آیا ایکس باکس سری اس ارزش خرید دارد؟ + 9 دلیل برای خرید


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

امروزه کنسول‌های بازی به یکی از سرگرمی‌های محبوب بین کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان تبدیل شده‌اند. معمولاً قیمت کنسول بازی اولین موردی است که یک کاربر در نظر می‌گیرد؛ بنابراین مایکروسافت نسل جدید ایکس باکس خود را در دو نسخه سری ایکس و سری اس تولید کرده تا طیف گسترده‌تری از کاربران را پوشش دهد.

خریداران همیشه باتوجه‌به قیمت دستگاه درباره آن نظر داده و نتیجه‌گیری می‌کنند. باتوجه‌به این موضوع باید عنوان کرد که احتمالاً شما نیز با دیدن قیمت ایکس باکس سری اس، به این نتیجه‌گیری رسیده‌اید که هیچ ارزانی بی‌حکمت نبوده و سری اس بخش‌های زیادی را برای کاهش قیمت قربانی کرده است.

باید بگوییم که این تصور کامل غلط بوده و ایکس باکس سری اس محاسن بسیار و قدرت بالایی را به کاربران ارائه کرده و این موضوع باعث شده تا کاربران زیادی به سمت این کنسول بازی مهاجرت کنند.

در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که آیا خرید ایکس باکس سری اس، انتخاب عاقلانه و به صرفه‌ای است یا باید به سراغ کنسول قوی‌تر سری ایکس رفت. با مطالعه 9 دلیل اصلی برای خرید سری S ایکس باکس، احتمالاً شما نیز به جمع طرف‌داران نسخه مقرون به صرفه این کنسول بازی مایکروسافت می پیوندید.

با کالاتیک تا انتهای مطلب همراه باشید.

خرید و مشاهده لیست قیمت کنسول بازی ایکس باکس در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

1. ایکس باکس سری اس مقرون به صرفه است

در مقدمه نیز به این موضوع اشاره کردیم که ایکس باکس سری اس، نسخه اقتصادی نسل جدید ایکس باکس بوده و به نوعی با  نصف قیمت سری ایکس می توان آن را تهیه کرد. ایکس باکس سری ایکس در حال حاضر حدود 30 میلیون تومان است، درحالی‌که قیمت کنسول ایکس باکس سری اس در محدوده 15 میلیون تومان قرار دارد.

کنسول بازی ایکس باکس سری اس از نوع کنسول های تمام دیجیتالی بوده و فاقد درایو نوری است؛ بنابراین نمی‌توانید دیسک‌های بازی DVD و Blu-ray قدیمی خود را در این نسخه از کنسول بازی اجرا کنید. فقدان درایو نوری بلوری، یکی از دلایلی بوده که منجر به کاهش قیمت ایکس باکس سری اس نسبت به ایکس باکس سری ایکس شده است.

چنانچه این موضوع برایتان فاقد اهمیت بوده و تمایلی به اجرای دیسک‌های قدیمی بازی خود ندارید؛ ایکس باکس سری اس با توجه به قیمت استثنایی که دارد، می‌تواند یک خرید ایده‌آل برای شما محسوب شود.

2. حمل و نقل سری اس راحت تر است

ایکس باکس سری اس حمل و نقل راحتی دارد

ابعاد کوچک و وزن کم ایکس باکس سری اس، آن را به یک کنسول بازی قابل‌حمل تبدیل کرده است. سری اس دارای ابعاد 275 میلی‌متر در 150 میلی‌متر در 63 میلی‌متر بوده که در مقایسه با سری ایکس با ابعاد 300 میلی‌متر در 150.87 میلی‌متر در 150.87 میلی‌متر، بسیار کوچک‌تر است. همچنین ایکس باکس سری اس با وزن 1.92 کیلوگرم، حدود 2.5 کیلوگرم سبک‌تر از ایکس باکس سری ایکس با وزن 4.44 کیلوگرم بوده و در مجموع این موارد منجر به افزایش قابلیت حمل شدن سری اس نسبت به سری ایکس می‌شود.

شما می‌توانید کنسول بازی خود را به‌راحتی درون کوله‌پشتی جای داده و با خود به هر کجا که می‌خواهید، ببرید. برای مثال می‌توانید آن را به هتل محل اقامت خود در شهری که به آنجا سفر کرده‌اید برده و به تلویزیون و وای‌فای متصل کرده تا بازی موردعلاقه خود را اجرا کنید.

