معرفی بهترین گوشی های اقتصادی + جدیدترین مدل‌های 2024


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
گوشی‌ های اقتصادی بسیاری از برندهای مختلف در محدوده قیمتی زیر ده میلیون تومان قرار دارد. شناخت مدل‌های مختلف از برندهای گوناگون کمک می‌کند تا متناسب با بودجه‌ای که داریم بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. در ادامه بهترین گوشی های اقتصادی بازار را معرفی می‌کنیم.

خرید گوشی مناسب با قابلیت‌های کاربردی، نیاز به صرف هزینه نسبتا بالایی دارد. تولیدکنندگان گوشی موبایل با ارائه محصولاتی با قیمت اقتصادی، این امکان را برای افراد فراهم آورده‌اند تا بتوانند با پرداخت مبلغی به مراتب کمتر، دستگاهی با قابلیت‌های مناسب و کارآمد تهیه کنند. البته گوشی های ارزان قیمت به طورمعمول از نظر کیفی چندان مطلوب نیستند؛ اما برخی از مدل های اقتصادی با داشتن برخی قابلیت‌ها، ارزش خرید پیدا کرده‌اند.

خرید گوشی موبایل اقتصادی

در ادامه فهرست بهترین گوشی های اقتصادی و جدیدترین مدل های 2024 را گردآوری کرده‌ایم تا اگر قصد خرید گوشی موبایل را دارید، بتوانید به راحتی محصول موردنظر خود را خریداری کنید.

فهرست بهترین گوشی های اقتصادی بازار

با توجه به روند افزایش قیمت گوشی در بازار ایران، اغلب مردم به خرید محصولات میان رده و اقتصادی روی آورده‌اند. در این بازه قیمتی دستگاه‌های متنوعی را می‌توان پیدا کرد که هر کدام برتری و امکانات خاص خود را در برابر سایر گوشی‌ها دارند. برای راحتی شما کاربران عزیز، در ادامه به معرفی بهترین گوشی های اقتصادی پرداخته‌ایم تا بتوانید راحت‌تر دستگاه مناسب خود را خریداری کنید.

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A25

یکی از جدیدترین گوشی های موبایل سامسونگ گوشی Galaxy A25 است که در اواخر سال 2023 معرفی و به بازار عرضه گردید. گرچه بدنه گوشی گلکسی A25 از پلاستیک ساخته شده است، اما به هیچ‌وجه حس گوشی اقتصادی به کاربر منتقل نمی‌کند. محصول جدید سامسونگ در چهار رنگ زیبای لیمویی، آبی روشن، آبی تیره و مشکی تولید شده است که بر حسب سلیقه می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. صفحه نمایش با کیفیت سری جدید گوشی‌های A2X، از نوع Super AMOLED است که در هر ثانیه 120 بار به‌روزرسانی می‌شود و از این جهت می‌توان انتظار داشت که کار با رابط کاربری و برنامه‌ها در این گوشی روان و بدون هیچ لگی اجرا می‌شود.

گوشی موبایل Galaxy A25

این گوشی به تراشه اختصاصی سامسونگ یعنی Exynos 1280 مجهز شده که در آن یک پردازنده هشت هسته‌ای در دو کلاستر، وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد. این تراشه با توجه به اینکه یک تراشه اقتصادی محسوب می‌شود، نمی‌توان از آن توقع پردازش بی نقص بازی‌های سنگین را داشت، اما از عهده پردازش بازی‌های سبک به‌خوبی بر می‌آید. در پنل پشتی گوشی موبایل گلکسی A25، سه دوربین با چینش جداگانه به چشم می‌خورد. دوربین اول 50 مگاپیکسلی عریض، 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو این مجموعه دوربین را تشکیل می‌دهند. در پنل جلویی یا صفحه نمایش هم دوربین 13 مگاپیکسلی عریض داخل پانچ هول قرار گرفته که عکس‌های نسبتا خوبی را به ثبت می‌رساند. باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی که با شارژر 25 واتی از نوع با سیم شارژ می‌شود، وظیفه نیرو رسانی به قطعات گوشی Galaxy A25 را بر عهده دارد که در بهترین حالت حداکثر تا 10 ساعت نیاز به شارژ مجدد نخواهد داشت.

