بررسی گلکسی واچ اولترا، ساعت جدید سامسونگ


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
نسل اول گلکسی واچ اولترا با حسگرهای بهبود یافته و مقاومت بالا در رویداد آنپکد ۲۰۲۴ رونمایی شد. برای بررسی گلکسی واچ اولترا، جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ، در این مقاله همراه ما باشید.

یکی از محصولاتی که سامسونگ در مراسم آنپکد ۲۰۲۴ از آن رونمایی کرد، گلکسی واچ اولترا است. این ساعت هوشمند با سه بند مختلف در اندازه‌های M/L وارد بازار شد و می‌توانید متناسب با مچ دست خود، یکی از سایزهای موجود را انتخاب و خریداری کنید.

قیمت روز ساعت هوشمند

گلکسی واچ اولترا یک ساعت هوشمند قدرتمند است و برای تمام افرادی که در بیرون از منزل مشغول به کار هستند و همچنین افرادی که به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند، گزینه مناسبی به‌شمار می‌رود. این ساعت با برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد می‌تواند یک رقیب جدی برای اپل واچ اولترا باشد. اکنون برای آشنایی با قابلیت های گلکسی واچ اولترا، جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ تا انتهای این مطلب با کالاتیک همراه شوید.

معرفی ویژگی‌های گلکسی واچ اولترا

گلکسی واچ اولترا، یکی از زیباترین ساعت‌های هوشمند کمپانی سامسونگ است که در مراسم آنپکد ۲۰۲۴ در کنار محصولات دیگری چون گلکسی رینگ، گلکسی بادز ۳ و ۳ پرو، گوشی‌های تاشو Z Fold 6 و Z Flip 6 و گلکسی واچ ۷ معرفی شد. این ساعت با بهره‌مندی از سنسورهای تناسب اندام می‌تواند همراه مناسبی برای ورزشکاران بوده و اطلاعات دقیقی از وضعیت بدن آن‌ها را در اختیارشان قرار دهد.

ویژگی‌های گلکسی واچ اولترا

در ادامه با بررسی ویژگی های گلکسی واچ اولترا شما را با امکانات بیشتری از این محصول آشنا می‌کنیم. با کالاتیک همراه باشید.

نکات مثبت

  • طراحی بادوام
  • مجموعه‌ای غنی از سنسورها و ویژگی‌های سلامت
  • صفحه نمایش بزرگ و روشن AMOLED
  • کنترل های لمسی و اشاره ای پاسخگو
  • مقام در برابر نفوذ آب و گرد‌ و غبار و شرایط سخت

نکات منفی

  • برخی از مشکلات دقت GPS
  • بدون پشتیبانی از نقشه برداری آفلاین

بررسی طراحی و ساخت گلکسی واچ اولترا

  • بدنه تنها در یک اندازه 47.4 میلیمتر
  • دکمه سریع تعبیه شده در تاچ
  • بادوام ترین ساعت هوشمند سامسونگ

سامسونگ در طراحی گلکسی واچ اولترا متفاوت تر از گلکسی واچ ۷ عمل کرده و برای صفحه نمایش از یک قاب مربعی شکل به ابعاد 12.1×47.4×47.4 میلی‌متر استفاده کرده است. برخلاف گلکسی واچ 7، Ultra فقط در یک اندازه بدنه عرضه می‌شود و ممکن است برای برخی از مچ‌ها که بسیار باریک هستند، مقداری بزرگ باشد.

استفاده از فریم تیتانیومی در گلکسی واچ اولترا، علاوه بر این‌که سبب ایجاد ظاهری زیبا و لوکس در ساعت می‌شود، وزن آن را نیز کاهش می‌دهد؛ به طوریکه هنگام استفاده از آن به هیچ عنوان احساس سنگینی نخواهید کرد. همچنین، وجود این فریم، سبب افزایش مقاومت بالای این ساعت سامسونگ در برابر هرگونه ضربه یا خط‌وخش خواهد شد.

بررسی طراحی و ساخت گلکسی واچ اولترا

در سمت راست ساعت گلکسی واچ اولترا، سه دکمه را مشاهده می‌کنید که یکی از آن‌ها حالت برجستگی دارد و به نام دکمه سریع شناخته می‌شود. با لمس این دکمه می‌توانید دسترسی سریع به صفحه ردیابی تمرین، قفل کردن ساعت هنگام شنا و بسیاری موارد دیگر داشته باشید. یکی از قابلیت‌های جالب دکمه سریع، این است که با فشردن آن به مدت پنج ثانیه می‌توانید حالت آژیر را فعال کنید و در صورت گم شدن هنگام سفر یا حبس شدن در یک مکان، با منتشر شدن صدای ۸۶ دسی بل که نوعی زنگ هشدار محسوب می‌شود، خود را از آن وضعیت نجات دهید.

