راهنمای خرید تبلت تا 3 میلیون تومان


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
در این راهنمای خرید به بررسی‌های تبلت‌های اقتصادی از برندهای مختلف با بازه قیمتی 2 تا 3 میلیون تومان پرداخته‌ایم تا کار شما برای خرید تبلت در این محدوده قیمتی ساده باشد.

پیشرفت روزافزون تکنولوژی و تنوع محصولات دیجیتالی در بازار، سبب شده است تا خریداران هنگام انتخاب محصول موردنظر خود دچار تردید شده و خرید مناسبی را تجربه نکنند. به این دلیل در این مقاله به صورت اختصاصی به معرفی تبلت‌ های اقتصادی در بازه قیمتی 3 میلیون تومان خواهیم پرداخت؛ بنابراین اگر به بودجه محدود دارید و دنبال خرید یک تبلت مجهز برای خود یا اطرافیانتان هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. 

معرفی انواع تبلت تا ۳ میلیون تومان

تصمیم‌گیری برای خرید تبلت مناسب، همیشه کار دشواری است؛ مخصوصا اگر بودجه شما محدود باشد و نتوانید برای خرید تبلت گران قیمت هزینه کنید. در این مطلب، بهترین تبلت‌های بین بازه قیمتی 2 تا 3 میلیون تومان را به شما معرفی خواهیم کرد تا تصمیم‌گیری راحت‌تر و خرید سریع‌تری داشته‌ باشید؛ بنابراین اگر شما هم به دنبال تبلتی با قیمت ارزان و کارایی مناسب هستید، اما هنوز در خرید تبلت متناسب با هزینه‌تان تردید دارید با این بخش از راهنمای خرید کالاتیک همراه باشید تا فهرستی از تبلت‌های ارزان‌قیمت را باهم مرور کنیم.

در مقاله راهنمای خرید تبلت تا 3 میلیون تومان به برخی از بهترین تبلت‌های موجود در بازار پرداخته‌ایم که بین بازه‌های قیمتی 2 میلیون تا 3 میلیون تومان قرار دارند.

تبلت جی ال ایکس F4X

اولین تبلت اقتصادی که قرار است به معرفی آن بپردازیم تبلت جی ال ایکس مدل F4X است. اگر برای بازی کردن و تماشای ویدئو‌های آموزشی و سرگرم‌کننده کودک خود به دنبال یک تبلت هوشمند هستید که در عین کارایی‌های مدنظر شما عملکرد عالی هم ارائه کند، خرید تبلت جی ال ایکس F4X انتخاب هوشمندانه و به‌صرفه‌ای خواهد بود.

این تبلت 7 اینچی با تجهیز به سیم کارت قابلیت مکالمه دارد و از شبکه‌های ارتباطی 4G، 3G و 2G نیز پشتیبانی می‌کند. در قسمت ساخت صفحه نمایش تبلت جی ال ایکس F4X از پنل IPS استفاده شده که امکان نمایش 16 میلیون رنگ را برای کاربران فراهم می‌کند. در قلب این تبلت اقتصادی از کمپانی جی ال ایکس تراشه 64 بیتی قراردارد که با همراهی حافظه ذخیره‌سازی 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که این تبلت از اسلات کارت حافظه پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از کارت حافظه جانبی تا 128 گیگابایت حافظه خود را ارتقا دهید.

خرید تبلت جی ال ایکس مدل glx f4x

کمپانی سازنده جی ال ایکس در پنل پشتی تبلت F4X از لنز دوربین اصلی با کیفیت 8 مگاپیکسل و برای دوربین سلفی از لنز 5 مگاپیکسلی بهره گرفته است که برای شروع کسب مهارت عکاسی در کودکان عملکرد مناسبی ارائه می‌کند. از دیگر مشخصات اصلی تبلت جی ال ایکس F4X می‌توان به باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت و سیستم عامل اندروید 10 اشاره کرد. با خرید این تبلت علاوه بر وجود آداپتور و کابل شارژ در جعبه محصول از هندزفری، محافظ صفحه نمایش، قاب گوشی و تبدیل OTG نیز بهره‌مند می‌شوید که به نسبت هزینه پرداختی شما برای این تبلت، به مقرون به صرفه‌ترین خرید شما در طول دوران زندگی‌تان تبدیل خواهد شد.

