نقد و بررسی گوشی گلکسی A15 سامسونگ


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
گوشی گلکسی A15 سامسونگ یکی از گوشی های میان رده سامسونگ است که با برخورداری از طراحی زیبا و ارگونومی، وزن سبک، رابط کاربری مناسب و بسیاری موارد دیگر توانسته در لیست بهترین گوشی های اقتصادی این شرکت کره‌ای در سال 2024 قرار بگیرد. 

در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳ سامسونگ جدیدترین میان‌رده خود یعنی Galaxy A15 را معرفی و وارد بازار کرد. این گوشی از محصولات مقرون‌به‌صرفه و کاربردی است که سامسونگ سعی کرده کیفیت ساخت را در خود اولویت قرار دهد. گوشی Galaxy A15 سامسونگ از مشخصات فنی مطلوب، طراحی زیبا و ارگونومی مناسب برخوردار است و با توجه به قیمت مناسبی که دارد می‌تواند به عنوان یک محصول اقتصادی کاربردی شناخته شود.

قیمت روز گوشی موبایل

در این مقاله تصمیم داریم با نقد و بررسی گوشی Galaxy A15 4G سامسونگ، قابلیت‌ها و امکانات این گوشی را به صورت جزئی توضیح دهیم. برای مشاهده قیمت امروز گوشی موبایل نیز می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کالاتیک مراجعه کنید.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت  Galaxy A15

  • ارگونومی مناسب
  • وزن سبک
  • کیفیت ساخت مطلوب

سامسونگ در ساخت گوشی گلکسی A15 از بدنه پلاستیکی با ابعاد  ۱۶۰.۱ میلی‌متر در ۷۶.۸ میلی‌متر با ضخامت ۸.۴ میلی‌متر استفاده کرده است. البته با توجه به قیمت اقتصادی گلکسی آ ۱۵ جنس پلاستیکی نکته منفی به حساب نمی‌آید؛ زیرا اکثر شرکت‌های تولید کننده برای کاهش قیمت نهایی محصول از متریال پلاستیکی استفاده می‌کنند.
گوشی Galaxy A15 دارای یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی است که تراکم پیکسلی بالایی دارد و قادر است تصاویر را با جزئیات دقیقی به نمایش بگذارد.
در پنل پایین گوشی Galaxy A15 از اسپیکر، درگاه تایپ C، میکروفون اصلی و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا استفاده شده است. همچنین پنل بالای گوشی گلکسی A15 سامسونگ به میکروفون ثانویه و پنل سمت چپ آن به اسلات سیم کارت مجهز شده است. در پنل سمت راست این گوشی هم مانند گلکسی A25 شاهد یک برآمدگی جزئی هستید که ظاهرا سامسونگ تصمیم گرفته در طرح‌های جدید گوشی های میان رده از آن استفاده کند و برای راحتی کار دکمه‌های کنترل صدا و پاور را روی این برآمدگی قرار دهد. لازم به ذکر است که در گوشی Galaxy A15 حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور قرار داده شده و با لمس این دکمه می‌توانید به راحتی قفل صفحه نمایش را باز کنید.

طراحی و کیفیت ساخت a15

روی صفحه نمایش شاهد ناچ U-شکل هستیم که از دوربین سلفی هم میزبانی می‌کند و در پشت دستگاه هم دوربین سه‌گانه عریض، اولتراواید و ماکرو را مشاهده می‌کنیم که به صورت جزیره‌ای و در کنار فلش LED قرار داده شده است.
اکنون به فریم پلاستیکی گوشی Galaxy A15 می‌رسیم که به روکشی مات و باکیفیت مجهز شده و از به جا ماندن لک چربی و اثرانگشت جلوگیری می‌کند.
تنها موردی که امکان دارد در طراحی و ساخت گوشی Galaxy A15 برای کاربر ناخوشایند باشد، جذب اثرانگشت است؛ اما کیفیت قابل‌قبول جنس بدنه گوشی و قیمت مناسب آن سبب می‌شود تا از این مورد چشم پوشی کنیم و خرید گلکسی A15 را به شما پیشنهاد دهیم.

 بررسی صفحه نمایش گوشی گلکسی  A15

  • نرخ نوسازی 90 هرتز
  • میزان روشنایی ۸۰۰ نیت
  • رزولوشن با کیفیت +FHD

گوشی Galaxy A15 دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی است که حدود 84.3 درصد بدنه را اشغال می‌کند؛ البته باید گفت که این مقدار نسبتا زیاد است و حاشیه‌های اطراف امکان دارد باب میل برخی از کاربران نباشد. با این حال، شفافیت و رزولوشن بالا، نور زیاد صفحه و نرخ نوسازی 90 هرتز سبب می‌شود تا حاشیه آن زیاد به چشم نیاید و بیشتر نظر کاربر به سمت کیفیت این صفحه نمایش جلب شود.

