آموزش راه اندازی گلکسی واچ


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

یکی از محبوب‌ترین گجت‌های کمپانی سامسونگ، ساعت هوشمند یا همان گلکسی واچ (Galaxy Watch) است. گلکسی واچ با اتصال به گوشی سامسونگ، امکان بررسی و مدیریت تماس و پیام‌ها را برای کاربر فراهم می‌کند. علاوه بر آن می‌توانید با کمک این گجت پوشیدنی، از برنامه‌های گام‌شمار، GPS و سلامتی و ورزشی استفاده کنید.

خرید و مشاهده قیمت ساعت سامسونگ در فروشگاه کالاتیک

برای استفاده از این ساعت‌ها، ابتدا باید آن را به گوشی موبایل خود وصل کنید. انجام این کار چندان سخت نیست و به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. در مقاله پیش‌رو نحوه اتصال گلکسی واچ به گوشی سامسونگ را برای شما شرح داده‌ایم تا بتوانید به راحتی این گجت جذاب و کارآمد را راه‌اندازی کنید.

کاربرد گلکسی واچ چیست؟

گلکسی واچ یا همان ساعت هوشمند سامسونگ که متناسب با گوشی های سامسونگ تولید و بهینه‌سازی شده‌اند قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به عنوان مثال با کمک گلکسی واچ می‌توانید به تماس‌ها و پیام‌های خود پاسخ دهید یا با استفاده از برنامه‌های سلامتی و تناسب‌اندام به انجام فعالیت و ورزش بپردازید. این برنامه‌ها قابلیت‌هایی مانند گام‌شمار، سنجش میزان اکسیژن خون، سنجش تعداد ضربان قلب و مواردی از این دست را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید اطلاعات مربوط به زمان و میزان خواب را ثبت کرده و کیفیت آن را بررسی کنید.

این ساعت به GPS مجهز است که موقعیت مکانی شما را رصد کرده و ردیابی میکند. اگر مایل هستید هنگام ورزش موسیقی گوش کنید، می‌توانید با کمک گلکسی واچ موسیقی موردعلاقه خود را از طریق سرویس‌هایی مانند Spotify پخش کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از فرمان صوتی ساعت هوشمند سامسونگ، پیام‌های متنی ارسال کنید و یا مواردی را جهت یادآوری (Reminder) ثبت کنید.

نحوه اتصال گلکسی واچ به گوشی اندروید

نحوه اتصال گلکسی واچ به گوشی اندروید بسیار ساده است و فقط لازم است که مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید با اتصال به تلفن همراه، از قابلیت‌های این گجت بهره‌مند شوید.

1. ابتدا به Play Store بروید و برنامه Galaxy Wearable را دانلود کنید.

2. پس از اینکه برنامه موردنظر دانلود شد، آن را باز کرده و روی دکمه شروع ضربه بزنید.

3. پس از اسکن شدن ساعت‌های در دسترس، ساعت خود را انتخاب کنید.

4. در این مرحله یک کد روی گوشی موبایل شما ارسال شده است؛ آن را با کد روی گلکسی واچ خود مطابقت دهید. در صورت تایید گزینه Confirm را بزنید.

5. در مرحله بعد نرم افزار دانلود می‌شود. پس از اتمام دانلود روی دکمه Agree کلیک کنید تا دسترسی‌های لازم داده شود.

6. حالا باید اکانت گوگل را انتخاب کنید و روی گزینه Next بزنید.

7. اگر مایل هستید اطلاعات ساعت قبلی را روی ساعت جدید خود هم داشته باشید گزینه Next و اگر هم تمایلی به انجام این کار ندارید گزینه Skip ‌را بزنید.

در این مرحله فرآیند اتصال گلکسی واچ به گوشی موبایل به اتمام می‌رسد و می‌توانید از قابلیت‌های آن استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که برای انجام این کار ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که گوشی شما و ساعت هوشمند سامسونگ با یکدیگر سازگار هستند.