مشخصات تبلت جی ال ایکس F4X
تراشه (SOC) 64 بیتی
تعداد سیم‌کارت تک سیم کارت
کیفیت دوربین 8 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل سلفی
سیستم عامل اندروید 10 
حافظه داخلی 32 گیگابایت
حافظه رم 2 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه  دارد
ظرفیت باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت


خرید تبلت جی ال ایکس مدل F4X 4G

تبلت هواوی MatePad T8

یکی از محصولاتی که ارزش خرید بالایی دارد تبلت MatePad T8 از شرکت نام‌آشنای هواوی است. تراشه Mediatek MT8768 با پردازنده 8 هسته‌ای و حافظه رم 2 گیگابایتی عملکرد متوسطی را ارائه می‌دهد. تبلت هواوی دارای 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است؛ اما در صورت نیاز به حافظه بیشتر، هواوی امکان استفاده از کارت microSD تا 512 گیگابایت را فراهم کرده است.مشخصات فنی تبلت هواوی ارزان

از نقاط ضعف این تبلت در بازه قیمتی 2 تا 3 میلیون تومان می‌توان به عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل اشاره کرد؛ درنهایت اگر به باتری تبلت خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهید، تبلت MatePad T8 با باتری 5100 میلی‌آمپرساعتی می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند و به مدت حداقل یک روز به شارژ مجدد بی‌نیاز باشد. البته میزان عمر مفید باتری به نوع مصرفیتان بازمی‌گردد.
 

مشخصات تبلت هواوی MatePad T8
تراشه (SOC) Mediatek MT8768
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت تک سیم کارت
کیفیت دوربین 5 مگاپیکسل
2 مگاپیکسل سلفی
سیستم عامل اندروید 10 - رابط کاربری MIUI 10 - فاقد سرویس‌های گوگل
حافظه داخلی 32 گیگابایت
حافظه رم 2 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه  دارد
ظرفیت باتری 5100 میلی‌آمپر ساعت


خرید تبلت هوآوی مدل MatePad T8

تبلت جی ال ایکس GTab F8 Plus

GTab F8 Plus یکی از تبلت‌هایی است که توسط شرکت جی ال ایکس در سال 2021 به بازار عرضه شد. تراشه به‌کاربرده شده در این تبلت، Unisoc SC9863A با پردازنده 8 هسته‌ای است که قدرت پردازش متوسطی ارائه می‌دهد. صفحه نمایش 8 اینچی با رزولوشن HD پلاس تاحدودی قابل قبول بوده اما از دوربین 5 مگاپیکسلی آن انتظار چندانی نمی‌توان داشت.

خرید تبلت اقتصادی

تبلت جی تب F8 Plus با سیستم‌عامل اندروید 10 و باتری 5100 میلی‌آمپرساعتی یکی از بهترین تبلت‌ها در بازه قیمتی 2 تا 3 میلیون به شمار می‌رود.
 

مشخصات جی ال ایکس GTab F8 Plus
تراشه (SOC) Unisoc SC9863A
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8322
تعداد سیم‌کارت تک سیم کارت
کیفیت دوربین 5 مگاپیکسل
2 مگاپیکسل سلفی
سیستم عامل اندروید 10
حافظه داخلی 32 گیگابایت
حافظه رم 2 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه  دارد
ظرفیت باتری 5100 میلی‌آمپر ساعت


خرید تبلت جی ال ایکس مدل GTab F8 Plus

تبلت لنوو Tab M10

لنوو به عنوان یکی از برندهای معتبر، تبلت‌هایی هوشمند و کاربردی برای بودجه‌های مختلف ارائه داده است که از بین آن‌ها می‌توان به تبلت لنوو مدل Tab M10 با صفحه نمایش 10.1 اینچی اشاره کرد. این تبلت با برخورداری از تراشه Qualcomm Snapdragon 429 که معمولا در گوشی‌ها و تبلت‌های میان رده استفاده می‌شود، همراه نسبتا خوبی برای انجام امور روزمره شما خواهد بود.

خرید تبلت m10

باتری لیتیوم پلیمری 4850 میلی‌آمپر ساعتی، دوربین 5 مگاپیکسلی و قابلیت مکالمه ویژگی‌هایی هستند که لنوو Tab M10 را به یکی بهترین تبلت‌های ارزان‌قیمت تبدیل کرده‌اند.

