نقد و بررسی گوشی شیائومی ۱۴T پرو


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
اگر قصد خرید گوشی شیائومی ۱۴T پرو را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

کمپانی شیائومی به رسم هر سال در فصل پاییز، جدیدترین گوشی موبایل خود را با نام گوشی شیائومی ۱۴T پرو وارد بازار کرد. با مشاهده قابلیت‌های این گوشی متوجه خواهید شد که گوشی ۱۴ تی پرو شباهت بسیاری به گوشی‌های پرچمدار عرضه شده دارد و با ویژگی‌های درجه یک خود در بخش صفحه نمایش، دوربین و عملکرد پردازشی می‌تواند عنوان یک گوشی قاتل پرچمدار را از آن خود کند. برای آشنایی بیشتر با مشخصات گوشی شیائومی ۱۴T پرو، جدیدترین گوشی این برند همراه ما باشید.

قیمت گوشی موبایل

مشخصات گوشی ۱۴ تی پرو شیائومی

بالاخره شیائومی در تاریخ ۲۶ سپتامبر جدیدترین گوشی سری T یعنی Xiaomi 14T Pro را با مشخصات زیر وارد بازار کرد.

مشخصه Xiaomi 14T Pro
جنس بدنه

- پشت شیشه

- فریم آلومینیوم

اندازه صفحه نمایش

6.7 اینچ

رزولوشن

(2712×1220) پیکسل

نوع صفحه نمایش  AMOLED
سیستم عامل اندروید 14
تراشه (SOC) Mediatek Dimensity 9300+ (4 nm)
پشتیبانی از کارت حافظه ندارد
حافظه داخلی  256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت
حافظه رم 12 گیگابایت، 16 گیگابایت
نوع حافظه داخلی UFS 4.0
کیفیت دوربین 12 + 50 + 50 گیگابایت
دوربین سلفی

32 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0

باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعت

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی شیائومی 14T Pro

  • برخورداری از روکش مات در پشت پنل
  • دوربین با برآمدگی مناسب
  • وزن سبک

گوشی 14T Pro شیائومی در بخش طراحی نسبت به نسل قبل پیشرفت چشمگیری داشته و در سه رنگ خاکستری، آبی و مشکی به بازار عرضه شده است. طراحی چشم‌نواز و قاب خمیده و سه‌بعدی این گوشی قاتل پرچمدار، با اینکه حس خوبی را در هنگام در دست گرفتن محصول به کاربر می‌دهد، اما احتمالا جذب اثر انگشت بالای آن سبب نارضایتی برخی از کاربران خواهد شد.

یکی از بزرگترین تغییراتی که گوشی ۱۴ تی پرو نسبت به گوشی‌های نسل قبل داشته، به میزان برآمدگی دوربین مربوط می‌شود. معمولا گوشی‌های شیائومی به دلیل همکاری با برند لایکا (Leica) از دوربین‌های با کیفیت و خوبی برخوردار هستند و همین امر سبب می‌شود تا بتوانند در بازار رقابت با برندهای مطرح دنیا حرفی برای زدن داشته باشند.

بررسی گوشی 14 تی پرو شیائومی

گوشی Xiaomi 14T Pro با وزن 209 گرم و ابعاد 160.4 x 75.1 x 8.4 mm وارد بازار شد. در ساخت پنل جلویی این گوشی از شیشه مقاوم در برابر خط‌وخش و در بدنه آن از متریال آلومینیوم استفاده شده است. همچنین گوشی شیائومی ۱۴T پرو با پشتیبانی از IP68 می‌تواند تا عمق ۲ متر به مدت ۳۰ دقیقه در برابر آب و گرد و غبار مقاومت خوبی را از خود نشان دهد.

در فریم کناری گوشی شیائومی 14T Pro به دو دکمه پاور و تنظیم صدا دسترسی خواهید داشت و می‌توانید برای خاموش و روشن کردن گوشی یا مدیریت صدای دستگاه از آنها استفاده کنید. فریم پایین صفحه نیز میزبان اسلات سیم کارت، میکروفون، درگاه تایپ C و اسپیکر است. در فریم بالایی گوشی ۱۴ تی پرو نیز اسپیکر و سنسور مادون قرمز را مشاهده می‌کنید که با استفاده از آن می‌توانید گوشی خود را به یک ریموت کنترل واقعی برای تلویزیون، پخش‌کننده DVD، پخش کننده موسیقی، پروژکتور، ستاپ باکس و… تبدیل کنید.

