ترفندهای استفاده رایگان از ChatGPT-4


غزاله لواسانی
نظرات 0
content-main-img
کاربران ساکن در ایران به هر دلیلی ممکن است قادر به خرید اشتراک ChatGPT-4 نباشند. به‌همین‌دلیل در ادامه با معرفی چند ترفند، بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توان به صورت رایگان از GPT-4 استفاده کرد!

ابتدا قبل از آنکه ترفندهایی برای استفاده رایگان از ChatGPT-4 معرفی کنیم، به توضیح مختصری راجع به ChatGPT می‌پردازیم. شرکت OpenAI حدود یک سال پیش و در سال 2023، نسخه جدیدی از تراسفورماتورهای از پیش آموزش‌دیده مولد (Generative Pre-trained Transformers) یا به اختصار GPT-4 را ارائه داد و در همان یک هفته ابتدایی توانست بیش از یک میلیون کاربر جذب و رکورد تاریخی را به‌نام خود ثبت کند. این تراسفورماتورها با بهره‌گیری از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) توانایی تولید متنی شبیه به زبان طبیعی انسان را دارند.

دور از انتظار نیست که نسخه چهارم از GPT به دلیل ویژگی‌های تحسین‌برانگیز و منحصر به‌فردی که دارد به صورت رایگان عرضه نشود. برای بهره‌مندی از امکانات این نسخه از ChatGPT باید با پرداخت ماهانه 20 دلار به OpenAI، اشتراک خریداری کرد. اما به هر دلیلی ممکن است کاربران (به‌ویژه کاربران ساکن در ایران) قادر به خرید اشتراک نباشند. به‌همین‌دلیل در ادامه با معرفی چند ترفند، بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توان به صورت رایگان از GPT-4 استفاده کرد.

استفاده رایگان از ChatGPT-4 از طریق Copilot

مایکروسافت با خرید بخش عمده سهام OpenAI، شرکت مادر ChatGPT و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در آن، به یکی از صاحبان اصلی این استارتاپ بدل شده است. یکی از اهداف این کمپانی از سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های هوش مصنوعی این است که بتواند از قدرت و نوآوری آن‌ها در محصولات خود بهره بگیرد.

این شرکت با ادغام API جی پی تی 4 توربو ( GPT-4 Turbo) سرویس هوش مصنوعی چت‌محور Bing Chat را راه اندازی کرد. در واقع بینگ چت، بخشی از موتور جست‌وجوی بینگ است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده رایگان از ChatGPT-4 با یک ربات چت‌محور هوشمند گفت‌وگو کنند.

استفاده رایگان از GPT4 از طریق Copilot

یک سال بعد، این شرکت در مراسم Microsoft Ignite 2024 اعلام کرد که نام سرویس رایگان بینگ چت، به کوپایلوت (Copilot) تغییر پیدا خواهد کرد. البته باید بگوییم کوپایلوت سرویسی فراتر از یک چت‌بات است و قابلیت‌های حیرت‌انگیز دیگری دارد. در واقع مایکروسافت با ارائه سرویس هوش مصنوعی برای محصولات خود تحت نام‌های Microsoft 365 Copilot برای ویندوز و همچنین ارائه خدمات غیر رایگان Copilot Pro (شامل دسترسی به GPT-4 و GPT-4 Turbo و قابلیت ادیت و ویرایش تصاویر و ..) و دیگر موارد، تلاش می‌کند هر چه بیشتر خدمات و محصولات خود را با هوش مصنوعی ادغام کند و حوزه فعالیت خود را در این زمینه گسترش دهد.

چگونه می توان از طریق کوپایلوت دسترسی رایگان به ChatGPT-4 داشت؟

 برای استفاده رایگان از چت جی پی تی 4 از سه طریق، یعنی موتور جست و جوی بینگ، مرورگر Microsoft Edge و اپلیکیشن Copilot می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. در ادامه به توضیح هر یک از موارد فوق می‌پردازیم.

دسترسی رایگان به ChatGPT-4 از طریق موتور جست‌وجوی Bing

1. مرورگر خود را باز کنید: مرورگر پیش‌فرض در کامپیوتر یا تلفن همراهتان را باز کنید.