نحوه اتصال گلکسی واچ به گوشی اندروید

نحوه اتصال گلکسی واچ به گوشی آیفون

برای اتصال و راه اندازی گلکسی واچ روی گوشی آیفون نیز ابتدا باید ببینید که آیا با ساعت هوشمند شما سامسونگ سازگار است یا نه؟ به عنوان مثال اگر از گلکسی واچ سری 5 و سری 4 استفاده می کنید، امکان اتصال آن‌ها را به گوشی آیفون ندارید. درصورتی سازگاری گلکسی واچ و تلفن همراه، مراحل زیر را طی کنید.

1. ابتدا برنامه Samsung Galaxy Watch را دانلود کنید.

2. در ادامه برای راه‌اندازی گلکسی واچ وارد برنامه شده و گزینه Start The Journey را انتخاب کنید.

2. در این مرحله باید ساعت خود را از بین ساعت‌های اسکن شده انتخاب کنید، سپس روی گزینه Connect ضربه بزنید.

3. یک پنجره روی صفحه گوشی آیفون نمایش داده می‌شود؛ روی گزینه Pair کلیک کرده، سپس روی علامت تیک که روی ساعت هوشمند مشاهده می‌کنید ضربه بزنید.

4. در انتها با انتخاب گزینه Agree دسترسی‌های لازم را به گلکسی واچ خود می‌دهید.

نحوه اتصال گلکسی واچ به گوشی آیفون

آیا می‌توانم بدون تلفن همراه از گلکسی واچ سامسونگ استفاده کنم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله؛ شما می‌توانید از برخی قابلیت‌های اولیه گلکسی واچ بدون نیاز به گوشی موبایل استفاده کنید. بسیاری از این قابلیت‌ها بدون نیاز به تلفن همراه نیز کار کرده و نیازی به انجام تنظیمات ذکر شده ندارید.

آموزش راه اندازی گلکسی واچ بدون گوشی

اگر می‌خواهید گلکسی واچ را بدون نیاز به گوشی موبایل راه اندازی کنید، مراحل زیر را طی کنید:

1. اولین بار که گلکسی واچ را روشن کنید، یک علامت سوال روی صفحه مشاهده خواهید کرد؛ روی آن کلیک کنید.

2. در صفحه جدید انگشت خود را به سمت بالای صفحه کشیده و روی دکمه Here ضربه بزنید.

3. در این مرحله گزینه Continue را انتخاب کنید، سپس قوانین را بپذیرید. در ادامه سایر مراحل را طی کرده و گلکسی واچ را راه‌اندازی کنید.

آموزش راه‌اندازی گلکسی واچ بدون گوشی

رفع مشکل وصل نشدن گلکسی واچ به گوشی

گاهی اوقات ممکن است در حین انجام مراحل راه اندازی گلکسی واچ با مشکل مواجه شوید و نتوانید سایر مراحل را طی کنید. در چنین شرایطی با انجام چند راهکار ساده به راحتی می‌توانید مشکل را حل کرده و گلکسی واچ را راه‌اندازی کنید. در ادامه به برخی از این راهکارها اشاره می‌کنیم:

ابتدا قبل از انجام هرکاری با فشردن دکمه‌های Power، Apps و Home ساعت هوشمند سامسونگ را دوباره راه‌اندازی کنید. در مرحله بعد با انتخاب گزینه ShutDown ساعت را خاموش کرده و مجددا همان سه دکمه را همزمان فشار دهید. با انجام این کار گلکسی واچ دوباره راه‌اندازی می‌شود و به احتمال زیاد مشکل حل می شود.

رفع مشکل وصل نشدن گلکسی واچ به گوشی

راه دیگری که می‌توانید با کمک آن مشکل را برطرف کنید، به روزرسانی اپلیکیشن Galaxy Wearable است. برای انجام این کار در گوشی‌های اندروید می‌توانید از طریق گوگل پلی و در گوشی‌های آیفون از طریق اپ‌استور برنامه را آپدیت کنید. به عنوان راهکار آخر برای حل مشکل وصل نشدن گلکسی واچ به گوشی می‌توانید حافظه پنهان و یا همان کش گوشی و ساعت هوشمند خود را پاک کنید.

