بهترین هندزفری بلوتوثی کدام است؟


نازنین شفایی
نظرات 0
content-main-img
با اینکه کیفیت و بلندی صدای هندزفری‌های بلوتوثی هرگز نتوانست به پای هندزفری‌های سیمی برسد، اما محبوبیت این گجت‌ها به خوبی جایگاه‌شان را در زندگی دیجیتالی امروز ثابت کرده است. همین مسئله سبب شده تا برندهای مختلفی روی این محصولات مانور دهند و انتخاب بهترین هندزفری بلوتوثی را برای ما تبدیل به یک چالش کنند.

با اینکه کیفیت و بلندی صدای هندزفری‌های بلوتوثی هرگز نتوانست به پای هندزفری‌های سیمی برسد، اما محبوبیت این گجت‌ها به خوبی جایگاه‌شان را در زندگی دیجیتالی امروز ثابت کرده است. همین مسئله سبب شده تا برندهای مختلفی روی این محصولات مانور دهند و انتخاب بهترین هندزفری بلوتوثی را برای ما تبدیل به یک چالش کنند. با وجود گزینه‌های زیادی که پیش روی‌مان وجود دارد، منطقی‌ترین راه این است که هندزفری‌ها را براساس کاربردی که برای‌مان دارند انتخاب کنیم.

بررسی نقاط قوت و ضعف هر مدل به ما کمک می‌کند تا اولویت‌های‌مان را از درون هر هندزفری بیرون بکشیم و به سراغ مدلی برویم که همه نیازهای‌مان را پوشش می‌دهد که در کالاتیک به آن می پردازیم.

از طرفی وقتی صحبت از هندزفری بلوتوثی می‌شود نادیده گرفتن اسم برندهایی چون سامسونگ و اپل بسیار مشکل است. با وجود اینکه این برندها به طور تخصصی در حوزه صدا فعالیت نمی‌کنند اما به دلیل طراحی زیبا و قدرت برندشان توانسته‌اند از شرکت‌هایی چون انکر و سونی هم سروصدای بیشتری راه بیاندازند. این کمپانی‌ها با تولید هندزفری‌های پرچم‌دار و درجه یک کیفیت صدایی مطلوب را در اختیار طرفداران‌شان قرار می‌دهند که در ترکیب با ظاهر جذاب، بازار کاربران برندپوش را در دست می‌گیرد. از این رو امروز در مورد انواع مختلف بهترین هندزفری بلوتوثی موجود در بازار صحبت می‌کنیم که هم دنبال‌کنندگان حرفه‌ای صدا را راضی نگه‌دارد و هم نیم‌نگاهی به هندزفری‌های برند این حوزه داشته باشد.

خرید هندزفری بلوتوثی

این مطلب را هم بخوانید:
بهترین هندزفری نویزکنسلینگ 2024

معرفی 9 مدل بهترین هندزفری بلوتوثی براساس کاربرد

بهینه‌ترین راه برای انتخاب بهترین هندزفری بلوتوثی توجه به اولویت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری‌ست. این ویژگی‌ها به ما نشان می‌دهند که هندزفری مورد نظر در چه بخش‌هایی خوب عمل کرده و در چه بخش‌هایی ما را ناامید می‌کند. به این ترتیب می‌توانیم انتخاب کنیم که کدام مدل بیشترین کارایی را برای نوع استفاده و نیازهای ما دارد. هندزفری‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم به تفکیک کاربرد انتخاب شده و در دسته‌ خودشان بهترین عملکرد را ارائه می‌دهند.

1. بهترین هندزفری بلوتوثی برای طرفداران اپل؛ (AirPods Pro 2 (USB-C

اپل تصمیم گرفته برای هماهنگی بیشتر سری آیفون ۱۵ با نسل دوم ایرپاد پرو، به جای درگاه لایتنینگ از پورت تایپ سی در آن استفاده کند. بنابراین برخلاف ایرپاد پرو قبلی الان شما می‌توانید با شارژرهای Type C نیز هندزفری را شارژ کنید. اما این تنها تغییری نیست که در این مدل شاهدش هستیم؛ زیرا به نظر می‌رسد که اپل استانداردهای مقاومتی این هندزفری وایرلس را از IPX4 به IP54 تغییر داده تا در برابر نفوذ گرد و خاک عملکرد بهتری ارائه دهد.