2. به Bing مراجعه کنید: با تایپ www.bing.com در نوار آدرس مرورگرتان به وب‌سایت بینگ بروید. همانطور که در تصویر زیر مشخص است، کوپایلوت Copilot قسمت بالا سمت چپ قابل مشاهده است.

دسترسی به GPT4 از طریق کوپایلوت

3. ورود به سیستم (اختیاری): با کلیک بر روی Sign-in به سیستم وارد شوید. در صورتی‌که قبلا در بینگ عضو شده‌اید، در فیلد Email، آدرس پست الکترونیک خود را وارد کنید. در صورت نداشتن حساب کاربری در این موتور جست‌وجو نیاز است که حساب کاربری بسازید. روی No account? Creat one کلیک کنید.

ایجاد اکانت در بینگ

در قسمت Creat Account آدرس ایمیل خود را وارد کنید. در صفحات بعد نام و نام خانوادگی، کشور و تاریخ تولد خود را به میلادی وارد کنید را وارد کنید. پس از اتمام مراحل بالا مایکروسافت کدی را به آدرس آیمیلتان ارسال می‌کند. در فیلد زیر آن را وارد کنید.

4. دسترسی به کوپایلوت: پس از آنکه مراحل ثبت نام به پایان رسید، بینگ شما را به صفحه اول باز می‌گرداند. با مشاهده لوگوی کوپایلوت کنار مایکروسافت می‌توانید با کلیک روی آن به راحتی از ChatGPT-4 رایگان استفاده کنید.

5. چت را آغاز کنید: هنگامی‌که به Copilot دسترسی پیدا کردید، می‌توانید با تایپ کردن سوالات خود در قسمت چت، تعامل با هوش مصنوعی جی پی تی 4 را آغاز کنید. مایکروسافت کوپایلوت در جست‌وجوها، تولید محتوا، خلاصه کردن متون، ایجاد ایمیل، راهنمایی برای برنامه‌نویسی و موارد مفید دیگر شما را یاری کند.

گفت و گو با هوش مصنوعی کوپایلوت

استفاده رایگان از ChatGPT-4 از طریق مرورگر Edge

همانطور که در بالا توضیح دادیم، راه دیگری برای استفاده و دسترسی رایگان به ChatGPT-4 از طریق مرورگر Microsoft Edge است. این ابزار که Edge Copilot نام دارد، به شما امکان می‌دهد تا با هوش مصنوعی مستقیما از طریق مرورگرتان تعامل کنید. برای استفاده رایگان از چت GPT-4 از طریق مرورگر Edge گام‌های زیر را دنبال کنید.

1. مایکروسافت Edge را باز کنید: مرورگر Edge را در سیستم خود راه‌اندازی کنید.

2. به نوار کناری بروید: به دنبال نوار کناری مرورگر Edge باشید که معمولا در سمت راست پنجره قرار دارد.

3. دسترسی به کوپایلوت: در نوار کناری، نماد یا گزینه Copilot را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

4. با کوپایلوت شروع به چت کنید: هنگامی‌که کوپایلوت در نوار کناری باز شد، می‌توانید برای تعامل با جی‌پی تی 4 سوالات خود را در رابط چت بنویسید. می‌توانید از کوپایلوت برای خلاصه کردن محتوای وب، جست‌وجوی اطلاعات، تولید محتوا و موارد دیگر کمک بگیرید.

دسترسی رایگان به ChatGPT-4 از طریق اپلیکیشن Copilot

مایکروسافت به‌تازگی اپلیکیشن کوپایلوت را برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر کرده است. به‌همین دلیل دیگر نیازی نیست که برای دسترسی به کوپایلوت در تلفن همراه خود از مرورگر Edge یا موتور جست‌و‌جوی بینگ استفاده کنید. این اپلیکیشن از طریق Google Play و اپ استور قابل دانلود است.