استفاده از گواهی IP68 و MIL-STD 810H سبب شده تا این ساعت در برابر آب و گرد و غبار مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین برخورداری از استاندارد 10ATM، استفاده از گلکسی واچ اولترا را تا فشار ۱۰ اتمسفری و عمق ۱۰۰ متری آب را ممکن می‌کند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت به شنا و غواصی در عمق دریا مشغول شوید.

بررسی صفحه نمایش گلکسی واچ اولترا

  • صفحه نمایش 1.5 اینچی سوپر امولد
  • پشتیبانی از قابلیت همیشه روشن
  • میزان روشنایی ۳۰۰۰ نیت

گلکسی واچ اولترا دارای صفحه نمایش ۱.۵ اینچی از نوع Super AMOLED است که محتوا را با وضوح ۴۸۰ در ۴۸۰ پیکسل در اختیار کاربران می‌گذارد. در حقیقت سامسونگ صفحه نمایش گلکسی واچ اولترا را در اندازه نسخه ۴۴ میلی‌متری گلکسی واچ ۷ طراحی کرده که یکی از گزینه‌های شباهت این دو ساعت هوشمند به یکدیگر به شمار می‌رود.

بررسی صفحه نمایش گلکسی واچ اولترا

در جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ یعنی ساعت واچ اولترا میزان روشنایی به ۳۰۰۰ نیت می‌رسد؛ بنابراین می‌توانید به آسانی در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم از ساعت استفاده کرده و به تماس‌ها و پیام‌های خود پاسخ دهید.

یکی دیگر از قابلیت های گلکسی واچ اولترا در قسمت صفحه نمایش، برخورداری از تراکم ۳۲۷ پیکسل در هر اینچ است که سبب می‌شود تا تصاویر با جزییات دقیق و کیفیت بالا برای کاربر به نمایش گذاشته شوند. سامسونگ برای محافظت از این صفحه نمایش از گلس کریستال سافایر (Sapphire Crystal) استفاده کرده که در برابر خط افتادگی و همچنین ضربه‌های محکم مقاومت خوبی داشته و آسیب نمی‌بیند.

بررسی میکروفون ساعت واچ اولترا

  • برقراری تماس با کیفیت بالا
  • مناسب برای استفاده از دستیارهای صوتی مختلف

میکروفون و بلندگوی استفاده شده در گلکسی واچ اولترا از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند رضایت کاربر را هنگام برقراری تماس کسب کند. همچنین می‌توانید هنگام استفاده از دستیار صوتی گوگل و یا Bixby در ساعت هوشمند Galaxy Watch Ultra پاسخ سوالات خود را با کیفیت مناسبی دریافت کنید.

در حالت کلی شاید کیفیت بلندگوهای گلکسی واچ اولترا به خوبی کیفیت میکروفون آن نباشد، اما می‌تواند در انجام امور مبتنی بر صدا رضایت شما را جلب کند.

بررسی میکروفون ساعت واچ اولترا

بررسی مشخصات فنی Galaxy Watch Ultra

  • مجهز به اندروید Wear OS 5 و رابط کاربری One UI Watch 6
  • ارائه پاسخ‌های پیشنهادی مبتنی بر هوش مصنوعی
  • مجهز به تراشه اگزینوس W1000

کمپانی سامسونگ برای قسمت نرم‌افزاری ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا از اندروید Wear OS 5 و رابط کاربری One UI Watch 6 استفاده کرده است. این سیستم عامل علاوه بر ارائه امکانات پیشرفته، از طریق آپدیت‌های مداوم می‌تواند امنیت محصول و عملکرد بهتر آن را تضمین کند.

بررسی مشخصات فنی Galaxy Watch Ultra

در قسمت سخت افزار گلکسی واچ اولترا، تراشه قدرتمند اگزینوس W1000 با استفاده از پردازنده مرکزی Penta-core و پردازنده گرافیکی Mali-G68 عملکرد بسیار خوبی در اجرای دستورات از خود به نمایش می‌گذارد. سامسونگ برای جدیدترین ساعت هوشمند خود همانند گلکسی واچ ۷، از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ گیگابایت حافظه رم استفاده کرده است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت به نصب برنامه‌ها، ذخیره موسیقی و موارد دیگر بپردازید.

