نقد و بررسی گوشی موبایل آنر Honor X9b


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img
در این مطلب به نقد و بررسی گوشی موبایل آنر X9b می‌پردازیم و نکات مثبت و منفی این میان رده زیبا را بازگو خواهیم کرد.

بسیاری از افراد هنگام خرید گوشی موبایل میان رده به سراغ برند آنر می‌روند؛ در واقع این شرکت چینی توانسته با عرضه محصولات زیبا، توانمند، باکیفیت و قیمت مناسب به محبوبیت بالایی میان کاربران دست پیدا کند. سری X آنر در دسته گوشی های میان رده قرار می‌گیرد که در بازه‌های قیمتی مختلف و مشخصات فنی گوناگون به فروش می‌رسند.

X9b نام جدیدترین گوشی خوش قیمت این شرکت چینی است که از مشخصات فنی قابل قبول، طراحی مشابه محصولات بالارده و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بهره می‌برد. در نقد و بررسی گوشی موبایل Honor X9b نگاهی به ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و ارزش خرید این میان رده زیبا خواهیم داشت.

قیمت گوشی آنر

نقد و بررسی گوشی موبایل آنر X9b

گوشی موبایل آنر X9b از جدیدترین میان رده‌های این شرکت چینی به حساب می‌آید که توانسته با برخورداری از طراحی مشابه پرچمداران خود توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. در جدول زیر نکات مثبت و منفی X9b آنر پیش‌رویتان قرار می‌گیرد.

نکات مثبت نکات منفی
طراحی زیبا و چشم‌نواز دوربین اولتراواید متوسط
صفحه نمایش منحنی OLED با کیفیت Full HD اسپیکر مونو
رابط کاربری سبک و روان MagicOS  مشخص نبودن وضعیت آپدیت
تراشه اسنپدراگون 6 نسل 1 برای کارهای نیمه سنگین مناسب است پایین بودن سرعت شارژ با توجه به ظرفیت باتری
دوربین اصلی عملکرد مطلوبی در عکاسی و فیلمبرداری دارد  
ماندگاری بالای باتری  

طراحی گوشی Honor X9b 5G

  • طراحی زیبا چشم‌نواز
  • ارگونومی مطلوب
  • وزن کم

گوشی X9b از جدیدترین محصولات شرکت آنر است که برای عرضه در بازار گوشی‌های میان رده در نظر گرفته می‌شود. آنر X9b بدون شک یکی از بهترین میان رده‌های خوش ساخت، زیبا و ظریف بازار حساب می‌آید که وزن آن به 185 گرم می‌رسد و بدنه‌ای با ضخامت 8 میلی‌متر دارد.

محصول شرکت چینی از طراحی بسیار زیبایی برخوردار است که در نگاه اول توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند؛ در واقع آنر برای طراحی X9b از محصولات پرچمدار خود الهام گرفته است.

طراحی گوشی موبایل آنر X9b

ما در مورد گوشی موبایلی صحبت می‌کنیم که در پنل پشتی آن، چرم مصنوعی به‌کار رفته است؛ در واقع استفاده از پنل چرمی، حس لوکسی را برای کاربر رقم می‌زند. البته در نظر داشته باشید که جنس این چرم، پلاستیک است و خبری از چرم طبیعی نیست.

پنل جلویی میزبان صفحه نمایش 6.78 اینچی شده که بخش قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد. در بالای صفحه نمایش، حفره‌ای به چشم می‌خورد که دوربین سلفی را میزبانی می‌کند. چنین طراحی باعث شده تا نرخ صفحه نمایش نسبت به پنل جلو به نزدیک 91.2 درصد برسد که رقم بسیار خوبی است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که پنل جلویی به صورت خمیده طراحی شده است و عملا کار کردن با بخش کناری صفحه نمایش را عملا بی استفاده می‌کند.

طراحی گوشی موبایل Honor X9b

ماژول دوربین سه‌گانه X9b در پنل پشتی میزبانی شده که بخش قابل توجهی از پشت دستگاه را به خود اختصاص داده است. باید به این موضوع اشاره کرد که داخل حلقه درونی این ماژول، عبارت حک شده «Matrix» به چشم می‌خورد. همچنین اطراف ماژول دوربین، حلقه‌ای با حالت دندانه قرار گرفته که جلوه خاصی را به دستگاه اعطا کرده است.

گوشی موبایل آنر مدل Honor X9b 5G

صفحه نمایش X9b آنر

  • صفحه نمایش خمیده
  • نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • نمایش یک میلیارد رنگ
  • میزان روشنایی مطلوب

همانطور که بالاتر هم به آن اشاره کردیم، آنر X9b به صفحه نمایشی با ابعاد 6.78 اینچ مجهز شده است. محصول شرکت چینی به پنلی OLED مجهز شده که از رزولوشن 1220 در 2652 پیکسل بهره می‌برد؛ در واقع این صفحه نمایش در مقایسه با دیگر پنل‌ها کمی کشیده‌تر به‌نظر می‌رسد و از نسبت تصویر 19.5 به 9 استفاده می‌کند.