علاوه بر این، ایرپاد پرو ۲ از ساختار آکوستیک جدیدی بهره‌مند شده که امکان هماهنگی با صدای بدون افت کیفیت (Lossless Audio) ویژن پرو را ممکن می‌کند. این فناوری که اپل با عنوان ALAC نام‌گذاری‌اش کرده نوعی نحوه فشرده‌سازی فایل‌های صداست که همه داده‌های اولیه را حفظ می‌کند تا هیچ اتلاف کیفیتی نداشته باشیم. قابلیت‌های لمسی ایرپاد پرو نسل دوم، علاوه بر حالت ضربه، حالت اسلایدی هم دارند؛ به طور مثال برای تغییر ولوم می‌توانید انگشت‌تان را روی سری‌ها بکشید تا صدا کم یا زیاد شود.

در کنار این ویژگی‌های جدید، هندزفری بلوتوث اپل هم‌چنان از چیپ H2 برخوردار شده که امکان جابه‌جایی روان بین دستگاه‌های مختلف اپلی را فراهم کرده است. سری‌های ایرپاد جدید نیز دیگر به طراحی استاندارد ایرپادی برنگشته و از ترکیب سیلیکون و طراحی ارگونومیک برای فیت شدن بهتر در گوش استفاده می‌کنند. این ساختار ایزوله در کنار تکنولوژی‌های نویز کنسلینگ که در هندزفری شاهدش هستیم، کیفیت صدا را در حد مطلوب و راضی‌کننده‌ای نگه می‌دارد.

خرید AirPods Pro 2 (USB-C)

هندزفری بلوتوثی ایرپاد پرو نسل ۲
یک قابلیت دیگری که با اسم‌های مختلف در هندزفری‌های بلوتوثی می‌بینیم Adaptive Transparency است. با فعال کردن این ویژگی وقتی هندزفری را داخل گوش‌تان می‌گذارید، هم‌چنان می‌توانید صدای اطراف را بشنوید تا از اتفاقات پیرامون آگاه باشید. آداپتیو بودن این قابلیت به این معناست که هندزفری خودش می‌تواند صداهای خیلی بلند را کم کند تا گوش‌تان اذیت نشود. تجربه نشان داده که حالت شفاف تطبیق‌پذیر اپل نسبت به فناوری‌های مشابه و غیرآداپتیو برندهای دیگر عملکرد بهتری دارد.

ویژگی دیگری که ایرپاد پرو ۲ در آن عالی عمل کرده، تکنولوژی کاهش نویز فعال است. قابلیت ANC این هندزفری اپل به خوبی سروصدای اطراف را خنثی کرده و حتی شدت بلندی نویزهای فرکانس پایین را تا حدود ۱/۲ تا ۱/۸ کم می‌کند. در آخر قابلیت پیدا کردن بادز را داریم که به واسطه اسپیکر تعبیه‌ شده در پایین سری‌ها به پیدا کردن هندزفری در فواصل نزدیک کمک می‌کند.

  • طراحی راحت و کیفیت صدای خوب
  • قابلیت نویز کنسلینگ فوق‌العاده
  • بهره‌مندی از تراشه H2 اپل
  • مکالمه بلوتوثی شفاف

2. بهترین هندزفری بلوتوثی برای طرفداران سامسونگ؛ Galaxy Buds 2 Pro

حالا که در مورد هندزفری مورد علاقه طرفداران اپل صحبت کردیم، وقت معرفی بهترین هندزفری بلوتوثی اندرویدبازهاست. هندزفری سامسونگ که با نام گلکسی بادزهای سامسونگ شناخته می شود، به دلیل طراحی ارگونومیک و قابلیت نویز کنسلینگ فوق‌العاده، انتخاب اول خیلی از کاربران اندرویدی هستند. مخصوصاُ کسانی که گوشی سامسونگ دارند و می‌توانند از قابلیت‌های بیشتری در اپلیکیشن‌های اختصاصی این برند بهره‌مند شوند. از طرفی به نظر می‌رسد که در تلافی ساختار انحصاری اپل، گلکسی بادز ۲ پرو هم هیچ اپلیکیشنی برای سیستم‌عامل iOS ندارد و عملاً کاربران اپل را در جامعه آماری خودش تعریف نکرده است!

