راهنمای خرید اتو بخار


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

کمتر کسی پیدا می‌شود که به اتو کردن لباس علاقه‌مند باشد. اکثر افراد ترجیح می‌دهند این کار را به شخص دیگر و یا خشکشویی بسپارند. اگر از جمله افرادی هستید که به آراستگی خود اهمیت می‌دهید و از اتو زیاد استفاده می‌کنید. اتو بخار می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای اتو کردن لباس‌ها باشد.

خرید و مشاهده لیست قیمت اتو بخار در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

این محصولات قادر هستند تا لباس‌ها را به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتو کنند. استفاده از اتو بخار روی البسه اثر چشمگیری دارد و بخاری که از آن متصاعد می‌شود چروک لباس‌ها را به راحتی باز کرده و صاف می‌کند.

در مقاله پیش‌رو راهنمای خرید اتو بخار را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید با مطالعه آن به راحتی گزینه موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنید. اگر قصد خرید اتو بخار را دارید، از شما دعوت می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید.

اهمیت خرید اتو بخار

اتو بخار یکی از لوازم کاربردی منزل محسوب می‌شود که هم از نظر سرعت و هم از نظر کیفیت اتو کردن لباس‌ها، تفاوت چشمگیری با سایر اتوها دارد. این اتو با استفاده از بخار آب می‌تواند به خوبی چروک لباس‌ها را برطرف کند.

به این ترتیب با خرید اتو بخار، کمتر به خشکشویی مراجعه می‌کنید و در طولانی مدت در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد. مقدار بخار آب در باز شدن چروک تاثیر بسیاری دارد و به همین جهت اتوهای بخار از سایر مدل های اتو عملکرد بهتری دارند.

اهمیت خرید اتو بخار

برای خرید اتو بخار به چه نکاتی توجه کنیم ؟

برای اینکه هنگام خرید اتو بخار انتخاب مطلوبی داشته باشید، بهتر است با نکات مهمی که در راهنمای خرید اتو بخار گفته می‌شود، آشنا شوید؛ به عنوان مثال میزان بخاری که اتو بخار تولید می‌کند روی کیفیت اتوی لباس موثر است. بنابراین هنگام خرید باید توجه کنید که اتوی موردنظر چه میزان بخار آب را برای برطرف کردن چروک‌های لباس تولید می‌کند؟ در ادامه مهمترین نکاتی را که می تواند به شما در خرید یک اتوی بخار مناسب کمک کند بررسی می کنیم که به شرح زیر است.

برای خرید اتو بخار به چه نکاتی توجه کنیم

1. تولید بخار آب

همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره شد، مقدار بخار آب در کیفیت اتوکشی لباس‌ها تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل، بهتر است هنگام خرید اتو بخار به سراغ مدل هایی بروید که قدرت بالایی در تولید بخار داشته باشند. برخی از انواع اتو بخار این امکان را به شما می‌دهند که بتوانید مقدار بخار تولید شده را تنظیم و به مقدار نیاز بخار را روی سطح لباس ایجاد کنید.

قابلیت تولید بخار آب در اتو بخار

2. بخاردهی عمودی اتو

یکی از قابلیت‌های بسیار کارآمد اتو بخار این است که به صورت عمودی نیز بخار را ساطع می‌کند. در صورتی که بخواهید لباس ها را هنگامی که از رخت‌آویز آویزان هستند اتوکشی کنید، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. با کمک بخاردهی عمودی می‌توانید پرده‌ها را نیز بدون جدا کردن از چوب پرده اتو کنید.

3. کنترل راحت اتو بخار

یکی از نکات مهمی که کمک می‌کند تا راحت تر لباس‌ها را اتو کنید، دکمه‌های راحت و در دسترس اتو بخار است. هنگام خرید اتو بخار دقت کنید که بتوانید هنگام اتو کردن دکمه‌های آن را به راحتی فشار و تنظیمات را انجام دهید.

کنترل راحت اتو بخار

4. جنس کفی اتو بخار

باتوجه به اینکه کفی اتو تماس مستقیمی با لباس دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل باید این کفی را تمیز نگه داشته و مراقب باشید که دچار خراشیدگی نشود. جنس کفی اتو بخار از استیل یا فولاد ضدزنگ است.