صفحه نمایش گوشی گلکسی  A15 

سامسونگ در ساخت پنل صفحه نمایش Galaxy A15 از میزان روشنایی 800 نیت استفاده کرده است که برای استفاده در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم خورشید قابل قبول خواهد بود. یکی دیگر از مزیت‌های پنل Super AMOLED در گوشی گلکسی A15 برخورداری از نرخ نوسازی 90 هرتز است که در افزایش قدرت لمس‌پذیری دستگاه بسیار موثر خواهد بود.
در حالت کلی گوشی Galaxy A15 با داشتن صفحه نمایشی با کیفیت می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران را برطرف کرده و به عنوان یکی از بهترین گوشی های میان رده بازار شناخته شود.

بررسی اسپیکر گوشی گلکسی A15

از نظر صدا، گوشی گلکسی A15 دارای یک بلندگوی تک کاناله یا همان مونو است. میزان صدا در جدیدترین میان رده سامسونگ نسبتا بلند، اما فاقد بیس است و با افزایش صدا، بیس کاهش پیدا می‌کند.
همچنین در قسمت پایین این گوشی شاهد جک هدفون 3.5 میلی‌متری هستیم که باعث می‌شود تا مشکلی بابت اتصال هندزفری‌های با سیم نداشته باشید.

بررسی نرم افزار  Galaxy A15

  • سیستم عامل اندروید ۱۴
  • رابط کاربری One UI 6
  • امکانات شخصی سازی متنوع

سامسونگ جدیدترین گوشی میان‌رده خود به نام Galaxy A15 را به سیستم عامل اندروید ۱۴ مجهز کرده که طبق سیاست جدید این شرکت کره‌ای، این دستگاه از پنج سال پشتیبانی که شامل ۴ نسخه از سیستم عامل اندروید و ۵ سال پچ‌های امنیتی می‌شود.

بررسی نرم افزار  Galaxy A15 

دیگر قابلیت گوشی سامسونگ گلکسی A15 برخورداری از رابط کاربری One UI 6 است که جدیدترین نسخه پوسته این شرکت به شمار می‌رود و در بخش تنظیمات، امکانات گسترده‌ای را برای شخصی‌سازی دستگاه در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ در واقع وجود رابط کاربری One UI 6 روی گوشی گلکسی a15 امکان ویرایش و شخصی‌سازی صفحه اصلی و صفحه قفل را با توجه به سلیقه کاربر فراهم می‌کند.
حسگر استفاده شده در Galaxy a15 که در فریم کنار گوشی و روی دکمه پاور تعبیه شده، از حساسیت بالایی برخوردار است و می‌تواند با یک لمس قفل دستگاه را به سرعت باز کند.

سخت افزار گوشی Galaxy A15

  • قدرت پردازشی مناسب برای کارهای روزمره
  • امکان اجرای بازی های نیمه سنگین
  • سرعت بالای اجرای برنامه‌ها

 در قلب Galaxy A15 از تراشه Mediatek Helio G99 مبتنی بر لیتوگرافی ۶ نانومتری استفاده شده است. این تراشه نسبتا قدرتمند می‌تواند دستورات کاربر را سریع پردازش کند و در اختیار کاربر قرار دهد. چیپ هلیو G99 مدیاتک از یک پردازنده ۸ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G57 تشکیل شده است که باعث می‌شود گوشی در اجرای برنامه‌ها به‌خصوص بازی‌های روز دنیا عملکرد مناسبی داشته باشد.
اکنون برای اینکه قدرت سخت افزاری گوشی Galaxy A15 سامسونگ را محک بزنیم به سراغ بنچمارک‌های مختلف می‌رویم تا ببینیم این دستگاه تا چه حد می‌تواند برنامه‌های سنگین را پردازش و اجرا کند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در تست‌ٰهای گرفته شده از بنچمارک مشخص شد که گلکسی a15 به صفحه نمایشی روان و باکیفیت، حافظه‌ای قابل‌قبول و تراشه‌ای بهینه مجهز شده است.

