راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
باتوجه به تنوع بالای لپ تاپ های گیمینگ در بازار، ممکن است هنگام خرید با چالش‌هایی مواجه شوید که سعی کردیم در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی با معرفی بهترین مدل‌ها، انتخاب را برایتان آسان‌تر کنیم.

امروزه، لپ تاپ‌ها نقش مهمی در زندگی افراد دارند و به عنوان یکی از محبوب‌ترین وسایل دیجیتالی شناخته می‌شوند؛ دلیل محبوبیت بالای این دستگاه، قابلیت حمل بالای آن است که اجازه می‌دهد آن را به آسانی به هرجا که تمایل دارید با خود ببرید.

مشاهده قیمت انواع لپ تاپ گیمینگ

در این مقاله قصد داریم به معرفی چند مورد از بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی به شما بپردازیم تا به کمک آن بتوانید لپ‌تاپی متناسب با بودجه خود خریداری کنید.


معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی

لپ‌تاپ‌ها در انواع مختلفی به فروش می‌رسد که شامل مدل‌های مهندسی، اداری و گیمینگ می‌شوند و این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا براساس نیازتان، دستگاه مدنظر خود را خریداری کنید. اکنون با ارائه فهرست معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی، به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید با پرداخت کمترین هزینه، صاحب لپ‌تاپ شده و از نصب بازی‌های روز و بازی با آنها لذت ببرید.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسر مدل Nitro 5 

یک مدل از لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی که می‌توانید با قیمتی مناسب بخرید و بهترین بازی‌های روز دنیا را روی آن نصب کنید، لپ تاپ ایسر مدل Nitro 5 است. 

لپ تاپ ایسر Nitro 5 دارای یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS است و محتوا را با رزولوشن ۱۹۲۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل به گیمر نمایش می‌دهد. بهره‌مندی از سطح صفحه نمایش مات یکی از مزایای قابل توجه این نوع لپ‌ تاپ است؛ چرا که این قابلیت باعث می‌شود که از انعکاس تصویر و نور جلوگیری شده و گیمر بتواند بدون درگیر شدن با مشکلات جانبی، به بازی مورد علاقه خود مشغول شود.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسر مدل Nitro 5 

دیگر قابلیت چشم نواز لپ تاپ ایسر Nitro 5 داشتن کیبوردی نرم و روان با نور پس‌زمینه است که این امکان را برای گیمر فراهم می‌کند تا بتواند در محیط‌های بسته و تاریک به راحتی بازی کرده و از آن لذت ببرد. لپ تاپ ایسر مدل Nitro 5 با برخورداری از پردازنده مرکزی اینتل Core i9-12900H قادر خواهد بود تمامی برنامه‌ها و بازی های سنگین را بدون لگ اجرا کرده و لذت یک بازی مهیج را برای شما به ارمغان آورد. 

وجود پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3060 با رم ویدئویی ۶ گیگابایت در لپ تاپ ایسر Nitro 5 نیز سبب می‌شود تا این دستگاه بازی‌های ویدئویی حرفه‌ای را با کیفیتی قابل‌قبول اجرا کند. در مورد حافظه ذخیره‌‌سازی لپ تاپ ایسر Nitro 5 هم می‌توان گفت که این دستگاه به ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD و ۱۶ گیگابایت حافظه رم مجهز است و می‌تواند بسیاری از بازی‌های معرفی شده سال را بدون هیچ مشکلی نصب و اجرا کند.

نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز، برخورداری از وبکم، وجود دو اسلات رم، پشتیبانی از شبکه بی‌سیم وای‌فای و شبکه اترنت، اسپیکر دوگانه، جک میلیمتری صدا و بهره‌مندی از باتری لیتیوم یونی ۴ سلولی از دیگر امکانات لپ تاپ ایسر Nitro 5 که همگی در کنار هم تجربه یک بازی لذت‌بخش و هیجان‌انگیز را برای علاقمندان به گیم فراهم می‌کنند.

