بررسی گوشی گلکسی A06، جدیدترین اقتصادی سامسونگ


زهرا طریقتی ثانی
نظرات 0
content-main-img
سامسونگ در تولید گوشی‌های اقتصادی با بدنه مقاوم و کیفیت ساخت قطعات خوب پیشتاز بوده و بسیاری از مردم طرفدار این برند هستند. جدیدترین گوشی اقتصادی این برند محبوب، Galaxy A06 است که در این مقاله سعی داریم تا به تمامی مشخصات این گوشی هوشمند بپردازیم و آن‌ها را بررسی کنیم.

سامسونگ جدیدترین گوشی اقتصادی خود را در تاریخ 22 آگوست 2024 (1 شهریور 1403) را رونمایی و عرضه کرد. در ادامه به بررسی کامل مشخصات گوشی گلکسی A06 می‌پردازیم تا ببینیم آیا Samsung Galaxy A06 ارزش خرید دارد یا خیر؟ با ما همراه باشید.

لیست قیمت گوشی سامسونگ

نقد و بررسی کامل گوشی A06

مشخصات کلی گوشی گلکسی A06

قبل از این که به سراغ نقد و بررسی این گوشی هوشمند سامسونگ برویم، مشخصات کلی و فنی این محصول را برای یک نگاه اجمالی در جدول زیر آورده‌ایم.

مشخصه Samsung Galaxy A06
جنس بدنه

پشت پلاستیک

فریم پلاستیک

اندازه صفحه نمایش 6.7 اینچ
رزولوشن (1600 × 720) پیکسل
نوع صفحه نمایش PLS LCD
سیستم عامل اندروید 14
تراشه (SOC) Mediatek Helio G85 (12 nm)
پشتیبانی از کارت حافظه اسلات اختصاصی، microSDXC
حافظه داخلی 64 گیگابایت، 128 گیگابایت
حافظه رم 4 گیگابایت، 6 گیگابایت
نوع حافظه داخلی eMMC 5.1
کیفیت دوربین 2 + 50 مگاپیکسل
دوربین سلفی 8 مگاپیکسل
باتری 5060 میلی‌آمپر ساعت، لیتیوم پلیمری

مزایا و معایب A06 سامسونگ

برای خرید هر وسیله‌ای اول بررسی می‌کنیم ببینیم که برای ما چه منفعت‌هایی دارد و یا خود محصول چه شامل چه مزایا و معایبی می‌شود. در جدول زیر مزایا و معایب گوشی Samsung Galaxy A06 4G را به اختصار با هم مرور می‌کنیم:

مزایا معایب
قیمت مناسب نداشتن لرزشگیر اپتیکال
طراحی کلاسیک و ساده نداشتن فناوری شارژ بی‌سیم
ظرفیت بالای باتری عدم پشتیبانی از شبکه 5G
حافظه داخلی و رم مناسب نسبت به قیمت حافظه داخلی و رم محدود
داشتن جک 3.5 میلی‌متری صدا عدم پشتیبانی از استاندارد IP
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی  
کیفیت دوربین خوب  

طراحی و بدنه گوشی Samsung Galaxy A06

طراحی گوشی A06 سامسونگ بسیار ساده است و تا حدودی شبیه به اکثر گوشی‌های سامسونگ، چه اقتصادی و چه پرچمدار است. بدنه و فریم گوشی سامسونگ Galaxy A06 از پلاستیک فشرده ساخته شده است و اگر دقت کنید روی پنل پشتی این گوشی خط‌هایی که به صورت عمودی کشیده شده‌اند. این خط‌ها علاوه بر ایجاد نمایی کلاسیک (مانند بدنه پشتی گوشی‌های کلاسیک نوکیا)، باعث می‌شود این گوشی هوشمند اثر انگشت را به خود جذب نکند.
در کنار این گوشی از دو دکمه استفاده شده و دارای حسگر اثر انگشت است که نسبت به گوشی موبایل Galaxy A05 که این ویژگی را نداشت یک پیشرفت محسوب می‌شود.
در پایین این گوشی یک درگاه USB Type-C استاندارد 2.0 جهت شارژ و استفاده از OTG و خروجی صدای جک 3.5 میلی‌متری و اسپیکر تعبیه شده است.

تمامی ابعاد بدنه گوشی آ صفر شش سامسونگ

این گوشی از Galaxy A05 کمی کوچک‌تر شده و با وزن 189 گرمی، حدود 6 گرم سبک‌تر است و در 3 رنگ بندی مشکی (Black)، آبی روشن (Light Blue) و سبز روشن (Light Green) عرضه شد.

یکی از ایراداتی که می‌شود در خصوص بدنه این محصول به آن وارد کرد، ضد آب نبودن و نداشتن استاندارد IP است.

