مقایسه گوشی آیفون 15 پرو مکس اپل با پیورا 70 اولترا هوآوی


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
مقایسه Pura 70 ultra و iPhone 15 Pro Max یکی از جذاب‌ترین رویارویی‌ها در بازار موبایل است که می‌تواند توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند. در مقایسه دو پرچمدار هواوی و اپل همراه ما باشید.

چندی پیش شاهد معرفی جدیدترین گوشی هواوی به نام پیورا ۷۰ اولترا بودیم که با ویژگی‌های فوق‌العاده خود، سر و صدای زیادی به پا کرد. اکنون می‌خواهیم این گوشی را با جدیدترین محصول اپل یعنی آیفون ۱۵ پرو مکس مقایسه کنیم. در مقایسه Pura 70 ultra و iPhone 15 Pro Max با ما همراه باشید تا ببینیم کدام گوشی عملکرد بهتری را نسبت به دیگری ارائه می‌دهد و در رتبه بالاتر قرار می‌گیرد.

قیمت گوشی موبایل

مقایسه مشخصات فنی گوشی iPhone 15 Pro Max با Pura 70 ultra

مشخصات

iPhone 15 Pro Max

Pura 70 ultra
صفحه نمایش

6.7 اینچ LTPO Super Retina XDR OLED

نرخ نوسازی 120 هرتز

Dolby Vision

HDR10

میران روشنایی تا 2000 نیت (HBM)

رزولوشن 2796 × 1290 پیکسل

محافظت با شیشه سرامیکی

6.8 اینچ LTPO OLED

نرخ نوسازی 120 هرتز

HDR

میران روشنایی تا 2500 نیت (peak)

رزولوشن 2844 × 1260 پیکسل

محافظت با Kunlun Glass

ابعاد و وزن

8.3 × 76.7 × 159.9 میلی‌متر

221 گرم

8.4 × 75.1 × 162.6 میلی‌متر

226 گرم

رم

8 گیگابایت 16 گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

256/512 گیگابایت ، 1 ترابایت

512 گیگابایت، 1 ترابایت

دوربین سلفی

12 مگاپیکسل، دریچه دیافراگم f/1.9، سایز سنسور 1/3.6 اینچ، PDAF، OIS

SL 3D (تشخیص عمق، بیومتریک)

قابلیت‌های دوربین: HDR، حالت سینماتیک (4K با نرخ 24/30 فریم بر ثانیه)، gyro-EIS

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه

13 مگاپیکسل، دریچه دیافراگم f/2.4

قابلیت‌های دوربین: LED flash, panorama, HDR

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه، HDR ,gyro-EIS ,OIS

دوربین اصلی

48 مگاپیکسل دوربین اصلی عریض با f/1.8 و فاصله کانونی 24 میلی‌متری، سایز سنسور 1/1.28 اینچ، سایز پیکسل 1.22 میکرومتر فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه، لرزشگیر اپتیکال sensor-shift

12 مگاپیکسل پریسکوپ تله‌فوتو با f/2.8 و فاصله کانونی 120 میلی‌متری، سایز سنسور 1/3.06 اینچ، سایز پیکسل 1.12 میکرومتر، فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه، زوم اپتیکال 5 برابر، لرزشگیر اپتیکال sensor-shift سه بعدی

12 مگاپیکسل اولتراواید 120 درجه با f/2.2 و فاصله کانونی 13، سایز سنسور 1/2.55 اینچ، سایز پیکسل 1.4 میکرومتر میلی‌متری، فوکوس خودکار تشخیص فاز دوگانه

سنسور تشخیص عمق سه بعدی لیزری (ToF 3D LiDAR)

قابلیت‌های دوربین: HDR، پانوراما، فلش LED دوگانه

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با سرعت 24/25/30/60 قریم بر ثانیه (HDR)، دارای لرزشگیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ

50 مگاپیکسل دوربین اصلی عریض با f/1.6-4.0، فاصله کانونی 23 میلی‌متر، لرزش‌گیر اپتیکال sensor-shift

50 مگاپیکسل دوربین تله‌فوتو با f/2.1، فاصله کانونی 90 میلی‌متری

40 مگاپیکسل دوربین اولتراواید با f/2.8، فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متر