از نظر کیفیت تصویر با صفحه نمایشی بسیار باکیفیت سروکار داریم که رنگ‌ها را بسیار پویا و شارپ نمایش می‌دهد؛ در واقع این صفحه نمایش از عمق رنگ 10 پشتیبانی می‌کند که توانایی پوشش رنگ‌ها را تا یک میلیارد دارد.

صفحه نمایش Honor X9b

صفحه نمایش آنر X9b از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند تا اسکرول کردن داخل شبکه‌های اجتماعی و گشت و گذار داخل محیط گوشی بسیار روان و سریع باشد؛ در واقع برخورداری از نرخ نوسازی بالا، امکان تعامل سریع‌تر را برای کاربران فراهم می‌کند.

یکی از مزیت‌های پنل‌های اولد، امکان دسترسی به میزان روشنایی بالا است و صفحه نمایش Honor x9b هم از این قاعده مستثنی نیست. کار کردن با این میان رده زیر نور خورشید به‌لطف میزان روشنایی 1200 نیتی چندان مشکل به‌نظر نمی‌رسد و می‌تواند همراه خوبی در محیط‌های باز باشد.

شرکت چینی برای برای محافظت از این صفحه نمایش باکیفیت، از روکش پلاستیکی استفاده کرده که برای مقاومت هر چه بهتر در برابر ضربه و خط و خش پیشنهاد می‌کنیم این روکش را با نمونه‌های مرغوب‌تری جایگزین کنید.

نرم افزار  و حسگرهای امنیتی Honor X9b 

  • سیستم‌عامل اندروید 13
  • امکانات شخصی‌سازی متنوع
  • پشتیبانی از سرویس‌های گوگل

جدا شدن آنر از هواوی، قطعا یک تصمیم سازنده و مثبت به سمت موفقیت برای این شرکت چینی بود؛ در واقع گوشی های آنر، برخلاف محصولات هواوی از خدمات گوگل و باندهای 5G پشتیبانی می‌کنند. پیروی همین صحبت، آنر X9b به سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری MagicOS 7.2 مجهز شده است که طبق گفته شرکت چینی تا چهار سال پشتیبانی می‌شود.

رابط کاربری آنر یکی از پوسته‌های سبک اندروید محسوب می‌شود که کار کردن با آن پیچیدگی خاصی ندارد و تمامی افراد به راحتی می‌توانند با آن ارتباط پیدا کنند. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که هر دو  رابط MagicOS و EMUI از شباهت بسیار زیادی برخوردارند و اگر از کاربران قدیمی گوشی‌های این دو شرکت باشید، احساس راحتی خواهید کرد.

نرم افزار گوشی موبایل آنر X9b

گشت و گذار داخل رابط کاربری Honor X9b کاملا روان و بدون کندی صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان هنگام جابه‌جایی در منو لگ و تاخیر را احساس نخواهید کرد. اگر به شخصی‌سازی علاقه داشته باشید، رابط کاربری MagicOS به‌خوبی می‌تواند انتظارات را برای شما برآورده کند. از مواردی که می‌توانید تغییر دهید می‌توان به تغییر آیکون برنامه‌ها، تغییر انیمیشن حسگر اثر انگشت، شخصی‌سازی صفحه و تغییر پس‌زمینه اشاره کرد.

عموما گوشی‌هایی که از صفحه نمایش OLED بهره می‌برند، به حسگرهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز می‌شوند و X9b آنر هم از این قضیه مستثنی نیست.  از نظر عملکرد باید گفت این حسگر از دقت بالایی برخوردار است؛ اما در برخی از مواقع به علت نمایش بیش از حد انیمیشن، باز شدن گوشی با کمی کندی صورت می‌گیرد.

سخت افزار گوشی موبایل آنر مدل Honor X9b

  • دارای تراشه اسنپدراگون 6 نسل 1
  • مناسب برای کارهای نیمه‌سنگین

در دل گوشی X9b از تراشه جدید کوالکام به نام اسنپدراگون 6 نسل 1 استفاده شده که ارتقای مثبتی در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 695 موجود در X9a به حساب می‌آید. تراشه اسنپدراگون 6 نسل 1 با لیتوگرافی 4 نانومتری ساخته می‌شود؛ در حالی که اسنپدراگون 695 مبتنی بر فرایند ساخت 6 نانومتری است.

