مقایسه لپ تاپ لنوو با اچ پی


کالاتیک
نظرات 1
content-main-img
اگر قصد خرید لپ تاپ دارید و مدام این سوال در ذهن شما تکرار می‌شود که لپ تاپ اچ پی بهتر است یا لنوو؟ این مقاله کاملا مناسب شما خواهد بود تا بتوانید تصمیم خود را نهایی کنید. با کالاتیک همراه باشید.

احتمالا می‌دانید هر دو برندهای لنوو و اچ پی از بهترین‌های دنیای فناوری محسوب می‌شوند که طرفداران بسیاری نیز دارند؛ اما کدام یک انتخاب بهتری است؟ در این مطلب قصد داریم به مقایسه لپ تاپ لنوو با اچ پی بپردازیم تا بتوانید با در نظر گرفتن تمامی موارد مربوط به این دو برند، بهترین انتخاب را با توجه به نیاز خود داشته باشید.

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

مقایسه جامع لپ تاپ اچ پی با لنوو

پیش از اینکه به سراغ مقایسه عملکرد لپ تاپ‌های این دو برند محبوب برویم، تاریخچه برندهای HP و Lenovo را بررسی خواهیم کرد.

نگاهی کوتاه به تاریخچه برند لنوو

برند لنوو در سال 1984 توسط تیمی از مهندسان آکادمی علوم چین در شهر پکن با نام Legend تاسیس شد. در ابتدا، این شرکت تمرکز اصلی تولیدات خود را روی تلویزیون گذاشته بود؛ اما کمی جلوتر شاهد تغییر مسیر این برند به سمت تولید و بازاریابی کامپیوترها بودیم. در حال حاضر لنوو با درآمد بیش از 40.5 میلیارد پوند و حدود 71500 کارمند، یک شرکت چندملیتی است و از ژانویه 2021 به‌عنوان بزرگترین فروشنده کامپیوترهای شخصی در جهان از نظر فروش واحد به حساب می‌آید.

نگاهی کوتاه به تاریخچه برند لنوو

نگاهی کوتاه به تاریخچه برند اچ پی

دومین فروشنده بزرگ کامپیوترهای شخصی در سطح جهان HP نام دارد که یک شرکت آمریکایی فناوری اطلاعات چندملیتی محسوب می‌شود. کامپیوترهای شخصی، انواع پرینترها، اسکنرها، پلاترها و غیره از جمله محصولات عرضه شده توسط این برند محبوب محسوب می‌شوند.

این شرکت قبلا به نام هیولت پاکارد نام شناخته می‌شد که در سال 1939 تأسیس شد و از گاراژ HP در پالو آلتو، کالیفرنیا کار خود را آغاز کرد. در سال 2015، هیولت پاکارد به HP Inc تغییر نام داد و کسب و کارهای سازمانی این شرکت جدا شده و به هیولت پاکارد اینترپرایز نیز تغییر نام داد.

نگاهی کوتاه به تاریخچه برند اچ پی

طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ های لنوو بهتر است یا اچ پی

لپ‌ تاپ‌ های لنوو از نظر ظاهری بسیار کاربرپسند هستند و می‌توانند توجه هر شخصی را به خود جلب کنند. همچنین حتی مدل‌های مقرون‌به‌صرفه آن نیز عالی به نظر می‌رسند و طراحی آن‌ها مورد قبول خواهد بود. این برند محبوب از کسب و کار معمولی گرفته تا لپ تاپ های گیمینگ را در بر می‌گیرد و سعی بر این دارد تا نیاز اکثر افراد جامعه را پوشش دهد.

خوب است بدانید لنوو جزو اولین برندهایی محسوب می‌شود که رواج لپ تاپ های 2 در 1 که قابلیت تبدیل شدن به تبلت را دارا هستند را آغاز کرد؛ چندین لپ تاپ از سری لنوو یوگا می‌توانند هم به عنوان لپ تاپ و هم به عنوان تبلت کار کنند.

