راهنمای خرید لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
ما در این راهنمای خرید لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار ابتدا سخت‌افزار موردنیاز لپ تاپ این رشته را بررسی کرده و در ادامه به معرفی 5 مورد از بهترین لپ تاپ های رشته نرم افزار خواهیم پرداخت. اگر دانشجو رشته نرم‌افزار هستید و به دنبال یک لپ‌تاپ مناسب برای رشته خود می‌گردید، تا انتهای این مطلب با کالاتیک همراه باشید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار از گرایش‌های مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی هستند که از نظر مفهومی با هم تفاوت‌هایی دارند. نرم‌افزار مثل روح کامپیوتر است و سخت‌افزار نقش جسم را دارد. مهندسین و دانشجویان نرم‌افزار تخصصی‌تر کارشان طراحی، برنامه‌نویسی و ارزیابی نرم‌افزارها و داده‌ها است.

یک مهندس و یا دانشجوی نرم‌افزار تمام مدت سر و کارش با لپ‌تاپ است و بدون یک لپ تاپ رشته نرم افزار مناسب، هرگز قادر به انجام کارهای دانشجویی و عملی خود نخواهد بود. یک لپ تاپ رشته نرم افزار مناسب باید از ویژگی‌های پردازشی خوبی برخوردار بوده و علاوه بر پردازنده قوی، باید از میزان حافظه رم کافی نیز بهره‌مند باشد.

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ مهندسی از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

الزامات سخت افزاری لپ تاپ رشته نرم افزار

  • پردازنده؛ پردازنده نسل 10 اینتل Core i5 یا معادل آن، پردازنده‌ نسل 4 ای‌ام‌دی Ryzen 5
  • پردازنده گرافیکی؛ یک پردازنده گرافیکی آن‌برد Iris Xe یا پردازنده گرافیکی آن‌برد AMD radeon rx vega کفایت می‌کند
  • حافظه رم؛ حداقل 8 گیگابایت رم با قابلیت ارتقا به 16 گیگابایت نیاز است
  • فضای ذخیره‌سازی؛ حداقل 512 گیگابایت حافظه SSD

بهترین لپ تاپ رشته نرم افزار

برای خرید یک لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار مناسب نیازی نیست همان ابتدا هزینه زیادی کرده و مدل‌های پرچم‌دار کمپانی‌ها را تهیه کنید؛ به‌ویژه اگر به‌تازگی وارد این رشته شده باشید. خرید یک لپ‌تاپ میان‌رده برای ابتدای کار کفایت می‌کند؛ فقط توجه داشته باشید که پردازنده آن با حداقل پردازنده ذکر شده در بخش الزامات سخت‌افزاری فوق برابری کند.

ابعاد نمایشگر، پورت‌ها نیز یکی دیگر از مواردی بوده که باید در هنگام خرید به آن دقت داشته باشید. علاوه بر موارد یاد شده، کیبورد نیز از دیگر قسمت‌های لپ تاپ رشته نرم افزار بوده که باید استاندارد باشد؛ چرا که یک برنامه‌نویس و یا یک دانشجوی نرم‌افزار، مدت‌زمان زیادی را با کدنویسی سپری می‌کند.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FX506LH-HN004

لپ تاپ رشته نرم افزار ایسوس مدل TUF Gaming FX506LH-HN004

اگر دانشجوی رشته نرم‌افزار هستید، برند ایسوس برای شما پیشنهاد عالی دارد. این برند تایوانی تا کنون توانسته است لپ‌تاپ‌های بسیار خوبی در تمام بازه‌های قیمتی تولید کرده و رضایت تمام کاربران از جمله دانشجویان نرم‌افزار و برنامه‌نویسان را جلب کند. یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس که می‌توانیم برای همین منظور معرفی کنیم، لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FX506LH-HN004 است.

این لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار ایسوس با بدنه مشکی و پلاستیک مستحکم یک‌پارچه از ابعاد 24.7 میلی‌متر در 256 میلی‌متر در 359 میلی‌متر و وزن 2.3 کیلوگرم برخوردار بوده که حمل آن نسبتاً راحت است. ایسوس همچنین مدعی بوده که این لپ‌تاپ با مجموعه‌ای از تست‌های سختی MIL-STD-810H سنجیده شده‌ است.