خرید Galaxy Buds2 Pro

هندزفری بلوتوثی گلکسی بادز ۲ پرو
استاندارد ضدآب این هندزفری ریت بالای IPX7 دارد و می‌تواند در روزهای بارانی و خیس‌شدن‌های غیرمنتظره گلکسی بادز را از آسیب دائمی نجات دهد. چالشی که در خیلی از هندزفری‌های بلوتوثی رفع نشده و در برخی موارد حتی رطوبت تعریق هم سبب از کار افتادن سری‌ها می‌شود. ویژگی دیگری که دل خیلی از طرفداران موزیک را بدست آورده حالت Conversation Mode است. خیلی از ما وقتی گلکسی بادز داخل گوش‌مان است و به موسیقی گوش می‌دهیم، علاقه‌ای به برقراری مکالمه با دیگران و نگه‌داشتن موزیک نداریم. بنابراین سامسونگ تصمیم گرفته با قابلیت Conversation Mode این مشکل را برای موزیک‌بازها حل کند. با فعال کردن مود مکالمه، شما می‌توانید در حین گوش دادن آهنگ از حالت شفاف استفاده کرده و در حالی که موزیک در بک‌گراند پخش می‌شود با دیگران مکالمات کوتاه داشته باشید! در حالت عادی نیز قادرید از صدای فراگیر چندکاناله (۵.۱ و ۷.۱) و بهترین انواع تکنولوژی صدا یعنی دالبی اتمس لذت ببرید و با باس قوی هندزفری‌ها در موسیقی غرق شوید.

قابلیت‌های لمسی این هندزفری به نسبت مدل‌های قبلی بهبود پیدا کرده و بهره‌مندی از بلوتوث نسخه ۵.۲ اتصال روان‌تری را برای‌تان فراهم می‌کند.

  • قابلیت‌های اختصاصی برای گوشی‌های گلکسی
  • کیفیت تماس بلوتوثی مطلوب
  • پخش موسیقی باکیفیت

3. بهترین هندزفری بلوتوثی از نظر کیفیت صدا؛ Sennheiser Momentum True Wireless 3

از اینجا به بعد بیشتر در مورد برندهایی صحبت می‌کنیم که به طور تخصصی در حوزه لوازم صوتی فعالیت می‌کنند و کارشان تولید هندزفری‌های باکیفیت است. Momentum True Wireless 3 کمپانی سنهایزر، در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شد و به سرعت راهش را به تمام لیست‌های بهترین هندزفری بلوتوثی باز کرد. فناوری کاهش نویز ANC به کار رفته در این هندزفری با برندهای مطرحی چون سونی و باس رقابت می‌کند و نسبت به نسل‌های قبلی مومنتوم بهبود پیدا کرده است. البته با سرعتی که تکنولوژی‌های صوتی در حال رشد هستند، هندزفری‌های وایرلس جدیدتر احتمالاً در زمینه ANC عملکرد بهتری خواهند داشت. اما اگر کیفیت صدا برای‌تان اهمیت داشته باشد MTW3 به هیچ عنوان ناامیدتان نخواهد کرد.

هندزفری  سنهایزر مومنتوم ۳
کیفیت صدایی که از این هندزفری دریافت می‌کنید در سطحی کاملاً متفاوت قرار داشته و با پردازش عالی جزئیات صدا تمام رقبای سال ۲۰۲۲ را کنار می‌زند. با وجود همه این ویژگی‌ها، سنهایزر ارگونومی طراحی بادزها را هم در مومنتوم ۳ بهبود داده و با کوچک‌ کردن ابعاد، کیپ شدن سری‌ها در داخل گوش را راحت‌تر کرده است. این بادها از نوع In Ear بوده و کاملاً داخل گوش کیپ می‌شوند. این ویژگی کمک می‌کند تا نشت صدای موسیقی به حداقل برسد و فضایی ایزوله برای غرق شدن در موسیقی بدست آورید. سری‌های سیلیکونی قلاب‌دار این هندزفری با فیکس کردن بادز در گوش، آن را برای فعالیت‌های ورزشی و دویدن مناسب می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال ترکیبی از صدای باکیفیت و طراحی اسپرت می‌گردید، مومنتوم ۳ تمام گزینه‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. فقط حواس‌تان باشد که استاندارد IPX4 این هندزفری نشان از عملکرد ضعیف آن نسبت به مقاومت در ورود آب و خاک دارد.


کدک محبوب AptX و AptX Adaptive که خیلی از برندها در استفاده از آن خساست می‌ورزند، یکی از نقاط قوت هندزفری بلوتوثی MTW3 است. این کدک تضمین می‌کند که انتقال صدای بلوتوثی بدون کاهش کیفیت انجام شود و موسیقی با بیشترین جزئیات به گوش شما برسد. فقط توجه داشته باشید که برای بهره‌مندی از این کدک هر دو دستگاه (هندزفری و گوشی) باید از آن پشتیبانی کنند.