ویژگی‌های لپ تاپ  ایسر مدل Nitro 5 AN515-58-93B7
وزن ۲.۳ کیلوگرم
ابعاد 26.9 × 271.7 × 360.6 میلی‌متر
نوع صفحه نمایش IPS 
کیبورد با نور پس زمینه دارد
پردازنده intel Core i9 12900H
پردازنده گرافیکی ‌NVIDIA RTX 3060
محدوده سرعت پردازنده ‌۲.۵ گیگاهرتز تا ۵ گیگاهرتز
تعداد هسته پردازنده 14 هسته حقیقی + 20 هسته مجازی
ظرفیت حافظه داخلی 1 ترابایت
حافظه رم 16 گیگابایت
حافظه کش L1: 960 KB | L2: 4 MB | L3: 24 MB
شبکه بی‌سیم وای‌فای دارد
مشخصات باتری لیتیوم یونی 4 سلولی با ظرفیت ۵۷ وات‌ساعت
ویژگی‌های خاص

دارای صفحه نمایش مات، کاربری گیمینگ، مناسب برای کارهای گرافیکی و مهندسی، صفحه نمایش با کیفیت FHD

 

خرید لپ تاپ ایسر مدل Nitro 5 


لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس TUF Gaming F15 FX506HF

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 یکی‌دیگر از لپ تاپ‌هایی است که در لیست راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی قرار می‌گیرد. لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 یکی از دستگاه های قوی برند ایسوس است که در عین قیمت ارزانی که دارد می‌تواند شما را در انجام امور حرفه‌ای چون طراحی، مهندسی و گیمینگ همراهی کرده و بهترین امکانات را ارائه دهد. 

بدنه لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 از جنس آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده و می‌تواند مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه، خط و خش از خود نشان دهد. صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ از نوع IPS، صفحه نمایش مات، رزولوشن ۱۹۲۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتز از قابلیت های صفحه نمایش این لپ تاپ است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای گیمینگ تبدیل کند.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس TUF Gaming F15 FX506HF

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 به پردازنده میان‌رده اینتل Core i5-11400H و پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX 2050 مجهز شده و به خوبی از پس اجرای بازی با گرافیک متوسط برمی‌آید.

ایسوس در بخش حافظه ذخیره‌سازی لپ تاپ TUF Gaming F15 هم نسبت به قیمت مناسب این دستگاه خوب عمل کرده و با تجهیز آن به ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه رم، امکان نصب بازی‌های متنوع برای علاقمندان گیم بدون هیچ مشکلی را فراهم کرده است. نکته قابل‌توجه در بخش حافظه ذخیره‌سازی لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 این است که در نوع حافظه داخلی استفاده شده در این دستگاه SSD بوده و به راحتی قابل ارتقا به حافظه‌های بالاتر خواهد بود.

از دیگر امکانات لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15می‌توان به کیبورد با نور پس زمینه، تاچ پد قوی، پشتیبانی از وای فای، بلوتوث، اترنت و تاندربولت، برخورداری از دو درگاه USB-3 و یک درگاه HDMI، اسپیکر و باتری لیتیوم یونی پلیمری ۳ سلولی اشاره کرد. 

ویژگی‌های لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX506HF
وزن ۲.۳ کیلوگرم
ابعاد ۲۴.۵ × ۲۵۶× ۳۵۹ میلی‌متر
نوع صفحه نمایش IPS 
کیبورد با نور پس زمینه دارد
پردازنده intel Core i5 11400H
نوع پردازنده 64 بیتی
پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX 2050
محدوده سرعت پردازنده ‌۲.۷ گیگاهرتز تا ۴.۵ گیگاهرتز
تعداد هسته پردازنده 6 هسته حقیقی + 12 هسته مجازی
ظرفیت حافظه داخلی 512 گیگابایت
حافظه رم ۱۶ گیگابایت
حافظه کش L1: 80 KB | L2: 1.25 MB | L3: 12 MB
شبکه بی‌سیم وای فای Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6 | Dual-Band
مشخصات باتری باتری لیتیوم یونی پلیمری ۳ سلولی با ظرفیت ۴۸ وات‌ساعت
ویژگی‌های خاص دارای نمایشگر با تکنولوژی IPS و کیفیت Full HD، مناسب برای گیمینگ و انجام کارهای گرافیکی


خرید لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX506HF



لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX506LH-HN004

یک نوع دیگر از لپ تاپ گیمینگی که می‌توانید با قیمت مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید، لپ‌تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX506LH-HN004 است. این دستگاه به دلیل مجهز بودن به پردازنده intel Core i5-10300H توان مناسبی را در اجرای بازی‌های ویدیویی با تنظیمات متوسط دارد و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای گیمرهای تازه‌کار محسوب می‌شود. 

