معرفی ایرپاد 4 اپل


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
حال که به رویداد جدید اپل نزدیک می‌شویم شایعاتی درباره AirPods 2023 اپل به چشم می‌خورد که در ادامه قصد داریم تمامی آن‌ها را جمع آوری کرده و در قالب مقاله هر آنچه باید درباره ایرپاد 2023 اپل بدانید برای شما مطرح کنیم. تا انتهای این مطلب با کالاتیک همراه باشید.

رویداد 2023 WWDC اپل قرار است به زودی و در شهریور 1402 برگزار شود که به رسم هر ساله، شاهد معرفی جدیدترین محصولات اپل هستیم که احتمالا یکی از آن‌ها ایرپاد جدید 2023 اپل خواهد بود. ایرپادهای اپل از زمان عرضه‌شان در سال 2016 تحول عظیمی را در بازار هدفون‌های بی سیم به وجود آورده‌اند و هر بار که اپل نسبت به عرضه یک هندزفری بی‌سیم اقدام می‌کند، ویژگی جدیدی را همراه با آن رونمایی می‌کند تا کاربران را برای نسل بعدی ایرپادهای خود مشتاق‌تر کند.

خرید و مشاهده قیمت ایرپاد اپل از فروشگاه کالاتیک

هر آنچه باید درباره ایرپاد 2023 اپل بدانید

شایعات بسیار متفاوتی برای عرضه ایرپاد جدید اپل وجود دارد که هر کدام از آن‌ها خبری متفاوت را به کاربر می‌رساند؛ چرا که هنوز مشخص نیست اپل قصد دارد ایرپاد جدید خود را با چه عنوان یا ویژگی‌هایی به بازار عرضه کند. در ادامه نگاهی به روند عرضه ایرپادهای اپل در سال‌های اخیر خواهیم داشت تا متوجه شویم اپل چه زمانی ممکن است آن‌ها را به‌روزرسانی کند و چه ویژگی‌های جدیدی می‌تواند با نسل بعدی در اختیار کاربران قرار داده شود. همچنین برخی از شایعات وجود دارند که خبر از عرضه یک ایرپاد جدید و ارزانتر تحت عنوان AirPods Lite یا AirPods SE را می‌دهند.

هر آنچه باید درباره ایرپاد 2023 اپل بدانید

آیا ایرپاد جدید در سال 2023 عرضه خواهد شد؟

در حال حاضر سه نوع AirPods اپل با عنوان‌های AirPods استاندارد، AirPods Pro و AirPods Max وجود دارد که با توجه به شواهد موجود هر ساله نسخه جدید از آن‌ها را عرضه نمی‌کند؛ در نتیجه نگاهی به زمان عرضه هر مدل از هدفون‌های اپل می‌تواند سرنخ‌های مطلوبی درباره زمان عرضه مدل‌های جدید به ما بدهد. در ابتدا نگاهی به جدول زمانی عرضه هر یک از ایرپادهای اپل خواهیم داشت.

 تاریخ عرضه نام محصول
سپتامبر 2017 ایرپادهای نسل اول
مارس 2019 ایرپادهای نسل دوم
اکتبر 2019 نسل اول AirPods Pro
دسامبر 2020 نسل اول AirPods Max
اکتبر 2021 ایرپادهای نسل سوم
سپتامبر 2022

نسل دوم AirPods Pro

با توجه به موارد فوق، می‌توان نتیجه گرفت AirPods Max احتمالا باید در اولویت برای عرضه نسخه جدید از آن برای اپل باشد؛ چراکه در حال حاضر بیش از دو سال از زمان رونمایی آن می‌گذرد.