قابلیت‌های دوربین: HDR، پانوراما، فلش LED

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K

تراشه

Apple A17 Pro

3 نانومتری

GPU: Apple GPU (5-core graphics)

Kirin 9010

7 نانومتری

GPU: Maleoon 910

سیستم عامل

iOS 17

 EMUI 14.2 (International), HarmonyOS 4.2 (China)
باتری 4441 میلی‌آمپر ساعت 5200 میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ

شارژ سریع سیمی 25 وات (50 درصد در 30 دقیقه)

شارژ وایرلس مگ سیف 15 وات

شارژ وایرلس Qi با سرعت 7.5 وات

شارژ باسیم معکوس 4.5 وات

شارژ باسیم 100 وات

شارژ بی‌سیم 80 وات

شارژ بی‌سیم معکوس 20 وات

 سارژ باسیم معکوس 18 وات

گواهی IP

IP68

IP68

مقایسه Pura 70 ultra و iPhone 15 Pro Max در طراحی ساخت

گوشی پیورا ۷۰ اولترا از یک بدنه ۲۲۶ گرمی در ابعاد ۸.۴×۷۵.۱×۱۶۲.۶ میلی‌متر ساخته شده است. هواوی در ساخت این گوشی از متریال آلومینیوم، شیشه و سیلیکون پلیمر (چرم اکو) استفاده کرده است. استفاده از چرم اکو در پشت گوشی سبب می‌شود تا این محصول هنگام استفاده کمتر از دست سر بخورد. گوشی Pura 70 ultra از استاندارد IP68 برخوردار است و می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه تا عمق ۲ متر در زیر آب دوام آورد.

یکی از جذابیت‌های گوشی پیورا ۷۰ اولترا، ماژول مثلثی شکلی است که در پشت دستگاه قرار گرفته و میزبان یک دوربین یک اینچی واید و دو دوربین تله فوتو و اولترا واید است. لازم به ذکر است که هواوی در بخش دوربین هم مانند سایر قسمت‌های گوشی چیزی کم نگذاشته و امتیاز بیشتری را نسبت به آیفون ۱۵ پرو مکس اپل کسب کرده است.

مقایسه Pura 70 ultra و iPhone 15 Pro Max در طراحی ساخت

در طرف مقابل این مقایسه iPhone 15 Pro Max قرار گرفته که از ابعاد 8.3×76.7×159.9 میلی‌متر و وزن ۲۲۱ گرم تشکیل شده است. اپل در ساخت این محصول از متریال شیشه و تیتانیوم استفاده کرده و با مجهز کردن آن به گواهی IP68 مقاومت آن را در عمق ۶ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه تضمین می‌کند.

در پشت گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس دوربین‌های واید، اولترا واید و سنجش عمق را می‌بینیم که در ماژول مربعی شکل قرار گرفته و تصاویری دقیق و جزئی را ثبت می‌کنند. نکته جالبی که در گوشی iPhone 15 Pro Max به آن برمی‌خوریم این است که اپل برخلاف نسل‌های گذشته از درگاه تایپ سی برای شارژ کردن گوشی استفاده کرده است.

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس و پیورا ۷۰ اولترا در صفحه نمایش

هواوی در قسمت جلوی گوشی پیورا ۷۰ اولترا از صفحه نمایش ۶.۸ اینچی از نوع LTPO OLED استفاده کرده و برای جلوگیری از ضربه یا خط‌وخش آن را به کونلون گلس (Kunlun Glass) مجهز کرده است. در این پنل حاشیه‌های اطراف به شدت کاهش یافته و ۸۹.۳ درصد از صفحه نمایش را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

محتوا در گوشی Pura 70 ultra با وضوح 2844×1260 پیکسل و تراکم پیکسلی تقریبی ppi ۴۶۰ به نمایش گذاشته می‌شود. یکی از مزیت‌های گوشی پیورا ۷۰ اولترا برخورداری از میزان روشنایی ۲۵۰۰ نیت است که نشان می‌دهد کاربر می‌تواند در محیط‌های پرنور حتی در زیر نور مستقیم خورشید به راحتی با گوشی کار کند.