خرید گوشی موبایل گلکسی A25

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A15

یکی از جدیدترین گوشی های اقتصادی سامسونگ، گوشی موبایل Galaxy A15 است که به‌تازگی رونمایی شده و قرار است جایگزین گوشی پرفروش گلکسی A14 شود. بدنه این گوشی تماما از پلاستیک ساخته شده که برای زیباترشدن آن سامسونگ از یک پوشش براق شیشه‌ایاستفاده کرده که ظاهری جذاب به این گوشی بخشیده است. گلکسی A15 نسبت به نسل قبلی خود از صفحه نمایش با کیفیت‌تری بهره می‌برد. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED با رزولوشن 1080 پیکسل در 2340 پیکسل است که حدود 84.3 درصد پنل جلویی را تشکیل می‌دهد. گوشی موبایل Galaxy A15 در پنل پشتی خود از سه دوربین بهره می‌برد که دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی آن در حضور نور کافی می‌تواند عکس‌های باکیفیتی ثبت کند.

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A15

یک دوربین 5 مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز مجموعه دوربین این گوشی را تشکیل می‌دهند. همچنین، این گوشی با تراشه‌ای از شرکت مدیاتک به‌نام MediaTek Helio G99 مجهز شده که می‌تواند از پس امور روزمره بر بیاید. البته در صورت خرید گوشی گلکسی A15 با رم 8 گیگابایت می‌توان به فعالیت‌های سنگین‌تری نظیر بازی‌ (البته بازی‌های کم‌حجم) پرداخت. سامسونگ متعهد شده است برای گوشی گلکسی A15 تا چهار نسخه سیستم عامل و پنج سال پچ‌‎های امنیتی را ارائه دهد.

خرید گوشی موبایل گلکسی A15

گوشی موبایل Redmi Note 13 4G

اگر قصد خرید گوشی موبایل شیائومی زیر 10 میلیون تومان را دارید توصیه می‌کنیم گوشی موبایل Redmi Note 13 4G را نیز در به‌عنوان یکی از گزینه‌ها در سبد خریدتان در نظر بگیرید. گوشی موبایل Redmi Note 13 نسخه 4G صفحه نمایشی با کیفیت و با حاشیه‌های بسیار کم دارد و می‌تواند تجربه منحصر به‌فردی از تماشای محتوا را برای کاربران رقم بزند. این گوشی با صفحه نمایش AMOLED و نرخ نوسازی 120 هرتزی موجب می‌شود علاوه‌بر نمایش جذاب و زنده رنگ‌ها، کار با محیط نرم‌افزاری آن روان و به‌سرعت انجام گیرد. علاوه‌بر این، صفحه نمایش گوشی موبایل Redmi Note 13 حداکثر می‌تواند 1800 نیت روشن شود که رقمی فوق‌العاده محسوب می‌شود. شیائومی برای این گوشی تراشه اسنپدراگون 685 را در نظر گرفته که چیپ گرافیکی Adreno 610 روی آن قرار گرفته است.

گوشی موبایل ردمی نوت 13 فورجی

در صورت قرارگیری روی تنظیمات گرافیکی پایین این گوشی می‌تواند برخی از بازی‌های محبوب مانند Call of Duty و Asphalt 9 را با فریم ریت قابل قبولی اجرا کند. در پنل پشتی ردمی نوت 13 مجموعه دوربین سه گانه قرار گرفته که از حسگرهای 108 مگاپیکسلی عریض، 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو تشکیل می‌شود. در صورت قرارگیری در مکان‌های با نور کافی کیفیت عکس‌های خروجی این گوشی را می‌توان قابل قبول ارزیابی کرد. باتری گوشی ردمی نوت 13 از نوع لیتیوم پلیمری است که ظرفیت آن به 5000 میلی‌آمپرساعت می‌رسد و با شارژ سریع 33 واتی شارژ می‌شود. این شارژر داخل جعبه موجود است و کاربران نیازی به خرید جداگانه آداپتور شارژر نخواهند داشت.

خرید گوشی موبایل Redmi Note 13 4G

گوشی موبایل پوکو X5

یکی از بهترین گوشی های اقتصادی، گوشی موبایل Poco X5 است که در ابتدای سال 2023 عرضه شد و با مشخصاتی که دارد از ارزش خرید بالایی برخوردار است. گوشی موبایل پوکو X5، از تراشه Snapdragon 695  ساخته شده که پردازنده‌ای با هشت هسته پردازشی در آن به‌کار گرفته شده است. همچنین، واحد پردازش گرافیکی Adreno 619، ساخت کوالکام، وظیفه پردازش تصاویر و رندرینگ آن‌ها را بر عهده دارد. صفحه نمایش با کیفیت 6.67 اینچی Super AMOLED، با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی که تا 1200 نیت می‌تواند روشن شود، خیال شما را از نمایش با کیفیت محتوا در گوشی موبایل پوکو X5 راحت می‌کند.

