بهترین برنامه های رایگان و پولی آیپد


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
اگر به تازگی یک آیپد جدید خریده‌اید و به برنامه‌های جدید رایگان و پولی آیپد نیاز دارید، در ادامه به معرفی ۱۵ مورد از این برنامه‌های کاربردی می‌پردازیم.

بهترین برنامه رایگان و پولی آیپد کدامند؟ بهترین آیپد های اپل از گجت‌هایی هستند که می‌توانید در طول روز آن‌ها را با خود جابه‌جا کنید. این دستگاه بهره‌وری شما را در کار و تحصیل بالا می‌برد و یک لپ‌تاپ فوق‌نازک به حساب می‌آید. به یاد داشته باشید که برای استفاده از امکانات آیپد به یک سری برنامه های رایگان و پولی نیاز دارید.

قیمت خرید آیپد

در واقع بهترین برنامه های رایگان و پولی آیپد می‌توانند در شرایط مختلف برای نظم‌دهی به برنامه‌ها، نوت‌برداری، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و سایر موارد به کارتان بیاید. در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین برنامه های رایگان و پولی آیپد را با امکانات مختلفی که دارند، مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

بهترین برنامه های رایگان آیپد

وقتی یک آیپد جدید خریداری می‌کنید، دستگاه شما آماده دانلود بهترین برنامه های رایگان و پولی آیپد است. اگر به‌اندازه کافی با برنامه‌های مختلف آشنایی نداشته باشید، احتمالا کمی دچار سردرگمی می‌شوید. یکی از بهترین انتخاب‌های شما برنامه های رایگان آیپد خواهد بود؛ زیرا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید هر آنچه نیاز دارید، دانلود و نصب کنید.

۱. دسترسی به آیپد از راه دور با LogMeIn

برنامه Logmein

در روزهایی که انواع دستگاه‌های دیجیتال برای کارهای روزمره یا حرفه‌ای وجود دارند، باید راهی برای مدیریت همه آن‌ها وجود داشته باشد. LogMeln یکی از برنامه‌هایی است که با نصب آن می‌توانید از راه دور به لپ‌تاپ و رایانه شخصی خود دسترسی داشته باشید.

پس از اینکه یک حساب کاربری در این برنامه ایجاد کنید، می‌توانید موس، کیبورد، کلیدهای فرمان و بسیاری از امکانات دیگر را کنترل کنید.در ضمن باید این برنامه را علاوه بر آیپد در دسکتاپ خودتان هم نصب کنید تا دسترسی از راه دور فعال شود. از مهم‌ترین مزایای این برنامه آیپد به‌روزرسانی مرتب آن و انطباق با مک ویندوز است.

۲. ابزارهای کامل نوشتن با iWork

برنامه iwork

شرکت اپل پس از عرضه گوشی موبایل 5S مجموعه برنامه‌های آفیس را در قالب برنامه iWork عرضه کرد تا هرکس با آیفون یا آیپد بتواند به این برنامه دسترسی داشته باشد. در روزهایی که باید نکاتی را برای جلسه کاری یادداشت کنید، این برنامه کار شما را راحت می‌کند.

علاوه بر آن امکان استفاده از فایل‌های مختلف وجود دارد تا ظاهر برنامه را مطابق سلیقه خود زیبا و چشم‌نواز کنید. با اضافه کردن تصویر، فیلم، نمودار و جدول می‌توانید از آیپد به‌عنوان یک ابزار کاربردی برای انجام کارهای روزمره استفاده کنید.

۳. پیدا کردن مسیر با Google Map

برنامه google map

اگر بخواهید به یک جای جدید با مسیر پیچیده بروید، به یک نقشه راه نیاز خواهید داشت. این نقشه راه را می‌توانید در آیپد به‌عنوان یکی از بهترین برنامه های رایگان آیپد یعنی Google Map در اختیار داشته باشید. اگر قرار است آیپد خود را در مسیر و رفت‌وآمد همراه داشته باشید، این برنامه برای شما ضروری است.

۴. پخش موسیقی رایگان با Pandora

پخش موسیقی رایگان با Pandora

پخش موسیقی یکی از کاربردی‌ترین کارهایی است که می‌توانید از یک گجت مثل آیپد انتظار داشته باشید. این برنامه دست شما را باز می‌گذارد تا آهنگ‌های مختلف را براساس سبک و هنرمند دسته‌بندی کنید. در ضمن با دستورات صوتی می‌توانید این برنامه را به‌راحتی کنترل کنید.

اگر موسیقی‌های زیادی در سیستم خود نگهداری می‌کنید، با Pandora می‌توانید آن‌ها را به‌خوبی منظم کنید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا در حین پخش موسیقی به کارهای دیگرتان هم بپردازید. در مجموع برنامه Pandora در لیست بهترین برنامه های رایگان و پولی آیپد دارای امکانات و ویژگی‌های زیادی است که در زندگی روزمره به کارتان می‌آید.

