راهنمای خرید گوشی تا 6 میلیون تومان


آنیا عباسی
نظرات 0
content-main-img
امروزه گوشی‌های هوشمند از اقلام الکترونیکی ضروری به حساب می‌آیند و تصور زندگی بدون آن‌ها دشوار است. در راهنمای خرید گوشی تا 6 میلیون تومان به معرفی ۵ مدل از بهترین گوشی‌ها در این حدود قیمت می‌پردازیم.

گوشی‌های هوشمند با توجه به برند و مشخصاتشان، با قیمت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. با توجه به شرایط اقتصادی دشوار در این روزها، گوشی‌های اقتصادی در بازار بسیار پرفروش هستند و البته باید بگوییم که بسیاری از آن‌ها ویژگی‌های خوبی هم دارند.

خرید گوشی موبایل

در بازار گوشی‌های هوشمند بسیاری در بازه قیمتی 5 الی 6 میلیون تومان وجود دارد که توسط برندهای مختلفی تولید شده‌اند. برای خرید بهترین گوشی تا ۶ میلیون باید فاکتورهای مختلفی مانند تراشه، صفحه‌نمایش، طراحی، دوربین و غیره را در نظر گرفت؛ ما انتخاب را برای شما ساده‌تر کرده‌ایم و در این مقاله ۵ مدل از بهترین گوشی‌ ها تا ۶ میلیون تومان را بررسی کرده‌ایم تا شما بهترین گوشی متناسب با خود را خریداری کنید.

بهترین گوشی ها تا 6 میلیون تومان

در ادامه به معرفی بهترین گوشی ها تا 6 میلیون تومان از برندهای مختلف می‌پردازیم. هر کدام از این گوشی‌ها در حال حاضر در رنج زیر 6 میلیون تومان قیمت دارند و شما می‌توانید پس از بررسی مشخصات هر یک، گوشی هوشمند مناسب خود را انتخاب کنید.

1. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A15

Samsung Galaxy A15 یکی از بهترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ است که در سال 2023 عرضه شد. بدنه این گوشی از پلاستیک باکیفیت براق ساخته شده که ابعادی برابر با 160.1 میلی‌متر در 76.8 میلی‌متر با ضخامت 8.4 میلی‌متر دارد. وزن گوشی سامسونگ گلکسی A15 برابر با 200 گرم است و در کل این گوشی حس‌وحال یک گوشی میان‌رده خوش‌دست را به شما منتقل می‌کند.

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A15

در بخش صفحه‌نمایش گوشی گلکسی آ15، با صفحه‌نمایشی 6.5 اینچی از نوع سوپر امولد مواجه هستیم که با وضوح 1080 در 2340 پیکسل، تصاویر را با کیفیت ارائه می‌دهد. باید گفت که استفاده از صفحه‌نمایش سوپر امولد در گوشی‌های اقتصادی یک مزیت است که سامسونگ برای گوشی گلکسی A15 در نظر گرفته. در بخش صفحه‌نمایش از نرخ نوسازی 90 هرتزی و میزان روشنایی 800 نیتی این گوشی هم نباید غافل شد.

تراشه به‌کار رفته در گوشی سامسونگ گلکسی A15 از نوع MediaTek Helio G99 است که از تراشه‌های اقتصادی سامسونگ محسوب می‌شود. این تراشه برای انجام امور معمولی و روزمره مناسب است و در کل گلکسی A15 در بخش سخت‌افزاری نمره قایل قبولی دریافت می‌کند. این گوشی اقتصادی سامسونگ با 4، 6 و 8 گیگابایت رم و حافظه ذخیره‌سازی 128 و 256 گیگابایت به بازار عرضه شده است.

خرید گوشی سامسونگ Galaxy A15 ظرفیت 128/4 گیگابایت

هنگام خرید گوشی Galaxy A15 به صورت پیش‌فرض اندروید 14 همراه با رابط کاربری One UI 6 روی آن قرار دارد و طبق وعده سامسونگ این گوشی تا ۳ سال به‌روزرسانی اندروید را دریافت خواهد کرد. ماژول دوربین گلکسی A15 سامسونگ از سه دوربین 50، 5 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است که هر سه سنسور به‌خصوص سنسور دوربین اصلی عملکرد قابل قبولی در این بازه قیمتی دارند. دوربین سلفی هم سنسوری 13 مگاپیکسلی دارد که عکس‌های سلفی را با کیفیت خوب ثبت می‌کند.