حاشیه‌های این صفحه نمایش به‌قدری کم است که عملا کاربر برای تماشای محتوا به بیشتر مساحت صفحه نمایش گوشی دسترسی دارد. مجموعه دوربین این گوشی از سه لنز که در یک قاب مستطیلی‌شکل قرار گرفته‌اند تشکیل شده است. دوربین اصلی با حسگر 48 مگاپیکسلی با لنز عریض همراه شده که که قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز را دارد. دوربین دوم با لنز فوق عریض، حسگری هشت مگاپیکسلی دارد که دارای زاویه دید 118 درجه است. دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز مجموعه دوربین‌های گوشی Poco X5 را تکمیل می‌کند. یکی از مزایای گوشی موبایل پوکو X5 وجود شارژر 33 واتی داخل جعبه این گوشی است که کاربر را از خرید شارژر بی‌نیاز می‌کند. این شارژر برای تامین نیروی باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی از نوع لیتیوم پلیمری داخل دستگاه به کار گرفته شده است.

خرید گوشی موبایل پوکو X5

گوشی موبایل Realme 11 5G

یکی از بهترین گزینه‌های خرید گوشی اقتصادی، گوشی موبایل Realme 11 5G است که ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند نظر کاربران را جلب کند.این گوشی با طراحی زیبا و فریم آلومینیومی حدود 190 گرم وزن دارد و می‌توان آن را جزو گوشی‌های سبک به‌حساب آورد. صفحه نمایش بزرگ 6.72 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 1080 پیکسل در 2400 پیکسل که 86.6 درصد از پنل جلویی را تشکیل می‌دهد که محتوا را با کیفیت بالایی نمایش میدهد و کار با رابط کاربری نیز روان و نرم صورت می‌پذیرد.

گوشی موبایل Realme 11 5G

همچنین، تراشه‌ای از شرکت مدیاتک با نام دایمنسیتی 6100 پلاس داخل این گوشی قرار گرفته است که پردازنده گرافیکی شرکت آرم یعنی Mali-G57 MC2 را در کنار خود جای داده است. در پنل پشتی دو عدد دوربین با کیفیت 108 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل داخل یک قاب دایره‌ای قرار گرفته است و دوربین سلفی آن نیز حسگری با کیفیت 16 مگاپیکسل دارد که می‌تواند با کیفیت Full HD با نرخ 30 فریم بر ثانیه به ضبط ویدئو بپردازد. یکی از مزیت‌های گوشی موبایل Realme 11 5G شارژر سریع 67 واتی با سیم داخل جعبه است که تامین انرژی باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تعبیه شده داخل این گوشی را بر عهده دارد.

خرید گوشی موبایل Realme 11 5G

گوشی موبایل Realme C67 4G

یکی از گوشی های اقتصادی موجود در بازار که ظاهری زیبا و جذاب دارد گوشی موبایل Realme C67 4G لست که با وزن و ضخامت کم خوش‌دست محسوب می‌شود. این محصول اقتصادی شرکت ریلمی با آخرین ورژن سیستم عامل اندروید یعنی Android 14 عرضه شده که این خود مزیتی بزرگ برای این گوشی محسوب می‌شود. صفحه نمایش بزرگ 6.67 اینچی از نوع IPS و نرخ نوسازی 90 هرتزی که می‌تواند تا حداکثر تا 800 نیت روشن شود. همچنین، سیستم روی تراشه اسنپدراگون 685 روی این گوشی تعبیه شده که با واحد پردازش گرافیکی Adreno 610 همراهی می‌شود.

گوشی موبایل ریلمی C67

دوربین این گوشی از دو لنز عریض و سنجش عمق تشکیل شده که به‌ترتیب دارای حسگرهای 108 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی هستند. قابلیت عکاسی HDR و پانوراما از جمله امکانات مجموعه دوربین پشتی گوشی موبایل Realme C67 نسخه 4G هستند. دوربین سلفی این گوشی کیفیت 8 مگاپیکسلی دارد و از قابلیت ضبط ویدیوی Full-HD با نرخ 30 فریم بر ثانیه بهره می‌برد. این گوشی نیز مانند گوشی‌های معمول بازار از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که با یک شارژر 33 واتی به‌صورت سریع شارژ می‌شود.

