آموزش ساخت اکانت Chat GPT بدون شماره مجازی


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img
شرکت OpenAI با معرفی چت بات هوش مصنوعی خود به نام ChatGPT توانست انقلابی را در زمینه هوش مصنوعی رقم بزند.

چت جی پی تی در واقع چت باتی است که با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشینی روزبه‌روز در حال ارتقا و به‌روز شدن است. برای دسترسی به این چت بات باید حساب کاربری داخل سایت OpenAI ایجاد کنید که متاسفانه به علت تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا، کاربران ایرانی نمی‌توانند داخل این چت بات معروف حساب کاربری ایجاد کنند؛ زیرا برای احراز هویت به شماره تلفن نیاز دارند.

از همین رو تنها روشی که پیش‌تر کاربران برای ساخت اکانت چت جی پی تی به‌کار می‌بردند، استفاده از شماره مجازی بود. با این حال ساخت اکانت Chat GPT با استفاده از شماره مجازی هم مشکلات خود را داشت؛ اما در ادامه قصد داریم آموزش ساخت اکانت Chat GPT بدون شماره مجازی را آموزش دهیم تا بتوانید مشکل از این هوش مصنوعی جذاب استفاده کنید.

چت جی پی تی چیست؟

ChatGPT ابزار پردازش زبان طبیعی است که از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد مکالمه‌های نزدیک به انسان و دیگر موارد داشته باشید. این مدل زبان می‌تواند به سوالات پاسخ دهد و در انجام کارهایی مانند نوشتن ایمیل، مقاله و کد به کاربران کمک کند.

شرکت OpenAI در حاضر این مدل هوش مصنوعی را در نسخه‌های متعددی به‌وجود آورده است که شامل GPT 3.5، DALL-E 2 و GPT 4 می‌شود که نسخه چهارم این هوش مصنوعی رایگان نیست و برای استفاده از آن باید اشتراک جداگانه خریداری کنید.

چت جی پی تی چیست

استفاده از ChatGPT رایگان است، ولی برای دسترسی به آن حساب کاربری داخل سایت OpenAI ایجاد کنید که این روند برای کاربران ایرانی با توجه به تحریم‌های اینترنتی در دسترس نیست؛ چرا که برای تایید و احراز هویت، این شرکت از سرویس پیامکی استفاده می‌کند که از پیش شماره ایران پشتیبانی نمی‌کند و نمی‌توان از طریق IP ایران به این هوش مصنوعی دسترسی پیدا کرد؛ در نتیجه قبل از هرکاری توجه داشته باشید که برای این آموزش باید حتما از نرم افزارهای تغییر IP استفاده کنید.

معرفی قابلیت‌های ChatGPT

هوش مصنوعی چت چی پی تی می‌تواند با استفاده از الگوریتم‌هایی تعریف شده به‌صورت خودکار با اطلاعاتی که از سوی کاربران و اینترنت دریافت می‌کند، کتاب‌خانه‌های خود را به‌روز نگه‌دارد. یکی از اصلی‌ترین قابلیت های ChatGPT امکان مکالمه کردن است که کاربران می‌توانند با این ربات مانند یک انسان صحبت و پرسش‌های خود را مطرح کنند.

با این حال قابلیت‌های این ربات به اینجا ختم نمی‌شوند. با پیشرفت هوش مصنوعی و پروسه یادگیری ماشین، اکنون چت جی پی تی می‌تواند مورد استفاده در بسیاری از مشاغل قرار بگیرد. برای مثال این ربات می‌تواند از زبان‌های کدنویسی مانند ++C، پایتون و HTML استفاده کرده و خروجی‌ بر اساس نیاز کاربران را ارائه دهد. همچنین این ربات می‌تواند متن‌ها را به عکس تبدیل کند که قابلیت جالبی برای بسیاری از کاربران به حساب می‌آید.

