بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله قصد داریم به بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای انجام کارهای مختلف از نظیر تولید محتوا، ساخت عکس، ساخت ویدیو، ساخت آهنگ و ... بپردازیم.

هوش مصنوعی، ابزاری است که به تازگی نقش بسیار پررنگی را در زندگی روزمره انسان‌ها بازی می‌کند. از تولید محتوا گرفته تا یادگیری زبان و بسیاری از موارد دیگر. در این مقاله به معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت عکس

هوش مصنوعی کوپایلوت

دیگر تقریبا همه ما کوپایلوت را می‌شناسیم. هوش مصنوعی Copilot یک ابزار قدرتمند و رایگان مانند چت جی پی تی و جمینی است که در کارهای مختلف کاربرد دارد. از قابلیت‌های این هوش مصنوعی می‌توانید جهت تولید محتوا، تولید تصاویر، پاسخ به سوالات و ... اشاره کنیم. یکی دیگر از قابلیت های هوش مصنوعی کوپایلوت، امکان چت با این ابزار هوش مصنوعی در گوشی موبایل است و مایکروسافت این قابلیت را به یکی از کیبوردهای گوشی‌های هوشمند یعنی سوییفت‌کی اضافه کرده است که در ویدیوی زیر طریقه استفاده از آن را مشاهده خواهید کرد.

 

سایت هوش مصنوعی گوگل جمینی

جمینی گوگل، به عنوان یک سایت هوش مصنوعی شناخته شده که با استفاده از یک دستور درست و مناسب کارهای بسیاری می‌توانید با آن انجام دهید. جمینی، به عنوان یک هوش مصنوعی تولید محتوا نیز به خوبی عمل کرده است. توجه داشته باشید که جمینی برای تولید محتوا می‌تواند به عنوان یک دستیار خوب عمل کند و شاید ایده‌های خوبی بدهد اما هرگز جای یک محتوا نویس خوب را نمی‌گیرد.

سایت هوش مصنوعی گوگل جمینی
با این وجود هوش مصنوعی گوگل، جدای از تولید محتوای متنی در بسیاری از موارد دیگر نیز کاربرد دارد مانند:

  • هوش مصنوعی گوگل جمینی می‌تواند اطلاعات بسیاری در مورد موضوعات مختلفی به شما بدهد از جمله: هنر، ادبیات، فناوری، جغرافیا و …
  • جمنای گوگل می‌تواند به سوالات پیچیده‌ای که از آن می‌پرسید پاسخ دهد. فرقی نمی‌کند این سوال در مورد چه موضوعی باشد.
  • هوش مصنوعی جمینی به عنوان یکی از بهترین ابزارهای رایگان هوش مصنوعی می‌تواند متون شما را ترجمه کند.
  • شاید کمی اغراق به نظر بیاید اما گوگل جمینی به عنوان یک هوش مصنوعی تبدیل عکس به متن نیز کاربرد دارد.

جمینی به عنوان هوش مصنوعی ساخته شده توسط گوگل در گوشی‌های سری پیکسل 9 نیز به کار رفته است. با وجود تمام مزایای بی‌شمار جمینی، شاید بهتر باشد خیلی اطلاعاتی را که سایت های هوش مصنوعی در اختیار شما قرار می‌دهند جدی نگیرید. با وجود پیشرفت‌های بسیار هنوز هم اطلاعات هوش مصنوعی پر از خطا و ایراد هستند.

سایت هوش مصنوعی گوگل جمینی

هوش مصنوعی مکالمه زبان Pi

اولین ابزار هوش مصنوعی که به شما معرفی خواهیم کرد، Pi است. این هوش مصنوعی یک برنامه است که از طریق آن می‌توانید به راحتی لیسنینگ، گرامر و یا اسپیکینگ خود را تقویت کنید. همچنین نکته‌ای که در مورد این هوش مصنوعی یادگیری زبان رایگان حائز اهمیت است این است که هوش مصنوی پای، یک همراه و همدم بسیار خوب است و بدون ترس از قضاوت، می‌توانید با آن به راحتی در مورد همه چیز صحبت کنید.

ابزار هوش مصنوعی مکالمه و یادگیری زبان رایگان

دانلود هوش مصنوعی Pi از گوگل پلی

این مطلب را هم بخوانید:
بررسی گوشی S24 FE سامسونگ

ساخت عکس از طریق هوش مصنوعی ایدئوگرام

در بین بهترین ابزارهای رایگان هوش مصنوعی، شاید هوش مصنوعی عکس و گرافیکی طرفدار بیشتری در عموم مردم داشته باشد. یکی از هوش مصنوعی هایی که برای ساخت تصویر به کار می‌رود و کاربرد فراوانی دارد، ایدئوگرام است. مزیت ایدئوگرام این است که ساخت چندین تصویر در روز رایگان است.