باتری به‌کار رفته در گوشی Galaxy A15 از نوع 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که باتری نسبتا قدرتمندی محسوب می‌شود و در صورت استفاده سبک و معمولی می‌تواند شارژدهی خوبی داشته باشد. برای شارژ این گوشی هم می‌توانید از شارژر 25 واتی استفاده کنید. در کل با توجه به مشخصات ذکر شده برای گوشی سامسونگ گلکسی A15 این گوشی در این بازه قیمت ارزش خرید بالایی دارد.

2. گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G22

در فهرست راهنمای خرید گوشی تا 6 میلیون تومان، گوشی موتورولا مدل Moto G22 هم قرار دارد که جزو بهترین گوشی‌های اقتصادی هم محسوب می‌شود. این گوشی با ابعاد 8.5 میلی‌متر در 75 میلی‌متر با ضخامت 164 میلی‌متر ارگونومی مناسبی دارد و یکی از گوشی‌های خوش‌دست در این راهنمای خرید است.

قیمت گوشی موتورولا مدل Moto G22

بدنه گوشی Moto G22 از جنس پلاستیک باکیفیت ساخته شده و طراحی آن ضدآب است. صفحه‌نمایش گوشی موتورولا مدل Moto G22 با ابعاد 6.5 اینچ از نوع پنل IPS LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل است که با نرخ نوسازی 90 هرتز محتوا را با کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد. مشخصات صفحه‌نمایش گوشی Motorola Moto G22 نشان می‌دهد که این گوشی برای وب‌گردی و انجام کارهای روزمره مانند تماشای فیلم و سریال گزینه مناسبی است.

تراشه به‌کار رفته در گوشی موتورولا موتو جی 22، تراشه اقتصادی MediaTek Helio G37 است که برای اجرای کارهای روزمره مانند وب‌گردی و اجرای برنامه‌های سبک مناسب است. این گوشی اقتصادی موتورلا با دو حافظه 64 و 128 گیگابایت رم عرضه شده است که امکان افزایش حافظه داخلی با کارت حافظه microSDXC وجود دارد. گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G22 با سیستم‌عامل اندروید 12 عرضه شده است که امکان ارتقای آن به اندروید 13 وجود دارد. طبق گفته کمپانی موتورولا این گوشی تا سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری دریافت خواهد کرد.

خرید گوشی موتورولا مدل Moto G22

در ماژول دوربین چهارگانه گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G22، چهار دوربین با سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی واید، سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی دیده می‌شود. دوربین اصلی گوشی Moto G22، عکس‌ها را با کیفیت و جزییات خوب ثبت می‌کند که این کیفیت دوربین برای گوشی های بین ۵ تا ۶ میلیون تومان امتیاز مثبتی است.

کمپانی موتورولا از باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی برای گوشی Moto G22 استفاده کرده که در صورت کاربری معمولی شارژدهی بسیار خوبی دارد. برای شارژ گوشی Motorola Moto G22 می‌توانید از شارژر ۱۵ واتی موجود در دستگاه استفاده کنید. در کل برای خرید گوشی تا ۶ میلیون تومان، گوشی موتورولا مدل Moto G22 گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

3. گوشی موبایل شیائومی Redmi 13C

طبق انتظارات در فهرست بهترین گوشی ها تا 6 میلیون تومان، برند شیائومی هم به چشم می‌خورد. گوشی شیائومی ردمی ۱۳ سی از بهترین گوشی های اقتصادی شیائومی است که از ظاهر جذاب و مشخصات فنی خوبی دارد.

گوشی شیائومی Redmi13C

بدنه گوشی شیائومی Redmi 13C از پلاستیک بادوام ساخته شده و با ابعاد 168 میلی‌متر در 78 میلی‌متر با ضخامت 8.1 میلی‌متر از طراحی ظاهری مناسبی برخوردار است. صفحه‌نمایش این گوشی اقتصادی شیائومی با ابعاد 6.7 اینچ، صفحه‌نمایشی بزرگ و باکیفیت است که محتوا را با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل در اختیار شما قرار می‌دهد که کیفیت مناسبی است.

کمپانی شیائومی برای محافظت از صفحه‌نمایش گوشی Xiaomi Redmi 13C از لایه محافظ Corning Gorilla Glass استفاده کرده است. این صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی 90 هرتز و میزان روشنایی 600 نیت در بین گوشی‌های اقتصادی کیفیت مطلوبی دارد. گوشی شیائومی ردمی 13 سی، مجهز به تراشه MediaTek Helio G85، است که برای کاربری روزانه و معمولی به خوبی می‌توان از آن بهره برد.