آیا ایرپادهای جدید اپل را در رویداد ماه سپتامبر خواهیم دید؟

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، ایرپاد مکس (AirPods Max) یکی از موردانتظارترین دستگاه‌هایی است که نیاز به به روز رسانی دارد؛ اما شایعات منتشر شده خبر از این می‌دهد که اپل قصد دارد هدفون های جدید خود را با یکی از نام‌های AirPods Lite یا AirPods SE را عرضه کند که از آن‌ها به عنوان ایرپادهای مقرون به صرفه تر با حدود قیمت 99 دلار یاد می‌شود. در واقع این کار می تواند حرکت بزرگی برای اپل باشد و تسلط آن بر بازار هدفون را بیشتر کند.

در نهایت نیز برخی گمان می‌کنند که ممکن است تنها موردی در رویداد سپتامبر مربوط به هدفون می‌شود شامل هندزفری‌های بی‌سیم باشد که اتصال لایتنینگ خود را به نفع USB Type-C از دست می‌دهند؛ چرا که با توجه به شایعات قرار است درگاه لایتینیگ به USB Type-C در گوشی‌های آیفون تغییر پیدا کند.

بررسی احتمالی و شایعات درباره AirPods Pro 3

AirPods Pro 3 احتمالاً از ویژگی‌های مشابه AirPods Pro 2 برخوردار خواهد شد. در ادامه آنچه ما بر اساس شایعات و شنیده‌ها درباره ایرپاد 2023 مشاهده کرده‌ایم را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

طراحی AirPods Pro 3 اپل

احتمالا طراحی ایرپادز جدید اپل مانند AirPods Pro 1 و AirPods Pro 2، از نوع ساقه‌ای با سری‌های سیلیکونی قابل تعویض باشد که می‌توانید با لمس ساقه‌های آن نسبت به کنترل کردن ایرپاد اقدام کنید. همچنین اپل تا به حال برای هدفون‌های بی‌سیم و سیمی خود به‌جز رنگ سفید به‌سراغ رنگ دیگری نرفته است که احتمال می‌رود برای AirPods Pro 3 نیز در همین مسیر باقی بماند.

طراحی AirPods Pro 3 اپل

AirPods Pro 3 نیز دارای ساختاری مقاوم در برابر آب با استاندارد IPX4 مشابه نسل‌های گذشته خود حتی یا بالاتر خواهد بود. دو نسل قبلی AirPods Pro موفق به دریافت استاندارد IPX4 شده‌اند که آن‌ها را مقاوم در برابر قطرات آب و تعریق می‌کند؛ از همین رو دلیلی برای حذف این ویژگی از سوی اپل برای ایرپاد 2023 وجود نخواهد داشت.

کیس شارژ نسل بعدی AirPods Pro احتمالا از شارژ USB Type-C استفاده خواهد کرد

شایدقابل توجه‌ترین تغییری که در AirPods Pro 3 مشاهده خواهیم کرد، یک پورت شارژ جدید روی کیس آن باشد. فاش کننده‌ای قابل اعتماد به نام مارک گورمن به اشتراک گذاشته است که اپل قصد دارد محصولات خود را از لایتنینگ به پورت USB Type-C تغییر دهد. این امر کاملا منطقی به نظر‌ می‌رسد چراکه اتحادیه اروپا اعلام کرده که تمامی شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند باید تا 28 دسامبر 2024 از استاندارد پورت شارژ مشترک یا همان USB Type-C برای دستگاه‌های خود استفاده کنند. همچنین کیس آن مانند گذشته با لوازم جانبی‌هایی مانند شارژ Qi و MagSafe سازگاری خواهد داشت.

جدا از تغییر درگاه شارژ آن، کیس شارژ این محصول احتمالا از طراحی مشابهی با AirPods Pro 2 برخوردار شود و دارای محفظه‌ای برای برای قرار‌گیری بند و یک بلندگوی یکپارچه باشد. افزون بر موارد فوق انتظار می‌رود که یک تراشه به‌روزرسانی‌شده U2 در داخل کیس به جای تراشه فعلی U1 در کیس AirPods Pro 2 مشاهده کنیم. در طرف دیگر نیز تراشه H3 جدید در هدفون AirPods Pro 3 به کار خواهد رفت؛ چرا که اپل تراشه H2 را با AirPods Pro 2 معرفی کرد.