4. بهترین هندزفری بلوتوثی از نظر مکالمه؛ Jabra Elite 10

تجربه سال‌های اخیر نشان داده که کاربران گجت‌های دیجیتال علاقه زیادی به مکالمه بلوتوثی دارند. بررسی این نکته چه در مورد ساعت‌های هوشمند مکالمه‌دار و چه هندزفری‌های بلوتوث، ثابت می‌کند که تقاضای زیادی در بخش کیفیت تماس وایرلس از سمت کاربران وجود دارد. از طرفی، انتقال صدای واضح از طریق بلوتوث کار خیلی راحتی نیست و سازندگان را در طراحی بهترین هندزفری بلوتوثی از نظر مکالمه به چالش کشیده است. مثلاً اگر نسخه‌های اولیه گلکسی بادز را در نظر بگیرید می‌بینید که صدای تماس بلوتوثی بسیار بدی داشتند و همیشه یک نویز ممتد در بک‌گراند قابل شنیدن بود.

خوشبختانه این مشکل در بسیاری از برندها در حال رفع شدن است و اکثر مدل‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم کیفیت مکالمه خوبی را در اختیار کاربر می‌گذارند. اما در این میان جبرا الیت ۱۰ بهتر از سایر رقبا عمل کرده و با بهره‌گیری از یک ANC کارآمد، نویزهای اطراف را خنثی کرده و صدای شفافی به گوش‌تان می‌رساند. طراحی دقیق بادزها به ایزوله کردن صدا کمک می‌کنند تا هم هنگام مکالمه و هم پخش موسیقی از Dolby Head Tracking و صدای فضایی لذت ببرید.

هندزفری بلوتوثی جبرا الیت ۱۰
اما نکته اصلی در داشتن مکالمه بلوتوثی باکیفیت، مجهز بودن به میکروفون‌های بدون نویز است. به همین دلیل جبرا از ۶ میکروفون در هندزفری‌اش استفاده کرده که با قابلیت نویز کنسلینگ تقویت شده‌اند و صدای مکالمه شما را بدون نقص به گوش مخاطب می‌رسانند. به این ترتیب هم صدایی که هنگام مکالمه می‌شنوید وضوح کافی دارد و هم صدایی که با بلوتوث منتقل می‌کنید بدون نویز است.

5. بهترین هندزفری بلوتوثی از نظر باتری؛ Sony WF-1000XM4

یکی از دردسرهای دنیای مدرن شارژ کردن روزانه‌ گجت‌های الکترونیکی است. از آنجایی که هنوز راه‌حل مناسبی برای تولید باتری‌های دائمی پیدا نشده، بیشتر ما ترجیح می‌دهیم از لوازمی استفاده کنیم که حداقل چند ساعت بیشتر شارژدهی می‌کنند. این مسئله در مورد هندزفری‌های بلوتوثی می‌تواند خیلی چالش‌برانگیز باشد؛ زیرا از طرفی تقاضا برای اضافه شدن قابلیت‌های جدید رو به افزایش است و از طرف دیگر تک تک این ویژگی‌ها مصرف باتری را بالا می‌برند!

بنابراین پیدا کردن یک هندزفری مانند Sony WF-1000XM4 که بتواند در حالت ANC فعال و ۲۰ دقیقه مکالمه بلوتوثی ۸ ساعت کامل شارژدهی کند بسیار نادر است. تقریباً تمام مدل‌های مشابه دیگری که در بازار وجود دارند تا حدود ۵ - ۶ ساعت روشن می‌مانند و بعد نیاز به شارژ شدن دارند. سونی در این زمینه حتی پا را فراتر گذاشته و ادعا می‌کند که WF-1000XM4 در حالت نویزگیر خاموش تا ۱۲ ساعت برای‌تان کار خواهد کرد.

خرید Sony WF-1000XM4

هندزفری بیسیم سونی XM4
شاید تنها ایرادی که بتوان به این مدل گرفت، ضعیف بودن کیس شارژ باشد. این کیس فقط دو بار قادر به فول‌شارژ کردن هندزفری‌هاست و یعنی نهایتاً ۲۴ ساعت شما را ساپورت می‌کند. البته همین میزان باتری هم چیز کمی نیست و عملاً یک روز تمام با شما خواهد بود! کیفیت صدای این هندزفری هم به اندازه باقی قابلیت‌هایش تأثیرگذار است و در تمام فرکانس‌ها صدایی واضح و شفاف را در اختیارتان می‌گذارد.