این گوشی شیائومی که در اواخر سال 2023 به بازار جهانی عرضه شد با اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 در اختیار کاربران قرار گرفت که می‌تواند تا سال‌های آینده پشتیبانی نرم‌افزاری و امنیتی هم دریافت کند. 

خرید گوشی موبایل شیائومی Redmi 13C

ماژول دوربین سه‌گانه گوشی شیائومی Redmi 13C از سه سنسور 50 مگاپیکسلی عریض و دو سنسور ماکرو 2 و 0.08 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین سلفی این گوشی 8 مگاپیکسل است که در کل می‌توان گفت کیفیت دوربین‌های گوشی شیائومی ردمی 13C قابل‌قبول و مطلوب است. 

باتری به‌کار رفته در گوشی شیائومی ردمی 13 سی، از نوع 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که توسط شارژر سیمی 18 واتی از نوع تایپ سی می‌توان آن را شارژ کرد. در مجموع می‌توان گفت گوشی Redmi 13C جز بهترین گوشی ها تا رنج 6 میلیون تومان است.

4. گوشی موبایل اوپو مدل OPPO A38 

گوشی اوپو A38، یکی از گوشی‌های اقتصادی خوب بازار است که می‌توانید برای خرید گوشی تا ۶ میلیون تومان روی آن حساب کنید. این گوشی از طراحی جذاب و منحصربه‌فردی برخوردار است و زمانی که این گوشی را در دست بگیرید متوجه می‌شوید که با یک گوشی خوش‌دست مواجه هستید.

گوشی OPPO A38

این گوشی با ابعاد 163.74 میلی‌متر در 75.03 میلی‌متر با ضخامت 8.16 میلی‌متر، ۱۹۰ گرم وزن دارد و از متریال باکیفیتی برای ساخت آن استفاده شده است. صفحه‌نمایش گوشی OPPO A38 با ابعاد 6.56 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1612 پیکسل است. گوشی موبایل اوپو مدل OPPO A38 از نرخ‌نوسازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند که برای کاربری معمولی مناسب است. در کل صفحه‌نمایش گوشی اوپو آ38، از کیفیت مطلوبی برخوردار است که می‌تواند برای افرادی که به تماشای ویدیو علاقه‌مندند، گزینه مناسبی باشد. 

تراشه این گوشی زیر 6 میلیون تومان از نوع مدیاتک هلیو G85 است که تراشه قدرتمندی در این بازه قیمتی محسوب می‌شود. این تراشه می‌تواند بازی‌های سبک تا متوسط را اجرا کند و از این جهت می‌تواند برای علاقه‌مندان به گیم که بودجه زیادی برای خرید ندارند، مناسب باشد.قبل از خرید گوشی موبایل اوپو مدل OPPO A38 لازم است بدانید که این گوشی با اندروید 13 و رابط کاربری ColorOS 13.1 عرضه شده است.

خرید گوشی اوپو مدل OPPO A38

در ماژول دوربین دوگانه گوشی هوشمند اوپو ای 38 شاهد سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و سنسور سنجش عمق 2 مگاپیکسلی هستیم. سنسور به کار رفته در دوربین سلفی این گوشی 5 مگاپیکسل است و در مجموع این گوشی عملکردی مطلوب برای ثبت تصاویر دارد.

انرژی گوشی موبایل اوپو مدل OPPO A38 با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از شارژ سریع ۳۳ واتی آن را شارژ کنید. در آخر باید بگوییم که گوشی اوپو A38 از بهترین گوشی های تا ۶ میلیون تومان امروز بازار است که می‌توانید تهیه کنید.

5. گوشی موبایل ریلمی مدل Realme C53

گوشی ریلمی C53 در این بازه قیمت از طراحی جذاب و چشمگیری برخوردار است که این گوشی را از باقی رقبا در این حدود قیمت متمایز می‌کند. بدنه گوشی Realme C53 از جنس پلاستیک باکیفیت است که طراحی پنل پشتی به‌گونه‌ای است که حس شیشه صیقل خورده را منتقل می‌کند.

