بررسی گلکسی واچ 7، جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
گلکسی واچ ۷ با تراشه جدید ۳ نانومتری، قابلیت ردیابی سلامتی پیشرفته و هوش مصنوعی Galaxy AI وارد بازار می‌شود.

در رویداد تابستانی آنپکد ۲۰۲۴ سامسونگ در کنار محصولات تاشدنی، از جانشین گلکسی واچ با نام Galaxy Watch 7 رونمایی کرد. این گجت با بهره‌مندی از حسگر سلامت BioActive جدید، پردازنده سریعتر، GPS ارتقا یافته و ظرفیت ذخیره سازی بیشتر می‌تواند برطرف کننده نیاز کاربران در هر زمینه‌ای باشد.

قیمت روز ساعت هوشمند

در این مقاله به بررسی گلکسی واچ ۷ و مشخصات ارائه دهنده این ساعت هوشمند می‌پردازیم تا اگر قصد خرید آن را دارید بتوانید اطلاعات مفیدی از آن کسب کنید.

نگاه کلی به مشخصات گلکسی واچ 7

گلکسی واچ ۷ نسبت به نسل قبل، تغییرات چندانی نداشته اما اعمال برخی آپدیت‌ها و قابلیت‌های جدید، توانسته Galaxy Watch 7 را به یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند اندرویدی در سال ۲۰۲۴ تبدیل کند. در حالت کلی هر محصولی که وارد بازار می‌شود در کنار نکات مثبت، نکات منفی هم دارد. بنابراین نمی‌توان توقع داشت که یک محصول هیچ عیبی نداشته باشد. اما باید به گونه‌ای باشد که نکات مثبت به قدری کاربردی باشد که بتواند نکات منفی محصول را پوشش داده و نظر مخاطب را به خود جلب کند.

نگاه کلی به مشخصات گلکسی واچ 7

گلکسی واچ ۷ هم از این قاعده مستثنی نیست و در کنار نکات مثبت، از نکاتی منفی هم برخوردار است که به صورت زیر است:

نکات مثبت:

  • بینش دقیق خواب
  • برخورداری از ویژگی‌های مفید سلامتی مبتنی بر هوش مصنوعی
  • رابط کاربری آسان
  • فضای ذخیره‌سازی دو برابری نسبت به نسل قبل
  • GPS دقیق
  • جمع آوری و آنالیز دقیق اطلاعات ورزشی

نکات منفی:

  • شارژدهی بسیار کم
  • طراحی مشابه قبلی
  • ویژگی‌های پایش سلامت مانند تشخیص وقفه تنفسی در خواب به تلفن گلکسی نیاز دارد

بررسی ساعت سامسونگ گلکسی واچ 7 از نظر طراحی

از نظر طراحی، گلکسی واچ ۷ تغییر خاصی نسبت به نسل قبل نداشته و مانند گلکسی واچ ۶ از یک صفحه نسبتا بزرگ دایره‌ای شکل به همراه دو دکمه فیزیکی که در سمت راست صفحه قرار گرفته، تشکیل شده است.

گلکسی واچ ۷ در دو رنگ سبز-نقره‌ای و سبز-کرم به بازار عرضه می‌شود که این دو رنگ از نظر ابعاد و وزن تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. صفحه نمایش ۱.۳ اینچی با سایز ۴۰ میلی‌متر و ۱.۵ اینچی با سایز ۴۴ میلی‌متر نشان‌ می‌دهد که گلکسی واچ ۷ سبز-نقره‌ای از اندازه بزرگتری نسبت به سبز-کرم برخوردار است.

مشخصات گلکسی واچ 7 از نظر طراحی

سامسونگ در ساخت گلکسی واچ 7 از صفحه نمایش سوپر امولد (Super AMOLED) استفاده کرده است که می‌تواند تصاویر را با رزولوشن حداکثر ۴۸۰×۴۸۰ پیکسل برای کاربر به نمایش بگذارد. همچنین برای محافظت از صفحه نمایش گلکسی واچ ۷ از شیشه سافایر استفاده شده است که مقاومت بالایی در برابر ضربه و خش افتادگی دارد.