صفحه نمایش گوشی Samsung Galaxy A06

گوشی A06 سامسونگ یک صفحه نمایش لمسی 6.7 اینچی PLS دارد که یکی از انواع IPS محسوب می‌شود. و میزان بیشینه روشنایی آن 500 نیت است که می‌تواند در روزهای آفتابی در بیرون از خانه کمی دردسر ساز شود و نتوانید صفحه آن را ببینید. رزولوشن این گوشی 720 در 1600 پیکسل است که یک کیفیت HD پلاس را فراهم می‌کند و با توجه به تراکم پیکسلی 262 PPI و نرخ تازه سازی 60 هرتز یک صفحه نمایش نسبتا نرم و معقولی دارد، ولی نمی‌توانید از آن انتظار رنگ‌های زنده و یک کیفیت فوق العاده را داشته باشید.

صفحه نمایش گوشی گلکسی A06

دوربین اصلی سامسونگ A06

در پنل پشتی گوشی Samsung Galaxy A06 از دو دوربین استفاده شده است که یکی از آن‌ها یک لنز عریض 50 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 است که از فوکوس خودکار (Auto Focus) استفاده می‌کند و ماژول دیگر یک لنز حسگر سنجق عمق 2 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 است. دوربین اصلی گوشی آ 06 قابلیت فیلمبرداری با کیفیت فول اچ دی و سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه (بسته به سوژه) را دارد.

دوربین گوشی A06

همچنین از قابلیت‌های دیگری مانند سنسور CMOS و تنظیم نور به صورت دستی نیز برخوردار است. یک فلش LED در پنل پشتی این گوشی نیز وجود دارد که هنگام عکاسی در شب و یا محیط‌های در نور کم نداشته باشید که این موضوع (نور کم) یکی از دلایل تار شدن عکس‌های گوشی است.

در این قسمت نمونه تصویر گرفته شده در محیط بسته، توسط گوشی Samsung Galaxy A06 را مشاهده می‌کنید.

نمونه تصویر a06 در محیط بسته

و حال دو تصویر گرفته شده توسط دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی A06، در محیط باز را مشاهده کنید.

تصویر شماره 1:

نمونه تصویر دوربین اصلی گوشی Samsung galaxy a06

تصویر شماره 2:

نمونه تاصویر گوشی A06 در خیابان

دوربین این گوشی در محیط با نور خورشید، قدرت زوم خوبی دارد و خیلی کیفیت آن هنگام زوم افت نمی‌کند. در تصویر زیر قدرت زوم گوشی Samsung Galaxy A06 را مشاهده خواهید کرد.

قدرت زوم و بزرگنمایی Samsung Galaxy A06

دوربین سلفی گوشی سامسونگ A06

در پنل جلویی گوشی A06 سامسونگ یک دوربین سلفی به صورت قطره‌ای با کیفیت 8 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f/2.0 تعبیه شده است که قابلیت فیلمبرداری را نیز دارد. در ادامه نمونه تصاویر گرفته شده توسط دوربین سلفی این گوشی را مشاهده خواهیم کرد.

دوربین سلفی گلکسی a06

این مطلب را هم بخوانید:
همه چیز درباره ی سری پیکسل 9 گوگل!

سخت افزار گوشی Samsung Galaxy A06

گوشی اقتصادی گلکسی A06 از تراشه Mediatek Helio G85 با فناوری 12 نانومتری استفاده می‌کند. پردازنده این گوشی 8 هسته‌ای است که 2 هسته آن (Cortex-A75) تا سرعت 2.0 گیگاهرتز و 6 هسته‌ی دیگر آن (Cortex-A55) تا سرعت 1.8 گیگاهرتز را ساپورت می‌کنند.
این گوشی هوشمند که از دو سیم کارت سایز نانو استفاده می‌کند، از شبکه ارتباطی 4G و سرعت اینترنت LTE پشتیبانی می‌کند و در شرایط آنتن دهی مناسب از سرعت آپلود و دانلود خوبی برخوردار است. نسخه بلوتوث آن 5.3 است که از پروتکل‌های LE و A2DP نیز پشتیبانی می‌کند و از طریق آن می‌توانید به دستگاه‌های بلوتوثی مورد نظر خود متصل شوید. در خصوص شبکه بی‌سیم وای فای این گوشی باید بگوییم Samsung Galaxy A06 دارای Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac  dual-band است که از قابلیت‌های دیگری مانند Wi-Fi Direct برای اشتراک گذاری فایل‌ها و Hotspot برای اتصال دیگر افراد به اینترنت شما نیز برخوردار است.