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس و پیورا ۷۰ اولترا در صفحه نمایش

در طرف مقابل، گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از نوع LTPO Super Retina XDR OLED است که محتوا را با وضوح 2796×1290 پیکسل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تراکم پیکسلی هم در این دستگاه مانند گوشی پیورا ۷۰ اولترا، ppi ۴۶۰ گزارش شده و قادر است محتوا را با جزئیات دقیقی در اختیار مخاطب قرار دهد. گوشی iPhone 15 Pro Max از میزان روشنایی حداکثر ۲۰۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند و این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا بتواند در محیط با نورهای مختلف با گوشی کار کند.

به صورت کلی، پرچمدار جدید هواوی یعنی پیورا ۷۰ اولترا با ارائه امکانات بیشتر در بخش صفحه نمایش می‌تواند برنده این رقابت باشد.

مقایسه Pura 70 ultra با iPhone 15 Pro Max در نرم افزار

هواوی برای بخش نرم‌افزار گوشی پیورا ۷۰ اولترا از رابط کاربری EMUI 14.2 به صورت بین‌المللی و از رابط کاربری HarmonyOS 4.2 در چین استفاده کرده است. این دستگاه با بهره‌مندی از تجربه کاربری امن و روان می‌تواند امکان دسترسی آسان به منو را در اختیار کاربر قرار دهد.

مقایسه Pura 70 ultra با iPhone 15 Pro Max در نرم افزار

تنها مشکلی که هواوی در تولید گوشی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، این است که به دلیل تحریم بودن این شرکت توسط آمریکا، نمی‌تواند از سرویس‌های گوگل در محصولات خود استفاده کند. همچنین این برند سیاست ثابتی برای ارائه آپدیت‌های نرم افزاری و امنیتی برای محصولات خود ندارد.

در مقابل، اپل در گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس از سیستم‌عامل iOS 17 استفاده کرده که با خیال راحت می‌توانید تا ۵ سال آپدیت‌های نرم‌افزاری این شرکت را دریافت کنید. بنابراین iPhone 15 Pro Max سال‌ها می‌تواند شما را همراهی کرده و نیازتان را در هر زمینه‌ای برطرف کند.

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس و پیورا ۷۰ اولترا در سخت افزار

هواوی در بخش سخت‌افزار گوشی پیورا ۷۰ اولترا، از تراشه ۷ نانومتری Kirin 9010 استفاده کرده است عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. به خصوص اگر اهل گیم و بازی‌های موبایلی باشید، قدرت این تراشه را در اجرای روان و بدون لگ بازی‌ها به همراه کیفیتی قابل‌قبول مشاهده خواهید کرد.

البته باید گفت که هواوی در سال گذشته از تراشه قدرتمند شرکت کوالکام استفاده کرد که اکنون به دلیل بحث تحریم بودن اجازه استفاده از تراشه‌های این شرکت را نداشت. به همین دلیل است که در Pura 70 ultra شاهد استفاده از تراشه ضعیف‌تری توسط این برند چینی هستیم.

در قسمت حافظه، گوشی پیورا ۷۰ اولترا هواوی دارای حافظه داخلی با ظرفیت‌های ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت است که می‌تواند با حافظه رم ۱۶ گیگابایت همراه باشد. بنابراین با خرید این محصول هرگز نگران کمبود حافظه نخواهید بود. همچنین میزان حافظه در نظر گرفته شده در گوشی Pura 70 ultra برای مولتی تسکینگ‌های سنگین هم کافی خواهد بود.

یکی از ایرادهای بزرگ پرچمدار جدید هواوی عدم پشتیبانی از 5G به صورت بین‌المللی است و کاربر را به تکنولوژی 4G محدود کرده است.

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس و پیورا ۷۰ اولترا در سخت افزار

در سمت دیگر مقایسه گوشی iPhone 15 Pro Max قرار گرفته که با بهره‌مندی از سخت‌افزاری قدرتمند می‌تواند امتیاز بالایی را به خود اختصاص داده و در رتبه بالاتری از پرچمدار چینی قرار بگیرد.

اپل در قسمت سخت‌افزار آیفون ۱۵ پرو مکس از تراشه قدرتمند Apple A17 Pro استفاده کرده است. اولین چیپست ۳ نانومتری که می‌تواند با قدرت بالای خود از پس هر کاری بدون لگ و کندی برآمده و حتی بازی‌های کنسولی را هم بدون هیچ مشکلی اجرا کند.