در بدنه هر دو رنگ از آلومینیوم استفاده شده که نشان‌دهنده استحکام و مقاومت بالای این محصول است. همچنین گلکسی واچ ۶ با پشتیبانی از گواهی IP68 از مقاومت بالای خود در برابر آب و گرد و غبار خبر می‌دهد. سامسونگ در طراحی بندهای گلکسی واچ ۷ تغییراتی نسبت به ساعت هوشمند نسل قبل خود داده و از بندهایی موج‌دار برای این محصول استفاده کرده که سبب زیبایی Galaxy Watch 7 شده است.

بررسی گلکسی‌ واچ ۷ از نظر قابلیت های سلامتی

سامسونگ در بخش کنترل سلامت گلکسی واچ ۷ به‌روزرسانی‌هایی را اعمال کرده که سبب می‌شود تا این ساعت با دقت بیشتری وضعیت بدن و تناسب اندام را کنترل کند. در حقیقت بهره‌مندی از حسگر جدید Bio-Active دقت سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از قابلیت های کاربردی گلکسی واچ ۷، روتین تمرینی (Workout Routine) است که برای حفظ سلامت بدن، تقریبا ۱۰۰ تمرین مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دیگر قابلیت سلامتی که سامسونگ در این ساعت از آن بهره گرفته است، قابلیت رقابت (Race) است که اطلاعاتی در مورد پیشرفت شما نسبت به روزهای گذشته در اختیارتان قرار داده و به شما انگیزه می‌دهد.

بررسی گلکسی‌ واچ ۷ از نظر قابلیت های سلامتی

همچنین استفاده از ویژگی تجزیه‌و‎‌تحلیل بدن (Body Composition) در گلکسی‌ واچ ۷، به شما این امکان را میدهد که از وضعیت بدنی خود اطلاعاتی دقیق کسب کرده و درک مناسبی از سلامت‌تان داشته باشید. علاوه بر این‌ها، این شرکت کره‌ای، برای بررسی وضعیت قلب و کنترل سلامت آن از قابلیت‌هایی چون مانیتورینگ ضربان قلب، هشدار ضربان قلب نامنظم، نوار قلب و فشار خون در ساعت گلکسی Watch 7 استفاده کرده است.

بررسی گلکسی‌ واچ ۷ از نظر نرم افزار

سامسونگ در بخش نرم‌افزار جدیدترین ساعت هوشمند خود، از رابط کاربری One UI Watch 6.0 مبتنی‌بر Wear OS 5.0 استفاده کرده که تجربه بصری بهتر و روان‌تری را با سایر دستگاه‌های گلکسی برای کاربر فراهم می‌کنند. در حقیقت گلکسی واچ ۷ اولین ساعت هوشمندی است که با آخرین نسخه سیستم‌ عامل ساعت‌های هوشمند گوگل (Wear OS 5.0) به بازار عرضه می‌شود.

همچنین، با استفاده از فروشگاه گوگل پلی و سرویس‌های گلکسی در ساعت هوشمند Galaxy Watch 7 می‌توانید به طیف گسترده‌ای از برنامه‌های شخص ثالث دسترسی داشته باشید.

بررسی گلکسی‌ واچ ۷ از نظر قابلیت های سلامتی

بهره‌مندی از هوش مصنوعی Galaxy AI از دیگر امکانات شگفت‌انگیز گلکسی‌ واچ ۷ است. با استفاده از این قابلیت، هنگامی که کاربر پیام جدیدی را دریافت می‌کند، هوش مصنوعی مکالمات قبلی را تجزیه و تحلیل کرده و به صورت هوشمند پاسخ سریع و مناسبی (Suggested replies) را به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

یکی دیگر از امکانات جالب و کاربردی گلکسی واچ ۷، این است که با دوبار کشیدن دو انگشت به سمت هم می‌توانید ساعت و گوشی را کنترل کنید. علاوه بر آن با استفاده از کیف پول سامسونگ (Samsung Wallet) می‌توانید به آسانی توسط ساعت هوشمند پرداخت‌های خود را انجام دهید.

