایکروسافت درگاه USB-A ندارند و از دو درگاه USB-C بهره می‌برند. کاربران در این سری از محصولات، اگر بخواهند می‌توانند از کارت گرافیک اکسترنال یا حافظه‌های اکسترنال پرسرعت استفاده کنند. تبلت های سرفیس پرو 8 مایکروسافت از استاندارد تاندربولت بهره می‌برند که در این صورت کاربران می‌توانند در صورت تمایل در سناریوهای جدی‌تر یا حتی بازی از آن استفاده کنند.

تبلت Microsoft surface pro 8

اگرچه امکان شارژ تبلت سرفیس پرو 8 از درگاه USB-C وجود دارد اما می‌توان از درگاه اختصاصی سرفیس کانکت هم استفاده کرد. با سرفیس کانکت می‌توان سرفیس پرو 8 را تا 65 وات شارژ کرد. سرفیس پرو 8 به جک 3.5 میلی‌متری هم مجهز است و برای تماس‌های تصویری می‌توانید از از وب‌کم 5 مگاپیکسلی بهره ببرید. دوربین پشتی این تبلت حسگر 10 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار دارد که قابلیت ضبط ویدیوی 4K هم دارد. 

Surface Pro 8 با قابلیت Windows Hello امکان احراز هویت دارد و طبق گفته‌های مایکروسافت، میکروفون‌های دوگانه این محصولات هم عملکرد بسیار خوبی دارند. قابلیت پشتیبانی از Wi Fi 6 و Bluetooth 5.1 از دیگر ویژگی‌های تبلت‌های سرفیس 8 پرو است. صفحه‌نمایش تبلت‌های سرفیس پرو در سری 8 در مقایسه با نسل‌های قبلی بزرگتر و با کیفیت‌تر شده است. این صفحه‌نمایش ها 13 اینچی هستند و وضوح تصویر آن 1920 در 2880 پیکسل است و نرخ نوسازی آن برای اولین‌بار در بین تمام کامپیوترهای سرفیس، به 120 هرتز افزایش یافته. البته باید خاطر نشان کرد که نرخ نوسازی به‌صورت پیش‌فرض روی 60 قرار دارد و در صورت تمایل می‌توانید آن را در تا 120 هرتز افزایش دهید. خوب است به این نکته هم اشاره کنیم که تبلت های سرفیس پرو ۸ از محتوای HDR با استاندارد Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند.

تبلت‌های Surface Pro 8
اسپیکرهای تبلت‌های سرفیس پرو 8 در مقایسه با محصولات نسل قبل بهبود یافته‌اند و صدا را با کیفیت قابل قبولی پخش می‌کنند. مایکروسافت کیبورد سرفیس پرو 8 را به صورت دو نسخه به فروش می‌رساند، به صورت تکی یا همراه با قلم اسلیم‌پن. ساختار کیبورد و کلیدها در کیبورد سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو 8 تفاوت چندانی با هم ندارند. این کیبوردها به صورت مغناطیسی و از طریق درگاه اختصاصی به سرفیس پرو وصل می‌شود.

در سرفیس پرو 8 از تراشه‌های نسل یازدهم استفاده شده است و در آن دیگر از تراشه i3 خبری نیست. تبلت‌های سرفیس پرو 8 با تراشه‌های Core i7 و Core i5 تولید می‌شوند و مدل i7 تراشه پرسرعت‌تری دارد. باتری به‌کار رفته در تبلت های سرفیس پرو 8، باتری لیتیوم-یونی 50 وات‌ساعتی است که نسبت به نسل گذشته 15٪ بهتر شده است. اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که سرفیس پرو 8 نمایشگری بزرگتر با نرخ نوسازی 120 هرتز دارد.

به‌طور کل عملکرد تبلت سرفیس پرو 8 زمانی که مانند یک لپ تاپ از آن استفاده می‌کنید، خوب است و ایراد زیادی از آن نمی‌توان گرفت. این تبلت‌ها برای کارهای اداری و روزمره، کاربری جذابی دارند و مایکروسافت با ارائه بهبودهایی در بخش‌های مختلف، نقاط ضعف لپ تاپ‌های نسل قبل را برطرف کرده است.

تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 8 (Core i5, 13") ظرفیت 256/8 گیگابایت

تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 8 (Core i7, 13") ظرفیت 256/16 گیگابایت

2- تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 9

سرفیس پرو 9 از محصولات قدرتمند و زیبای مایکروسافت به شمار می‌آید که از کیفیت ساخت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. در ادامه به جزییات این تبلت‌ها بیشتر می‌پردازیم.