علاوه بر موارد فوق اگر به دنبال لپ‌تاپی سبک وزن هستید، ThinkPad X1 Nano یکی از سبک ‌ترین لپ ‌تاپ لنوو محسوب می‌شود که وزن آن تنها به 900 گرم می‌رسد و در عین حال سرعت فوق‌العاده و عمر باتری مطلوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ از طرفی X1 Extreme با 1.8 کیلوگرم وزن، بزرگترین و سنگین ترین لپ تاپ لنوو است.

طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ های لنوو بهتر است یا اچ پی

برند HP طیف گسترده‌ای از گزینه‌های طراحی را در بر می‌گیرد؛ اما در کل در این بخش عملکردی استاندارد و تقریبا معمولی را ارائه می‌دهد. محصولات این برند نسبت به لنوو وزنی سنگین‌تر و ظاهر قدیمی‌تری دارند و بیشتر به دلیل رنگ مشکی ساده و سبک کروم خود شناخته می‌شوند.

یکی از زیباترین مدل‌های این شرکت HP Envy x360 است که یک لپ تاپ 2 در 1 با امکان استفاده به صورت تبلت محسوب می‌شود؛ البته باید توجه داشته باشید که برند HP گزینه‌های محدودتری را در این سبک نسبت به لنوو ارائه می‌دهد.

مقایسه اجزای لپ تاپ لنوو با HP

برای بررسی لپ تاپ لنوو با اچ پی خوب است که نگاهی جامع به اجزای آن‌ها داشته باشیم. هر دو برندهای لنوو و اچ پی محصولاتی را به فروش می‌رسانند که حداقل با یک پردازنده Core i3 کار می‌کند و به 4 گیگابایت رم مجهز شده است. همچنین نرم افزار مورد استفاده آن قطعا سیستم عامل معروف ویندوز خواهد بود؛ البته لنوو انتخاب‌های گسترده‌تری را ارائه داده و حتی به کاربران خود امکان نصب DOS را می‌دهد.

لنوو نیز یکی از محبوب ترین برندهای لپ تاپ در چند سال اخیر به حساب می‌آید که سری ThinkPad آن پرفروش‌ترین لپ تاپ تجاری سال 2020 بود. یکی از مزیت‌های اصلی که لپ تاپ‌های لنوو دارا است مربوط به قیمت رقابتی آن می‌شود به این صورت که شما می‌تواند با بودجه‌ای مطلوب نسبت به خرید یک لپ تاپ گیمینگ اقدام کنید.

مقایسه اجزا لپ تاپ لنوو با HP

تقریباً تمام لپ‌تاپ‌های لنوو از برند اینتل برای پردازنده خود استفاده می‌کنند و مدل‌های سطح بالای آن نیز معمولاً از پردازنده نسل نهم i7 بهره می‌برند. لپ‌تاپ‌های میان‌رده لنوو با پردازنده‌های i5 و i3 کار می‌کنند؛ از طرفی با خرید مدل‌های مقرون به صرفه پردازنده‌های دو هسته‌ای اینتل یا AMD را دریافت خواهید کرد.

لپ‌تاپ‌های لنوو در انواع  ظرفیت‌های 500 گیگابایت تا 2 ترابایت در دسترس هستند که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود مورد مدنظرتان را انتخاب و خریداری کنید. با اینکه برخی از لپ تاپ‌های لنوو قیمت چندان بالایی ندارند؛ اما همچنان با قطعات داخلی باکیفیت مانند پردازنده‌های اینتل و پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA ساخته و عرضه می‌شوند. تمامی لپ‌تاپ‌های رده بالای این برند مطرح دارای کارت‌های گرافیک NVIDIA GTX یا NVIDIA Quadro هستند؛ در حالی که لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه لنوو معمولاً از کارت‌های گرافیک یکپارچه بهره می‌برند.

در طرف دیگر میدان برند اچ پی را خواهیم داشت که به تولید لپ‌تاپ‌های باکیفیت و در عین حال برخورداری از گرافیکی چشم‌گیر معروف است. انواع لپ تاپ HP در سطح برتر هستند و تنها چند گزینه ارزان‌ قیمت برای خرید در دسترس است.