مشخصات لنوو Tab M10
تراشه (SOC) Qualcomm Snapdragon 429
پردازنده گرافیکی Adreno 504
تعداد سیم‌کارت تک سیم کارت
کیفیت دوربین 5 مگاپیکسل
2 مگاپیکسل سلفی
سیستم عامل اندروید 10 
حافظه داخلی 32 گیگابایت
حافظه رم 2 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه  دارد
ظرفیت باتری 4850 میلی‌آمپر ساعت


خرید تبلت لنوو مدل Tab M10 TB-X505X

تبلت لنوو Tab M7

یکی دیگر از تبلت‌هایی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، تبلت لنوو مدل M7 با کیفیت ساختی پایین‌تر از Tab M10 است. باتوجه به تراشه Mediatek MT8765B و سخت‌افزار نسبتا ضعیف، احتمالا تنها از پس بازی‌ها و برنامه‌های معمولی بر خواهد آمد؛ باتری آن نیز 3500 میلی‌آمپرساعتی بوده و با توجه به صفحه‌نمایش 7 اینچی از نوع IPS LCD و سخت‌افزار تبلت، تنها با یک‌بار شارژ کردن می‌تواند شما را در تمام طول روز همراهی کند. از قابلیت‌های جالب تبلت لنوو تب M7 می‌توان به استفاده از پلاستیک در پنل پشتی آن اشاره کرد.

خرید تبلت لنوو m7
 

لنوو در بخش نرم افزار تبلت Tab M7 از سیستم عامل اندروید ۹ استفاده کرده و امکان نصب برنامه‌های کاربردی را برای کاربران فراهم کرده است. یکی‌دیگر از مزیت‌هایی که سبب می‌شود این گوشی در لیست بهترین تبلت تا ۳ میلیون تومان قرار گیرد، میزان ظرفیت حافظه آن است. مجهز بودن به ظرفیت حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت و رم ۱ گیگابایت سبب می‌شود تا مشکل کمبود حافظه نداشته باشید و به آسانی برنامه‌های مدنظر خود را نصب کنید.

اما اگر قصدتان از خرید تبلت لنوو Tab M7 عکاسی یا فیلمبرداری است باید گفت که نباید از یک دوربین ۲ مگاپیکسلی توقع ثبت تصاویر حرفه‌ای را داشته باشید؛ اما چون برای خرید تبلت دستگاهی اقتصادی را انتخاب کرده‌اید می‌توانید از این مورد چشم‌پوشی کنید و با پرداخت کمترین هزینه صاحب تبلت شوید.

مشخصات لنوو Tab M7
تراشه (SOC) Mediatek MT8765B
پردازنده گرافیکی Mali-T720MP1
تعداد سیم‌کارت تک سیم کارت
کیفیت دوربین 2 مگاپیکسل
2 مگاپیکسل سلفی
سیستم عامل اندروید 9
حافظه داخلی 16 گیگابایت
حافظه رم 1 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه  دارد
ظرفیت باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت


خرید تبلت لنوو مدل Tab M7 TB-7305X

تبلت جی ال ایکس F2

اگر دانش‌آموز هستید و به دنبال یک تبلت با امکانات نسبتاً خوب می‌گردید، تبلت F2 جی ال ایکس می‌تواند انتخاب خوبی برای کارهای روزمره و وب‌گردی باشد. این تبلت از تراشه SC7731E استفاده می‌کند که قادر به ارائه سرعت پردازش نسبتاً خوبی است. همچنین همراه این تراشه یک رم 1 گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده که امکان اجرای دو برنامه به‌صورت هم زمان را فراهم می‌کند.

 

تبلت جی ال ایکس F2

میزان باتری تبلت جی ال ایکس اف 2، 2800 میلی‌آمپر ساعت است که می‌تواند شما را تا اواسط روز همراهی کند. از دیگر ویژگی‌های آن نیز می‌توان به دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی قرار گرفته در پنل پشتی و فلش LED آن برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری اشاره کرد.

مشخصات تبلت جی ال ایکس F2
تراشه (SOC) SC7731E
پردازنده گرافیکی Mali-400 MP2
تعداد سیم‌کارت دو سیم کارت
کیفیت دوربین 2 مگاپیکسل
2 مگاپیکسل سلفی
سیستم عامل اندروید 10
حافظه داخلی 16 گیگابایت
حافظه رم 1 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه  دارد
ظرفیت باتری 2800 میلی‌آمپر ساعت


خرید تبلت جی ال ایکس مدل F2

تبلت لنوو تب E7 Tab-7104F

در راهنمای خرید تبلت تا 3 میلیون تومان به سراغ معرفی تبلت لنوو تب E7 Tab-7104F می‌رویم که اگر به دنبال یک تبلت سبک و خوش‌دست هستید می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. گفتنی است که این تبلت از سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کند و به همین منظور کاملاً مناسب برای کودکان است. یکی از مزیت‌های این تبلت صفحه نمایش آن است که از پنل TFT LCD با رزولوشن 600 × 1024 پیکسل استفاده می‌کند و قادر به نمایش تصاویر با کیفیت قابل‌قبول به کاربران است.