در حالت کلی، گوشی ۱۴ تی پرو به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و طراحی زیبا، یک گوشی قاتل پرچمدار است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشی شیائومی 13T Pro باشد.

بررسی صفحه نمایش گوشی ۱۴ تی پرو شیائومی

  • صفحه نمایش بزرگ با پنل AMOLED
  • رزولوشن 2712×1220 پیکسل
  • نرخ نوسازی 144 هرتز
  • میزان روشنایی خیره‌کننده 4000 نیت!

گوشی 14T Pro شیائومی به صفحه نمایشی به اندازه 6.67 اینچ از نوع امولد (AMOLED) مجهز شده و تصاویر را با وضوح 2712×1220 پیکسل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. وجود نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز در این پنل سبب می‌شود تا محتوا با سرعت بالایی به‌روز شده و نمایش نرم و روانی را در این پنل را شاهد باشیم.

صفحه نمایش گوشی شیائومی ۱۴ تی پرو

میزان روشنایی در نظر گرفته شده برای ۱۴ تی پرو، ۴۰۰۰ نیت است که عملکرد فوق‌العاده‌ای در محیط‌های پر نور دارد. بنابراین می‌توانید به راحتی در زیر نور مستقیم خورشید با گوشی کار کنید و امور مورد نظر خود را پیش ببرید. پشتیبانی از فناوری +HDR10، قابلیت دالبی‌ویژن و تراکم پیکسلی 446 پیکسل در هر اینچ از دیگر قابلیت‌های پنل Xiaomi 14T Pro است که سبب می‌شود تا تصاویر با جزئیاتی دقیق و کنتراست بالا به نمایش گذاشته شوند.

به صورت کلی، مشخصات صفحه نمایش گوشی شیائومی ۱۴ تی پرو در جدول زیر آورده شده است:

مشخصه Xiaomi 14T Pro
اندازه صفحه نمایش 6.67 اینچ
نوع صفحه نمایش AMOLED
رزولوشن (2712×1220) پیکسل
نرخ به روز رسانی 144 هرتز
بیشینه روشنایی 4000 نیت در حالت (Peak) و ۱۶۰۰ نیت در حالت (HBM)
نسبت ابعاد صفحه نمایش 9 : 20
نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه 89.1 درصد
تراکم پیکسلی 446 پیکسل در هر اینچ

بررسی نرم افزار گوشی 14T Pro شیائومی

  • مجهز به هوش مصنوعی
  • پشتیبانی نرم افزاری تا ۴ سال
  • رابط کاربری نرم و روان

گوشی ۱۴ تی پرو شیائومی، با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS وارد بازار شده است و طبق گزارش‌ها، تا ۴ سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری و تا ۵ سال به‌روزرسانی امنیتی را دریافت خواهد کرد. بررسی گوشی 14 تی پرو شیائومی نشان می دهد این گوشی از رابط کاربری نرم و روانی برخوردار است و لذت استفاده‌ای روان از برنامه‌ها و منوها را برای کاربر به همراه دارد.

بررسی گوشی 14T Pro شیائومی

همچنین این کمپانی چینی تصمیم گرفته تا در گوشی شیائومی 14T پرو از هوش مصنوعی با قابلیت‌های AI Portrait، AI Magic Eraser Pro، AI Interpreter، AI Notes، AI Film و AI Subtitles استفاده کند. برای استفاده از برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی Xiaomi 14T Pro می‌توانید به بخش تنظیمات گوشی مراجعه کنید و برخی دیگر را به صورت رایگان دانلود کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی گوگل Gemini، به پاسخ سوالات مد نظر خود دست پیدا کنید.

بررسی سخت افزار گوشی ۱۴T پرو شیائومی

  • استفاده از تراشه قدرتمند
  • برخورداری از گرافیک بالا
  • عرضه با حافظه های مختلف

شیائومی در گوشی 14T Pro از تراشه ۴ نانومتری دایمنسیتی 9300 پلاس و پردازنده گرافیکی Immortalis-G720 شرکت مدیاتک استفاده کرده که نتایج بنچمارک‌ها نشان می‌دهد که گوشی 14T Pro می‌تواند عنوان قدرتمندترین گوشی اندرویدی دنیا را از آن خود کند.