کیس شارژ نسل بعدی AirPods Pro 2023

ویژگی‌های نرم افزاری ایرپاد 2023 اپل

iOS 17 دارای ویژگی‌های بیشتری برای AirPods Pro 2 است که مطمئناً در AirPods Pro 3 آن‌ها را مشاهده خواهیم کرد. همچنین انتظار می‌رود Apple AirPods Pro 3 با ویژگی های انحصاری اپل مانند سوئیچ خودکار بین دستگاه های iOS و بهینه سازی باتری همراه باشد؛ در نظر داشته باشید که برای به روز رسانی سیستم عامل در AirPods Pro به آیفون یا آیپد نیاز خواهید داشت.

همانطور گه پیش‌تر به آن اشاره شد اپل می‌تواند برای AirPods Pro 3 تراشه‌های H3 و U2 را به ترتیب برای هدفون و کیس شارژ آن معرفی کند. اگر اپل ایرپاد پرو 3 را با تراشه H3 عرضه کند، شاهد بهبود حذف نویز و شفافیت تطبیقی آن خواهیم بود. همچنین قدرت پردازش بالاتر تراشه H3 ممکن است ویژگی‌های مرتبط با سلامت را نیز فعال کند.

به گفته افشا کننده‌‌ای معتبر، اپل در در حال کار کردن روی یک تست شنوایی است تا به کاربران کمک کند تا مشکلات شنوایی خود را تشخیص دهند. چنین انتظاری نیز از اپل می‌رود؛ چرا که د رحال حاضر AirPods و AirPods Pro دارای جامع ترین ویژگی های مربوط به هدفون‌ها در بازار هستند.

این امکان وجود دارد که اپل بخواهد ویژگی های مرتبط با سلامتی خود را فراتر از سنجش شنوایی ببرد. همچنین طبق شایعات موجود اپل قصد دارد حسگرهای دما را به AirPods خود اضافه کند؛ بنابراین ایربادها به راحتی می‌توانند تشخیص دهند که آیا شما در حال سرماخوردن هستید یا خیر. در رویداد گذشته از قابلیت‌هایی مانند ولوم شخصی سازی شده، هوشیاری مکالمه و صدای تطبیقی برای AirPods Pro 2 رونمایی کرد که در AirPods Pro 3 نیز مشاهده خواهد شد.

Adaptive Audio کمی متفاوت است. بسته به محیط شما، این به AirPods Pro 3 اجازه می دهد از ترکیبی از ANC و Transparency استفاده کند. رفتن از فضای ساکت به فضای پر سر و صدا ممکن است باعث شود که هدفون ها ANC را روشن کنند. این با هوشیاری مکالمه ای که هنگام صحبت کردن حس می کند متفاوت است. سپس جوانه‌ها حجم محتوای صوتی شما را کاهش می‌دهند و همزمان نویز پس‌زمینه را کاهش می‌دهند و صدای افراد مقابل شما را تقویت می‌کنند. اگر تا به حال از عملکرد Speak-to-Chat سونی در هدفون های WF-1000X یا WH-1000X استفاده کرده باشید، قابلیت Conversational Awareness برای شما آشنا خواهد بود.

قیمت AirPods Pro 3 اپل چقدر خواهد بود؟

ایرپاد 2023 اپل احتمالا همان قیمت 249 دلاری نسل های قبلی را حفظ خواهد کر تا بتواند کاربران را به سمت خود جذب کند و رقبای خود را کنار بزند.

