راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ تا 15 میلیون تومان


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
در این راهنمای خرید با ارائه لیست بهترین گوشی‌‌های گیمینگ شما را در خرید گوشی گیمینگ متناسب با نیاز و بودجه‌تان همراهی می‌کنیم.

با توجه به علاقه جوانان نسبت به بازی‌های موبایلی نظیر پابجی، کلش آو کلنز (Clash of Clans) و سری بازی‌های شاتر؛ امروزه تعداد افرادی که به جمع گیمر‌های حرفه‌ای می‌پیوندند رو به افزایش است. طبق آمار به دست آمده اخیرا، فروش گوشی‌ های مخصوص بازی کردن ‌یا به اصطلاح گیمینگ، نسبت به فروش گوشی‌های با کاربری معمولی افزایش چشمگیری داشته و در صدر لیست خرید گوشی هوشمند افراد جامعه قرار گرفته است.

قیمت گوشی موبایل

در این خصوص شاید برای شما سوال باشد که کدام گوشی در بازار بهترین گوشی گیمینگ به حساب می‌آید؟ یا پرفروش ترین گوشی هوشمند گیمینگ تا 15 میلیون تومان در بازار محصولات هوشمند چیست ما این بار در کالاتیک قصد داریم علاوه بر پاسخ به پرسش‌های پرتکرار به راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ تا 15 میلیون تومان بپردازیم. پس تا انتها این مقاله همراه کالاتیک باشید.

معرفی بهترین گوشی های گیمینگ

قبل از معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار ایران لازم است به این نکته بپردازیم که چه انتظاراتی را باید از یک گوشی گیمینگ داشته باشیم تا آن را به عنوان بهترین گوشی گیمینگ برای کالاف، پابجی و هر بازی با گرافیک سنگین معرفی کنیم.

از شاخص‌های مهم و اساسی موجود در گوشی گیمینگ می‌توان به تراشه قدرتمند، ظرفیت بالا در حافظه داخلی یا حافظه رم، وضوح صفحه نمایش با نرخ نوسازی بالاتر از 60 هرتز، ظرفیت باتری، سرعت شارژ و قابلیت‌های نرم افزاری مانند حالت بازی (Game Mode) اشاره کرد.

البته دانستن این نکته لازم است که گوشی های گیمینگ در بازه‌های قیمتی بالایی به کاربران عرضه می‌شوند و قیمت گذاری مشابهی با گوشی‌های پرچمدار دارند؛ با این حال کمپانی‌های مطرح دنیا سعی کردند برای افراد تازه‌کاری که جدیدا وارد عرصه گیم شده‌اند، گوشی های گیمینگ تا 10 میلیون یا 15 میلیون تومان تولید و عرضه کنند تا با اجرای بازی‌ها با تنظیمات مطلوب نیاز کاربران را به بازی کردن با گوشی موبایل به شکلی قابل قبول پاسخ دهند.

گوشی سامسونگ مدل Galaxy A54 5G

یکی از بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ در بازه قیمتی زیر 15میلیون تومان، گوشی سامسونگ Galaxy A54 است که قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G هم دارد. گوشی سامسونگ گلکسی A54 از صفحه‌نمایشی بزرگ با ابعاد 6.4 اینچ از نوع پنل Super AMOLED بهره می‌برد و با امکان ارائه میزان روشنایی 1000 نیت امکانات خوبی را برای گیمرها فراهم می‌آورد. گوشی گلکسی آ54 همچنین با قابلیت پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی عملکرد قابل قبولی را در  اجرای بازی‌های مهیج در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوشی سامسونگ Galaxy A53 5G مجهز به بلندگوی استریو و ارائه کیفیت مطلوب صدا از طریق بلندگو‌ها در زمان پخش موسیقی است و با قابلیت عدم افت کیفیت شما را در تجربه حس بی‌نظیر بازی‌هایی با ژانر‌ شوتر همراهی خواهد کرد.