آموزش ساخت اکانت چت جی پی تی با شماره مجازی

همانطور که بالاتر خواندید برای ساخت حساب کاربری ChatGPT نیاز به شماره تلفن معتبر دارید و از آنجایی که پیش‌شماره ایران به علت تحریم‌ها قابل استفاده نیست، کاربران ایرانی با مشکل مواجه خواهند شد. برای رفع مشکل ساخت حساب ChatGPT می‌توانید از شماره مجازی استفاده کنید که در مقاله آموزش ساخت شماره مجازی مراجعه کنید در آن به‌طور مفصل روش های ساخت شماره مجازی رایگان را توضیح داده‌ایم.

در صورتی که موفق به ساخت شماره مجازی نشدید، می‌توانید به سراغ وب‌سایت‌هایی بروید که این خدمات را دریافت پول ارائه می‌دهند و پیشنهاد می‌کنیم از پیش شماره اندونزی یا مالزی استفاده کنید تا با مشکل خاصی روبه‌رو نشوید. بعد از تهیه شماره مجازی مراحل زیر را دنبال کنید تا بتوانید اکانت چت جی پی تی رایگان خود را بسازید.

  • گام اول: ابتدا با استفاده از نرم افزارهای تغییر IP آدرس خود را تغییر دهید و در مرورگر خود عبارت «Chat GPT» را وارد کنید.
  • گام دوم: روی گزینه Sign UP کلیک کنید تا وارد فرایند ساخت اکانت Chat GPT شوید.

روی گزینه sign up کلیک کیند

  • گام سوم: ایمیل خود را در کادر به نمایش آمده وارد کرده و بعد از آن روی عبارت Continue بزنید.

ایمیل و رمز خود را وارد کنید

  • گام چهارم: در مرحله بعدی باید رمز عبور حساب کاربری Open AI خود را تنظیم کنید و توجه داشته باشید که رمز ورود وارد شده باید حداقل هشت کاراکتر داشته و شامل حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، اعداد و کاراکترهای خاص باشد. در نهایت روی گزینه Continue بزنید تا به مرحله بعدی بروید.
  • گام پنجم: در این بخش، وب‌سایت Open AI پیامی را که حاوی تایید و احراز ایمیل است به آدرس وارد کرده، ارسال می‌کند. از همین رو، وارد نرم افزار ایمیل خود شوید و آخرین پیام از سوی OpenAI را باز کرده و روی عبارت «Verify email address» کلیک کنید تا آدرس ایمیل تایید شود.
  • گام ششم: بعد از تایید ایمیل آدرس به صفحه ثبت نام بازگردید و منتظر بمانید تا به‌روز شود. سپس کادری به شما نمایش داده می‌شود که داخل آن باید نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که تاریخ تولد وارد شده باید حداقل ۱۸ سال باشد.

مشخصات و تاریخ تولد را وارد کنید

  • گام هفتم: در این مرحله باید شماره مجازی را که ساخته یا خریداری کرده‌اید، تایپ کنید و روی گزینه «Send a Code» بزنید تا کد اعتبار سنجی برایتان ارسال شود.

شماره خود را تایید کنید

  • گام هشتم: کد دریافت شده را در کادر مربوطه وارد کنید تا فرایند ثبت نام در چت جی پی تی به اتمام برسد.

اگر تمامی مراحل گفته شده را به درستی انجام داده باشید،‌ بدون مشکل و خطایی اکانت Chat GPT ساخته خواهد شد و می‌توانید از تمامی قابلیت‌های آن استفاده کنید.

جدیدترین روش ساخت اکانت چت چی پی تی بدون شماره مجازی رایگان

شاید ساخت حساب OpenAI با استفاده از شماره مجازی برای بسیاری از افراد سخت و پیچیده باشد و به همین علت بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند این شماره‌های موقت را خریداری کنند. بر اساس آخرین به‌روزرسانی و تغییر سیاست‌های شرکت OpenAI کاربران می‌توانند بدون نیاز به شماره مجازی و فقط با یک ایمیل معتبر نسبت به ساخت اکانت چت جی پی تی اقدام کنند. اگر قصد استفاده از این ربات هوش مصنوعی را دارید می‌توانید با مطالعه مراحل زیر به‌صورت رایگان اقدام به ساخت اکانت Chat GPT بدون شماره مجازی کنید.