برای آموزش اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر به این مقاله مراجعه کنید

3. سری اس برای کاربران معمولی و گیمرهای حرفه‌ای عالی است

اغلب گیمرهای حرفه‌ای به دلیل پردازش بالای گرافیکی سراغ سری ایکس می‌روند. اگر شما یک کاربر معمولی هستید و یا قصد دارید یک کنسول بازی برای کودک خود خریداری کنید، ایکس باکس سری اس گزینه بهتری خواهد بود. قاعدتاً یک گیمر معمولی نیازی به ویژگی‌های ممتاز سری ایکس ندارد و شما می‌توانید با این کنسول کوچک و اقتصادی، بازی‌های موردنظر خود را با کیفیت بالا اجرا کنید؛ در نتیجه خرید سری اس منطقی‌تر است.

اگرچه ایکس باکس سری S فاقد خروجی 4K بوده و فضای ذخیره سازی زیادی ندارد، اما بازی‌های نسل فعلی را به خوبی اجرا ‌می کند؛ بنابراین حتی اگر گیمر حرفه‌ای بوده و نیاز به کنسول نسل جدید دارید، سری اس همچنان یک کنسول بازی کارآمد خواهد بود.

4. ایکس باکس سری اس همان بازی های سری ایکس ( بازی های نسل جدید ) را دارد

ایکس باکس سری اس همان بازی های سری ایکس را دارد

خرید و مشاهده قیمت ایکس باکس سری ایکس در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

ممکن است فقدان درایو نوری در ایکس باکس سری اس، کمی ناخوشایند به نظر برسد؛ اما بهتر است از یک زاویه دیگر به ماجرا نگاه کنید. هرچه قطعات متحرک یک کنسول بازی کم‌تر باشد، امکان خرابی دستگاه در آینده نیز کم‌تر خواهد بود؛ بنابراین می‌توان عدم استفاده از درایو نوری در سری اس را یک نکته مثبت در نظر گرفت.

همان‌طور که می‌دانید، قطعات متحرک به دلیل استهلاک بالا، زودتر فرسوده شده و از کار خواهند افتاد. قطعات متحرک در کنسول بازی نیز همین‌طور است و قاعدتاً دوست ندارید که پس از دو سال با یک کنسول بازی معیوب سروکار داشته باشید. هرچه تعداد قطعات متحرک کم‌تر باشد، کنسول بازی شما مدت‌زمان بیش‌تری عمر خواهد کرد و نیازی به تعمیرکار نخواهد داشت.

5. ایکس باکس سری اس دیر تر خراب می شود

ممکن است فقدان درایو نوری در ایکس باکس سری اس، کمی ناخوشایند به نظر برسد اما بهتر است از یک زاویه دیگر به ماجرا نگاه کنید؛ هرچه قطعات متحرک کم‌تر باشد، امکان خرابی دستگاه در آینده نیز کم‌تر خواهد بود. بنابراین می‌توان عدم استفاده از درایو نوری در سری اس را یک نکته مثبت در نظر گرفت.

همانطور که می‌دانید، قطعات متحرک به دلیل استهلاک بالا، زودتر فرسوده شده و از کار خواهند افتاد. قطعات متحرک در کنسول بازی نیز همین‌طور است و قاعدتا دوست ندارید که پس از دو سال با یک کنسول بازی معیوب سروکار داشته باشید. هرچه تعداد قطعات متحرک کم‌تر باشد، کنسول بازی شما مدت زمان بیش‌تری عمر خواهد کرد و نیازی به تعمیرکار نخواهد داشت.

6. ایکس باکس سری اس فضای کمتری را اشغال می کند

ایکس باکس سری اس فضای کمتری اشغال می کند

اگر خانه یا اتاق کوچکی داشته و چیدمان وسایل برایتان دشوار است؛ ایکس باکس سری اس بهترین گزینه برای شما خواهد بود. همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، ایکس باکس سری اس بسیار کوچک‌تر از سری ایکس است؛ بنابراین علاوه بر حمل‌ونقل آسان، در منزل نیز فضای کمی اشغال می‌کند و می‌توانید آن را زیر پایه مانیتور قرار داده و از حداقل فضای ممکن برای نصب کنسول خود استفاده کنید.

اگر می‌خواهید آن را به تلویزیون متصل کنید نیز، فضای زیادی اشغال نمی‌کند. شما می‌توانید ایکس باکس سری اس را بدون نگرانی از به‌هم‌ریختگی فضای نشیمن، به این محل منتقل کرده و به تلویزیون وصل کنید تا تجربه بازی را روی نمایشگری بزرگ‌تر کسب کنید.