خرید لپتاپ

۵. اشتراک‌گذاری اطلاعات و فایل با Dropbox

dropbox

Dropbox یکی از بهترین برنامه های رایگان آیپد است که قطعا برای اشتراک‌گذاری اطلاعات مختلف به کارتان می‌آید. قطعا روزی می‌رسد که باید یک فایل را با دوستانتان به اشتراک بگذارید یا فایل‌ها را بین دو دستگاه اپل جابه‌جا کنید. در این شرایط برنامه Dropbox یک فضای ابری در اختیار شما قرار می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن فایل‌‌ها را انتقال دهید.

علاوه بر انتقال فایل از اپل به اپل می‌توانید برای ذخیره‌سازی اطلاعات و فایل‌ها هم از Dropbox بهره‌مند شوید. با نصب این برنامه می‌توانید تا حد زیادی برای انتقال اطلاعات و فایل‌ها در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

۶. نقد و بررسی فیلم و سریال‌ها با IMDB

imdb

اگر از عاشقان فیلم و سریال هستید، IMDB یکی از بهترین برنامه های رایگان برای آیپد شما خواهد بود. قبل از اینکه هر فیلمی را برای تماشا کردن انتخاب کنید، می‌توانید ژانر، کارگردان، بازیگر و امتیاز آن را در این برنامه مشاهده کنید و انتخاب کنید که آیا فیلم ارزش تماشا کردن و وقت گذاشتن را دارد یا خیر. علاوه بر آن بهترین فیلم های تاریخ IMDB را می‌توانید در این برنامه ببینید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

۷. پخش کلیپ با Youtube

برنامه youtube

همانطور که می‌دانید دنیای یوتوب همچون یک دانشگاه، اطلاعات بسیاری را با موضوعات بازی، فیلم، آموزش و سایر موارد را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع در یوتیوب چیزی وجود ندارد که نتوانید آموزش آن را پیدا کنید.

در گذشته Youtube مانند Google Maps از برنامه‌های پیش‌فرض در آیپد بود ولی وقتی شرکت گوگل و اپل از جدا شدند، یوتوب هم از آیپد حذف شد. با اینکه سایت Youtub به‌راحتی در دسترس است ولی این برنامه برای کسانی که می‌خواهند تجربه استفاده از برنامه را داشته باشند، عالی خواهد بود.

۸. ارزیابی سرعت واقعی اینترنت با Speedtest By Oolka

speedtest

یکی از مسائلی که در طول روز با آن زیاد دست و پنجه نرم می‌کنیم، سرعت اینترنت است. برنامه Oolka به‌عنوان یکی از بهترین برنامه های رایگان آیپد که برای ارزیابی دقیق سرعت اینترنت به کارتان می‌آید. سرعت اینترنت که بر اساس مگابایت بر ثانیه اندازه‌گیری می‌شود توسط این برنامه قابل اندازه‌گیری است.

گرچه اینطور به نظر می‌رسد که این برنامه فقط برای افراد متخصص در حوزه فناوری کاربرد خواهد داشت ولی هر کسی می‌تواند از این برنامه استفاده کند، خصوصا اگر اینترنت ADSL در خانه داشته باشد. برنامه Speedtest به شما کمک می‌کند تا بفهمید اتصال در چه زمان‌هایی و تا چه حد بد خواهد بود تا در صورت نیاز برای رفع هر مشکل احتمالی اقدام کنید.

۹. جستجوی کلمات جدید با Dictionary.com

dictionary.com

بیشتر از دو میلیون مترادف و تعریف برای کلمات مختلف در برنامه Dictionary.com وجود دارد. این یکی از ابزارهای کاربردی و ویژه برای زبان‌آموزان است. در روزهایی که یادگیری حداقل یک زبان برای هر فرد ضروری است، باید یک دیکشنری در لیست بهترین برنامه های رایگان و پولی آیپد وجود داشته باشد. این برنامه یکی از بهترین دیکشنری‌های موجود در بازار برای یادگیری زبان است که می‌توانید اصطلاحات و کلمات مختلف را در آن پیدا کنید.

۱۰. انجام محاسبات پیچیده با Calculater HD Lite

calculator hd lite

اگر تصور می‌کنید که این یک ماشین حساب ساده در لیست بهترین برنامه های رایگان و پولی آیپد است، سخت در اشتباهید. با این ماشین‌حساب می‌توانید به‌صورت همزمان ورودی و نتیجه را بببنید یا پس از انجام همه محاسبات، آن را برای دوستانتان ایمیل کنید. هر کسی در طول روز به یک ماشین حساب نیاز دارد و این همان برنامه‌ای است که باید در آیپد خود داشته باشید. برنامه Calculater HD Lite یک حالت برای محاسبات ساده ریاضی و یک حالت هم برای محاسبات علمی پیشرفته دارد.

بهترین برنامه های پولی آیپد

در لیست بهترین برنامه های رایگان و پولی آیپد گزینه‌های زیادی برای کارهای متنوع وجود دارد. به طور کلی در برنامه های پولی Android یا iOS مزایایی مثل حذف تبلیغات وجود دارد که برنامه‌های رایگان آن را ندارند.