انجام این کار از طریق تنظیمات گوشی صورت می‌گیرد. برای پاک کردن کش گوشی و یا گلکسی واچ از قسمت Application در بخش تنظیمات برنامه Galaxy Wearable را انتخاب کرده سپس روی دکمه Save ‌کلیک کنید. پس از آن گزینه Clear Cache را انتخاب کرده و تلفن و یا ساعت هوشمند را مجددا راه اندازی کنید.

چگونه تصویر زمینه گلکسی واچ را تغییر دهیم؟

تصویر زمینه گلکسی واچ به راحتی قابل تغییر است. شما می‌توانید با عوض کردن واچ فیس ظاهر جدیدی به گلسی واچ خود بدهید و آن را شخصی‌سازی کنید. انجام این کار به دو طریق امکان‌پذیر است؛ دانلود فیس‌واچ‌های گلکسی واچ و انتخاب عکس پس‌زمینه از گالری گوشی هوشمند سامسونگ.

1. تغییر تصویر پس زمینه گلکسی واچ از طریق گوشی سامسونگ

برای تغییر فیس‌واچ از طریق ساعت هوشمند مراحل زیر را طی کنید:

1. ابتدا انگشت خود را روی تصویر زمینه قرار داده و آن را فشار دهید.

2. در این مرحله گزینه شخصی‌سازی (Customization) برای شما نمایان می‌شود؛ آن را لمس کنید.

3. حالا انگشت خود را از سمت راست به چپ حرکت دهید و ورق بزنید تا طرح موردنظر خود را از بین واچ‌فیس‌ها پیدا کنید.

4. اگر هیچ‌کدام مورد پسند شما واقع نشد، دکمه + را فشار دهید و از طریق گزینه Add Watch Face تصویر پس‌زمینه تازه‌ای را دانلود و نصب کنید.

2. تغییر واچ فیس از طریق گالری گوشی

اگر مایل هستید که یکی از عکس‌های گالری را به عنوان تصویر پس زمینه گلکسی واچ انتخاب کنید مراحل زیر را انجام دهید:

1. گالری عکس‌های گوشی سامسونگ را باز کنید.

2. تصویر موردنظر خود پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید

3. گزینه Set As Wallpaper‌ را انتخاب کرده و روی Watch Face ضربه بزنید.

4. میزان نور و روشنایی تصویر را به دلخواه تنظیم کنید.

5. روی دکمه Done ضربه بزنید و سایر تنظیمات را انجام دهید.

6. تغییرات اعمال شده را ذخیره کرده و از تماشای واچ فیس جدید لذت ببرید.

سخن آخر

در مقاله فوق به آموزش راه اندازی گلکسی واچ پرداختیم. نحوه اتصال گلکسی واچ به گوشی سامسونگ بسیار ساده و راحت است و به راحتی و با انجام چند مرحله ساده انجام می‌شود. شما می‌توانید گلکسی واچ را هم روی سیستم عامل اندروید و هم IOS راه اندازی کنید و از امکانات و قابلیت‌های جذاب آن استفاده کنید.

سوالات متداول

گلکسی واچ سامسونگ  چه کاربردی دارد؟

با اتصال گلکسی واچ سامسونگ به گوشی موبایل می‌تواید از قابلیت‌های کاربردی مانند پاسخ دادن به تماس‌ها و پیامک‌ها، همچنین برنامه‌های متنوع آن استفاده کنید.

برنامه مورد نیاز برای اتصال ساعت هوشمند سامسونگ به گوشی های اندروید چیست؟

برای اتصال گلکسی واچ سامسونگ به گوشی موبایل باید ابتدا برنامه Galaxy Wearable را از پلی استور دانلود و راه‌اندازی کنید.

گلکسی واچ سامسونگ با چه برنامه‌ای به گوشی های آیفون وصل می‌شود؟

برای اتصال ساعت هوشمند سامسونگ به گوشی‌های موبایل، باید به اپ‌استور رفته و برنامه Samsung Galaxy Watch را دانلود و راه‌اندازی کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.