بررسی گوشی ۱۴T پرو شیائومی در بنچمارک گیک بنچ ۶ (GeekBench(v6)) نشان می‌دهد که این دستگاه با کسب امتیاز ۷۰۸۱ در تست چند هسته‌ای و امتیاز ۲۲۳۵ در تست تک هسته‌ای می‌تواند عملکرد بسیار خوبی را در بخش پردازشی از خود نشان داده و به آسانی و با اختلاف زیاد گوشی های پوکو F6 پرو، موتورولا اج 50 اولترا و شیائومی 13T پرو را کنار بزند.

سخت افزار گوشی ۱۴T پرو شیائومی

در تست بنچمارک آنتوتو ۱۰ نیز گوشی Xiaomi 14T Pro توانست با کسب امتیاز ۲۰۱۵۶۵۵ در تست کامل بخش‌های مختلف نظیر عملکرد حافظه، عملکرد پردازنده، عملکرد نقطه شناور پردازنده، عملکرد دو بعدی و سه‌بعدی گرافیک، سرعت خواندن و نوشتن مموری کارت و پایگاه داده IO عملکرد فوق‌العاده‌ای را به نمایش بگذارد.

یکی دیگر از مشخصات گوشی شیائومی ۱۴ تی پرو، عرضه آن با سه حافظه داخلی مختلف با ظرفیت‌های ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت به همراه حافظه رم با ظرفیت‌های ۱۲ و ۱۶ گیگابایت است. بنابراین می‌توانید این محصول را با حافظه مورد نظر خود خریداری کرده و از بابت سرعت اجرای برنامه‌ها و عدم کمبود فضای ‌ذخیره‌سازی آسوده خاطر باشید.

بررسی دوربین شیائومی 14T پرو

  • برخورداری از ماژول دوربین سه‌گانه
  • دوربین اصلی با کیفیت فوق‌العاده
  • ثبت تصاویر بدون نویز و با دقت بالا

ماژول دوربین شیائومی ۱۴ تی پرو میزبان دوربین سه‌گانه لایکا با لنزهای واید، اولترا واید و تله فوتو به همراه فلش LED است. همچنین دوربین سلفی در نظر گرفته شده برای این گوشی، یک لنز واید ۳۲ مگاپیکسلی است که می‌تواند تصاویری رضایت‌بخش را در شرایط نوری مناسب ثبت کند. اگر دوربین گوشی برای شما اهمیت زیادی دارد، مقاله بهترین گوشی مناسب عکاسی را مطالعه کنید.

دوربین شیائومی 14T پرو

اکنون به بررسی لنزهای دوربین سه‌گانه این گوشی می‌پردازیم:

  • لنز واید با کیفیت ۵۰ مگاپیکسل و دیافراگم f/1.6

دوربین اصلی این گوشی از یک لنز واید با کیفیت ۵۰ مگاپیکسل بهره برده و قادر است عکس‌ها را با کیفیت بالا و رنگ‌هایی جذاب ثبت کند. همچنین وضوح تصویر و گستره دینامیکی در دوربین شیائومی 14T پرو در وضعیت مناسبی قرار دارد. یکی از مزیت‌های دوربین شیائومی 14T پرو عملکرد بسیار خوب آن در نور کم است. بنابراین می‌توانید در هنگام شب عکس‌هایی زیبا با نور مناسب و جزئیات دقیق ثبت کنید.

  • لنز تله فوتو با کیفیت ۵۰ مگاپیکسل و دیافراگم f/2.0

گوشی ۱۴ تی پرو شیائومی به یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۲.۶ برابری مجهز شده و می‌تواند به خوبی از پس گرفتن عکس‌هایی با کیفیت و وضوح بالا برآید. رنگ‌ها نیز در تصاویر ثبت شده توسط لنز تله فوتو بسیار جذاب و دلنشین هستند و می‌توانند رضایت شما را در این زمینه بدست آورند. تنها مشکلی که لنز تله فوتو در دوربین ۱۴ تی پرو شیائومی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، ناتوانی در فوکوس نزدیک است. بنابراین نمی‌توانید در این گوشی امکان عکاسی ماکرو را تجربه کنید.