خرید گوشی سامسونگ گلکسی A54

در قلب گوشی گلکسی A54، سامسونگ از تراشه اگزینوس 1380 مبتنی بر فناوری ساخت 5 نانومتری با پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G68 استفاده کرده است که در این بازه قیمت برای گوشی گیمینگ حس رضایت را به همراه می‌آورد.

گوشی Samsung Galaxy A54 5G با دو حافظه داخلی 128 و 256 به بازار عرضه شده که امکان اتصال کارت حافظه برای افزایش میزان ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی هم دارد. حافظه داخلی استفاده شده در گوشی سامسونگ گلکسی A54 از نوع UFS 3.1 است که باعث می‌شود که اجرا و باز کردن برنامه‌ها با سرعت مطلوبی انجام شود.

از دیگر مشخصات کلیدی این گوشی میان‌رده سامسونگ می‌توان رابط کاربری روان از نوع One UI 5.1 بر پایه سیستم عامل اندروید 13 با امکان شخصی‌سازی گسترده و همچنین چیدمان آیکون‌ها برای بخش‌های مختلف اشاره کرد. در انتها می‌توان گفت مجهز بودن گوشی گلکسی A54 5G به باتری پرقدرت 5000 میلی‌آمپر ساعتی یکی از دلایل مهمی است که ارزش خرید گوشی سامسونگ گلکسی a54 را برای علاقه‌مندان به دنیای گیم دوچندان می‌کند.

خرید گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A54 5G

گوشی شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G

برای معرفی بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا 15 میلیون تومان به سراغ گوشی Poco X5 Pro 5G می‌رویم. جالب است بدانید کمپانی شیائومی تولید سری پوکو را به منظور عرضه گوشی‌های میان‌رده و مقرون به صرفه مخصوص اجرای بازی‌های گرافیکی راه اندازی کرد. این گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 778G با همراهی پردازنده گرافیکی از نوع Adreno 642L است که امکان اجرای بازی‌های سنگین را با کیفیت بالا فراهم می‌کند.

حافظه ذخیره‌سازی گوشی پوکو در اندازه 256 حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم خلاصه می‌شود؛ البته تنوع در حافظه وجود دارد ولی به طور معمول با خرید این میزان حافظه از گوشی پوکو دچار چالش کمبود حافظه نخواهید شد.

خرید گوشی شیائومی پوکو x5 pro

صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED با پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتز باعث روان‌تر و پویاتر به‌نظر رسیدن انیمیشن‌ها می‌شود؛ اما به‌دلیل محدودیت‌های سخت افزاری خبری از دستیابی به نرم فریم‌های بالا نیست.

از مشخصه‌های دیگر این گوشی گیمینگ از برند شیائومی می‌توان به برخورداری از رابط کاربری MIUI 14 بر پایه اندروید 12 و مجهز شدن به باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با دوام بالا که تا 8 ساعت به صورت استفاده مداوم همراه شما خواهد بود. شایان ذکر است که به دلیل پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی گوشی شیائومی پوکو X5 Pro در مدت زمان کوتاهی به شارژ کامل می‌رسد.

خرید گوشی شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G

گوشی موتورولا Moto G72

در ادامه به معرفی یکی دیگر از بهترین گوشی های گیمینگ تا 15 میلیون تومان خواهیم رفت. گوشی موتورولا مدل Moto G72 از جمله گوشی‌های میان‌رده‌ای است که با توجه به قیمت مناسب عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی مطلوب دارد و توانسته توجه گیمر‌های زیادی را در سطح جهان به خود جلب کند.

موتورولا برای صفحه نمایش 6.6 اینچی گوشی Moto G72 به سراغ پنلی P-OLED با وضوح استاندارد Full HD رفته که از نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تجربه مطلوبی را در بازی برای گیمرها به ارمغان بیاورد.

سخت افزار گوشی میان‌رده موتورولا مدل موتو جی 72 به تراشه مدیاتک Helio G99 به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 مجهز شده که توانایی خوبی در اجرای بازی‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی متوسط دارد. این گوشی خوش ساخت همچنین از 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد تا کاربر با کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه نشود.