ایجاد آلودگی روی کفی اتو بخار می‌تواند باعث کثیفی لباس هنگام اتو کردن شود. همچنین خراش‌هایی که در کف اتو ایجاد می‌شوند ممکن است مشکلات اساسی را برای دستگاه به‌وجود بیاورند. چنین مشکلاتی می‌تواند عمر مفید اتوبخار را کاهش دهد و آن را از کار بی‌اندازد.

5. خاموش شدن خودکار

حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگام اتو کردن لباس ها گوشی موبایلتان زنگ بخورد و یا برای انجام کار دیگری لازم باشد اتو را رها کنید. خیلی از اوقات افراد فراموش می‌کنند اتو را از برق بکشند یا آن را به صورت ایستاده قرار دهند. درنتیجه با لباس‌هایی سوخته مواجه می‌شوند.

یکی از مفیدترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌های اتوبخار، خاموش شدن خودکار آن است. به این ترتیب هرگاه اتوبخار بدون استفاده باشد خاموش شده و لازم نیست نگران لباس‌ها و سوختن آن‌ها باشید.

6. مخزن آب شفاف اتو بخار

نکته مهمی که هنگام خرید اتو بخار باید در نظر داشته باشید این است که مخزن آن شفاف باشد تا اگر مقدار آب درون آن کم شد متوجه شوید. مخزن آب اتو بخار نباید خالی بماند و لازم است برای تولید بخار آب آن را همیشه پر نگه دارید. مخزن آب شفاف اتو بخار کمک می‌کند تا همیشه بتوانید از میزان آب موجود در آن باخبر باشید و از سوختن اتو جلوگیری کنید.

7. گنجایش مخزن آب

هرچه مخزن آب اتو گنجایش بیشتری داشته باشد، دفعات کمتری مجبور به پر کردن آن خواهید بود. با داشتن یک مخزن کوچک هربار که درون آن را از آب پر می‌کنید، باید منتظر تولید بخار بمانید و این اتفاق در روند اتوکشی شما وقفه ایجاد می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما اتو بخاری با مخزن شفاف خریداری کنید.

گنجایش مخزن آب اتو بخار

8. وزن اتو بخار

یکی دیگر از نکات مهم خرید اتو بخار وزن کم آن است. البته نکته مهمی که باید در نطر بگیرید این است که اگر اتو بخار بیش از حد معمول سبک باشد، نمی‌تواند فشار لازم را به لباس وارد و چروک‌های آن را باز کند. به این ترتیب هنگام خرید اتو بخار به سراغ محصولی بروید که نه بیش از حد سبک باشد و نه سنگین. وزن زیاد اتو بخار هم می‌تواند باعث خستگی عضلات دست شده و شما را از اتو کردن لباس‌ها خسته کند.

9. سیستم رسوب زدایی

آب مخزن اتو بخار باعث رسوب املاح در کفی اتو شود و می‌تواند عملکرد اتو بخار را تحت تاثیر قرار دهد. این رسوب‌ها معمولا سوراخ‌های کفی اتو بخار را مسدود کرده و جلوی پخش بخار آب را می‌گیرند. درصورتی که اتو بخار به سیستم رسوب زدایی مجهز باشد می‌تواند با پاک کردن اتو بخار جلوی ایجاد رسوبات و خرابی دستگاه را بگیرد.

10. ضدچکه بودن

با توجه به اینکه اتو بخار دارای محفظه آب است، باید هنگام خرید اتو بخار در نظر بگیرید که دارای سیستم ضدچکه باشد. به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که قطرات آب روی لباس های شما چکه نمی‌کند.

11. تنظیمات دما

جنس هر لباس با یک لباس دیگر متفاوت است؛ به همین دلیل معمولا اتوهای بخار دارای قابلیت تنظیم درجه حرارت هستند. شما می‌توانید آن‌ها روی درجات کم، متوسط و زیاد تنظیم کنید تا هم البسه در اثر درجه حرارت بالا آسیب نبینند و هم به خوبی اتوکشی شوند. بنابراین هنگام خرید اتو بخار دقت کنید که حتما دارای قابلیت تنظیم درجه حرارت باشد.