دسترسی رایگان به ChatGPT-4 از طریق Perplexity AI

برای دسترسی رایگان به ChatGPT-4 می‌توان از پلتفرم Perplexity AI استفاده کرد. در واقع هوش مصنوعی پرپلکسیتی یک موتور جست‌وجو و چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که از فناوری‌های پیشرفته مانند پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشینی برای ارائه پاسخ‌های دقیق و جامع کمک می‌گیرد. هوش مصنوعی Perplexity از مدل‌های زبانی GPT-4 و GPT-3.5 بهره می‌گیرد که دسترسی به GPT-4 از طریق کوپایلوت صورت می‌پذیرد.

نسخه رایگان این هوش مصنوعی به صورت محدود اجازه استفاده از کوپایلوت را می‌دهد، در واقع کاربران در هر چهار ساعت اجازه دارند که پنج سوال از کوپایلوت بپرسند و در صورت پر شدن سقف مجاز ادامه کار از طریق GPT-3.5 صورت می‌پذیرد. در صورت تمایل به استفاده نامحدود از چت جی پی تی 4 می‌توانید اشتراک نسخه پیشرفته را تهیه کنید. برای استفاده رایگان از چت GPT-4 از طریق Perplexity AI گام‌های زیر را دنبال کنید.

1. به آدرس اینترنتی www.perplexity.ai بروید.

2. با ایمیل خود اقدام به ثبت نام کنید.

3. برای دسترسی به کوپایلوت روی قسمت نشان داده شده کلیک کنید.

فعال کردن کوپایلوت در Perplexity

4. در قسمت جست‌وجو، سوال مورد نظر خود را بپرسید. مشاهده می‌کنید که پرپلکسیتی پاسخ شما را به صورت کامل پاسخ و سوالات مرتبط را به شما پیشنهاد می‌دهد.

نتیجه پرسش در هوش مصنوعی Perplexity

استفاده رایگان از چت جی پی تی 4 با استفاده از هوش مصنوعی Merline

هوش مصنوعی مرلین، یکی دیگر از راه‌های دسترسی رایگان به ChatGPT-4 به شمار می‌رود. Merlin AI یک اکستنشن (Extension) یا افزونه چت‌محور برای مرورگر (Browser) است که از طریق ارتباط با ChatGPT مانند یک دستیار فوق‌حرفه‌ای می‌تواند شما را در امور مختلف یاری کند؛ مرلین با پشتیبانی از 25 زبان زنده دنیا قادر است به ایمیل‌های دریافتی پاسخ دهد، محتوای موجود در ویدیوهای یوتیوب، وبلاگ‌ها، اسناد PDF یا پاورپوینت را خلاصه کند و در پلتفرم‌های لینکدین و توییتر پست بگذارد و به کامنت‎‌ها پاسخ دهد. به محض نصب این هوش مصنوعی به‌عنوان افزونه در مرورگرتان، می‌توانید با کلید میان‌بر Ctrl+M/Cmd+M در هر وب‌سایتی مانند شبکه اجتماعی ایکس (X یا همان توییتر سابق)، لینکدین، یوتیوب، جی‌میل و موارد دیگر از آن بهره بگیرید.

مرلین نیز دارای دو نسخه رایگان (Free) و پیشرفته (Pro) است که هر کاربر روزانه می‌تواند از طریق GPT-3.5 و GPT-4 به 102 کوئری دسترسی داشته باشد. با استفاده از GPT-4 کاربر برای هر پرسش 30 کوئری و با استفاده از GPT-3.5 یک کوئری مصرف می‌کند. در حال حاضر مرلین از موتورهای جست‌وجوی گوگل، بایدو (Baidu)، بینگ، داک‌داک‌گو (DuckDuckGo)، یاهو و یاندکس (Yandex) پشتیبانی می‌کند. برای نصب هوش مصنوعی Merlin در مرورگر و دسترسی رایگان به 4 ChatGPT گام‌های زیر را طی کنید.

1. به آدرس Getmerlin.in مراجعه کنید. در ابتدا می‌بایست برای خود حساب کاربری بسازید. به‌همین منظور روی Log in کلیک کنید و به قسمت رجیستر بروید. مانند آنچه در پلتفرم‌های دیگر توضیح داده شد برای خود حساب کاربری بسازید.

