راهنمای خرید گوشی های گیمینگ ارزان


غزاله لواسانی
نظرات 0
content-main-img
با توجه به فراگیر شدن بازی‌های موبایلی، سازندگان گوشی‌ موبایل به تولید گوشی گیمینگ در بازه‌های قیمتی مختلف روی آورده‌اند. خرید گوشی گیمینگ ارزان و اقتصادی یکی از پر چالش‌ترین تصمیمات برای موبایل گیمرهاست تا در بازه قیمتی اقتصادی بتوانند بهترین انتخاب را داشته و در نتیجه بهترین عملکرد را از گوشی مورد نظر خود دریافت کنند.

ممکن است برخی از کاربران تصور کنند که برای خرید گوشی گیمینگ حتما باید به سراغ خرید گوشی های گران‌قیمت بازار بروند. اما این تصور چندان صحیح نیست؛ چرا که برخی از کمپانی‌های سازنده تلفن همراه با توجه به تقاضایی که در بازار وجود دارد به تولید گوشی ارزان برای گیم روی آورده‌اند. ما نیز در این مطلب از مجله فناوری کالاتیک قصد داریم شما را با گوشی های گیمینگ ارزان قیمت آشنا کنیم. اگر بودجه بیشتری دارید یا علاقه‌مند به آشنایی با گوشی های مناسب بازی هستید توصیه می‌کنیم به راهنمای خرید بهترین گوشی گیمینگ در هر بازه قیمتی مراجعه کنید.

گوشی گیمینگ ارزان قیمت چی بخرم؟

در حال حاضر با توجه به گزینه‌های موجود در بازار هر کدام از گوشی های زیر در بازه قیمتی که قرار دارند نسبت به رقبا عملکرد قابل قبولی را در پردازش بازی‌ها از خود نشان می‌دهند.

گوشی موبایل Galaxy A15 4G

اگر با حداقل بودجه قصد خرید گوشی گیمینگ ارزان سامسونگ را دارید، گوشی موبایل گلکسی A15 می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در واقع همان‌طور که پیش‌تر گفتیم نباید انتظار عملکرد بی‌نقص، بدون لگ و افت فریم را از گوشی های ارزان‌قیمت حین بازی داشته باشیم، اما با این حال بین گزینه‌های ارزان گوشی گیمینگ، Galaxy A15 کماکان می‌تواند بهترین انتخاب باشد. در این گوشی تراشه اقتصادی مدیاتک Helio G99 تعبیه شده که واحد پردازش مرکزی و گرافیکی آن بازی‌های سبک و نیمه‌سنگین را با فریم‌ریت نسبتا قابل قبولی اجرا می‌کند.

گوشی موبایل گلکسی A15

صفحه نمایش 6.5 اینچی گوشی سامسونگ A15 با رزولوشن +FHD و از نوع Super AMOLED است و نرخ به‌روزرسانی آن به 90 هرتز می‌رسد. برای تامین انرژی قطعات این دستگاه یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که با یک آداپتور شارژر با توان 25 وات شارژ می‌شود. لازم به ذکر است که این آداپتور شارژر داخل جعبه محصول موجود نیست و باید جداگانه خریداری شود. همچنین، این گوشی با عملکرد خوب دوربین عکاسی، یکی از گزینه‌های مناسب خرید گوشی سامسونگ تا 8 میلیون به حساب می‌‌آید.

مطلب پیشنهادی:
ارزانترین گوشی سامسونگ

گوشی موبایل Realme 11 5G

گوشی موبایل Realme 11 5G را با توجه به مشخصاتی که دارد، می‌توان از ارزان ترین گوشی های گیمینگ به حساب آورد. . این گوشی به تراشه اقتصادی MediaTek Dimensity 6100 Plus که نسخه 5G تراشه Helio G99 با عملکرد مشابه است، بازی‌ها را با فریم‌ریت نسبتا قابل قبولی اجرا می‌کند. علاوه‌بر تراشه با عملکرد قابل قبول، این گوشی به یک صفحه نمایش 6.72 اینچی IPS با نرخ نوسازی 120 هرتز و روشنایی 550 نیتی مجهز شده که کیفیتی معادل +FHD یا 1080 پیکسل در 2400 پیکسل دارد.