چگونه اتو بخار را تمیز کنیم؟

معمولا اتو بخار به کمک سیستم رسوب زدایی، با از بین بردن رسوبات باقی مانده تمیز می‌شود و چندان نیازی به پاک کردن ندارد. درصورتی که اتو بخار به این سیستم مجهز نیست، می‌توانید با کمک یک تکه پارچه نرم آن را تمیز کنید. به این صورت که پارچه را کمی نم‌دار کرده وکف اتو بخار بکشید، سپس آن را خشک کنید. برای تمیز کردن سوراخ‌های اتو بخار می توانید از چیزهایی مانند خلال دندان که فلزی نیستند استفاده کنید.

چگونه اتو بخار را تمیز کنیم

برای پاک کردن مخزن اتو بخار هم می‌توانید از مخلوط آب مقطر و سرکه استفاده کنید. مقدار مساوی از آب مقطر و سرکه را مخلوط کرده و در مخزن بریزید. سپس اتو بخار را روشن کرده و صبر کنید تا بخار آن تولید شود. پس از گذشت چند دقیقه با فشردن دکمه بخار اجازه دهید تا بخارهای درون مخزن خارج شوند. سعی کنید این کار را چندین مرتبه انجام دهید.

اتو بخار خوب چند وات است ؟

به طور کلی بهتر است اتو بخار حداقل 1500 وات باشد. این مقدار برای اتوکشی البسه و باز کردن چین و چروک ها کافی است. اما اگر اتو بخار شما کمتر از 1500 وات باشد ممکن است پاسخگوی نیاز شما نباشد و نتواند به مقدار کافی بخار تولید کرده و چروک لباس‌ها را باز کند.

یک اتو بخار خوب چند وات است

نکات مهم برای نگهداری از اتو بخار

نگهداری از اتو بخار کار چندان دشواری نیست. تنها کافی است تا یک سری نکات ساده را رعایت کنید تا عمر مفید این دستگاه کاربردی افزایش پیدا کند و در کوتاه مدت نیازی به انجام تعمیرات نداشته باشید. در ادامه به برخی از این نکات مهم اشاره می‌کنیم:

1. مراقب باشید که اتو ضربه نخورد و از روی میز اتو به زمین سقوط نکند.
2. همیشه مخزن آب را چک کنید و مطمئن شوید که آب کافی برای تولید بخار در آن وجود دارد.
3. قبل از خنک شدن کف اتو بخار سیم را دور آن نپیچید.
4. از آب تصفیه شده و یا آب جوشیده برای مخزن اتو بخار استفاده کنید.
5. مراقب پاکیزگی کف اتو بخار باشید و به صورت دوره‌ای آن را تمیز کنید.

سخن آخر

اتو بخار یکی از لوازم کاربردی منزل است که کمک می‌کند تا سرعت عمل افراد هنگام اتوکشی بالا رفته و بتوانند راحت تر چروک‌های البسه را باز کنند. برای خرید اتو بخار بهتر است به یک سری نکات مهم مانند قابلیت تنظیم درجه حرارت، قابلیت رسوب زدایی و سایر مواردی که در مقاله ذکر شد توجه کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم مواردی که برای نگهداری از اتو بخار ذکر شد را مدنظر قرار دهید تا عمر مفید اتو افزایش پیدا کند.

سوالات متداول

جنس کفی اتو بخار از چیست؟

جنس کفی اتو بخار از استیل یا فولاد ضد رنگ است تا از زنگ زدن آن‌ها در اقر تماس با بخار آب و رطوبت و ایجاد آلودگی روی لباس‌ جلوگیری شود.

خاموش شدن خودکار اتو بخار چگونه عمل می‌کند؟

هنگامی که اتو بخار روشن و بدون استفاده باشد، قابلیت خاموش شدن خودکار اتو بخار فعال شده و جلوی ایجاد سوختگی روی لباس را می‌گیرد.

بخاردهی عمودی اتو بخار چه کاربردی دارد؟

قابلیت بخاردهی عمودی اتو بخار به شما این امکان را می دهد که لباس‌های روی رخت‌آویز را به راحتی اتو کرده و پرده‌ها را نیز بدون جدا کردن از چوب‌پرده اتو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.