6. بهترین هندزفری بلوتوثی نویز کنسلینگ؛ Bose QuietComfort Ultra Earbuds

همانطور که از اسمش برمی‌آید کمپانی Bose در این هندزفری راحتی گوش‌های شما را هدف قرار داده است. خیلی از کاربران هندزفری بلوتوثی با مدل‌های توگوشی مشکل دارند و احساس ناراحتی می‌کنند. از این رو، هندزفری بلوتوثی QuietComfort از سری‌های تخم‌مرغی‌شکل کمک می‌گیرد که بدون ایجاد فشار بیش از حد، به راحتی داخل گوش کیپ می‌شوند. علاوه بر این بخش لمسی هندزفری ساختار اسلایدی دارد؛ بنابراین نیازی به ضربه زدن به بادزها نیست و احتمال فرو رفتن‌شان داخل گوش کمتر می‌شود.

هندزفری بی سیم QuietComfort Ultra
اما نقطه قوت اصلی QuietComfort در تکنولوژی نویز کنسلینگ آن است. طبق تست‌های انجام‌شده توسط soundguys قابلیت ANC این هندزفری در نوع خودش بی‌نظیر است و در حالت فعال به راحتی صداهای زیر ۴۰۰ هرتز پیرامون شما را تا ۳۴ دسی‌بل کاهش می‌دهد. این یعنی عملاً همه صداهای دریافتی به گوش شما تا ۹۰ درصد ضعیف‌تر می‌شوند. البته این تمام ماجرا نیست و بوز حتی صداهای بالای ۱۰۰۰ هرتز را هم به ۳۹ دسی‌بل می‌رساند. علاوه بر قابلیت کاهش نویز فعال، ساختار ایزوله این هندزفری نیز به شکل نویز کنسلینگ منفعل عمل کرده و حتی در حالت ANC خاموش تا حد زیادی صداهای بیرون را حذف می‌کند. اگر نیاز داشتید تنظیمات نویزگیر را تغییر دهید، هم می‌توانید از اپلیکیشن هندزفری کمک بگیرید و هم با فرمان‌های لمسی بین مودهای مختلف جابه‌جا شوید.

7. بهترین هندزفری بلوتوثی ورزشی؛ Beats Fit Pro

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در انتخاب هندزفری‌ ورزشی به آن‌ها توجه کنید، مقاومت در برابر تعریق و ساختار سری‌هاست. فعالیت‌های ورزشی با حرکات سریع همراه‌اند و خطر افتادن هندزفری از گوش را افزایش می‌دهند. بنابراین باید مطمئن باشید که هندزفری شما به خوبی در گوش کیپ شده و با تکان خوردن نمی‌افتد. علاوه بر این، خیس شدن سر در هنگام ورزش می‌‌تواند هندزفری‌های بلوتوثی حساس به آب را با مشکلات جدی مواجه کند. از این جهت، برخورداری از استانداردهای ضدآب در سالم ماندن و دوام هندزفری موثرند. خوشبختانه Beats Fit Pro با برخورداری از IPX4 و تکیه بر طراحی دقیق، هر دو نیاز شما را در این زمینه برآورده می‌کند.

خرید Apple Beats Fit Pro

هندزفری وایرلس بیتس فیت پرو
سیلیکون‌های قلاب‌دار فیت پرو با طراحی جدید و هوشمندانه خود به درستی روی گوش گیر می‌کنند و حتی در شدیدترین تمرینات ورزشی هم جابه‌جا نمی‌شوند. به نسبت نسل قبلی این هندزفری یعنی Powerbeats Pro که برای مدت‌ها صدرنشین هندزفری‌های ورزشی بود، این مدل اندازه کوچک‌تری داشته و از شارژ مگنتی برخوردار شده است. به این ترتیب دیگر مشکل شارژ نشدن یکی از سری‌ها در کیس را نخواهیم داشت. در آخر باید گفت که استاندارد IPX4 این هندزفری شاید خیلی درجه یک نباشد، اما برای جلوگیری از نفوذ رطوبت ناشی از تعریق کافی‌ست و کارتان را راه می‌اندازد.