وجود پردازنده گرافیکی Apple GPU نیز تاثیر بسزایی در نمایش محتوا با کیفیت بسیار بالا دارد. به‌طوری‌که هنگام بازی با iPhone 15 Pro Max احساس می‌کنید در محیط بازی قرار دارید و باید ماموریت‌های خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. 

ایفون ۱۵ پرو مکس دارای ترکیبی از حافظه داخلی با ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت به همراه حافظه رم ۸ گیگابایت است. به این صورت می‌توانید این محصول را با حافظه مورد نیازتان خریداری کنید و از بابت کمبود ظرفیت حافظه در گوشی آسوده خاطر باشید.

 در حالت کلی با استناد به نتایج منتشر شده از مقایسه دو گوشی Pura 70 ultra هواوی و iPhone 15 Pro Max اپل، آیفون ۱۵ پرو مکس با اختلاف زیاد برنده رقابت این بخش گوشی خواهد بود.

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس و پیورا ۷۰ اولترا در دوربین

به بخش جذاب این مقایسه یعنی بررسی دوربین هواوی Pura 70 ultra در برابر iPhone 15 Pro Max می‌رسیم. بخشی که پرچمدار شرکت چینی با اختلافی کم در رتبه بالاتر از محصول قدرتمند آمریکایی می ایستد.

در ماژول دوربین گوشی پیورا ۷۰ اولترا شاهد سه لنز واید، تله فوتو و اولترا واید هستیم که به ترتیب هر کدام از آنها به کیفیت 50، 50 و 40 مگاپیکسل مجهز شده‌اند. نکته جالبی که در طراحی ماژول دوربین این گوشی به چشم می‌خورد، اندازه یک اینچی دوربین اصلی و متحرک بودن آن است که هنگام استفاده مقداری از جای خود خارج شده و پس از بستن برنامه دوربین به حالت قبلی خود باز می‌گردد.

وجود سنسور یک اینچی در Pura 70 ultra سبب می‌شود تا دریچه دیافراگم بین f/1.6 تا f/4.0 تنظیم شده و تصاویر را با کیفیت بالا و نویز کم ثبت کند. 

علاوه بر دوربین اصلی، لنزهای تله فوتو و اولترا واید هم می‌توانند تصاویری با کیفیت را به همراه نور مناسب و جزییات بالا ثبت کنند. ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت‌ 4K و مجهز بودن به لرزشگیر gyro-EIS و OIS نشان‌دهنده این است که می‌توانید برای فیلمبرداری هم روی دوربین Pura 70 ultra حساب باز کنید.

دوربین سلفی این گوشی از لنز اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی تشکیل شده و سه حالت زوم 0.6، 0.8 و 1 برابری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. جالب است بدانید که کیفیت تصویر در هر سه حالت تقریبا یکسان است و تصاویر را با جزییاتی دقیق، بدون نویز و افت کیفیت ثبت می‌کند.

مقایسه آیفون ۱۵ پرو مکس و پیورا ۷۰ اولترا در دوربین 

در مقابل، ماژول دوربین گوشی iPhone 15 Pro Max به لنزهای واید ۴۸ مگاپیکسلی، تله فوتو پریسکوپ ۱۲ مگاپیکسلی و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. دوربین جدیدترین پرچمدار اپل، می‌تواند مانند یک دوربین عکاسی حرفه‌ای عمل کرده و تصاویر را با کیفیت بسیار بالا، جزییات خوب و روشنایی مناسب ثبت کند.

در بخش جلویی گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس دوربین سلفی را مشاهده می‌کنیم که از سنسور ١/٣.۶ اینچی واید تشکیل شده است. این دوربین به لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) مجهز شده و می‌تواند در هنگام حرکت نیز تصاویری با کیفیت و دقیق ثبت کند.

برخورداری از قابلیت‌هایی چون فیلم‌برداری با حداکثر کیفیت 4K به همراه نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، ضبط صدای استریو، پشتیبانی از حالت سینمایی و Dolby Vision HDR نشان‌دهنده این است که دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس علاوه بر عکاسی، در فیلمبرداری هم نیاز کاربران حرفه‌ای را رفع می‌کند و می‌تواند حتی در زمان لرزش دست ویدیو را با کیفیت بالا ضبط کند.