خرید گوشی موبایل Realme C67 4G

 گوشی موبایل آنر مدل Honor X8a

یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی کاربران برای خرید گوشی اقتصادی، گوشی موبایل Honor X8a است که می‌تواند در سبد علاقه‌مندان به گوشی‌های اقتصادی قرار بگیرد. بدنه این گوشی گرچه از پلاستیک ساخته شده اما ظاهری آلومینیومی را به کاربر القا می‌کند. برای این گوشی پنلی به اندازه 6.7 اینچ در نظر گرفته شده که 93.6 درصد آن را صفحه نمایشی از نوع IPS تشکیل می‌دهد. حاشیه این صفحه نمایش به‌قدری کم است که تماشای محتوا و انجام امور روزمره را برای کاربر لذت‌بخش می‌کند.

 

گوشی موبایل آنر X8aآنر برای این گوشی از تراشه مدیاتک هلیو G88 با فناوری ساخت 12 نانومتری در نظر گرفته که برای استفاده روزمره، عادی و سبک کاملا مناسب است. پنل پشتی این گوشی از سه دوربین به همراه یک فلش LED که درون یک قاب قرار گرفته‌اند، میزبانی می‌کند. دوربین 100 مگاپیکسلی عریض، 5 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو مجموعه دوربین‌های گوشی Honor X8a را تشکیل می‌دهند. باتری این گوشی نیز از نوع لیتیوم پلیمری است که ظرفیتی معادل 4500 میلی‌آمپر ساعت دارد و با شارژر سیمی با توان 22.5 وات شارژ می‌شود.

خرید گوشی موبایل Honor X8a

گوشی موبایل سامسونگ A05S

در این بخش از راهنمای خرید بهترین گوشی اقتصادی قصد داریم نماینده‌ای از کمپانی سامسونگ را معرفی کنیم. گوشی موبایل سامسونگ A05S یکی از گزینه‌های منطقی و اقتصادی خرید گوشی موبایل به‌شمار می‌رود. این گوشی صفحه نمایشی به اندازه 6.7 اینچ از نوع PLS LCD دارد که نرخ نوسازی آن به 90 هرتز می‌رسد. این ویژگی نشان از آن دارد که هنگام کار با انیمیشن‌های رابط کاربری و محیط نرم‌افزاری این گوشی دچار لگ و کندی نمی‌شود. علاوه‌بر این، صفحه نمایش سامسونگ A05S از کیفیت 1080 پیکسل در 2400 پیکسل بهره‌مند است و در هر اینچ خود 393 پیکسل جای می‌دهد.

گوشی موبایل سامسونگ A05S

مجموعه دوربین پشتی این گوشی را سه دوربین 50 مگاپیکسلی عریض با قابلیت فوکوس خودکار و دو عدد دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق تشکیل می‌دهد. باتری از نوع لیتیوم پلیمری و ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی این گوشی که با یک آداپتور 25 واتی شارژ می‌شود در صورت استفاده سبک و معمولی تا 11 ساعت شارژدهی دارد.

خرید گوشی موبایل سامسونگ A05S

سامسونگ Galaxy A14

یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی 2023 سامسونگ Galaxy A14 است که به نسبت قیمتی که دارد، امکانات بسیار مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. Galaxy A14 وزن 201 گرم دارد که تقریبا می‌توان گفت در استفاده‌های طولانی مدت ممکن است دست کاربر را خسته کند. این محصول با داشتن صفحه نمایش 6.6 اینچی PLS و رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل تصاویر با کیفیتی را همراه با رنگ‌های زنده و طبیعی پیش چشم شما قرار می‌دهد.

نکته جالب توجه این است که این گوشی می‌تواند رنگ‌های طبیعی را در شرایط نوری مختلف، با حفظ وضوح و کیفیت برای کاربر نمایش دهد. این گوشی به سه دوربین مجهز شده که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت PDAF یا همان فوکوس خودکار تشخیص فاز، دوربین 5 مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو می‌شود. همچنین دوربین سلفی نیز از حسگری 13 مگاپیکسلی با میزان گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 استفاده می‌کند.