  • گام اول: مرورگر خود را باز کنید و با استفاده از نرم افزارهای تغییر IP وارد سایت OpenAI شوید.
  • گام دوم: روی کادر Sign UP بزنید تا فرایند ساخت حساب کاربری Chat GPT آغاز شود.

روی sign up بزنید

  • گام سوم: در کادر به نمایش آمده باید یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید و توجه داشته باشید که به این ایمیل دسترسی داشته باشید.
  • گام چهارم: در این مرحله باید برای حساب چت جی پی تی خود رمز عبور وارد کنید. حداقل تعداد کاراکتر ۸ عدد است و پیشنهاد می‌شود رمز وارد شده شامل حروف کوچک، بزرگ و عدد باشد تا امنیت نسبتا بالایی داشته باشد. همچنین می‌توانید از پیشنهاد مرورگر برای ساخت پسورد نیز استفاده کنید.
  • گام پنجم: پس از طی کردن مراحل بالا، باید به ایمیل خود بروید و پیام حاوی لینک تایید را باز کنید تا آدرس ایمیل وریفای شود.
  • گام ششم: صفحه ساخت حساب را باز کنید و با زدن کلید F5 آن را رفرش کنید تا کادر جدیدی به شما نمایش داده شود.
  • گام هفتم: در کادر جدید باید مشخصات خود را وارد کنید که شامل نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد می‌شود. تاریخ وارد شده باید بیشتر از ۱۸ سال باشد تا مشکلی در فرایند ساخت حساب کاربری به‌وجود نیاید.

بعد از طی کردن مراحل بالا، به صفحه اصلی Chat GPT منتقل می‌شوید؛ در واقع در صورت انتقال به این صفحه، می‌توان نتیجه گرفت که حساب کاربری شما با موفقیت ساخته شده است.

چگونه با Chat GPT چت کنیم؟

یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های ربات چت جی پی تی، امکان چت کردن با آن است که بسیاری از کاربران برای ایده‌پردازی یا انجام برخی از کارهای خود از این ربات استفاده می‌کنند. برای ساخت Topic و چت با ChatGPT باید وارد حساب کاربری OpenAI خود شوید. زمانیکه که به صفحه اصلی منتقل شده‌اید، روی گزینه New Topic در بالا، سمت چپ کلیک کنید تا موضوع چت جدیدی آغاز شود.

صفحه اصلی chat gpt

اکنون می‌توانید با ربات چت جی پی تی به گفتگو بپردازید و درخواست‌های خود را مطرح کنید. توجه داشته باشید که Chat GPT تمام پیام‌های هر تاپیک را به خاطر می‌سپارد و براساس آن راهکار یا پیشنهاد ارائه می‌دهد. بر همین اساس، درخواست‌های متنوع خود را در تاپیک‌های مختلف مطرح کنید تا پاسخ‌های اشتباهی دریافت نکنید.

همچنین به‌منظور بهبود پیشنهادات و نحوه بازخورد با مسائل کاربران در انتهای هر تاپیک، این ربات از شما بازخوردهایی دریافت می‌کند که می‌توانید در انتهای هر تاپیک مشاهده کنید؛ در واقع این یکی از قابلیت‌های یادگیری ماشینی محسوب می‌شود که باعث شده ربات OpenAI هر روز پیشرفته‌تر از قبل شود و پاسخ‌هایی با درصد خطای کمتری به کاربران ارائه دهد.

آموزش تنظیمات Chat GPT

شرکت OpenAI برای سهولت استفاده کاربران و کم کردن پیچیدگی استفاده از هوش مصنوعی، محیط ربات هوش مصنوعی Chat GPT را ساده نگه داشته است. با این حال، تنظیماتی برای تغییر حالت صفحه چت در بخش تنظیمات تعبیه شده که با زدن روی اسم خود می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

در منوی تنظیمات دو تب General و Data Controls به چشم می‌خورد که در تب اول می‌توانید تم و حالت صفحه نمایش را بین سه گزینه Dark، Light و System تنظیم کنید و اگر قصد پاک کردن تمام چت‌های خود را با چت جی پی تی دارید، روی گزینه Clear بزنید.