گیمینگ با گوشی آنر ایکس ۹ بی

تراشه جدید کوالکام از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای استفاده می‌کند که تشکیل می‌شود از چهار هسته قدرتمند Cortex-A78 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز. برای پردازنده گرافیکی هم از پردازنده Adreno 710 استفاده می‌شود تا گوشی Honor X9b بتواند به راحتی از پس بازی‌های سنگین یا امور روزمره برآید. همچنین در تصویر زیر می‌توانید عملکرد آنر X9b را در بنچمارک‌ها مختلف مشاهده کنید.

بنچمارک گوشی های x9b

از نظر عملکرد در بازی‌ها، میان رده جدید آنر می‌تواند تجربه گیمینگ مناسبی را برای کاربران رقم بزند. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که از نظر تولید حرارت هم عملکرد مطلوبی داشت و حین بازی کردن، گرمای چندانی به دست منتقل نمی‌شود.

دوربین گوشی موبایل آنر مدل X9b

  • دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • عملکرد مطلوب دوربین اصلی در عکاسی و فیلمبرداری

سه دوربین گوشی X9b داخل ماژول دوربین دایروی شکل قرار گرفته است که متشکل است از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، دوربین 5 مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو.

طی بررسی‌هایی که داشتیم هنگامی که در شرایط نوری مناسبی قرار بگیرید، امکان عکاسی با کیفیت بسیار بالایی را خواهید داشت؛ اما با قرار گرفتن در محیط‌های تاریک و شب، کیفیت تصاویر، افت محسوسی پیدا می‌کنند.

عکاسی با گوشی آنر ایکس نه بی

آنر برای برطرف کردن مشکل عکاسی در شب، نرم افزار این میان رده را به Night Mode مجهز کرده است. با روشن کردن حالت نایت‌مود، وضوح و میزان اکسپوژر افزایش می‌یابد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که برای گرفتن عکس‌های واضح در این حالت نباید دستگاه را تکان دهید.

کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی مطلوب است و برخی از مولفه‌ها مانند لرزش دست یا نور کم محیط در کیفیت نهایی عکس‌ها تاثیرگذار هستند. همچنین دوربین سلفی فقط توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت Full HD را دارد. این در حالی است که دوربین اصلی از قابلیت ضبط ویدیو 4K پشتیبانی می‌کند.

 باتری و شارژر آنر ایکس 9 بی

  • ماندگاری بالای باتری
  • سرعت شارژ مطلوب

آنر برای گوشی X9b در نظر گرفته تا باتری با ظرفیت 5800 میلی‌آمپ ساعتی داشته باشد؛ باتری که از نوع لیتیوم پلیمری است و امکان شارژ آن با سرعت 35 وات وجود دارد. چنین ظرفیت باتری در کنار برخورداری از صفحه نمایش اولد و تراشه کم‌مصرف 4 نانومتری اجازه می‌دهد تا دو روز نیاز به شارژ مجدد نداشته باشید.

شارژر گوشی موبایل آنر x9b

البته بحث سرعت شارژ هم در اینجا مطرح است؛ در واقع برای شارژ باتری 5800 میلی‌آمپر ساعتی با آداپتور 35 واتی باید حدود یک ساعت و ربع منتظر بمانید. البته اگر نگاهی به ماندگاری باتری داشته باشید، مدت زمان شارژ طولانی، چندان نکته منفی به حساب نمی‌آید.

آیا گوشی موبایل Honor X9b ارزش خرید دارد؟

گوشی موبایل آنر X9b امکانات جالب توجهی را در اختیارتان قرار می‌دهد. با این حال مانند تمامی محصولات، میان رده آنر هم بی‌نقص نیست؛ اسپیکر مونو و دوربین‌های اولتراواید و ماکرو با عملکرد متوسط از نکات منفی این دستگاه هستند.

در مجموع گوشی Honor X9b برای کسانی مناسب است که می‌خواهند به اکثر ویژگی‌های یک گوشی هوشمند، البته با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم دسترسی داشته باشند. از طراحی زیبا و صفحه نمایش خمیده گرفته تا دوربین اصلی باکیفیت، تراشه قدرتمند و باتری بادوام از نکات مثبتی هستند که خرید گوشی Honor X9b را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

پرسش‌های متداول

قیمت گوشی آنر X9b چقدر است؟

گوشی Honor X9b به عنوان یک گوشی میان رده به بازار عرضه شده و احتمالا در محدوده قیمت زیر 20 میلیون تومان باشد. برای اطلاع از قیمت روز گوشی های آنر به فروشگاه اینترنتی کالاتیک مراجعه کنید.

آیا آنر X9b برای بازی کردن مناسب است؟

بله؛ Honor X9b با محهز شدن به تراشه اسنپدراگون 6 نسل 1 توانایی اجرای بازی‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی متوسط دارد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.