8. بهترین هندزفری بلوتوثی از هر نظر؛ Sony WF-1000XM5

آخر از همه می‌رسیم به بهترین هندزفری بلوتوثی این لیست که متعلق به برند پرآوازه سونی است. این مدل نسبت به نسل قبلی خود جمع‌وجورتر، راحت‌تر و سبک‌تر بوده و با کیفیت صدا و نویز کنسلینگ فوق‌العاده عرضه شده است. هندزفری WF-1000XM5 به دو پردازنده جدید V2 و QN2e مجهز شده که عملکرد نویزگیر را حتی در فرکانس‌های پایین تقویت می‌کنند. سونی برای این پرچم‌دار ۴ جفت سری از جنس مموری فوم طراحی کرده که در ایزوله کردن فضای گوش بسیار خوب عمل کرده‌اند. متریال مموری فوم پس از قرار گرفتن داخل گوش به شکل کانال گوش شما درآمده و بدون اعمال فشار اضافه جلوی نشتی صدا را می‌گیرد. برای اینکه چک کنید آیا از سری‌های درستی برای گوش‌تان استفاده کرده‌اید، می‌توانید از اپلیکیشن Connect کمک بگیرید.

هندزفری بیسیم سونی XM5
کیفیت صدای هندزفری بسیار بالاست و فقط در فرکانس‌های میانی باس ممکن است کمی بیش از حد به نظر برسد. البته دست‌تان باز است که با مراجعه به اپ و کم کردن پاسخ فرکانسی میانی به راحتی این مشکل را حل کنید. XM5 به اندازه ۸ ساعت عمر باتری و امکان اتصال هم‌زمان به شما می‌‌دهد تا بتوانید بی‌وقفه و در کنار دیگران از موسیقی لذت ببرید. البته سونی قابلیت مکالمه بلوتوثی را هم از قلم ننداخته و با کمک هوش مصنوعی و سنسور ویبره، این هندزفری را برای مکالمه در محیط‌های پرسروصدا تقویت کرده است. میکروفون‌ها هم از یک لایه شبکه‌ای برخوردار شده‌اند که اجازه نمی‌دهد وزش باد در کیفیت مکالمه تأثیر بگذارد.

9. هندزفری بی سیم اپل مدل AirPods 3

یکی از بهترین هندزفری های بلوتوثی اپل، ایرپاد 3 است که بدون سری‌های سیلیکونی ساخته شده و می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که هندزفری های بدون سری سیلیکونی را ترجیح می‌دهند. طراحی این هندزفری بلوتوثی اپل به ایرپاد پرو 2 شبیه است (البته بدون در نظر گرفتن سری سیلیکونی ایرپاد پرو 2) و اپل تلاش داشته تا ظاهر AirPods 3 را به سری پرو نزدیک باشد. ساقه Airpods 3 Apple نسبت به نسل قبل هندزفری های اپل کوتاه‌تر شده و بهتر در گوش قرار می‌گیرد.

خرید ایرپاد 3

کیفیت صدا هندزفری بی سیم اپل مدل AirPods 3 به نسبت ایرپاد 2 بهتر شده و صدا را با کیفیت مطلوب به گوش شما می‌رساند. اپل فناوری Spatial audio را در این هندزفری بلوتوثی به کار برده که باعث می‌شود، صدایی فراگیر به گوش شما برسد. این هندزفری بلوتوثی اپل مانند هندزفری نسل قبل، از ANC پشتیبانی نمی‌کند که می‌تواند نکته‌ای منفی برای این محصول محسوب شود. AirPods 3 اپل مجهز به پدهای لمسی است و شما می‌تواند با انگشتان خود موزیک و مکالمه را کنترل کنید.

طبق ادعای اپل شارژ AirPods 3 بسیار خوب است و به کمک کیس می‌تواند تا 30 ساعت شارژدهی داشته باشد. در مجموع باید بگوییم که ایرپاد 3 از طراحی خوب، کیفیت صدا فوق‌العاده و شارژدهی مطلوب بهره می‌برد و جزو بهترین هندزفری های بلوتوثی بازار است که از قیمت کمتری هم نسبت به ایرپاد 2 پرو برخوردار است.

چطور بهترین هندزفری بلوتوثی مد نظر خود را انتخاب کنیم؟

فناوری انتقال صدای بلوتوثی در چند سال اخیر ثابت کرده که می‌تواند پا‌به‌پای سایر حوزه‌های فناوری رشد کند و کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای را در اختیار ما بگذارد. همانطور که در لیست بالا هم دیدیم، تقریباً تمام موارد معرفی‌شده از کیفیت خوبی برخوردارند و برای استفاده روزمره راضی‌کننده‌اند. اما اگر نمی‌دانید چطور مدل مدنظرتان را از بین آن‌ها انتخاب کنید، باید با فاکتورهای اصلی یک هندزفری بلوتوث خوب آشنا شوید. بنابراین پیش از خرید یک هندزفری وایرلس به دنبال المان‌های زیر بگردید.