گوشی موبایل ریلمی 11، بهترین گوشی گیمینگ ارزان

این صفحه نمایش حاشیه‌های کمی دارد و با توجه به اینکه دوربین سلفی درون پانچ‌هول (به‌جای ناچ قطره‌ای) قرار گرفته بنابراین، هنگام بازی بخش اعظمی از پنل جلویی برای نمایش محتوا در دسترس گیمر قرار می‌گیرد. یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود این گوشی را برای گیم مناسب بدانیم وجود حسگر ژیروسکوپ در این دستگاه است که با تشخیص و تحلیل حرکت کاربر در بازی‌ موجب بهبود کیفیت تجربه کاربری می‌شود. باتری تعبیه شده در ریلمی 11، 5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که با پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی تنها در 17 دقیقه از صفر تا 50 درصد شارژ می‌شود. با توجه به موارد گفته شده می‌توان نتیجه‌گیری کرد ریلمی یازده 5G بهترین گوشی گیمینگ ارزان و اقتصادی است.

گوشی موبایل Motorola Moto G54

گوشی موبایل موتورولا Moto G54 یکی دیگر از گزینه‌های با ارزش خرید گوشی گیمینگ ارزان به‌شمار می‌رود. این گوشی به تراشه مدیاتک دایمنسیتی 7020 با لیتوگرافی 6 نانومتری مجهز شده است و عملکرد نسبتا قابل قبولی را در بازی‌ها از خود به نمایش می‌گذارد. صفحه نمایش 6.5 اینچی Moto G54 از نوع IPS با کیفیت +FHD است و نرخ به‌روزرسانی آن به 120 هرتز می‌رسد. یکی از آیتم‌هایی که برای اکثرهای موبایل گیمرها اهمیت دارد وجود جک 3.5 میلی‌متری صدا در گوشی‌های موبایل است تا بتوانند هدفون گیمینگ خود را به آن متصل نمایند و بدین ترتیب صدای بازی بدون تاخیر به گوش برسد؛ خوشبختانه Motorola Moto G54 به جک 3.5 میلی‌متری صدا مجهز شده است.

گوشی موبایل Moto G54

علاوه‌بر این، موتو جی 54 از اسپیکرهای استریو بهره می‌برد تا در صورت استفاده بدون هدفون حین بازی از صدای با کیفیت آن لذت ببرید. باتری این گوشی حدود 5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که با یک آداپتور شارژر 15 واتی شارژ می‌شود. ممکن است سرعت شارژ این گوشی شما را ناامید کرده باشد، در این صورت باید بگوییم که در صورت تهیه نسخه Power Edition این دستگاه، ظرفیت باتری و سرعت شارژ افزایش می‌یابد. بدین‌ترتیب که ظرفیت باتری نسخه Power Edition این دستگاه با 6000 میلی‌آمپر ساعت، توسط یک آداپتور 33 واتی تامین شارژ می‌شود. همچنین، مقاومت در برابر پاشش قطرات آب، بهره‌مندی از حسگر ژیروسکوپ و پشتیبانی از قابلیت شارژ معکوس از دیگر مزایای گوشی موتورولا Moto G54 به‌عنوان یک گزینه جذاب برای خرید گوشی گیمینگ ارزان زیر ده میلیون تومان است.