گوشی A06 از حافظه و رم‌های متفاوتی برخوردار است که دست کاربر را برای انتخاب گوشی با توجه به بودجه و نیاز خود باز می‌گذارد. حافظه داخلی این گوشی دارای دو ظرفیت 64 و 128 گیگابایتی از نوع eMMC 5.1 و رم (RAM) آن دارای دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی است. همچنین شما برای افزایش ظرفیت حافظه می‌توانید از کارت حافظه جانبی microSDXC استفاده کنید و ظرفیت آن را تا 1 ترابایت افزایش دهید. اسلات کارت حافظه گوشی آ 06 به صورت اختصاصی است و شما برای جای‌گذاری حافظه جانبی نیازی به خارج کردن سیم کارت دوم ندارید.

نرم افزار گلکسی آ 06

گوشی Samsung Galaxy A06 از سیستم عامل اندروید 14 استفاده می‌کند و علاوه بر آپدیت‌های نرم افزاری شما می‌توانید آن را تا اندروید 16 (در صورت عرضه) نیز ارتقا دهید. همچنین این گوشی از آپدیت‌های امنیتی تا 4 سال پشتیبانی خواهد کرد.

برنامه های گوشی A06
Samsung Galaxy A06 دارای رابط کاربری One UI 6.1 است و در لیست دریافت کنندگان One UI 7 beta قرار دارد. به صورت پیش فرض در این گوشی برنامه‌هایی مانند فروشگاه گوگل پلی (Google Play Store)، نتفلیکس (Netflix)، اسپاتیفای (Spotify)، فیس‌بوک (Facebook) تعبیه شده است. همچنین از قابلیت‌های اصلی گوگل نیز پشتیبانی می‌کند خصوصا Google Meet که شما می‌توانید از طریق آن تماس تصویری برقرار کنید.

باتری گوشی Samsung Galaxy A06

گوشی سامسونگ A06 از یک باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است که از شارژ باسیم 25 واتی پشتیبانی می‌کند. شما با استفاده از این باتری می‌توانید بدون نگرانی از اتمام شارژ، حداکثر تا یک روز از گوشی خود استفاده کنید.
باتری گوشی Samsung Galaxy A06 از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

خرید گوشی Galaxy A06 ظرفیت 128/4 گیگابایت

بنچمارک و تست های گرفته شده از گوشی سامسونگ Galaxy A06

گوشی سامسونگ گلکسی A06 در بررسی‌های انجام شده از لحاظ توان پردازشی کیفیت خوبی را از خود نشون داده است. این گوشی در بنچمارک انتوتو (AnTuTu Benchmark) امتیاز 210893 را به دست آورده که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید در مقایسه با سایر گوشی‌های هم رده خود، از لحاظ توان پردازشی در وسط جدول قرار گرفته است و عملکردی بهتر از تقریبا 50 درصد این گوشی‌ها دارد.

بنچمارک آنتوتو گوشی Galaxy A06

جدا از پردازنده گرافیکی این گوشی در باقی قسمت‌ها امتیاز 193590 را آورده است که امتیاز خوبی محسوب می‌شود. دمای گوشی Galaxy A06 در طول گرفتن این تست 2.6 درجه سانتی‌گراد افزایش داشته است (از 33.5 درجه تا 36.1 درجه) و میزان شارژ باتری آن تنها 3 درصد کاهش یافته است. در تست GeekBench 5 گرفته شده از سامسونگ Galaxy A06 این گوشی اقتصادی تازه نفس سامسونگ با پارت نامبر SM-A065F در قسمت تک هسته‌ای امتیاز 350 و در قسمت چند هسته‌ای امتیاز 1310 را آورده است.

بنچمارک انتوتو و گیک بنچ سامسونگ گلکسی آ06

در تست نرخ مخصوص جذب تلفن همراه (SAR) گرفته شده از این گوشی که میزان جذب انرژی فرکانس رادیویی (RF) توسط بدن انسان را نشان می‌دهد، میزان سار (SAR) گوشی سامسونگ گلکسی آ 06 برای بدن 1.08W/kg و برای سر 0.44W/kg است که به نسبت گوشی موبایل Galaxy A05 در قسمت سر کمی کاهش و در قسمت بدن کمی افزایش یافته است.

گوشی سامسونگ Galaxy A06 در مقایسه با سامسونگ Galaxy A05

با توجه به تست‌های انجام شده برروی هر دوی این گوشی‌ها، هر گوشی امتیاز مخصوص خود را در بخش‌های مختلف مانند سیستم عامل، طراحی، صفحه نمایش و ... کسب کرده‌اند. در این بخش امتیازات به دست آمده توسط گوشی سامسونگ گلکسی A06 را با نسخه قبلی این گوشی (سامسونگ گلکسی A05) مقایسه میکنیم و هر کدام را به اختصار تفسیر خواهیم کرد. در جدول زیر امتیازات این دو گوشی را به طور کلی آورده‌ایم.