کیفیت طراحی بدنه

هندزفری‌ها لوازم پوشیدنی هستند و برای ساعت‌های طولانی داخل گوش قرار می‌گیرند. بنابراین انتظار ما از بهترین هندزفری بلوتوثی این است که طوری طراحی شده باشد تا در طی استفاده فشاری به کانال گوش وارد نکند. برندها معمولاً تلاش می‌کنند تا با ایجاد یک ساختار ارگونومیک در سری هندزفری، پوشیدن آن را برای انواع گوش‌ها ممکن کنند.

طراحی هندزفری بلوتوثی

بنابراین پیش از خرید حتماً سری‌های متفاوت هندزفری مانند توگوشی، نیمه‌توگوشی و ایرپادی را تست کنید تا طراحی مناسب برای گوش‌تان را پیدا کنید. علاوه بر این، اگر گوش‌های حساسی دارید و فکر می‌کنید هر مدلی برای‌تان مناسب نیست، حتماً ابعاد بادزی که مدنظرتان است را چک کنید که خیلی بزرگ نباشد.

قابلیت‌های لمسی

هندزفری‌های جدید با قابلیت‌های لمسی پیشرفته‌ای عرضه می‌شوند که به کلی شما را از گوشی بی‌نیاز می‌کند. اگر می‌خواهید کنترل کاملی روی موزیک پخش کردن داشته باشید و به راحتی بین مودهای مختلف صدا جابه‌جا شوید، قابلیت‌های لمسی هندزفری را جدی بگیرید. هندزفری‌ها امکان تغییر آهنگ، کم/زیاد کردن صدا، تغییر مود صوتی و قابلیت‌هایی از این دست را در فرمان‌های لمسی لحاظ می‌کنند. این فرمان‌ها معمولاً با ضربه زدن روی بدنه هندزفری اجرا می‌شوند، اما حالت اسلایدی آن هم جدیداً به خیلی از مدل‌ها اضافه شده است. با این روش دیگر نیازی نیست روی هندزفری ضربه بزنید و به گوش فشار بیاورید، بلکه با کشیدن انگشت روی بدنه کارتان راه می‌افتد. حتماً پیش از خرید بررسی کنید که هندزفری مدنظرتان سرعت عملکرد خوبی در اجرای فرمان‌های لمسی داشته باشد.

کیفیت پخش موزیک

اصلی‌ترین کاربرد هندزفری‌ها در پخش موسیقی است و همه ما دل‌مان می‌خواهد بهترین کیفیت را دریافت کنیم. با این حال اگر خوره موزیک هستید باید ببینید دقیقاً چه شدت صدا و باسی مدنظرتان است تا یک هندزفری با همان ویژگی‌ها را پیدا کنید. بعضی افراد عاشق باس قوی هستند و هندزفری را براساس میزان باسی که دارد رتبه‌بندی می‌کنند. از طرفی بعضی از کاربران نیز به شفافیت و تفکیک صدا اهمیت می‌دهند و تأکید زیادی روی جزئیات دارند. برای جفت این موارد هندزفری‌های بلوتوثی باکیفیتی موجود است، فقط کافی‌ست بدانید که دنبال چه چیزی می‌گردید. کیفیت پخش موسیقی به اسپیکرهای قوی نیاز دارد، بنابراین حتماً پیش از خرید مشخصات اسپیکر هندزفری مورد نظرتان را چک کنید.

کیفیت صدای مکالمه

قابلیت مکالمه بلوتوثی گل سر سبد همه گجت‌های الکترونیکی است. این ویژگی یکی از فاکتورهای بسیار تأثیرگذار روی قیمت هندزفری به شمار می‌رود و طرفداران زیادی بین کاربران دارد. انتخاب یک هندزفری بلوتوثی با قدرت مکالمه خوب، وابسته به میکروفون‌های به کار رفته در آن است؛ زیرا چالش اصلی در تماس‌های بلوتوثی در صدایی‌ست که برای مخاطب ارسال می‌شود، نه صدایی به گوش شما می‌رسد.