کیفیت لنز تله فوتو در نور شب چندان تعریفی ندارد و ممکن است نتواند خیلی مورد رضایت شما قرار بگیرد. در حقیقت باید گفت که این دوربین در تاریکی شب می‌تواند تصاویر را با جزئیات و رنگ‌های قابل قبول ثبت کند؛ اما این کنتراست بسیار بالای دوربین است که روی نتیجه نهایی تاثیر می‌گذارد و سبب کاهش کیفیت تصویر می‌شود.

  • لنز اولترا واید با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل و دیافراگم f/2.2

یکی دیگر از لنزهایی که در ماژول دوربین شیائومی 14T Pro قرار گرفته، لنز فوق عریض با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل است. این دوربین شاید از نظر سخت‌افزاری چندان قدرتمند نباشد، اما بررسی کیفیت تصاویر نشان می‌دهد که لنز اولترا واید نیز می‌تواند مانند سایر لنزها، عکس‌ها را با نتایجی ایده‌آل ثبت کند. رنگ ها و جزئیات در دوربین فوق عریض گوشی ۱۴ تی پرو شیائومی رضایت بخش هستند؛ اما عدم برخورداری از فوکوس خودکار سبب می‌شود که نتوانید از سوژه‌های نزدیک، تصاویر واضحی بگیرید. البته باید گفت که این دوربین فقط در هنگام روز و وجود نور مناسب عملکرد خوبی دارد و در شب، شاهد افت کیفیت تصاویر و رنگ‌ها خواهید بود.

بررسی باتری گوشی Xiaomi 14T Pro

  • طول عمر بالا
  • شارژدهی مناسب
  • پشتیبانی از شارژ سریع بی سیم 50 واتی 
  • پشتیبانی از شارژ سریع با سیم 120 واتی 

در گوشی شیائومی ۱۴ تی پرو، از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمر استفاده شده که می‌تواند تقریبا تا ۱۲ ساعت شما در وب‌گردی، حدود ۱۴ ساعت در تماشای فیلم، ۸ ساعت در انجام بازی همراهی کند. طبق ادعای شیائومی، باتری گوشی 14T Pro با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی با سیم می‌تواند دستگاه را تنها در 19 دقیقه به شارژ کامل 100 درصدی برساند. همچنین شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی نیز این امکان را به شما می‌دهد تا دستگاه را طی مدت زمان ۴۵ دقیقه به صورت کامل شارژ کنید و از آن استفاده کنید.

 باتری گوشی 14T Pro شیائومی

قیمت شیائومی ۱۴ تی پرو چقدر است؟

براساس اعلام شیائومی گوشی 14 پرو، در بازار جهانی حدود ۸۰۰ یورو قیمت گذاری شده است. بنابراین می‌توانید در ایران، این گوشی را در بازه قیمتی ۵۱ میلیون تومان تا ۵۸ میلیون تومان خریداری کنید.

در آخر؛ آیا گوشی شیائومی 14T پرو ارزش خرید دارد؟

در این مطلب مشخصات گوشی شیائومی ۱۴ تی پرو را در بخش های مختلف بررسی کردیم. نتایج بررسی گوشی 14T پرو نشان می‌دهد که این گوشی پرچمدار، در بخش‌های مختلف صفحه نمایش، سخت افزار، دوربین و باتری عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند به خوبی از پس کارها و برنامه‌های سنگین برآید.

عملکرد گوشی Xiaomi 14T Pro به قدری شگفت‌انگیز است که می‌توانید از وجود برخی مشکلات جزیی در آن مانند سلفی های متوسط و نبود فوکوس خودکار در دوربین فوق عریض، چشم‌پوشی کنید.

در حالت کلی، گوشی ۱۴ تی پرو شیائومی، یکی از جدیدترین گوشی‌های بازار است که با آمار خیره‌کننده خود می‌تواند ارزش خرید بالایی داشته و پاسخگوی نیاز کاربران در هر زمینه‌ای باشد.

پرسش های متداول

رنگ های گوشی ۱۴ تی پرو شیائومی، کدامند؟ 

خاکستری، آبی و مشکی، رنگ های گوشی ۱۴ تی پرو شیائومی هستند که به بازار عرضه شده‌اند.

گوشی 14T پرو شیائومی تا چه مدت آپدیت نرم افزاری دریافت می‌کند؟

 گوشی Xiaomi 14T Pro تا 4 سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری و 5 سال از به‌روزرسانی امنیتی بهره‌مند خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.