قیمت گوشی Realme C53

بدنه گوشی موبایل ریلمی مدل Realme C53 با ابعاد 167.3 میلی‌متر در 76.7 میلی‌متر با ضخامت 7.5 میلی‌متر و وزن 182 گرم، اندازه‌ای مناسب و جمع‌وجور دارد. صفحه‌نمایش گوشی با ابعاد 6.74 اینچ از نوع پنل IPS LCD است که رزولوشنی برابر با 1080 در 2400 پیکسل دارد. از این جهت می‌توان گفت که با امکانات قابل‌قبول و مطلوبی در بخش صفحه‌نمایش گوشی ریلمی سی 53 مواجه هستیم. نرخ نوسازی و میزان روشنایی صفحه‌نمایش این گوشی اقتصادی به ترتیب 90 هرتز و 560 نیست است که در مجموع در این بخش هم نمره قابل قبولی دریافت می‌کند. 

تراشه به‌کار رفته در گوشی موبایل ریلمی مدل Realme C53 از نوع Unisoc T612 است که برای استفاده روزانه و معمولی به مشکل خاصی با آن برنمی‌خورید. این گوشی با اندروید 13 و رابط کاربری مخصوص خود ریلمی یعنی Realme UI T عرضه شده است.

خرید گوشی موبایل ریلمی مدل Realme C53

 ماژول دوربین به کار رفته در گوشی Realme C53 دو سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی و 0.3 مگاپیکسل است که عکس‌های ثبت شده توسط دوربین اصلی، کیفیت مطلوبی دارند. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم کیفیت قابل قبولی در ثبت تصاویر سلفی ارائه می‌دهد.

ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی باتری گوشی Realme C53 برای استفاده روزمره و عادی مناسب است و با آداپتور شارژ 33 واتی داخل جعبه می‌توانید این گوشی را شارژ کنید. در مجموع با توجه به مشخصات فنی قابل قبول و طراحی جذاب، گوشی موبایل ریلمی مدل Realme C53 در فهرست راهنمای خرید گوشی تا ۶ میلیون تومان قرار دارد.

۶. گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11E

شیائومی یکی از برندهایی است که با تولید گوشی‌های اقتصادی و در عین حال باکیفیت، مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است. یکی از گوشی‌های این برند محبوب، ردمی نوت ۱۱ ای است که در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شد. این گوشی موبایل اندازه‌ای به ابعاد ۱۶۴ در ۷۶.۱ در ۸.۹ میلیمتر دارد و وزن آن ۲۰۰ گرم است.

صفحه نمایش IPS و ۶.۵۸ اینچی آن با ۹۰ هرتز نرخ نوسازی و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ تصاویر را نمایش می‌دهد. این میان‌رده شیائومی از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 بهره می‌برد. پردازنده Mediatek Dimensity 700 وظیفه پردازش کارهای مختلف در گوشی شیائومی Redmi Note 11E را بر عهده دارد و Mal-G57 MC2 پردازش گرافیکی آن را انجام می‌دهد.

خرید گوشی موبایل تا ۶ میلیون تومان

این گوشی موبایل، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در اختیار شما قرار می‌دهد و با ۴ گیگابایت حافظه رم، عملکرد قابل قبولی دارد. در قسمت پشت گوشی موبایل دو دوربین وجود دارد که شامل یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنز عریض و یک حسگر ۲ مگاپیکسلی با لنز تشخیص عمق می‌شود.

خرید گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11E

دوربین سلفی شیائومی ردمی نوت ۱۱ ای با حسگر ۵ مگاپیکسل می‌تواند عکس‌های خوبی را به ثبت برساند. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی از نقاط قوت آن به حساب می‌آید و می‌تواند یک روز تمام دوام آورد.

سخن آخر

بهترین گوشی ها تا ۶ میلیون تومان را در این مقاله معرفی و بررسی کردیم. گوشی‌های نام برده شده در این راهنمای خرید از برندهای مختلفی چون سامسونگ، شیائومی، اوپو، ریلمی و موتورولا هستند. هر کدام از گوشی‌های هوشمند ویژگی‌هایی دارند که باید بررسی کنید کدام یک برای نیازهای شما مناسب‌تر هستند.

پرسش‌های متداول

جدیدترین گوشی تا 6 میلیون تومان کدام است؟

گوشی سامسونگ Galaxy A15 از جدیدترین گوشی ها در بازه ۶ میلیون تومان در بازار است.

کدام گوشی تا 6 میلیون بهترین عملکرد باتری را دارد؟

همه گوشی‌های معرفی شده در این لیست از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند و از جهت عملکرد باتری تفاوت چندانی باهم ندارند.

خرید انلاین گوشی موبایل لپ تاپ و لوازم جانبی

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.