در حالت کلی هر دو گوشی در بخش دوربین عملکرد قدرتمندی را از خود به نمایش می‌گذارند و می‌تواند تصاویری حرفه‌ای و باکیفیتی را ثبت کنند. اما طبق بررسی‌های انجام شده روی دوربین این دو محصول، گوشی پیورا ۷۰ اولترا توانسته آیفون ۱۵ پرو مکس را کنار بزند و برنده این رقابت باشد.

این مطلب را هم بخوانید:
مقایسه Pura 70 اولترا و S24 اولترا

بررسی گوشی آیفون 15 پرو مکس با Pura 70 اولترا در بخش باتری

گوشی پیورا ۷۰ اولترا برای تامین انرژی خود از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند. این باتری از شارژ سیمی 100 وات، بی‌سیم 80 وات، بی‌سیم معکوس 20 وات و سیمی معکوس 18 وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به نیازهای مختلف کاربر در طول روز پاسخ دهد.

بررسی گوشی آیفون 15 پرو مکس با Pura 70 اولترا در بخش باتری

در طرف مقابل مقایسه، گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس قرار گرفته که برای تامین انرژی خود به باتری ۴۴۴۱ میلی آمپر ساعت مجهز شده است. باتری این گوشی از شارژ با سیم، شارژ بی‌سیم 15 وات (MagSafe)، شارژ بی‌سیم 15 وات (Qi2) و شارژ سیم معکوس 4.5 وات پشتیبانی می‌کند و شارژدهی نسبتا خوبی در طول روز دارد. نکته جالب در iPhone 15 Pro Max استفاده از درگاه شارژ تایپ C است که اپل در این بخش نسبت به گوشی‌های نسل قبل طراحی متفاوتی داشته است.

در حالت کلی مقایسه گوشی آیفون 15 پرو مکس با پیورا 70 اولترا هواوی در بخش باتری، iPhone 15 Pro Max عملکرد بهتری داشته و امتیاز بیشتری را به خود اختصاص داده است.

در مقایسه Pura 70 ultra و iPhone 15 Pro Max کدام یک عملکرد بهتری دارد؟

همانطور که در مقاله مقایسه Pura 70 ultra و iPhone 15 Pro Maxدر مورد آن صحبت کردیم، آیفون ۱۵ پرو مکس در بخش‌های نرم‌افزار و شبکه، سخت‌افزار و باتری عملکرد بهتری نسبت به پیورا ۷۰ اولترا از خود نشان داده است. در عوض گوشی Pura 70 ultra نیز در بخش دوربین و صفحه نمایش توانسته رقیب خود را کنار بزند و در رتبه بالاتری قرار بگیرد.

هر دو گوشی با ارائه امکانات منحصربه‌فرد و کاربردی می‌توانند نیاز کاربران را رفع کرده و گزینه مناسبی برای خرید باشند.

در حالت کلی طبق مقایسه منتشر شده از این دو گوشی در سایت nanoreview ، iPhone 15 Pro Max با کسب امتیاز بیشتر، برنده این رویارویی بزرگ خواهد بود.

پرسش های پرتکرار

از بین Pura 70 ultra و iPhone 15 Pro Max کدام یک قیمت کمتری دارند؟

در مقایسه قیمت پیورا 70 اولترا با آیفون 15 پرو مکس باید گفت که گوشی Pura 70 ultra از قیمت بالاتری برخوردار است

آیفون ۱۵ پرو مکس برای گیم بهتر است یا پیورا ۷۰ اولترا؟

گوشی iPhone 15 Pro Max با برخورداری از سخت‌افزار قدرتمند می‌تواند عملکرد بسیار خوبی را در اجرای بازی‌های روز دنیا از خود نشان دهد.

در مقایسه Pura 70 ultra و iPhone 15 Pro Max دوربین کدام یک بهتر است؟

هر دو گوشی از دوربین باکیفیت و حرفه‌ای برخوردار هستند اما طبق بررسی‌های انجام شده، پیورا ۷۰ اولترا دوربین بهتری دارد.

خرید آنلاین محصولات دیجیتال با بهترین قیمت

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.