۱. چندوظیفگی با Gladys

gladys

بهترین آیپد های اپل با امکان چند وظیفگی می‌توانند امکان انجام چند کار به‌صورت همزمان را برای شما فراهم کنند. حتما برای شما اتفاق افتاده است که بخواهید چند برنامه را به‌صورت همزمان باز کنید و اطلاعات (متن، تصویر، پیوند و سایر موارد) را در آن بکشید و رها کنید. این Application کاربردی یکی از بهترین برنامه های پولی آیپد برای جابه‌جا کردن سریع و راحت اطلاعات در طول روز به کارتان می‌آید.

۲. مدیریت پروژه‌ها با Things

things

یکی دیگر از بهترین برنامه های پولی آیپد، Things است که برای مدیریت پروژه‌ها بسیار مناسب است. در طول روز خصوصا در محل کار، کارهای زیادی وجود دارد که باید به‌ترتیب و با نظر انجام دهید. با استفاده از برنامه پولی Things می‌توانید به‌راحتی این وظایف را سازماندهی کنید تا از فراموشی یا به‌هم‌ریختگی جلوگیری شود. در صورتی که یک صفحه کلید به آیپد متصل کنید، مدیریت این برنامه با میانبرها خیلی راحت‌تر انجام خواهد شد.

۳. حفظ تمرکز و کار عمیق با Focus Keeper

focous keeper

یکی از مشکلاتی که هر کسی در دنیای امروز با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، حفظ تمرکز در حین کار است. با وجود عوامل حواس‌پرتی که در اطراف وجود دارد، انجام یک کار به‌صورت مفید و با تمرکز بالا کمی سخت به نظر می‌رسد.

این جاست که باید در لیست بهترین برنامه های پولی آیپد، Focous Keeper را بگنجانیم. این برنامه یک تایم مشخص برای تمرکز کردن شما روی کار در نظر می‌گیرد و پس از آن زمان استراحت را اعلام می‌کند. به این شکل کار عمیق خود را بدون هیچ حواس‌پرتی به‌صورت دقیق حفظ کنید و بهره‌وری در کار، مطالعه یا درس خواندن را افزایش دهید.

۴. PDF ویرایش و کنترل با PDF Expert

pdf expret

در دنیای امروز بسیاری از فایل‌های متنی با تبلت و فرمت PDF قابل باز شدن هستند. یکی از بهترین برنامه های پولی آیپد، با نام PDF EXPERT برای خواندن، پر کردن، علامت‌گذاری و ویرایش فایل‌های PDF به کارتان می‌آید. این برنامه برای زمان‌هایی که در می‌خوانید، امکان اضافه کردن یادداشت و نکات مهم جدید به صفحات را هم به شما می‌دهد. همه ابزارهای ویرایش متن و تصویر در این برنامه پولی آیپد وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، تغییراتی در فایل PDF اعمال کنید.

۵. دسترسی به مجموعه ابزار هنری با Procreate

procreate

یکی دیگر از بهترین برنامه های پولی آیپد، Procreate است که با استفاده از آن می‌توانید ظرح‌ها، نقاشی‌ها، تصاویر و انیمیشن‌های زیبایی را خلق کنید. این برنامه از Apple Pencil پشتیبانی می‌کند و استفاده از آن بسیار آسان است. ویژگی‌های این برنامه شامل ۱۰۰ قلم برس دست‌ساز، ۱۰۰ تنظیمات قابل تنظیم، بوم‌های 8K و 16K و پالت‌های رنگی قابل ساخت هستند. نکته جالب درباره برنامه Procreate این است که در Youtube و وب، آموزش‌های مفصلی درباره کار کردن و ساخت تصاویر زیبا با این اپلیکیشن پیدا کنید.

سخن آخر

در نهایت با استفاده از بهترین برنامه های رایگان و پولی آیپد می‌توانید بهره‌وری در کار و تحصیل خود را تا حد زیادی بالا ببرید و یک سر و سامان اساسی به لیست برنامه‌ها و وظایف روزانه خود دهید.

هر یک از برنامه های رایگان آیپد بدون نیاز به پرداخت پول امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در مقابل برنامه های پولی آیپد با پرداخت پول نصب می‌شوند و بدون نمایش تبلیغ امکاناتی را در اختیارتان قرار می‌دهند. به نظر شما کدام یک از دیگر برنامه های رایگان و پولی آیپد باید در این لیست قرار بگیرند؟

پرسش‌های متداول

بهترین برنامه های رایگان و پولی آیپد را از کجا دانلود کنیم؟

همه این برنامه‌ها در App Store قابل دانلود و خریداری هستند.

قیمت بهترین برنامه های پولی آیپد چقدر است؟

قیمت برنامه های پولی آیپد بسیار متنوع است و باید در زمان دانلود آن را پرداخت کنید.

بهترین برنامه کنترل پروژه در آیپد کدام است؟

برنامه‌های زیادی برای کنترل برنامه و پروژه‌ها در آیپد وجود دارد که یکی از آن‌ها Things است.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.