بهترین ابزار هوش مصنوعی ساخت عکس و تصاویر گرافیکی

تصاویر گرافیکی ساخته شده توسط ایدئوگرام بیشترین تناسب را با تصاویر واقی دارند و در اجرای دستورات بهتر عمل می‌کند. شما در این هوش مصنوعی تصویری گرافیکی رایگان می‌توانید نوع سبک تصویر خود را نیز اضافه کنید. فضایی مانند اکسپلور اینستا نیز در آن وجود دارد و می‌توانید تصاویری که توسط هوش مصنوعی ساخته‌اید را با دیگران به اشتراک بگذارید و خلاقیت خود را به رخ بکشید. یا می‌توانید با مشاهده تصاویری که دیگران ساخته‌اند و مشاهده دستور یا همان پرامپت (Prompt) آن‌ها ایده بگیرید.

سایت هوش مصنوعی تصویری ایدئوگرام

سایت ساخت آهنگ با هوش مصنوعی

اگر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام کمی فعال باشید، احتمالا به پست‌هایی برخورده‌اید که موسیقی پس زمینه آن ها با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده‌اند. معروف‌ترین آن‌ها اهنگ هوش مصنوعی هایده «عشق واسه من یه معجزه است» می‌باشد که بارها و بارها این موسیقی را در پلتفرم‌های مختلف شنیده‌ایم. یکی از معرف‌ترین هوش مصنوعی ها جهت ساخت این نوع محتوای صوتی، سایت اهنگ هوش مصنوعی Soundraw است. شما با استفاده از این سایت می‌توانید صدای خود یا هر فرد دیگری را بر روی لیریکس آهنگ یک خواننده معروف بیندازید و خروجی موسیقی به نحوی خواهد بود که انگار شما خواننده آن آهنگ هستید.

بهترین سایت های ساخت آهتگ هوش مصنوعی
از دیگر سایت های ساخت آهنگ با هوش مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. سایت ساخت آهنگ هوش مصنوعی AIVA
  2. سایت ساخت آهنگ از طریق هوش مصنوعی موسیقی beatoven ai
  3. سایت ساخت آهنگ و موسیقی با هوش مصنوعی Donna

هوش مصنوعی Donna AI جدا از سایت، اپلیکشن آیفون و اندروید را نیز  در دسترس کاربران قرار داده است.

دانلود هوش مصنوعی Donna Ai برای آیفون

دانلود هوش مصنوعی Donna Ai برای اندروید

سایت هوش مصنوعی افزایش کیفیت تصاویر

تصور کنید یک عکس قدیمی دارید که می‌خواهید با افزایش کیفیت آن جانی دوباره به خاطرات قدیمی خود ببخشید. یا تصور کنید عکسی که با گوشی موبایل خود گرفته‌اید تار شده است و حس می‌کنید برای اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی به کیفیت بیشتری نیاز دارد. دلایل تار شدن عکس های گوشی موبایل بسیارند و زیاد نمی‌خواهیم به این مسئله ورود کنیم. البته واضح و مبرهن است که هوش مصنوعی در تمامی ابعاد زندگی ما جای گرفته است و اولین فکری که در مواجهه با مسائل این چنینی به ذهنمان خطور می‌کند استفاده از هوش مصنوعی است.

افزایش کیفیت تصاویر از طریق هوش مصنوعی

یکی از مزیت‌های هوش مصنوعی که می‌توانیم از آن بهره بسیاری ببریم استفاده از سایت هوش مصنوعی جهت افزایش کیفیت تصاویر است. سایت‌های بسیاری برای انجام این امر وجود دارند که در زیر تعدادی از آن‌ها را به عنوان بهترین ابزار هوش مصنوعی 2024 به شما معرفی می‌کنیم.

  1. سایت هوش مصنوعی افزایش کیفیت تصاویر Img.Upscaler
  2. افزایش کیفیت تصاویر با هوش مصنوعی از طریق سایت iloveimg
  3. استفاده از هوش مصنوعی جهت افزایش کیفیت تصاویر از طریق سایت pixelcut
  4. هوش مصنوعی افزایش کیفیت تصاویر قدیمی upscale.media

ساخت ویدیو از طریق هوش مصنوعی

اگر شما به تولید محتوای ویدیویی علاقه‌مند هستید یا از تماشای یک ویدیوی خوب لذت می‌برید احتمالا این را هم باید بدانید که ساخت ویدیو، کاری زمان‌بر و پر هزینه می‌تواند باشد و گاهی این روند می‌تواند فرسایشی شود. وقتی می‌گوییم هوش مصنوعی تمام جنبه‌های زندگی ما را در بر گرفته است شوخی نمی‌کنیم!‌ هوش مصنوعی در حوزه ساخت ویدیو نیز ورود کرده است. با استفاده از سایت‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، می‌توانید از طریق هوش مصنوعی ویدیو بسازید.