کیبورد RGB این لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار از صفحه‌ای بزرگ و مناسب برخوردار است و دکمه‌‌ خاموش و روشن آن از صفحه‌کلید مجزا تشکیل شده‌ است. قسمت اعداد هم در این کیبورد در نظر گرفته شده اما متأسفانه کلیدهای جهت‌دار بیش از حد کوچک هستند. اما از طرف دیگر انعطاف پایین صفحه جزو نکات مثبت کیبورد به شمار می‌رود.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FX506LH-HN004 به یک پنل فول اچ‌ دی IPS، مجهز شده که قطر آن 15.6 اینچ (39.62 سانتی‌متر) و وضوح تصویر آن 1920 در 1080 است. نمایشگر لپ‌تاپ TUF Gaming ایسوس زوایای دید راحتی دارد که زاویه 45 درجه‌ای، بهترین زاویه دید این پنل است.

حداکثر نور در مرکز صفحه 306 نیت بوده که به طور میانگین 278 نیت برای کل صفحه با ماکزیمم انحراف 14%، در نظر گرفته شده است؛ بنابراین کار با آن در فضای باز راحت خواهد بود.

سخت‌افزاری که ایسوس برای این لپ‌تاپ خود در نظر گرفته، پردازنده نسل 10 اینتل Core i5 است و ازآنجایی‌که با نسل 10H این پردازنده روبه‌رو هستیم، می‌توان روی پردازش محاسباتی قدرتمند آن حساب کرد. پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1650 انویدیا نیز از پردازش گرافیکی مناسبی برخوردار است.

8 گیگابایت حافظه رم قابل ارتقا به 16 گیگابایت از نوع DDR4 به همراه 512 گیگابایت حافظه SSD، از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار بوده که سرعت خواندن و نوشتن داده‌ها را تضمین می‌کند.

خرید لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FX506LH-HN004

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-15IAH7

لپ تاپ رشته نرم افزار لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-15IAH7

لپ‌تاپ‌های لنوو پیشنهاد دیگر ما به دانشجویان رشته نرم‌افزار و برنامه‌نویسان است. لنوو با استفاده از سخت‌افزار قدرتمند در کنار پایین نگه‌داشتن قیمت فروش، توانسته است نظر اقشار مختلفی از جمله دانشجویان رشته نرم‌افزار را به خود جلب کند. اگر دانشجوی رشته نرم‌افزار هستید و یا به‌تازگی برنامه‌نویسی را شروع کرده‌اید، ما به شما لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-15IAH7 را پیشنهاد می‌کنیم.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-15IAH7 خاکستری‌رنگ و به طور یکپارچه از پلاستیک بوده و از ابعاد 21.8 میلی‌متر در 266.4 میلی‌متر در 359.6 میلی‌متر و وزنی حدود 2.3 کیلوگرم برخوردار است. لنوو در طراحی لپ تاپ 15.6 اینچی IdeaPad Gaming 3-15IAH7 نوآوری خود را دارد و با قراردادن لولا بافاصله 25 میلی‌متری به سمت عقب، نمایشگر را بر روی شاسی آن سوار می‌کند.

کیبورد لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-15IAH7 بسیار دقیق و پاسخگو است و در هنگام تایپ خطا بسیار اندک بوده و درعین‌حال منجر به خستگی دست‌ها نیز نخواهد شد. فاصله بین کلید‌های این کیبورد جزیره‌ای 1.5 میلی‌متر بوده که یک فاصله استاندارد در بین لپ‌تاپ‌های لنوو است.

همچنین نور پس‌زمینه نیز برای دکمه‌ها در نظر گرفته شده که کاربر می‌تواند با فشردن دکمه‌های Fn + space میزان شفافیت نورها را تنظیم کند. البته، کلاً دو سطح برای میزان درخشش نور پس‌زمینه کیبورد در این لپ‌تاپ موجود است.