چگونه حساب Chat GPT را دلیت اکانت کنم؟

اگر به هر علتی از تصمیم دارید که اکانت چت جی پی تی خود را حذف کنید، جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا این شرکت قابلیت حذف اکانت ChatGPT هم برای کاربران در نظر گرفته است. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • گام اول: وارد صفحه اصلی چت جی پی تی شوید و سپس رو نام خود در پایین، سمت چپ کلیک کنید.
  • گام دوم:  روی تب Data Controls کلیک کنید و سپس روی آخرین گزینه با کادر قرمز با نام Delete بزنید.

روی تب Data Controls بزنید

  • گام سوم: در کادر به نمایش آمده روی از شما تاییدیه جهت حذف حساب کاربری دریافت می‌شود. سپس در دو باکس مربوطه ابتدا باید آدرس ایمیلی را که در ساخت اکانت چت جی پی تی استفاده کرده‌اید، وارد کنید. 

مشخصات حساب خود را وارد کنید

  • گام چهارم: در نهایت بعد از تایپ کردن عبارت Delete در آخرین کادر، عبارت قرمز «Permanently delete my account» به شما نمایش داده می‌شود که کلیک رو آن اکانت Chat GPT با موفقیت حذف می‌شود.

حذف حساب چت جی پی تی

معرفی بهترین افزونه های رایگان برای چت جی پی تی

همانطور که می‌دانید، چت جی پی تی قابلیت‌های متنوعی دارد که می‌توان در انجام بسیاری از کارها از آن استفاده کرد. اگرچه استفاده از تمامی قابلیت‌های این ربات هوش مصنوعی رایگان نیست و برای دسترسی به تمامی قابلیت‌های آن باید به سراغ خرید اشتراک چت جی پی تی 4.0 بروید، با این حال بسیاری کاربران تمایل دارند که از تمام پتانسیل نسخه رایگان این ربات بهره ببرند. بهترین راه، استفاده از افزونه‌ها هستند که به‌صورت رایگان، طیف گسترده‌ای از امکانات را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

یکی از بهترین افزونه‌های رایگان چت جی پی تی، AIPRM for ChatGPT نام دارد که می‌توانید از طریق فروشگاه افزونه یا سایت آن دانلود کنید. افزونه AIPRM فقط روی مرورگرهای کروم، ادج و Brave قابل نصب است و فایرفاکس از این افزونه پشتیبانی نمی‌کند. همچنین برای دانلود افزونه AIPRM روی اندروید، باید مرورگر KIWI را نصب کنید.

فرایند نصب این افزونه بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد؛‌ فقط کافی است که نام AIPRM را در فروشگاه افزونه مرورگر خود جستجو و سپس نصب کنید. در ادامه نحوه فعالسازی این افزونه را توضیح می‌دهیم.

آموزش فعالسازی AIPRM برای چت جی پی تی

بعد از نصب AIPRM برای استفاده از تمامی قابلیت‌های این افزونه باید نسبت به فعالسازی آن اقدام کنید که شامل فرایند ثبت نام و اتصال به حساب OpenAI می‌شود. برای فعال کردن AIPRM برای ChatGPT مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. با توجه به مرورگری که استفاده می‌کنید، وارد بخش Extensions شوید.

افزونه aiprm برای چت جی پی تی

  1. روی افزونه کلیک کنید تا وارد صفحه ثبت نام شوید.
  2. در این بخش باید حساب OpenAI خود را برای این افزونه تعریف کنید تا با یکدیگر متصل شوند.
  3. بعد موفقیت آمیز بودن فرایند، ادغام، به صفحه اصلی چت جی پی تی منتقل می‌شوید.