بهترین ابزار هوش مصنوعی برای ساخت فیلم

  • ساخت ویدیو از طریق هوش مصنوعی Synthesia

هوش مصنوعی ساخت فیلم با استفاده از متن Synthesia، پیشروترین و برجسته‌ترین سایت تولید ویدیو از طریق هوش مصنوعی در جهان است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از آواتار و متن، فیلم بسازید.

تبدیل متن به فیلم در هوش مصنوعی

نکات مثبت:

  1. پشتیبانی بیش از 140 زبان جهت صداگذاری
  2. پشتیبانی بیش از 160 آواتار هوش مصنوعی شبیه به واقعیت با حرکات طبیعی
  3. دارای بیش از 60 قالب ویدیویی
  4. امکان ساخت آواتارهای سفارشی
  5. قابلیت ترجمه خودکار
  6. دارای یک بازه زمانی جهت استفاده به صورت رایگان یا به اصطلاح دمو

نکات منفی:

  1. غیر رایگان بودن جهت استفاده دائمی
  • سایت ساخت ویدیو از طریق هوش مصنوعی Colossyan

این سایت هوش مصنوعی که با نام Colossyan شناخته می‌شود، به شما اجازه می‌دهد که با استفاده از آواتار و متن فیلم بسازید. این سایت به عنوان یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی بیشتر برای بازاریابی و تبلیغات شرکتی مناسب است.

سایت هوش مصنوعی تولید محتوای ویدیویی

نکات مثبت:

  1. پشتیبانی بیش از 70 زبان جهت صداگذاری
  2. پشتیبانی بیش از 30 آواتار هوش مصنوعی
  3. امکان وجود بیش از یک آواتار در صحنه
  4. امکان ساخت آواتارهای سفارشی
  5. دارای یک بازه زمانی جهت استفاده به صورت رایگان یا به اصطلاح دمو

نکات منفی:

  1. غیر رایگان بودن جهت استفاده دائمی
  2. هماهنگ‌سازی حرکات لب با متن می‌توانست کمی بهتر باشد.
  3. تنوع در آواتار کم است.
  • سایت ساخت ویدیو با هوش مصنوعی Hour One

یکی دیگر از سایت های ساخت فیلم با متن از طریق هوش مصنوعی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد، سایت هوش مصنوعی Hour One است. با استفاده از این سایت هوش مصنوعی به راحتی در عرض چند دقیقه می‌توانید ویدیوی مورد نظر خود را بسازید.

هوش مصنوعی تولید محتوا ویدیو

نکات مثبت:

  1. پشتیبانی بیش از 30 آواتار هوش مصنوعی
  2. دارای 27 تمپلیت ویدیو
  3. پشتیبانی بیش از 19 زبان جهت صداگذاری
  4. دارای یک بازه زمانی جهت استفاده به صورت رایگان یا به اصطلاح دمو

نکات منفی:

  1. غیر رایگان بودن جهت استفاده دائمی
  2. امکان تغییر فونت وجود ندارد
  3. ویرایشگر ویدیو کمی کند است.
  4. آواتارها خیلی واقعی نیستند.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی در سال 2024

سخن آخر

هوش مصنوعی هم می‌تواند زندگی را برای انسان‌ها آسان کند و هم گاهی پیچیده‌تر. در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تا سال 2024 پرداختیم. یه نظر شما پر کاربردترین هوش مصنوعی کدام است؟ شما از کدام هوش مصنوعی استفاده می‌کنید؟

پرسش‌های متداول

1. آیا هوش مصنوعی جای انسان را می گیرد؟

هوش مصنوعی هنوز هم پر از خطا و ایراد است. اگر شغل شما تولید محتوا و یا کارهای این چنینی است باید به شما بگوییم که هوش مصنوعی در حال حاضر به هیچ وجه با نویسنده محتوایی که کارش خوب است نمی‌تواند رقابت کند. از طرفی افرادی که در انجام این کارها ضعیف هستند کمی ترس باید داشته باشند.

2. آیا می توان از هوش مصنوعی در برنامه نویسی استفاده کرد؟

بله. GitHub Copilot به عنوان یک ابزار قدرتمند هوش مصنوعی در برنامه نویسی می‌تواند کمک کند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.