همچنین وجود پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1650 توان اجرای بازی‌های مختلف با تنظیمات گرافیکی متوسط را فراهم می‌کند؛ در واقع این چیپ گرافیکی میان رده به‌دلیل برخورداری از 4 گیگابایت حافظه رم ویدیویی نمی‌تواند بازی‌های گرافیکی را با تنظیمات بالا اجرا کند.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX506LH-HN004

از دیگر مزایای لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX506LH-HN004 می‌توان به صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن Full HD، اسپیکر استریو، بلوتوث، وای‌فای و کیفیت فیلمبرداری HD اشاره کرد.

در مورد حافظه ذخیره‌سازی این لپ تاپ خوش قیمت هم باید بگوییم که FX506LH-HN004 ایسوس دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD و ۸ گیگابایت حافظه رم DDR4 است که مقدار مناسبی برای اکثر بازی‌های سال محسوب می‌شود.

ویژگی‌های لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506LH-HN004
وزن ۲.۳ کیلوگرم
ابعاد ۲۴.۷ × ۲۵۶× ۳۵۹ میلی‌متر
نوع صفحه نمایش IPS 
کیبورد با نور پس زمینه دارد
پردازنده intel Core i5 10300H
نوع پردازنده 64 بیتی
پردازنده گرافیکی ‌NVIDIA GeForce GTX 1650
محدوده سرعت پردازنده ‌۲.۵ گیگاهرتز تا ۴.۵ گیگاهرتز
تعداد هسته پردازنده 4 هسته
ظرفیت حافظه داخلی 512 گیگابایت
حافظه رم ۸ گیگابایت
حافظه کش ۸ گیگابایت
شبکه بی‌سیم وای فای Wi-Fi نسخه ۶
مشخصات باتری باتری لیتیومی ۳ سلولی با ظرفیت ۴۸ وات‌ساعت
ویژگی‌های خاص

دارای صفحه نمایش مات، مناسب بازی، نمایشگر با کیفیت Full HD

 

خرید لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX506LH-HN004


لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX506HCB-HN1138W

در سال 2020 ایسوس یکی‌دیگر از لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی خود را به نام ایسوس TUF Gaming FX506HCB-HN1138W وارد بازار کرد. بهره‌مندی از تراشه intel core i5 11400H و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3050 سبب می‌شود تا گیمرها بتوانند به صورت روان و بدون لگ با این لپ‌تاپ بازی کنند و از اوقات فراغت خود نهایت لذت را ببرند‌.

صفحه نمایش لپ تاپ FX506HCB-HN1138W ایسوس 15.6 اینچ و از نوع IPS است و تصاویر را با کیفیت Full HD در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از دیگر مزایای این لپ تاپ میان رده می‌توان به بلندگوهای استریو آن اشاره کرد که تجربه صوتی مناسبی را در اختیار گیمر قرار می‌دهد.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX506HCB-HN1138W

یکی از مواردی که FX506HCB-HN1138W را به یک گزینه پرطرفدار در میان گیمرها تبدیل کرده، طراحی زیبا و قابلیت حمل بالای آن است؛ طراحی این لپ تاپ به گونه‌ای است که افراد می‌توانند به راحتی آن را در کیف قرار دهند و به آسانی با خود حمل کنند.

بنابراین اگر به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی هستید، ایسوس TUF Gaming FX506HCB-HN1138W گزینه‌ای مناسب برایتان خواهد بود.

ویژگی‌های لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506HCB-HN1138W
وزن ۲.۳ کیلوگرم
ابعاد ۲۴.۷ × ۲۵۶× ۳۵۹ میلی‌متر
نوع صفحه نمایش IPS 
کیبورد با نور پس زمینه دارد
پردازنده intel core i5  ۱۱۴۰۰H 
نوع پردازنده 64 بیتی
پردازنده گرافیکی ‌NVIDIA GeForce RTX 3050
محدوده سرعت پردازنده ۲.۷ گیگاهرتز تا ۴.۵ گیگاهرتز
تعداد هسته پردازنده 6 هسته
ظرفیت حافظه داخلی 512 گیگابایت
حافظه رم ۸ گیگابایت
حافظه کش 12 گیگابایت
شبکه بی‌سیم وای فای Wi-Fi نسخه ۶
مشخصات باتری باتری لیتیومی ۳ سلولی با ظرفیت ۴۸ وات‌ساعت
تاچ پد پشتیبانی از فرمان‌های لمسی

 

خرید لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506HCB-HN1138W


لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Pro M7600QE-L2098

مدل دیگری که در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی قصد داریم به شما معرفی کنیم، لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Pro M7600QE-L2098 است. این لپ‌تاپ جزو پرفروش‌ترین لپ تاپ های گیمینگ و طراحی قرار گرفته و از سخت افزاری پیشرفته و کیفیتی بالا برخوردار است. 