گوشی موبایل Poco X6 Pro

اگر موبایل گیمر هستید و قصد خرید گوشی گیمینگ ارزان دارید توصیه می‌کنیم کمی بودجه خود را افزایش دهید؛ چرا که گوشی موبایل پوکو X6 Pro همانی است که دنبال آن هستید. تراشه قدرتمند، صفحه نمایش فوق‌العاده با کیفیت و سیستم کولینگ مناسب، این گوشی را به یکی از قدرتمندترین گوشی های گیمینگ و بهترین گوشی پوکو بدل می‌کند. پوکو در این گوشی از تراشه قدرتمند مدیاتک دایمنسیتی 8300 اولترا استفاده کرده که با یک پردازنده هشت هسته‌ای و واحد پردازش گرافیکی Mali-G615 MC6 به خوبی از پس پردازش امور روزمره و تمامی بازی‌ها برمی‌آید.

واحد پردازش گرافیکی این تراشه به‌قدری قدرتمند است که از این حیث، تراشه پرچمدار و قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک را از پیش روی خود بر می‌دارد. سخت افزار این گوشی بیشتر به پرچمداران شباهت دارد؛ تعبیه رم پرسرعت LPDDR5X و حافظه داخلی از نوع UFS4.0 سرعت این دستگاه را افزایش می‌دهد. ایکس 6 پرو از صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد 12 بیتی با پشتیبانی از 68 میلیارد رنگ و پخش محتوای دالبی ویژن و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز تشکیل شده است. کیفیت صفحه نمایش Poco X6 Pro که حدود 90 درصد از پنل جلویی را تشکیل می‌دهد، به 1.5K می‌رسد.

گوشی موبایل پوکو X6 پرو

نرخ لمس پذیری 2160 هرتزی این گوشی را به بهترین گوشی گیمینگ ارزان با‌زی های سبک شوتر تبدیل می‌کند. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی عریض، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو پکیج دوربین گوشی Poco X6 Pro را تشکیل می‌دهد. دوربین‌های این گوشی گرچه ممکن است مانند تراشه آن قدرتمند نباشد، اما از خود عملکرد قابل قبولی نشان می‌دهد. ظرفیت باتری پوکو ایکس 6 پرو به 5000 میلی‌آمپر ساعت می‌رسد که با یک آداپتور شارژر 67 واتی حدودا در 45 دقیقه شارژ کامل می‌گردد. بی شک پوکو x6 پرو حتی تا 30 میلیون تومان بهترین گوشی گیمینگ محسوب می شود.

گوشی موبایل موتورولا Edge 40 Neo

در این بخش از راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان به سراغ گوشی دیگری از برند موتورولا می‌رویم. گوشی Motorola Edge 40 Neo با توجه به مشخصاتی که دارد، یکی از بهترین گوشی های گیمینگ ارزان به‌حساب می‌آید. صفحه نمایش خمیده 6.55 اینچی این گوشی از نوع P-OLED است که کیفیتی معادل +FHD دارد. صفحه نمایش موتورولا Edge 40 Neo با نرخ به‌روزرسانی 144 هرتزی سرعت عمل کاربر را هنگام کار با این گوشی به‌شدت افزایش می‌دهد.

گوشی موبایل موتورولا Edge 40 Neo

امکان بهره‌مندی از آداپتور شارژر 68 واتی به این امکان را به کاربر می‌دهد تا باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه در 15 دقیقه تا 50 درصد شارژ شود. گوشی Edge 40 Neo با اینکه از جک 3.5 میلی‌متری صدا برخوردار نیست، اما در صورت استفاده بدون هدفون از آن و با توجه به بهره‌مندی از اسپیکرهای استریو صدای با کیفیتی را به گوش کابر می‌رساند.

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی گیمینگ ارزان سامسونگ کدام است؟

اگر برای خرید گوشی گیمینگ حداقل بودجه را در نظر گرفته‌اید، Galaxy A15 را می‌توانید خریداری کنید.

بهترین گوشی گیمینگ ارزان شیائومی کدام است؟

گوشی موبایل پوکو X6 می‌تواند برای شما گزینه‌ای مناسب باشد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.