این مطلب را هم بخوانید:
بررسی گلکسی بادز 3 و بادز 3 پرو

بررسی گلکسی Watch 7 از نظر سخت افزار

سامسونگ برای بخش پردازشی گلکسی واچ ۷، از تراشه ۳ نانومتری Exynos W1000 استفاده کرده که به نسبت گلکسی واچ ۶، سرعت CPU آن سه برابر افزایش داشته و همچنین راندمان انرژی آن نیز ۳۰٪ بهبود یافته است. در تراشه اگزینوس W1000 از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2 استفاده شده که سبب می‌شود تا تصویر با کیفیت مناسب نمایش داده شوند.

بررسی گلکسی Watch 7 از نظر سخت افزار

سامسونگ در بخش فضای ذخیره‌سازی گلکسی واچ 7، بهبودهایی اعمال کرده و در حافظه داخلی آن به جای ظرفیت ۱۶ گیگابایت از ظرفیت ۳۲ گیگابایت استفاده کرده است. اما در Galaxy Watch 7 ظرفیت حافظه رم تغییری نکرده و مانند نسل قبل از حافظه رم ۲ گیگابایتی استفاده شده است.

از دیگر مشخصات بخش سخت‌افزاری گلکسی واچ ۷ می‌توان به پشتیبانی از 2.5D Always on Display و همچنین برخورداری از GPS دو فرکانسِ (L1 و L5) برای افزایش دقت موقعیت‌یابی و ثبت اطلاعات هنگام فعالیت در فضای باز اشاره کرد.

بررسی Galaxy Watch 7 از نظر باتری

در هر دو سایز گلکسی واچ ۷، ظرفیت باتری هیچ تغییری نسبت به نسل قبل نکرده و با همان ظرفیت ۳۰۰ و ۴۲۵ میلی آمپر در این محصول قرار گرفته است. آزمایش های انجام شده روی مدل کوچکتر گلکسی واچ ۷ نشان میدهد که این ساعت با روشن بودن صفحه نمایش و خاموش بودن تنظیمات تقریبا ۲۴ ساعت شارژدهی دارد.

بررسی Galaxy Watch 7 از نظر باتری

البته برخی کاربرانی که این ساعت سامسونگ را پیش خرید کرده‌اند از عملکرد آن ناراضی بوده و از تخلیه سریع باتری شاکی هستند. البته یکی از نمایندگان سامسونگ اعلام کرد که مشکل باتری به سخت افزار آن مربوط نمی‌شود و احتمالا در نرم افزار است. با این حال برخورد با مشکل باتری گلکسی واچ ۷ سامسونگ منطقی نیست و باید هرچه سریع‌تر به رفع این مشکل اقدام کنند.

چرا باید گلکسی واچ ۷ را بخریم؟

در این مقاله تمام مشخصات گلکسی واچ 7 را بررسی کردیم و با بهبودهایی که سامسونگ در جدیدترین ساعت خود اعمال کرده، آشنا شدیم. شاید این موضوع که طراحی گلکسی واچ ۷ تغییر چندانی نسبت به قبل نداشته، کمی تو ذوق بزند اما برخورداری از فناوری‌های ردیابی سلامتی یا نرم‌افزار و سخت‌افزار قدرتمند سبب می‌شود تا از این موضوع چشم‌پوشی کنید. در مورد مشکل باتری گلکسی‌ واچ ۷ هم باید گفت که طبق اعلام نمایندگان سامسونگ این اشکال از نرم‌افزار ساعت است و به زودی برطرف خواهد شد.

به هرحال افزایش فضای ذخیره سازی، استفاده از تراشه قدرتمند، برخورداری از ویژگی‌های بهبود یافته ردیابی سلامت و بهره‌مندی از جدیدترین سیستم‌عامل گوگل سبب شده تا ارزش خرید Galaxy Watch 7 به طرز چشمگیری افزایش یابد.

پرسش های متداول

قیمت گلکسی واچ 7 چقدر است؟

قیمت گلکسی Watch 7 در نسخه ۴۰ میلی‌متری حداقل ۳۰۰ دلار اعلام شده که برای خرید نسخه ۴۴ میلی‌متری این ساعت، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

اندازه صفحه نمایش گلکسی واچ ۷ چقدر است؟

گلکسی واچ ۷ در دو اندازه 1.5 اینچ و 1.3 اینچ وارد بازار شده است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.