خرید لپتاپ

این لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار به یک نمایشگر 15 اینچی با پنل IPS LCD مجهز بوده که قادر است تصاویری با رزولوشن 1080 پیکسل در 1920 پیکسل ارائه دهد. این نمایشگر از نرخ 120 هرتز برخوردار بوده و حاشیه‌‎‌های اطراف نمایشگر بسیار کم است؛ بنابراین می‌توانید از تمام پنل برای دیدن کدهای نوشته شده استفاده کنید.

لنوو برای لپ تاپ 15.6 اینچی IdeaPad Gaming 3-15IAH7 خود از پردازنده نسل 12 اینتل Core i5 استفاده کرده است که از پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3050 Ti پشتیبانی می‌کند. نسل 12 اینتل Core i5 بر اساس معماری Alder Lake بوده و 4 هسته با عملکرد بالا و 4 هسته از 8 هسته کارآمد را ارائه می‌دهد که در مجموع به 8 هسته و 12 رشته است. همچنین نرخ کلاک از 2 تا 4.4 گیگاهرتز در خوشه عملکرد و 1.5 تا 3.3 گیگاهرتز در خوشه کارآمد متغیر است.

این پردازنده در کنار 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 کم‌مصرف، عملکرد بسیار خوب و سرعت بالایی را در کنار حافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایت ارائه می‌دهد.

خرید لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-15IAH7

لپ تاپ 15.6 اینچ اچ پی مدل HP Victus 15-FA0031DX-Z

لپ تاپ رشته نرم افزار اچ پی مدل HP Victus 15-FA0031DX-Z

همان‌طور که می‌دانید کمپانی hp یکی از قدیمی‌ترین و خوش‌نام ترین کمپانی‌های تولید لپ‌تاپ در جهان بوده که تا کنون با طیف گسترده‌ای از مدل‌های لپ‌تاپ، توانسته است کاربران زیادی از اقشار مختلف را زیر چتر خود گرد آورد. از جمله کاربرانی که سراغ لپ‌تاپ‌های این برند می‌روند، دانشجویان رشته نرم‌افزار و برنامه‌نویسان هستند. اگر دانشجوی نرم‌افزار هستید یا به‌تازگی وارد دنیای برنامه‌نویسی شده‌اید، ما به شما لپ تاپ 15.6 اینچ اچ پی مدل HP Victus 15-FA0031DX-Z را پیشنهاد می‌کنیم.

لپ تاپ 15.6 اینچ اچ پی مدل HP Victus 15-FA0031DX-Z با وزن 2.2 کیلوگرم به‌گونه‌ای طراحی شده که به کاربر حس فلزی بودن می‌دهد. این لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار با ابعاد 23.5 میلی‌متر در 255 میلی‌متر در 357.9 میلی‌متر به‌راحتی در کوله‌پشتی شما جای شده و می‌توانید آن را با خود به کلاس درس یا دفتر کار ببرید.

طراحی کیبورد از نوع جزیره‌ای بوده و فاصله مرکز تا مرکز دکمه‌ها برای کارهای روزمره و تایپ مناسب است. این کیبورد جزیره‌ای لپ تاپ 15 اینچی HP Victus 15-FA0031DX-Z دارای نور پس‌زمینه بوده که می‌توانید در نور کم نیز تایپ کنید.

نمایشگر این لپ تاپ رشته نرم افزار 15.6 اینچی و از نوع IPS بوده که قادر است تصاویری با وضوح 1080 پیکسل در 1920 پیکسل به نمایش بگذارد. حداکثر روشنایی 250 نیتی آن نیز موجب شده تا نمایشگر در فضای باز نیز همچنان واضح باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های نمایشگر لپ تاپ 15.6 اینچ اچ پی مدل HP Victus 15-FA0031DX-Z پنل 144 هرتزی در کنار نمایشگر مات و ضد انعکاس است.

در بخش سخت‌افزار نیز، اچ پی برای این لپ‌تاپ از پردازنده نسل 12 اینتل Core i5 بهره برده که یک پردازنده قدرتمند است و قادر بوده به‌راحتی تمامی محاسبات سنگین را انجام دهد. اگر بازی‌ساز هستید، می‌توانید روی پردازنده گرافیکی NVIDIA GTX 1650 در کنار اینتل Core i5 نسل 12 حساب کنید. این لپ تاپ رشته نرم افزار به 8 گیگابایت رم DDR4 و 512 گیگابایت حافظه SSD مجهز بوده که رم آن را می‌توان به 16 گیگابایت ارتقا داد.