آنچه که از AirPods Pro جدید اپل انتظار می‌رود

در ادامه قصد داریم به مواردی که ازAirPods  جدید اپل انتظار می‌رود را برای شما مطرح کنیم:

کیفیت میکروفون بهتر

Apple AirPods Pro 2 از کیفیت میکروفون مطلوبی برخوردار است؛ اما این قابلیت می‌تواند در AirPods Pro 3 شامل بهبودهایی شود که به حذف نویز آن کمک کند.  

درگاه شارژ USB Type-C

در صورتی که اپل قصد داشته باشد ایرپاد پرو 3 را قبل از 28 دسامبر 2024 عرضه کند، این کیس می‌تواند هنوز هم به درگاه شارژ لایتنینگ مجهز شود. با این حال، اپل احتمالا به آینده می‌نگرد و برای کیس شارژ AirPods Pro نسل سوم، پورت شارژ USB-C در نظر می‌گیرد.

در گاه شارژ کیس AirPods Pro 3 اپل2023

عمر باتری بالا ایرپاد 2023

طبق گفته اپل، عمر باتری ایرپاد پرو 2 در حالت ANC فعال به 6 ساعت می‌رسد که مقداری کاملا متوسط برای هدفون های بی سیم با قابلیت حذف نویزفعال به نظر می‌رسد؛ به همین منظور برای اینکه اپل بتواند با سایر برندهای تولید کننده هدفون‌های بی سیم رقابت کند، باید عمر باتری AirPods Pro 3 را حداقل به هفت ساعت افزایش دهد.

استاندارد IP بهتر

ساقه‌ها و بدنه AirPods Pro (نسل دوم) در برابر قطرات آب مقاوم هستند؛ اما درجه بندی مقاومت در برابر گرد و غبار باعث می شود نسل بعدی AirPods Pro بیش از پیش متمایز باشد.  به این صورت که AirPods Pro 2 دارای استاندارد IPX4 به معنای مقاومت در برابر قطرات آب و تعریق است که برای ورزش گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.  

با توجه موارد فوق انتظار می‌رود که استاندادی که قرار است اپل برای ایرپاد 2023 خود در نظر بگیرد ترکیبی ضد گرد و غبار و آب باشد تا انتخاب خوبی برای صخره نوردی یا اشخصاصی که مناطق بیابانی زندگی می کنند، باشد.

 

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا هر آنچه باید درباره ایرپاد 2023 اپل بدانید را برای شما مطرح کنیم تا اطلاعات کافی درباره AirPods نسل جدید اپل کسب کنید. البته هنوز اطلاعات کافی درباره این محصول و اینکه آیا قرار است در رویداد سپتامبر شاهد معرفی آن باشیم یا خیر منتشر نشده و باید برای خبر قطعی تا رویداد شهریور اپل صبر کرد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید اطلاعات لازم را درباره هدفون بی سیم جدید اپل کسب کنی. نظرات خود را درباره ایرپاد 2023 اپل با ما به اشتراک بگذارید.

 

پرسش‌های متداول

قیمت ایرپاد 3 اپل چقدر خواهد بود؟

ایرپاد 2023 اپل احتمالا همان قیمت 249 دلاری نسل های قبلی را حفظ خواهد کرد.

آیا ایرپاد پرو (نسل سوم) ارزش خرید دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ایرپاد جدید اپل ارزش خرید بالایی دارد اما این مکان وجود دارد که تا سال 2024 شاهد عرضه ایرپاد پرو 3 نباشیم به همین منظور بهتری است نسبت به خرید نسل‌‌های گذشته آن اقدام کنید.

آیا تمامی مدل های ایرپاد اپل ضد آب هستند؟

تمامی مدل‌های AirPods 3، AirPods Pro و AirPods Pro 2  از استاندارد IPX4 برخوردار شده‌اند. به این معنی که در برابر قطرات آب و تعریق ماومت خوبی را از خود نشان می‌دهند؛ اما هیچ کدام از مدل‌های ایرپاد اپل نمی توانند در برابر غوطه ور شدن در آب مقاومت کنند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.