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Pro M7600QE-L2098 با بهره‌مندی از کارت گرافیک نسبتا قدرتمند NVIDIA GeForce RTX 3050Ti، پردازنده AMD Ryzen 5 5600H ، حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۶ گیگابایت، توانسته امکان نصب بازی با کیفیت و حجم‌های مختلف را برای گیمرها فراهم کند. صفحه نمایش ۱۶ اینچ، وضوح تصویر 4K، صفحه نمایش شفاف، نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتز، میزان روشنایی ۵۵۰ نیت و بسیاری موارد دیگر سبب شده‌اند تا این لپ‌تاپ به مدلی پرطرفدار برای طرفداران بازی‌های ویدئویی تبدیل شود. 

لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Pro M7600QE-L2098

یکی از ویژگی‌های چشمگیر این لپ‌تاپ ظرفیت باتری آن است. مجهز بودن به باتری لیتیومی 6 سلولی با ظرفیت 96 وات‌ساعت و دارا بودن آداپتور ۱۲۰ واتی شرایطی را برای گیمر فراهم می‌کند تا بتواند با خیال راحت چندین ساعت با لپ‌تاپ بازی کرده و از آن لذت ببرد. از دیگر قابلیت‌های قابل توجه این لپ‌تاپ، وزن سبک آن است که سبب می‌شود تا فرد بتواند خیلی راحت آن را با خود حمل کند.

ویژگی‌های لپ تاپ VivoBook Pro M7600QE-L2098
وزن ۱.۹۵ کیلوگرم
ابعاد ۱۸.۹ × ۲۵۹× ۳۶۰.۵ میلی‌متر
نوع صفحه نمایش ‌OLED
کیبورد با نور پس زمینه دارد
پردازنده AMD Ryzen 5 5600H
نوع پردازنده 64 بیتی
پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX 6600M
محدوده سرعت پردازنده ۳.۳ گیگاهرتز تا ۴.۲ گیگاهرتز
تعداد هسته پردازنده ۶ هسته حقیقی + ۱۲ هسته مجازی
ظرفیت حافظه داخلی 512 گیگابایت از نوع SSD
حافظه رم ۱۶ گیگابایت DDR4
حافظه کش 16 گیگابایت
پوشش سطح صفحه نمایش دارای صفحه نمایش شفاف
مشخصات باتری باتری لیتیومی 6 سلولی با ظرفیت 96 وات‌ساعت
ویژگی‌های خاص قابلیت نویز کنسلینگ با استفاده از هوش مصنوعی، دارای Dial Tone، قابلیت ارتقای رم و حافظه داخلی

 

خرید لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Pro M7600QE-L2098

لپ تاپ اچ پی Laptop 15 FD0237 NIA
یکی دیگر از محصولاتی که در لیست بهترین لپ تاپ گیمینگ اقتصادی قرار می‌گیرد، از برند مشهور HP است. لپ تاپ های اچ پی به دلیل مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فردشان، محبوبیت زیادی بین کاربران دارند. اچ پی Laptop 15 FD0237 NIA لپ‌تاپی است که از آن صحبت می‌کنیم و برای کاربردهای گیمینگ، مهندسی و طراحی مناسب است.

این لپ تاپ گیمینگ اقتصادی از قابلیت فرمان چند لمسی پشتیبانی می‌کند. جنس بدنه این محصول از پلی‌کربنات است و فقط ۱.۵۹ کیلوگرم وزن دارد. در ضمن ابعاد آن 359.8 در 236 در 18.6 میلیمتر اندازه‌گیری شده است. اندازه صفحه نمایش مات این لپ تاپ اچ پی، ۱۵.۶ اینچ با مدل IPS و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۵ درصد در نظر گرفته شده است.