7. ایکس باکس سری اس کاملا بی صدا است

حذف درایو نوری از سری اس علاوه‌بر طولانی‌تر کردن عمر کنسول سبب شده تا در هنگام کار کردن هیچ صدایی تولید نکند. بسیاری از کاربران کنسول‌های بازی از صدای نویز این کنسول‌ها از جمله ایکس باکس سری X شکایت دارند، در حالی که سری اس به دلیل حذف درایو نوری کاملا بی‌صدا کار می‌کند.

البته در این نسل، مایکروسافت روی سیستم خنک کاری APU سری اس و سری ایکس بهینه‌سازی‌های چشمگیری را انجام داده که این موضوع سبب شده تا کاربران صدای فن این کنسول را در اکثر مواقع احساس نکنند.

اگر به دنبال یک کنسول بی‌صدا هستید که حتی در هنگام نصب بازی نیز صدایی تولید نکند، ایکس باکس سری اس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود که در تمام طول مدت روشن بودن و اجرای بازی‌ها، هیچ صدایی ایجاد نمی‌کند.

8. ایکس باکس سری اس نیازی به نمایشگر 4K ندارد

ایکس باکس سری اس نیازی به نمایشگر 4K ندارد

در صورت فقدان نمایشگر 4Kو عدم تمایل به تهیه آن، می توانید از تمامی قدارت ایکس باکس سری اس روی صفحه نمایش های FullHD بهره مند شوید. کنسول بازی ایکس باکس سری اس خروجی QHD داشته اما از کیفیت و وضوح بالایی در رزولوشن های پایین تر برخوردار است.

بنابراین، اگر نمایشگر 4Kندارید، می‌توانید سری اس این کنسول بازی مایکروسافت را خریداری کرده تا علاوه‌بر دریافت تصاویری با کیفیت و واضح، در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید.

9. سخت‌افزار سطح پایین مشکل ساز نخواهد بود

همان‌طور که می‌دانید ایکس باکس سری S از نظر حجم حافظه پردازنده گرافیکی و درایو SSD در سطح پایین‌تری از ایکس باکس سری X قرار می‌گیرد که یکی دیگر از دلایل پایین آمدن قیمت آن است. بااین‌حال، چنین مشخصاتی دلیل منطقی برای صرفه‌نظر کردن از خرید سری اس نیست.

ایکس باکس سری اس دارای قابلیت Smart Delivery بوده که کمک می‌کند که دیگر مجبور به خرید چندین‌باره یک بازی کنسولی نباشید. از سویی دیگر مایکروسافت، به‌تازگی نسخه 1 ترابایتی سری اس را نیز عرضه کرده است که تنها 50 دلار گران‌تر از نسخه 512 گیگابایتی آن است.

سخن آخر

با توجه به تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توان گفت که روزبه‌روز بر محبوبیت و استقبال کاربران از کنسول مایکروسافت ایکس باکس سری اس افزوده شده و به همین دلیل است که این کنسول رکورد فروش پلی استیشن در مهد این برند ( یعنی ژاپن ) را شکسته است.

اگرچه خروجی گرافیکی این کنسول کمی پایین‌تر از سری ایکس است، اما تا زمانی که شما بدون یک نمایشگر 4K همچنان تصاویر با کیفیتی را دریافت می‌کنید، این مسئله چندان چشمگیر نیست؛ بنابراین اگر قصد خرید یک کنسول بازی مقرون به صرفه عالی که به تمامی بازی‌های سری ایکس دسترسی داشته و از طرفی کوچک و بی‌صدا باشد را دارید، بی‌شک کنسول بازی ایکس باکس سری اس بهترین انتخاب خواهد بود.

پرسش‌های متداول

آیا ایکس باکس سری اس به تمامی بازی‌های این کمپانی دسترسی دارد؟

بله، ایکس باکس سری اس از طریق اشتراک گیم پس، به تمامی بازی‌هایی که برای سایر ایکس باکس‌ها نظیر سری ایکس در دسترس است، دسترسی دارد.

مزایای ایکس باکس سری اس چیست؟

این کنسول بازی مقرون به صرفه بوده و علاوه بر آن به دلیل ابعاد کوچک و وزن کم، بسیار قابل حمل است. همچنین به دلیل حذف درایو نوری، عمر بالاتری داشته و کاملا بی‌صدا کار می‌کند.

آیا ایکس باکس سری اس به نمایشگر 4K نیاز دارد؟

خیر، برای پخش محتوا و بازی کردن، به نمایشگر 4K نیز نیازی نخواهد داشت.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.