مشخصه امتیاز Samsung Galaxy A06 امتیاز Samsung Galaxy A05
سیستم عامل 96 96
دوربین 55 61
عملکرد 78 76
صفحه نمایش 20 19
طراحی 45 44
باتری 13 13
قابلیت‌ها 50 45
  • طراحی گوشی Samsung Galaxy A06 در مقایسه با Samsung Galaxy A05

در قسمت طراحی، گوشی Samsung Galaxy A06 با اختلاف 1 امتیاز بالاتر از گوشی Samsung Galaxy A05 قرار می‌گیرد آن هم به خاطر این است که این دستگاه حدود 0.8 میلی‌متر نازک‌تر است و 10.94 درصد فضای کمتری را اشغال می‌کند. (body volume آن کمتر است)

  • سیستم عامل سامسونگ گلکسی A06 در مقابل سامسونگ گلکسی A05

هر دوی این گوشی‌ها امتیاز 96 را آورده‌اند که امتیاز خوبی است و از لحاظ قدرت سیستم عامل تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تنها تفاوت آن‌ها وجود سیستم عامل اندروید 14 در گوشی Samsung Galaxy A06 است.

  • دوربین سامسونگ Galaxy A06 در مقایسه با  سامسونگ Galaxy A05

با توجه به این‌که دوربین این دو گوشی تقریبا یکسان هستند، اما متاسفانه در این تست دوربین A05 امتیاز بیشتری نسبت A06 دارد. از طرفی گوشی گلکسی A06 دارای سنسور CMOS و دارای قابلیت‌هایی مانند حالت حرکت آهسته (SLOW MOTION)، عکاسی پانوراما، عکاسی در شب و هایپر لپس (HYPERLAPSE) است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A06 با سامسونگ Galaxy A05

  • عملکرد سامسونگ Galaxy A06 در مقایسه با سامسونگ Galaxy A05

با وجود یکی بودن تراشه‌ها و پردازنده‌های گرافیکی این دو گوشی، سامسونگ گلکسی A06 عملکرد بیشتر و بهتری را از خود نشان داده است.

  • صفحه نمایش Samsung Galaxy A06 در مقایسه با Samsung Galaxy A05

متاسفانه این دو گوشی در قسمت صفحه نمایش امتیاز نسبتا پایینی آورده‌اند و می‌توان گفت یکی از ضعف‌های گوشی A06 نداشتن صفحه نمایش فول اچ دی است.

  • باتری Galaxy A06 در مقایسه با سامسونگ Galaxy A05

هر دوی این محصول‌ها در قسمت باتری مشابه عمل کرده‌اند و امتیاز یکسانی دارند. اگر پیش از این از گوشی Galaxy A05 استفاده کرده‌اید می‌توانید اطمینان داشته باشید که گوشی Samsung Galaxy A06 از لحاظ قدرت باتری هم به همین شکل است و شما را نا امید نخواهد کرد.

  • قابلیت‌های سامسونگ گلکسی A06 در مقابل سامسونگ گلکسی A05

در خصوص قابلیت‌های این دو گوشی باید گفت که سامسونگ گلکسی A06 بهتر از نسخه قبلی خود عمل کرده و امتیاز بالاتری آورده است. این گوشی برخلاف A05 از قطب نما (compass) و حسگر اثر انگشت (Fingerprint) برخوردار است.

قیمت گوشی گلکسی A06

گوشی Samsung Galaxy A06 در زمان عرضه چیزی حدود 170 دلار قیمت داشت. برای ظرفیت حافظه داخلی 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت قیمت حدودی 7.4 میلیون تومان و برای ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت 7.4 الی 8 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. به طور کلی این گوشی را می توان در لیست بهترین گوشی سامسونگ تا 8 میلیون در نظر گرفت.

قیمت گوشی A06 سامسونگ

سخن آخر

گوشی موبایل Samsung Galaxy A06 یک گوشی هوشمند اقتصادی اما کاربردی است که شما می‌توانید با استفاده از آن، تمامی کارهای روزمره خود را بدون نگرانی از اتمام شارژ انجام دهید. در این مقاله سعی بر این داشتیم که شما را با تمامی ابعاد ظاهری و سخت افزاری این گوشی آشنا کنیم. سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
پرسش‌های متداول

1. آیا گوشی گلکسی A06 سامسونگ ضد آب است؟

خیر. متاسفانه گوشی Samsung Galaxy A06 ضد آب نیست و استاندارد IP ندارد.

2. آیا گوشی A06 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

گوشی سامسونگ گلکسی A06 یک گوشی اقتصادی بوده که به نسبت قیمت مناسب از قابلیت‌های خوبی برخوردار است. اما در آخر این‌که بخواهید این گوشی را خریداری کنید یا خیر، به سلیقه و نظر شخصی شما بستگی دارد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.