تماس بلوتوثی هندزفری بیسیم

صداهای ورودی (اسپیکر) معمولاً با فناوری ANC نویزگیری می‌شوند، اما صداهای خروجی (میکروفون) با نویزهای محیطی درگیر شده و کیفیت ضعیفی پیدا می‌کنند. پس اگر مدلی که انتخاب کرده‌اید روی میکروفونش نویز کنسلینگ ندارد، انتظار مکالمه باکیفیتی از آن نداشته باشید. نوع طراحی سری‌ها و میزان نزدیک بودن میکروفون به دهان نیز می‌تواند در داشتن یک مکالمه بلوتوثی شفاف تأثیر بگذارد. 

فناوری نویز کنسلینگ

یکی از قابلیت‌های دیگری که بیشتر در هندزفری‌های پرچم‌دار تعبیه می‌شود، فناوری ANC یا کاهش نویز است. خیلی از هندزفری‌های میان‌رده هم ممکن است ادعای نویز کنسلینگ داشته باشند، اما به طور مثال نویزگیری برندهایی مثل سونی و اپل به هیچ‌وجه با هندزفری‌ شیائومی قابل مقایسه نیست. قابلیت ANC امکان گوش دادن به موسیقی در محیط‌های شلوغ را فراهم می‌کند و در بهترین حالت نویزهای محیطی را کاملاً از بین می‌برد. در بعضی از مدل‌ها صرفاً با روش کردن ANC و بدون پخش موسیقی می‌توانید از سکوت مطلوبی لذت ببرید. بنابراین پیش از خرید حتماً مشخصات فنی هندزفری‌ها را بررسی کرده و از کاربردی بودن این فناوری اطمینان حاصل کنید.

میزان عمر باتری

چالش اصلی در عمر باتری هندزفری‌های بلوتوثی زمانی به وجود می‌آید که همه قابلیت‌های کلیدی را فعال می‌کنیم. در واقع خیلی از مدل‌ها می‌توانند بدون روشن بودن ANC و تماس بلوتوثی بالای ۱۰ ساعت شارژدهی کنند. اما تعداد خیلی معدودی هستند که با وجود این قابلیت‌ها تا ۸ ساعت دوام می‌آورند. بنابراین اگر می‌خواهید بی‌وقفه و برای ساعات طولانی به موسیقی گوش دهید، حتماً میزان عمر باتری و کیس شارژ را بررسی کنید. از همین الان بهتر است بدانید که اکثر هندزفری‌های بلوتوثی در حد ۵ ساعت روشن می‌مانند و اگر به دنبال باتری قوی‌تر هستید باید حسابی سر کیسه را شل کنید!

سخن آخر

شرکت‌هایی مانند اپل که هر سال با فناوری‌ها و محصولات جدید به بازار برمی‌گردند، کمک زیادی به رشد قابلیت‌های صوتی در هندزفری‌ها می‌کنند. اما هم‌چنان بهترین هندزفری بلوتوثی را باید در برندهایی پیدا کنید که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند و خودشان سازنده قطعات صدا هستند. در لیست بالا مجموعه‌ای از بهترین هندزفری‌های بی سیم سال‌های اخیر را به شما معرفی کردیم که از لحاظ باتری، قابلیت‌ها، کیفیت صدا و امکان مکالمه جزو پرچم‌داران حوزه خودشان محسوب می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید خرید موفقیت‌آمیزی داشته باشید، بودجه‌تان را در نظر بگیرید و سپس براساس اولویت‌ها باکیفیت‌ترین مدل موجود در بازار را برای خودتان انتخاب کنید.

سوالات متداول

بهترین هندزفری بلوتوثی برای جلسات آنلاین چیست؟

از آنجایی که محوریت اصلی این جلسات در مکالمه بلوتوثی است، بهتر است سراغ مدل‌هایی بروید که دارای میکروفون‌های قوی با قابلیت نویز کنسلینگ هستند.

تفاوت قیمت هندزفری‌های بلوتوثی چقدر در کیفیت‌شان تاثیرگذار است؟

جز اپل که بخش زیادی از قیمت هندزفری را به اعتبار برندش دریافت می‌کند، در تمام هندزفری‌های سونی و بوز قیمت بالا به معنای قابلیت‌های بیشتر و در نتیجه کیفیت صدای بهتر است.

چطور از افتادن هندزفری‌های بلوتوثی از گوش جلوگیری کنیم؟

بهترین راه برای کیپ کردن هندزفری در گوش استفاده از سری‌های سیلیکونی قلاب‌دار است. این هوک‌ها معمولاً در پشت گوش یا روی شیارهای سطح گوش قرار می‌گیرند و هندزفری را سر جایش فیکس می‌کنند. 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.