خرید لپ تاپ 15.6 اینچ اچ پی مدل HP Victus 15-FA0031DX-Z

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Katana GF66-12UDO

لپ تاپ رشته نرم افزار ام اس آی مدل Katana GF66-12UDO

اگر از برنامه‌نویسان کهنه‌کار هستید و مشغول به کار بازی‌سازی، ام‌اس‌آی برای شما پیشنهاد شگفت‌انگیزی دارد. این کمپانی تایوانی یکی از قوی‌ترین لپ تاپ های رشته نرم افزار را تولید می‌کند که در این میان، لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Katana GF66-12UDO علاوه بر قدرت پردازشی و گرافیکی بالا، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Katana GF66-12UDO از طراحی ساده و مینیمالیستی بهره برده است. این لپ‌تاپ دارای ابعاد 24.9 میلی‌متر در 259 میلی‌متر در 359 میلی‌متر و وزن 2.25 کیلوگرم بوده که به‌راحتی در کوله‌پشتی شما قرار گرفته و حمل آن سخت نخواهد بود.

کیبورد لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Katana GF66-12UDO از نوع جزیره‌ای بوده که در حال حاضر در بین تمامی لپ‌تاپ‌های مدرن، این صفحه‌کلید مرسوم است. دکمه‌ها از ابعاد بزرگی برخوردار هستند و فاصله بین آن‌ها نیز به‌اندازه‌ای است که احتمال خطا را در هنگام تایپ به حداقل ممکن می‌رساند.

ام اس آی توانسته است بدون آنکه ابعاد لپ‌تاپ را گسترش دهد، با کوچک‌تر کردن کلیدهای numpad، آن را در سمت راست این صفحه‌کلید بگنجاند. کلیدهای این لپ تاپ رشته نرم افزار کاملاً نرم و منعطف بوده که در هنگام کار با آن احساس فنری بودن به کاربر می‌دهد؛ بنابراین در هنگام تایپ طولانی‌مدت، به‌هیچ‌عنوان موجب خستگی انگشتان شما نخواهد شد.

این لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار دارای نمایشگر 15.6 اینچی از نوع IPS بوده که قادر است تصاویری با وضوح 1080 در 1920 پیکسل با نرخ نوسازی 144 هرتز ارائه دهد. دررابطه‌با پوشش رنگ نیز، نمایشگر لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Katana GF66-12UDO می‌تواند 65 درصد از طیف رنگ sRGB و 48 درصد از DCI-P3 را مدیریت کند.

ام‌اس‌آی این لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار و برنامه‌نویسی خود را به پردازنده قدرتمند Core i7 نسل 12 اینتل با 14 هسته و 20 رشته مجهز کرده و در کنار آن از پردازنده گرافیکی RTX 3050Ti انویدیا بهره برده است. پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7 با محدوده سرعت 3.5 گیگاهرتز تا 4.7 گیگاهرتز و گرافیک انویدیا RTX 3050 Ti با حافظه گرافیکی DDR6 در کنار 16 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 3200 گیگاهرتز و کم‌مصرف می‌تواند برای بازی‌سازان بسیار عالی باشد.

خرید لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Katana GF66-12UDO

لپ تاپ 16 اینچی لنوو مدل Legion 5 Pro-16ITH6

لپ تاپ رشته نرم افزار لنوو مدل Legion 5 Pro-16ITH6

لنوو یکی دیگر از برندهای مناسب برنامه‌نویسان حرفه‌ای است. این کمپانی همان‌طور که لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار میان‌رده تولید می‌کند، لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار و قدرتمندی را برای برنامه‌نویسان و بازی‌سازان طراحی، تولید و به بازار عرضه کرده است. اگر از برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای هستید ما به شما لپ تاپ 16 اینچی لنوو مدل Legion 5 Pro-16ITH6 را پیشنهاد می‌کنیم.

این لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار در رنگ خاکستری و از جنس آلومینیوم یکپارچه تولید شده و با ضخامت 21 میلی‌متر و وزن 2.3 کیلوگرم عرضه می‌شود. اگرچه وزن این لپ‌تاپ نسبتاً زیاد است؛ اما همچنان حمل‌ونقل آن آسان بوده و به‌راحتی در کوله‌پشتی شما جای می‌گیرد.

کیبورد لپ تاپ 16 اینچی لنوو مدل Legion 5 Pro-16ITH6 نیز از جنس آلومینیوم بوده و دکمه‌ها دارای نور پس‌زمینه است. کلیدهای این صفحه‌کلید جزیره‌ای و استاندارد از فاصله مرکز تا مرکز مناسب و گپ کافی برخوردار است که در نتیجه تجربه تایپی دقیق و سریع را به ارمغان می‌آورد.

لپ تاپ لنوو مدل Legion 5 Pro-16ITH6 به یک نمایشگر 16 اینچی از نوع IPS LCD مجهز بوده که قادر است تصاویری با وضوح 1600 پیکسل در 2560 پیکسل به نمایش بگذارد. از ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به نرخ نوسازی 165 هرتزی، روشنایی 500 نیت، قابلیت‌های DC dimmer، Dolby Vision و G-SYNC و نمایشگر مات اشاره کرد.

پوشش دامنه رنگی sRGB این نمایشگر نیز 100 درصد بوده که با تراکم پیکسلی 189 پیکسل در هر اینچ قادر است تصاویری با کنتراست خوب، رنگ‌هایی دقیق و جزئیات بالا به نمایش بگذارد.

در بخش سخت‌افزار نیز لنوو از پردازنده قدرتمند نسل 11H اینتل Core i7 با 8 هسته پردازشی و 16 رشته برای این لپ تاپ رشته نرم افزار خود بهره برده است. این پردازنده در کنار گرافیک RTX 3050 Ti انویدیا قادر است به‌راحتی محاسبات سنگین را انجام دهد.

سرعت بوت شدن لپ‌تاپ به لطف 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 کم‌مصرف با باس 3200 مگاهرتزی و 512 گیگابایت SSD از نوع PCIe 3.0x4 NVMe، بسیار بالا بوده و از سویی دیگر از سرعت خواندن و نوشتن داده‌های بسیار بالایی نیز برخوردار است.

خرید لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار 16 اینچی لنوو مدل Legion 5 Pro-16ITH6

 

سخن پایانی

دانشجویان رشته نرم افزار از همان ابتدای شروع به تحصیل، به یک لپ تاپ رشته نرم افزار مناسب نیاز دارند که البته برای شروع، نیازی به پرداخت هزینه سنگین برای خرید لپ‌تاپ ندارد. نکته مهمی که باید در زمینه خرید لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار مدنظر داشت، میزان قدرت پردازش آن است.

پردازنده قدرتمند و حافظه رم بالا، از مهم‌ترین مواردی هستند که در هنگام خرید باید آن را در نظر گرفت. ما در این راهنمای خرید لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار، پس از معرفی سخت‌افزار موردنیاز، 5 مورد از بهترین لپ تاپ های مناسب رشته نرم افزار را نیز مورد بررسی قرار داده‌ایم تا خریدی سریع‌تر و راحت‌تری داشته باشید.

 

پرسش‌های متداول

هنگام خرید لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار کدام سخت افزارها مهم است؟

در هنگام خرید لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار، پردازنده و میزان حافظه رم در اولویت قرار دارد.

یک لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار حداقل باید به چه پردازنده ای مجهز باشد؟

لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار حداقل به پردازنده نسل 10 اینتل Core i5 یا معادل آن، پردازنده‌ نسل 4 ای‌ام‌دی Ryzen 5 نیاز دارد.

یک لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار حداقل به چه میزان رم و فضای ذخیره سازی نیاز دارد؟

لپ تاپ حداقل به 8 گیگابایت رم با قابلیت ارتقا به 16 گیگابایت و 512 گیگابایت حافظه SSD نیاز دارد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.