تبلت لنوو تب E7 Tab-7104F

در قلب تبلت E7 لنوو تراشه MediaTek MT8167 قرار گرفته که قادر به اجرای بازی‌های ساده خواهد بود همچنین حافظه داخلی آن 8 گیگابایت به هم 1 گیگابایت رم داخلی است که امکان افزایش فضای داخلی با کارت حافظه برای آن در نظر گرفته شده است. باتری 2750 میلی‌آمپر ساعتی و حسگر شتاب‌سنج را می‌توان از دیگر ویژگی‌های مثبت این دستگاه دانست.

مشخصات تبلت لنوو تب E7 Tab-7104F
تراشه (SOC) MediaTek MT8167
پردازنده گرافیکی Power VR GE8300
تعداد سیم‌کارت ندارد
کیفیت دوربین 2 مگاپیکسل
0.3 مگاپیکسل سلفی
سیستم عامل اندروید 8.1.0 (اوریو)
حافظه داخلی 8 گیگابایت
حافظه رم 1 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه  دارد / microSD
ظرفیت باتری 2750 میلی‌آمپر ساعت


خرید تبلت لنوو مدل Tab E7 TB-7104F

تبلت جی ال ایکس F8

اگر به دنبال یک تبلت با کاربری روزمره یا دستگاهی برای فرزندتان هستید، می‌توانید نگاهی به تبلت جی ال ایکس F8 بیندازید. این تبلت سیم‌کارت‌ خور از فناوری 4G پشتیبانی می‌کند و قابلیت مکالمه نیز دارد. تراشه به کار رفته در GLX F8 هشت هسته‌ای Unisoc SC9863A است و 2 گیگابایت رم در کنار 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد. همچنین می‌توانید با استفاده از کارت حافظه، فضای داخلی آن را تا ‍128 گیگابایت افزایش دهید.

تبلت جی ال ایکس f8

دوربین‌های پشت و سلفی F8 کیفیت 5 مگاپیکسلی دارد. اندازه صفحه نمایش 8 اینچ است و رزولوشن HD یا 1280 × 800 پیکسل دارد. این تبلت از بلوتوث 4.2 برای اتصال به دیگر دستگاه‌ها استفاده می‌کند و از سیستم عامل اندروید 10 نیز استفاده می‌کند. همچنین، تبلت جی ال ایکس F8 از باتری 5100 میلی‌آمپر نیرو می‌گیرد.

مشخصات تبلت جی ال ایکس F8
تراشه (SOC) Unisoc SC9863A
پردازنده گرافیکی PowerVR IMG 8322
تعداد سیم‌کارت تک سیمکارت
کیفیت دوربین 5 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل سلفی
سیستم عامل اندروید 10
حافظه داخلی 16 گیگابایت
حافظه رم 2 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه  دارد / microSD
ظرفیت باتری 5100 میلی‌آمپر ساعت


خرید تبلت جی ال ایکس مدل GTab F8

در این مطلب تلاش کردیم گزینه‌های مناسبی جهت خرید آسان‌تر در اختیارتان قراردهیم. در صورت تمایل باتوجه به لینک‌هایی که انتهای توضیحات هر محصول مشاهده می‌کنید، می‌توانید مستقیما از طریق فروشگاه کالاتیک خرید خود را انجام دهید. اگر جز قشر جوان و دانشجو هستید و به دنبال خرید تبلت دانشجویی برای انجام پروژه‌های خود هستید؛ توصیه میشود به صفحه خرید تبلت های دانشجویی و اقتصادی هم سری بزنید. امیدواریم با کمک این مقاله، انتخاب و خرید مناسب‌تری داشته باشید.

پرسش‌های متداول

در خرید تبلت تا 3 میلیون تومان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

نه تنها در خرید تبلت تا 3 میلیون تومان بلکه در خرید مدل‌های دیگر باید به تراشه، نوع صفحه نمایش، میزان حافظه‌های رم و ذخیره‌سازی و امکانات آن توجه کنید. البته نوع کاربری می‌تواند در اولویت‌بندی ویژگی‌های تبلت، تاثیرگذار باشد.

بهترین تبلت تا 2 میلیون تومان کدام است؟

محصولات مختلفی در رده قیمت مدنظر وجود دارد. با این حال می‌توانید برای خرید تبلت تا 2 میلیون تومان به سراغ خرید جی ال ایکس F2 بروید.

آیا تبلت تا 3 میلیون تومان برای تجربه بازی مناسب است؟

خیر. در نظر داشته باشید مدل‌های مختلف تبلت تا 3 میلیون تومان پردازنده چندان توانمندی ندارند و نمی‌توانند بازی‌های سنگین اندرویدی را اجرا کنند.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی از کالاتیک

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.