خرید گوشی موتورولا G72

البته باید توجه داشته باشید که امکان ارتقا فضای داخلی با اسلات کارت حافظه microSDXC برای این دستگاه وجود دارد که خیال شما را از بابت عدم کمبود حافظه راحت می‌کند. از دیگر نکات جالب توجه که گوشی موتورولا مدل Moto G72 به یکی از بهترین محصولات در راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ تا 15 میلیون تومان تبدیل می‌کند می‌توان به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی به همراه قابلیت شارژ سریع 33 واتی، سیستم عامل اندروید 12 و بهره‌گیری از دوربین‌های چهارگانه با کیفیت بالا اشاره کرد. برای خرید گوشی موتورولا مدل G72 با قیمت مناسب به همراه گارانتی معتبر به لینک زیر مراجعه و همین حالا نسبت به خرید گوشی موتورولا اقدام کنید.

خرید گوشی موتورولا مدل Moto G72

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A34 5G

عنوان یکی از بهترین گوشی‌ های گیمینگ اندروید تا 15 میلیون تومان از کمپانی نام‌ آشنای سامسونگ به گوشی گلکسی A34 اختصاص دارد که با صفحه نمایش 6.6 اینچی از نوع Super AMOLED توجه گیمر‌های مبتدی را به خودش جلب کرده است. در قسمت ساخت سخت افزار این گوشی از تراشه مدیاتک مدل Dimensity 1080 با فناوری ساخت 6 نانومتری و برای پردازنده گرافیکی از Mali-G68 MC4 استفاده می‌‌شود.

خرید گوشی سامسونگ گلکسی a34

برای قسمت نرم افزار کمپانی سامسونگ به سراغ رابط کاربری One UI 5.1 بر پایه اندروید 13 رفته و از 4 سال به‌روزرسانی نرم افزاری سیستم عامل و 5 سال به‌روزرسانی امنیتی پشتیبانی می‌کند که به نوبه خود قابلیت فوق‌العاده مهمی برای گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آید.

نقطه قوت این گوشی به باتری آن برمی‌گردد جایی که سامسونگ از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 25 واتی استفاده کرده است و خیال گیمرها را از بابت ماندگاری باتری برای بازی با گوشی تا ساعت‌های طولانی را راحت کرده است.

خرید گوشی Galaxy A34 5G

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 4G

اگر به دنبال خرید بهترین گوشی گیمینگ با قیمت مناسب هستید پیشنهاد می‌کنیم گوشی شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 4G را در صدر لیست خرید خود قرار دهید. گوشی شیائومی مدل ردمی نوت 12 پرو از صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED بهره می‌برد و با میزان روشنایی 700 نیت به همراه نرخ نوسازی 120 هرتز تجربه سریع و روان و پخش تصاویر و ویدیو با نهایت وضوح و کیفیت را در اختیار کاربران علاقه‌مند به بازی‌های موبایلی قرار می‌دهد.

شرکت چینی شیائومی در قلب گوشی ردمی نوت 12 پرو از تراشه کوالکام اسنپدراگون 732G و برای پردازنده گرافیکی از Adreno 618 استفاده می‌کند که برای گوشی گیمینگ اندرویدی تا سقف 15 میلیون تومان مشخصات فنی قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

در بررسی قسمت نرم‌افزاری این گوشی گیمینگ از کمپانی شیائومی متوجه شدیم رابط کاری آن MIUI 13 بر پایه اندروید 11 است که به ادعا کمپانی سازنده تا 4 سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت می‌کند که شامل سه به‌روزرسانی نسخه اندروید و تا چهارسال به‌روزرسانی‌های امنیتی می‌شود.

خرید گوشی شیائومی مدل ردمی نوت 12 پرو

علاوه بر مشخصات فنی قابل توجه داخل این دستگاه ما شاهد قرارگیری دوربین حرفه‌ای با کیفیت تصویری و وضوح بالا هستیم. دوربین گوشی شیائومی مدل ردمی نوت 12 پرو از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 ، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 و تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 تشکیل شده است که در کنار تجربه‌ای لذت بخش از بازی کردن می‌توانید از عکاسی و فیلمبرداری با آن نهایت لذت را ببرید.