بعد از این کار، در صفحه اصلی ChatGPT می‌توانید قالب‌های متنوعی را مشاهده کنید که زیر هر کدام از آن‌ها، توضیحات مختصری درباره نحوه کارکردشان قرار گرفته است. همچنین می‌توانید با خرید اشتراک ماهیانه و سالیانه با پلن‌های مختلف سطح امکانات این افزونه را ارتقا دهید.

چگونه از ChatGPT 4.0 رایگان استفاده کنیم؟

استفاده از ChatGPT 4.0  از داخل ربات OpenAI نیازمند خرید اشتراک و پرداخت هزینه است؛ اما در ادامه روشی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید با استفاده از آن نیازی به ساخت اکانت ChatGPT بدون شماره مجازی هم نخواهید داشت. شرکت مایکروسافت با همکاری OpenAI ربات هوش مصنوعی خود را به‌روز کرد. در حال حاضر این چت بات از آخرین نسخه ChatGPT یعنی نسخه 4 استفاده می‌کند که قابلیت‌های متنوع و گسترده‌ای در نگارش متن‌ و عکس دارد. برای استفاده از چت بات بینگ مراحل زیر را دنبال کنید.

  • مرورگر Edge مایکروسافت را باز کرده و عبارت Bing Chat را سرچ کنید. 
  • روی اولین لینک کلیک کنید تا وارد سایت Bing شوید.
  • پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی به تمامی قابلیت‌ها و ذخیره پیام‌های رد و بدل شده با این ربات، وارد حساب کاربری خود شوید.
  • در وسط صفحه روی گزینه Chat Now کلیک کنید تا به صفحه چت بات منتقل شوید.

اکنون می‌توانید درخواست‌های خود را با این ربات مطرح کنید و از تمامی قابلیت‌های ChatGPT 4.0 به صورت رایگان بهره ببرید. ربات هوش مصنوعی بینگ در حال حاضر قابلیت‌های متنوعی دارد که می‌تواند به درخواست‌های کاربران با توجه لحن انتخاب شده پاسخ دهد. لحن‌های Bing شامل سه نوع بالانس، خلاقانه و دقیق می‌شود که باید با توجه به خواسته خود یکی را انتخاب کنید تا نتیجه ربات دقت بالایی داشته باشد.

سخن آخر

امروزه استفاده از هوش مصنوعی با توجه به همه‌گیر شدن آن به یکی از دغدغه‌های کاربران تبدیل شده است. OpenAI اولین شرکت در این حوزه بود که چت بات خود را با نام ChatGPT به کاربران معرفی کرد. این ربات به علت برخورداری از قابلیت‌های فراوان توانست توجه بسیاری از کاربران به خود جلب کند.

کاربران ایرانی به علت تحریم‌ها نمی‌توانستند از چت جی پی تی به‌صورت رایگان استفاده کنند، اما این شرکت با به‌روزرسانی، اجازه ساخت اکانت ChatGPT بدون شماره مجازی را برای کاربران فراهم کرد که در این مقاله به‌صورت کامل و جامع درباره ساخت حساب کاربری چت جی پی تی رایگان صحبت کرده‌ایم.

پرسش‌های متداول

آیا می‌توان ChatGPT را نصب کرد؟

بله. OpenAI به‌تازگی نرم افزار ChatGPT را برای دو نسخه اندروید و iOS منتشر کرده است که می‌توانید از فروشگاه‌های آن به‌صورت رایگان کنید.

آیا می‌توان از چت جی پی تی در ایران استفاده کرد؟

خیر. استفاده از Chat GPT در ایران به علت برخی از تحریم‌ها امکان پذیر نیست و برای استفاده از آن باید به سراغ نرم افزار‌های تغییر IP بروید.

چگونه می‌توان بدون شماره مجازی اکانت چت جی پی تی ساخت؟

در حال حاضر می‌توانید اکانت رایگان خود را بدون نیاز به شماره مجازی و فقط با یک ایمیل بسازید که در مقاله آموزش ساخت اکانت ChatGPT بدون شماره مجازی به‌طور کامل و مفصل درباره آن صحبت کرده‌ایم.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.