لپ تاپ اچ پی laptop 15 fd0237 nia

نرخ نوسازی در این محصول ۱۲۰ هرتز در نظر گرفته شده است که برای یک لپ‌تاپ گیمینگ مناسب خواهد بود. سری پردازنده آن هم Core i7 از برند Intel است. یکی از فاکتورهایی که در این لپ تاپ گیمینگ اهمیت زیادی دارد، حافظه داخلی SSD آن است که به بالا رفتن سرعت دستگاه کمک می‌کند.

در ضمن حافظه داخلی لپ تاپ 15 FD0237 NIA یک ترابایت و حافظه رم آن ۸ گیگابایت است. روی بدنه این محصول یک جک ۳.۵ میلیمتری، دو درگاه USB-C، سه درگاه USB-3 و یک درگاه HDMI وجود دارد که اتصال انواع دستگاه به لپ‌تاپ را آسان می‌کند. یک باتری سه سلولی با ظرفیت ۴۱ وات ساعت برای تغذیه دستگاه وجود دارد که از قابلیت شارژ سریع هم برخوردار است. در نهایت یک دفترچه راهنما و یک شارژر به‌عنوان اقلاهم همراه این لپ تاپ گیمینگ وجود دارد.

ویژگی‌های لپ تاپ اچ پی Laptop 15 FD0237 NIA
وزن ۱.۵۹ کیلوگرم
ابعاد ۱۸.۶ × ۲۳۶× ۳۵۹.۸ میلی‌متر
نوع صفحه نمایش IPS
کیبورد با نور پس زمینه ندارد
پردازنده Core i7
نوع پردازنده 64 بیتی
پردازنده گرافیکی NVIDIA MX550
محدوده سرعت پردازنده ۱.۲ گیگاهرتز تا ۵.۰ گیگاهرتز
تعداد هسته پردازنده ۱۰ هسته حقیقی + ۱۲ هسته مجازی
ظرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت از نوع SSD
حافظه رم ۸ گیگابایت DDR4
حافظه کش ۱۲ مگابایت، ۱۰.۵ مگابایت و ۹۲۸ کیلوبایت
پوشش سطح صفحه نمایش مات
مشخصات باتری باتری ۳ سلولی با ظرفیت ۴۱ وات‌ساعت
ویژگی‌های خاص دارای صفحه نمایش مات، صفحه نمایش با وضوح FHD

 

خرید لپ تاپ اچ پی Laptop 15 FD0237NIA

سخن آخر

در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ اقتصادی به معرفی ۵ مدل از بهترین لپ تاپ های گیمینگ پرداختیم تا با استفاده از آن بتوانید مطابق بودجه خود، لپ تاپ مناسب بازی موردنظرتان را خریداری کنید. لپ تاپ های گیمینگ در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند.

با این حال، اصلی‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید لپ‌ تاپ گیمینگ به آن توجه کنید، مقدار حافظه رم، پردازنده گرافیکی، نوع پردازنده مرکزی، وضوح تصویر و نرخ نوسازی صفحه نمایش لپ‌تاپ است که لذت یک بازی حرفه‌ای و مهیج را برای شما فراهم می‌کند. امیدواریم این مقاله مورد رضایت شما قرار گرفته باشد و بتواند نیاز شما را در این زمینه رفع کند. بنظر شما کدام یک از مدل‌های معرفی شده در این مقاله برای گیم مناسب‌تر است؟

پرسش های متداول

خرید لپ تاپ برای گیم بهتر است یا رایانه‌ های شخصی؟

پاسخ این سوال به نیاز شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید سیستم را حمل کرده و در مکان‌های مختلف از آن استفاده کنید، خرید لپ‌تاپ پیشنهاد می‌شود. در غیر اینصورت می‌توانید از رایانه‌های شخصی نیز برای گیم بهره‌مند شوید.

قیمت خرید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی چقدر است؟

برای خرید یک لپ تاپ گیمینگ اقتصادی باید حداکثر تا ۵۰ میلیون تومان هزینه کنید.

حداقل حافظه رم مورد نیاز برای بازی چقدر است؟

حداقل حافظه مورد نیاز برای نصب بازی‌های ویدیویی در لپ تاپ، ۸ گیگابایت است که گاهی سبب پایین آوردن گرافیک بازی می‌شود.

مشاهده لیست قیمت و خرید لپ تاپ

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.