2. با کلیک بر روی Add Merlin Extension آن را به مرورگر خود اضافه کنید. پس از پین و فعال کردن آن به مرورگر با کلیک بر روی آن می‌توانید با هوش مصنوعی مرلین به‌سادگی گفت‌وگو کنید.

دسترسی به ChatGPT4 از طریق هوش مصنوعی مرلین

دسترسی رایگان به ChatGPT-4 از طریق ربات تلگرامی

یکی از ویژگی‌های محبوب پیام‌رسان تلگرام، امکان ساخت ربات با قابلیت‌های متنوع است. فرآیند ساخت ربات در تلگرام با به‌کارگیری API یا رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار صورت می‌پذیرد. به‌دلیل آنکه API چت جی پی تی توسط کمپانی OpenAI به‌صورت جداگانه به فروش می‌رسد؛ این قابلیت را دارد که در ربات‌های ساخته شده در بستر تلگرام استفاده شود. البته با توجه به اینکه دسترسی به API جی پی تی 4 شامل هزینه می‌شود، دسترسی رایگان به ChatGPT-4 به طور محدود صورت می‌پذیرد. برای استفاده از این ربات‌ها کافی‌ست با وارد کردن یوزرنیم در تلگرام و وارد کردن عبارت start/ از آن استفاده کنید. در ادامه دو کانال‌ تلگرامی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید به‌طور محدود از GPT4 رایگان استفاده کنید.

استفاده رایگان از ChatGPT از طریق تلگرام

استفاده رایگان از ChatGPT-4 از طریق ربات GPTaskbot

این ربات تلگرامی، امکان گفت‌وگو به صورت متنی و صوتی، خلاصه کردن ویدئو‌های یوتیوب و محتوای وب‌سایت‌ها و تولید عکس را به کابر می‌دهد. البته در نسخه رایگان، برای گفت‌وگو با ChatGPT-4 محدود به روزانه 10 پرسش خواهید بود. البته ناگفته نماند این ربات همان ابتدا اعلام می‌کند به ازای ارائه این خدمات رایگان از اطلاعات شخصی شما برای مقاصد تبلیغات و موارد دیگر استفاده می‌کند.

استفاده رایگان از ChatGPT-4 از طریق ربات Mad_AI_Bot

یکی دیگر از ربات‌های هوش مصنوعی در بستر تلگرام Mad_AI_Bot است که سرویس‌های ChatGPT، میدجرنی (Midjourney) و استیبل دیفیوژن (Stable Diffiusion) را ارائه می‌دهد. کاربران برای استفاده رایگان از ChatGPT4 روزانه به 1000 توکن دسترسی دارند. این ربات در ادامه توضیح می‌دهد که هر توکن معادل دو الی سه کاراکتر انگلیسی و تولید هر محتوای تصویری معادل 500 توکن محسوب می‌شود.

سخن آخر
در زمان نگارش این مقاله خرید اشتراک برای دسترسی به نسخه پیشرفته چت جی پی تی ماهانه 20 دلار هزینه دارد و به هر دلیلی ممکن است کاربران نتوانند این هزینه را بپردازند. ما نیز در این مطلب سعی کردیم مفیدترین راه‌های دسترسی رایگان به ChatGPT 4 را برای شما گردآوری کنیم که اکنون به صورت محدود یا نامحدود خدمات رایگان ارائه می‌دهند. همانطور که مشاهده کردید بهترین راه برای استفاده رایگان از ChatGPT-4، استفاده از مایکروسافت کوپایلوت است که به‎‌صورت نامحدود و رایگان امکان ارتباط با ChatGPT-4 را ارائه می‌دهد.

پرسش‌های متداول

آیا سرویس بینگ چت یا همان کوپایلوت، کاملا رایگان است؟

در حال حاضر سرویس چت کوپایلوت که از GPT-4 قدرت گرفته است؛ به‌صورت رایگان عرضه می‌شود.

بهترین راه برای استفاده رایگان از ChatGPT4 چیست؟

بنظر می‌رسد در حال حاضر بهترین راه دسترسی رایگان به ChatGPT-4 استفاده از Microsoft Copilot باشد.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.