بررسی قابلیت های تناسب اندام و ردیابی گلکسی واچ اولترا

  • GPS با دو فرکانس
  • حالت ردیابی چند ورزشی
  • ویژگی های مسیر و ناوبری

گلکسی واچ اولترا یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است که علاوه بر داشتن قابلیت‌های مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، از امکانات مختلفی برای پایش و بهبود سلامت کاربران نیز بهره‌مند بوده و می‌تواند وضعیت بدن کاربر را کنترل کند.

بررسی قابلیت های تناسب اندام و ردیابی گلکسی واچ اولترا

در گلکسی واچ اولترا از سنسورهای مختلفی به منظور پایش وضعیت خواب، پایش ضربان قلب، محاسبه سطح اکسیژن خون، الکتروکاردیوگرام (ECG)، سنجش دمای بدن و آب گام شمار و همچنین پایش سلامت بانوان استفاده شده است. بنابراین می‌تواند به صورت ۲۴ ساعت سلامت بدن شما را کنترل کرده و در صورت لزوم هشدارهایی را ارسال کند.

همچنین این کمپانی برای افرادی که به دنبال تناسب اندام خود هستند، حسگرهایی را درون گلکسی واچ اولترا تعبیه کرده که با استفاده از آن می‌توانند از امکاناتی چون پایش فعالیت‌های بدنی، برخورداری از حالت‌های ورزشی متنوع، پایش تمرینات و شدت فعالیت، GPS و موقعیت‌یابی، پایش وضعیت بدن و ریکاوری پس از تمرینات بهره‌مند شوند.

بررسی باتری گلکسی واچ اولترا

  • در حالت ساعت هوشمند، 2-3 روز دوام می‌آورد
  • در حالت ذخیره انرژی تا 100 ساعت شارژدهی دارد.
  • در حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی تا 48 ساعت شارژدهی دارد.

جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ برای تامین انرژی خود از یک باتری لیتیوم یونی به ظرفیت ۵۹۰ میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند. این باتری با عملکرد پایدار و دوام بالایی که دارد به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند بدون نیاز به شارژ مجدد، از ساعت خود برای مدت‌زمان طولانی استفاده کند.

بررسی باتری گلکسی واچ اولترا

سامسونگ ادعا می‌کند که باتری استفاده شده در گلکسی واچ اولترا در حالت معمولی ۱۰۰ ساعت و در صورت استفاده از تمام امکانات محصول، ۴۸ ساعت شارژدهی خواهد داشت. یکی دیگر از قابلیت های این ساعت، پشتیبانی از شارژ بی سیم با توان ۱۰ وات است. با استفاده از این قابلیت دیگر نیازی به اتصال به کابل نیست و می‌توانید ساعت خود را با سرعت بالا شارژ کنید.

آیا گلکسی واچ اولترا ارزش خرید دارد؟

گلکسی واچ اولترا، یکی از بهترین ساعت های هوشمند بازار است که با برخورداری از قابلیت‌های پیشرفته، طراحی مقاوم و وزن سبک توانسته مورد رضایت کاربران بسیاری قرار بگیرد. همچنین گلکسی واچ اولترا با ارائه امکانات پزشکی و ورزشی می‌تواند یک گزینه خرید مناسب برای کاربرانی باشد که به تناسب اندام و سلامت خود اهمیت می‌دهند.

در حالت کلی Galaxy Watch Ultra یک ساعت هوشمند با عملکرد فوق‌العاده است که ارزش خرید بالایی در بازار محصولات دیجیتال دارد و می‌تواند در هر زمینه‌ای رضایت کاربر را جلب کند. بنظر شما سامسونگ با عرضه گلکسی واچ اولترا، توانسته اپل را کنار بزند و به عنوان بهترین تولیدکننده ساعت هوشمند در بازار شناخته شود؟

پرسش های متداول

قیمت گلکسی واچ اولترا چقدر است؟

ساعت واچ اولترا با قیمت ۶۵۰ دلار به بازار عرضه شده است.

قابلیت مکالمه گلکسی واچ اولترا چگونه است؟

میکروفون استفاده شده در گلکسی واچ اولترا از کیفیت بالایی برخوردار است و به کاربر امکان برقراری یک تماس بدون نقص را می‌دهد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.