خرید گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro 5G

گوشی دوجی مدل S97 Pro

در آخرین مدل از گوشی‌های مناسب برای بازی به سراغ بهترین گوشی گیمینگ اقتصادی از برند محبوب دوجی می‌رویم. گوشی دوجی مدل S97 Pro از جمله گوشی‌های اقتصادی به حساب می‌آید که با قیمت کمتر از هم‌رده‌هایش توانسته مشخصات فنی قابل قبولی را درون خود جای دهد.

از مشخصات فنی این محصول که آن را در بین گوشی‌های گیمینگ متمایز می‌کند می‌توان به صفحه نمایش 6.39 اینچی از نوع IPS با نرخ نوسازی 60 هرتز و میزان روشنایی 400 نیت؛ همچنین در بخش مرکزی گوشی به تراشه مدیاتک مدل Helio G95 و پردازنده گرافیکی Mali-G76 اشاره کرد.

خرید گوشی دوجی s97 پرو

میزان حافظه ذخیره سازی در نظر گرفته شده برای گوشی دوجی S97 Pro داخلی 128 گیگابایت به همراه 8 گیگابایت رم است که توسط اسلات هیبریدی قابلیت ارتقا حافظه ذخیره‌سازی نیز برای این گوشی از برند دوجی فراهم می‌شود.

نقطه قوت این گوشی که آن را به بهترین گوشی گیمینگ بازار نسبت به سایر هم‌رده‌هایش تبدیل می‌کند به میزان ظرفیت باتری فوق بالای آن یعنی باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 8500 میلی‌آمپر ساعتی بر می‌گردد که به لطف استفاده از شارژ سریع 33 واتی، نگرانی‌ها برای اتمام میزان شارژ در موقعیت‌ها و شرایط خاص به حداقل ممکن می‌رسد.

خرید گوشی موبایل دوجی مدل S97 Pro

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ تا 15 میلیون تومان به معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ در این بازه قیمتی پرداختیم. گوشی‌هایی از برند‌های شناخته شده مانند سامسونگ، شیائومی، موتورولا و دوجی در این لیست از راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ قرار گرفتند.

با ارائه مشخصات فنی و ظاهری گوشی‌های مذکور سعی کردیم تا شما را در خرید بهترین گوشی گیمینگ تا سقف 15 میلیون تومان همراهی کنیم. برای خرید هر یک از گوشی‌های نام برده در مقاله پیش‌رو به لینک خرید داخل متن مراجعه کرده و نسبت به خرید بهترین گوشی گیمینگ دلخواه خود با توجه به بودجه در اختیار اقدام کنید.

پرسش‌های متداول

1. بهترین گوشی گیمینگ تا قیمت 15 میلیون تومان کدام است؟

برای خرید بهترین گوشی گیمینگ تا قیمت 15 میلیون تومان و با توجه به مشخصات فنی و تجربه کاربران در خصوص استفاده طولانی مدت از این دستگاه، پیشنهاد می‌شود گوشی سامسونگ گلکسی Galaxy A54 5G را در صدر لیست خرید خود قرار دهید.

2. بهترین گوشی گیمینگ جهان 2024 را با قیمت مناسب از کجا بخریم؟

برای خرید بهترین گوشی گیمینگ جهان 2024 می‌توانید به سایت فروشگاهی کالاتیک مراجعه کنید. خرید از سایت کالاتیک بسیار ساده و سریع بوده و در کمترین زمان ممکن گوشی گیمینگ اندرویدی موردنظر در اختیارتان قرار می‌گیرد.

3. آیا گوشی سامسونگ Galaxy A54 5G برای بازی کردن مناسب است؟

بله گوشی گیمینگ سامسونگ مدل Galaxy A54 5G در بازه قیمتی 15 میلیون به دلیل استفاده از تراشه قدرتمند اگزینوس 1380 و باتری با‌دوام 5000 میلی آمپر ساعتی توانایی اجرای انواع بازی‌های گرافیکی را دارد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.