نتایج بنچمارک گوشی Galaxy A15 

در تست پایداری CPU این دستگاه هم مشخص شد که سی‌پی‌یو عملکردی به شدت پایدار دارد و این موضوع از روی نمودار صاف و یک‌دست کاملا قابل ارزیابی است.
در تست GPU گوشی Galaxy A15 هم شاهد کاهش عملکرد گرافیک هنگام اجرای تصاویر شلوغ و سنگین هستیم. در کل این گوشی بازی های سبک را به صورت روان و بدون هیچ مشکلی اجرا می‌کند اما در اجرای بازی‌های پیشرفته و سنگین دچار لگ و کندی خواهد شد.
یکی از مواردی که در خرید گوشی برای برخی کاربران اهمیت بالایی دارد، ظرفیت حافظه است. به همین دلیل سامسونگ با ارائه چهار نسخه از گوشی گلکسی A15 با حافظه‌های مختلف سعی کرده به نیاز کاربران خود در این زمینه پاسخ دهد؛ این ظرفیت‌ها شامل حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی به همراه 4 ،6 و 8 گیگابایت حافظه رم می‌شود.
همچنین در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از درگاه microSD تعبیه شده به‌صورت هیبریدی روی اسلات سیم‌کارت، حافظه داخلی خود را تا یک ترابایت افزایش دهید. با توجه به ظرفیت‌های بیان شده گوشی Galaxy A15 می‌توانید بر اساس نیازتان گوشی گلکسی آ ۱۵ سامسونگ را خریداری کنید و برنامه‌های مورد نظر خود را بر روی آن نصب کنید.

بررسی دوربین گلکسی A15

در پنل پشت گوشی Galaxy A15 سامسونگ شاهد دوربین‌های سه‌گانه به همراه فلش LED تک رنگ هستیم که ساختار جزیره‌ای دارند و از بیرون‌زدگی نسبی برخوردارند. سه دوربین گلکسی A15 شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لنز عریض، دوربین 5 مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی می‌شود.
طبق بررسی‌های انجام شده، دوربین اصلی A15 از کیفیت مناسبی برخوردار است و می‌تواند تصاویر را با جزئیات قابل قبول ثبت کند. دوربین این گوشی در مکان‌های تاریک و بدون نور هم امتحان خود را پس داده و توانسته با ثبت تصاویر با کیفیت بالا به همراه نور عالی نمره قابل قبولی را در بین گوشی‌های میان‌رده و خوش قیمت کسب کند.

بررسی دوربین گلکسی A15 

مورد دیگر در گوشی سامسونگ گلکسی A15 کیفیت ضبط ویدئو است. با این دستگاه می‌توانید ویدئو را با کیفیت Full HD ضبط کنید؛ اما نقطه ضعف گوشی گلکسی  A15 در این بخش، نبود لرزشگیر برای جلوگیری از تکان‌های دست است.
اگر اهل ثبت تصاویر سلفی هستید می‌توان گفت که Galaxy A15 با داشتن دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی می‌تواند تصاویر باکیفیتی را از شما به ثبت برساند.
در حالت کلی گوشی Galaxy A15 از دوربین با کیفیتی برخوردار است و می‌تواند در بین گوشی‌های میان رده رضایت کاربران را به خود جلب کند.

بررسی باتری گوشی Galaxy A15

سامسونگ برای تامین انرژی گوشی Galaxy A15 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که از قابلیت شارژ 25 واتی هم بهره می‌برد. استفاده از این باتری قدرتمند، یکی از مزیت‌های قبل توجه گلکسی a15 سامسونگ است که شارژدهی مناسبی دارد. در حقیقت برای انجام کارهای معمولی، این گوشی تا ۱/۵ روز شارژدهی دارد.

بررسی باتری گوشی Galaxy A15 

آیا گوشی Galaxy A15 ارزش خرید دارد؟

همانطور که در نقد و بررسی گوشی Galaxy A15 مطالعه کردید، این گوشی با بهره‌مندی از تراشه‌ای بهینه و قدرتمند توانایی اجرای برنامه‌های کاربردی با سرعتی مناسب و کیفیتی قابل‌قبول را دارد.
صفحه نمایش روان با کیفیت +FHD، سخت‌افزار قوی، رابط کاربری جدید و مناسب، دوربین قابل قبول و بسیاری موارد دیگر سبب می‌شوند تا خرید جدیدترین گوشی میان‌رده سامسونگ به نام Galaxy A15 را به شما پیشنهاد دهیم.

پرسش های متداول

قیمت گوشی Galaxy A15 سامسونگ چقدر است؟

گوشی Galaxy A15 از گوشی های میان رده سامسونگ است که قیمتی مقرون‌به‌صرفه دارد. برای اطلاع از قیمت گوشی Galaxy A15 می‌توانید به صفحه فروشگاه اینترنتی کالاتیک مراجعه کنید.

آیا روی گوشی گلکسی A15 می‌تواند بازی کال آو دیوتی را اجرا کند؟

بله. گوشی A15 می‌تواند بازی کال آو دیوتی را با کیفیت قابل‌قبولی اجرا کند.

آیا گلکسی A15 ضد آب است؟

خیر. این گوشی از گواهی IP پشتیبانی نمی‌کند و هنگام پاشیدن آب دچار مشکل می‌شود.

خرید لوازم دیجیتالی با قیمت مناسب

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.