بررسی تبلت‌های سرفیس پرو 9 را با ظاهر آن شروع می‌کنیم؛ این محصول ظاهری زیبا و چشم‌نواز دارد و لبه‌های گردی که برای آن در نظر گرفته شده باعث می‌شود تا کاربری راحتی داشته باشد. صفحه نمایش این تبلت‌ها 13 اینچی است و در ابعاد 9.3 در 209 میلی‌متر و ضخامت 287 میلی‌متر، 879 گرم وزن دارد. با توجه به ابعاد و وزن تبلت های Surface Pro 9 این محصولات قابلیت حمل آسان دارند و فضای کمی را به خود اختصاص می‌دهند.

صفحه‌نمایش تبلت سرفیس پرو 9 حاشیه‌های باریکی دارد و بدنه باکیفیت و فلزی آن هم جذابیت ویژه‌ای به ظاهر این تبلت‌ها بخشیده است. پورت شارژ در لبه راست این تبلت‌ها قرار داده شده و در لبه چپ دو پورت USB-C دیده می‌شود. در لبه بالا دکمه پاور و تنظیم صدا قرار دارد و در لبه پایین هم پورت کیبورد تعبیه شده است. در پشت تبلت پایه و یک دوربین قرار دارد که پایه برای کاربری راحت‌تر شما طراحی شده است.

Surface Pro 9

صفحه‌نمایش تبلت‌های سرفیس پرو 9 بسیار باکیفیت هستند و از روشنایی و کیفیت بالایی برخوردارند. عملکرد صفحه نمایش لمسی هم مطلوب است و حساسیت خوبی در تشخیص لمس کاربر دارد. صفحه‌نمایش این تبلت‌ها حاشیه باریکی دارند و از زاویه دید فوق‌العاده‌ای برخوردارند.

وضوح تصویر در تبلت سرفیس پرو 9، 2880 در 1920 پیکسل است و مایکروسافت در این محصولات از پنل PixelSense Flow استفاده کرده. صفحه‌نمایش تبلت‌های سرفیس پرو 9 از نرخ نوسازی 120 هرتزی و قلم پشتیبانی می‌کنند. این صفحه‌نمایش‌ها به استاندارد دالبی Vision IQ مجهز هستند و تا 450 نیت روشنایی تولید می‌کنند. در کل می‌توان گفت صفحه نمایش تبلت سرفیس پرو 9 عملکرد مطلوب و کیفیت بالایی دارند.

مایکروسافت در بخش سخت‌افزاری تبلت های سرفیس پرو 9 هم عملکرد خوبی داشته و این محصولات را با امکانات سخت‌افزاری خوب راهی بازار کرده است. پردازنده گرافیکی به‌کار رفته در این تبلت‌ها از نوع Iris Xe است و سرفیس پرو 9 پردازنده گرافیکی مجزا ندارد.

تبلت Surface Pro 9

تبلت‌های Surface Pro 9 هم برای فعالیت‌های اداری و هم برای کارهای گرافیکی مناسب است و از نرم‌افزارهایی چون فتوشاپ و سایر موارد ویرایش عکس و ویدیو پشتیبانی می‌کند. فن و سیستم خنک‌کننده تبلت سرفیس پرو 9 به‌خوبی عمل می‌کند و از این جهت صدای بسیار کمی هم تولید می‌شود. باید گفت در استفاده از این تبلت‌‌های مایکروسافت دچار مشکل نمی‌شوید و ویندوز 11 نصب‌شده روی این محصول هم عملکرد مطلوبی دارد.

باتری سرفیس پرو 9، 47.7 وات‌ساعت است و آداپتوری 65 واتی درون جعبه قرار دارد که به همان پورت سرفیس کانکت وصل می‌شود. surface pro 9 مجهز به دو اسپیکر است که عملکرد خوبی دارند و حجم صدای آن‌ها قابل‌قبول است.

تبلت Microsoft surface pro 9

در مجموع سری سرفیس پرو 9 مایکروسافت محصولی شناخته‌شده است که کاربردهای فراوانی هم دارد. این محصول با قابلیت‌های جذاب چون صفحه‌نمایش باکیفیت، سخت‌افزار قدرتمند، پشتیبانی از نرم‌افزارهای متعدد، سیستم‌عامل ویندوز و سایر موارد راهی بازار شده است. تبلت‌های مایکروسافت سرفیس پرو 9 برای افرادی مناسب است که به‌دنبال محصولی با عملکرد خوب و قابلیت حمل آسان هستند. باید بگوییم که تبلت‌های سرفیس پرو 9 از جذاب‌ترین و جدیدترین محصولات مایکروسافت هستند که می‌توانید انتخاب کنید.

تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 9 (Core i5, 13") ظرفیت 256/8 گیگابایت

تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 9 (Core i7, 13") ظرفیت 256/16 گیگابایت

3- تبلت‌های مایکروسافت سرفیس گو Microsoft surface go

این مدل از تبلت‌های مایکروسافت قیمت پایین‌تری نسبت به باقی مدل‌ها دارد و از محصولات اقتصادی این برند محسوب می‌شوند. تبلت‌ها سرفیس گو بین دانشجویان طرفدار دارد چرا که هم ابعاد کوچک‌تری دارد و هم مجهز به قلم نوری است. این محصولات می‌توانند به‌عنوان یک تبلت دوکاره استفاده شوند؛ در واقع تبلت‌های Microsoft surface go هم به سیستم‌عامل ویندوز مجهز است و هم با نصب کیبورد می‌توانند تجربه‌ای شبیه به لپ‌‌تاپ را به کاربر منتقل کند و هم بدون نصب کیبورد به یک تبلت معمولی تبدیل می‌شود که به سیستم عامل ویندوز و صفحه‌نمایش لمسی مجهز است.

Microsoft surface go

سری سرفیس گو تبلت‌های مایکروسافت از باکیفیت‌ترین تبلت‌های ویندوزی بازار محسوب می‌شوند و اگرچه قیمت پایین‌تری نسبت به باقی تبلت‌های ویندوزی مایکروسافت دارد اما به هیچ‌وجه کیفیت پایینی ندارند. تبلت‌های سرفیس گو می‌تواند تجربه‌ای دلنشین از کار با یک تبلت ویندوزی یا دومنظوره را به شما منتقل کنند.

4- تبلت‌های مایکروسافت سرفیس بوک Microsoft surface book

شرکت مایکروسافت سری سرفیس بوک را به جهت رقابت با مک بوک‌های اپل راهی بازار کرد. در واقع سری سرفیس بوک مایکروسافت لپ‌تاپ‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها به عنوان تبلت هم استفاده کنید، فقط کافی است که قسمت صفحه کلید آن را جدا کنید. 

Microsoft surface book

تبلت‌های Microsoft surface book در واقع محصولاتی هستند که کاربران مایکروسافت سال‌ها منتظر آن بودند. اگرچه تبلت‌های سری پرو بسیار قدرتمند بودند اما در حقیقت توان رقابت با مک‌بوک‌های اپل را نداشتند و به همین جهت مایکروسافت از دستگاهی رونمایی کرد که همه را شگف‌زده کرد و انتظارها را به پایان رساند.این سری از تبلت‌ها هم ظاهری زیبا و باکیفیت دارند و هم از مشخصات فنی خوبی برخوردار هستند. سرفیس بوک های مایکروسافت به قلم نوری هم مجهز هستند و می‌توانید از قلم نوری برای کاربری‌های مختلف خود کمک بگیرید.

سخن آخر

در مجموع می‌توان گفت تمام تبلت های مایکروسافت از کیفیت ساخت خوبی و ظاهری جذاب برخوردارند و اگر قصد خرید تبلت‌های ویندوزی دارید، بی‌تردید محصولات مایکروسافت گزینه‌ی خوبی برای انتخاب هستند. این تبلت‌ها از نظر نرم‌افزاری و سخت‌‌افزاری امکانات بسیار خوبی دارند و به همین خاطر بازدهی فوق‌العاده‌ای دارند. تبلت‌های مایکروسافت طراحی منحصربه‌فردی دارند که مختص به این شرکت است؛ از لحاظ سخت‌افزاری هم تبلت‌های مایکروسافت کاملا قدرتمند هستند و قطعاتی که در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود، منحصرا برای بالا بردن کیفیت محصولات و رضایت کاربران است. 

پرسش‌های متداول

عملکرد تبلت‌های سرفیس پرو 9 چگونه است؟

این تبلت‌ها از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عملکرد بسیار خوبی دارند.

آیا سرفیس پرو 9 از قلم پشتیبانی می‌کند؟

 بله؛ این تبلت‌ها از قلم پشتیبانی می‌کنند.

کدام سری از تبلت‌های معرفی شده در این راهنما قیمت پایین‌تری دارد؟

معمولا محصولات سری سرفیس گو قیمت پایین‌تری نسبت به باقی تبلت‌های مایکروسافت دارد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.