گوشی اقتصادی سامسونگ galaxy a14

از نظر فنی عملکرد دوربین‌های این گوشی مناسب و قابل قبول است و انتظارات کاربران را برآورده می‌کند. باتری A14 سامسونگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند برای یک روز شما را از داشتن شارژر بی‌نیاز کند. گوشی سامسونگ گلکسی A14 ‌با داشتن پردازنده G80 عملکرد مناسبی در اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارها دارد و می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی علاقه‌مند به بازی های موبایل باشد.

خرید گوشی موبایل سامسونگ A14

شیائومی Redmi 12C

یکی دیگر از بهترین گوشی های اقتصادی 1402 که در بازار ایران نیز یافت می‌شود، گوشی شیائومی Redmi 12C است. اگر به دنبال خرید گوشی با شارژدهی بالا هستید، گوشی شیائومی ردمی 12C گزینه‌ای مناسب برای شما به حساب می‌آید. این محصول با داشتن باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی قادر است تا با یک بار شارژ شدن حدود دو روز شارژدهی داشته باشد.

تراشه گوشی شیائومی Redmi 12C از نوع هلیو G85 است که که عملکرد این گوشی را برای اجرای برنامه های مختلف و بازی های موبایل ارتقا می‌دهد. به نسبت گوشی های اقتصادی و ارزان قیمت، می‌توان گفت شیائومی ردمی 12C با داشتن صفحه نمایش 6.71 اینچی و رزولوشن 720 در 1650 پیکسل، از وضوح و کیفیت تصویر قابل قبولی برخوردار است.

گوشی موبایل Redmi 12C

این گوشی خوش‌دست و کم‌وزن 192 گرمی، با طراحی ظاهری ساده و رنگ‌بندی متنوع می‌تواند افراد زیادی را مجاب به خرید کند. ردمی 12C از پلاستیک ساخته شده که وزن کم این محصول به دلیل همین متریال مورد استفاده برای ساخت آن است. در قسمت پشت شیائومی ردمی 12C دو لنز دوربین مشاهده می‌شود که دوربین اصلی 50 مگاپیکسل و مجهز به قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز است و یک لنز تشخیص عمق نیز در کنار آن قرار دارد. دوربین جلوی گوشی نیز 5 مگاپیکسل است که نمی‌توان از آن انتظار تصاویر بسیار باکیفیتی را داشت.

خرید گوشی موبایل شیائومی Redmi 12C

سخن آخر

در این مقاله به بررسی و معرفی بهترین گوشی های اقتصادی 2023 پرداختیم. گوشی‌هایی که در رده اقتصادی تولید می‌شوند، معمولا دارای عملکرد متوسطی هستند و برای کاربری‌های معمولی و با بودجه پایین مناسب محسوب می‌شوند.

البته برخی از گوشی‌های اقتصادی به نسبت قیمتی که دارند، تا حدودی می‌توانند تا انتظارات کاربران را برطرف کنند؛ به عنوان مثال گوشی‌های سامسونگ مدل Galaxy A14 و شیائومی مدل Redmi 12C دو نمونه از گوشی‌های اقتصادی با عملکرد قابل‌قبول هستند که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

سوالات متداول

گوشی‌های اقتصادی کدام هستند؟

با توجه به بالا رفتن روزافزون قیمت گوشی، تولیدکنندگان تلفن‌های همراه به تولید محصولات ارزان‌قیمت روی آورده‌اند تا بتوانند تمام افراد را با هر بودجه‌ای پوشش بدهند و پاسخگوی نیاز آن‌ها باشند. گوشی‌های اقتصادی در رده گوشی‌های ارزان‌قیمت قرار می‌گیرند.

بهترین گوشی های اقتصادی 2024 کدام هستند؟

گوشی‌های زیادی در رده اقتصادی و ارزان قیمت به بازار عرضه شده‌اند، اما برخی از بهترین گوشی های ارزان، سامسونگ مدل Galaxy A05S و گوشی Poco X5 شیائومی، گلکسی A15 و A25 سامسونگ هستند.

بهترین گوشی های اقتصادی را از کجا بخریم؟

برای خرید انواع گوشی بهتر است به فروشندگان و فروشگاه‌های مجاز مراجعه کنید، تا محصولات اصلی را در اختیار شما قرار بدهند. برای خرید بهترین گوشی های اقتصادی می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کالاتیک دیدن کنید.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.