همچنین اکثر لپ تاپ های HP با کارت گرافیک NVIDIA GeForce و پردازنده‌های Core اینتل ساخته می‌شوند و در نهایت در صورت تمایل می‌توانید به‌راحتی پردازنده i5 را به i9 ارتقا دهید. اگر برای شما فضای ذخیره‌سازی لپ تاپ اهمیت بالایی دارد سری Omen برند اچ پی یک ترابایت فضای ذخیره سازی، معادل 17000 ساعت موسیقی و پخش 100 فیلم FHD را ارائه می‌دهد.

مقایسه صفحه نمایش لپ تاپ Lenovo با HP

هنگامی که صحبت از مانیتور لنوو یا اچ پی می‌شود، HP در کیفیت و وضوح صفحه نمایش پیشرو است. برند HP ابعاد صفحه نمایش متنوعی را از 13 تا 17 اینچ تا به بالا ارائه می‌دهد و طبیعتاً هر چه مدلی را با قیمت بالاتر انتخاب کنید، وضوح تصویر بهتری خواهید داشت.

نوت‌بوک‌های HP با نمایشگرهای فوق‌العاده‌ای عرضه می‌شوند که قادر است تا تصاویر واضح و دقیقی را برای کاربران به نمایش بگذارد؛ این لپ تاپ‌ها به طور خاص برای کسانی مناسب هستند که از سیستم خود بیشتر برای بازی و تماشای فیلم استفاده می‌کنند. در مقابل نمایشگرهای لنوو کمی ارزان‌تر هستند؛ اما به نوبه خود کیفیت مطلوبی دارند و از نظر گرافیکی شناخته می‌شوند.

مقایسه باتری لپ تاپ لنوو با اچ پی

لنوو تقریبا در تمامی سیستم‌های خود از باتری‌های 6 سلولی استفاده می‌کند که حدودا بر اساس میزان استفاده شما 6 تا 10 ساعت همراه شما خواهند بود. با توجه به اینکه اغلب در این مدل لپ تاپ‌ها از باتری لیتیوم یونی استفاده می‌شود، به‌مرور زمان دچار فرسودگی شده و توانایی خود را برای نگه داشتن شارژ از دست می‌دهند؛ با این وجود، باتری لپ تاپ لنوو شما حداقل بین 2 تا 4 سال عمر می‌کند.

مقایسه باتری لپ تاپ لنوو با اچ پی

HP به عمر باتری لپ تاپ‌هایش شهرت زیادی دارد. حداکثر زمانی که لپ تاپ اچ پی می‌تواند شما را همراهی کند 12 ساعت است که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود. اچ پی طرفدار باتری‌های 3 سلولی و 4 سلولی است و طبق گفته آن باتری لپ تاپ‌هایش تا بیش از هزار بار شارژ کامل عملکرد مطلوبی خواهند داشت؛ به این معنا که اگر به صورت روزانه از لپ تاپ خود استفاده می‌کنید تا سه سال نباید شاهد به وجود آمدن مشکلی برای باتری لپ تاپ خود باشید. با این حال، برخی نیز گزارش داده‌اند که باتری آنها پیش از سه سال ضعیف‌تر شده است.

تفاوت لپ تاپ اچ پی با لنوو در نوآوری‌ها

به منظور متفاوت بودن و جذب کاربران وفادار، تمامی برندهای فعال در حوزه فناوری باید با روندهای خاص خود دائما در حال به روز بودن در این صنعت باشند و برای بهتر شدن نیز تلاش کنند. این دقیقاً همان کاری است که هر دو برندهای لنوو و HP با موفقیت در حال طی کردن آن هستند.

Lenovo به دلیل تعهد فراوان خود به نوآوری و تلاش برای بهبود محصولات خود در عین ارائه خدمات به کاربران خود به خوبی شناخته شده است؛ برای مثال اضافه کردن TrackPoint که توپی قرمز رنگ به عنوان یک ماوس اضافی در مرکز صفحه کلید یا ارائه WRITEit که یک نرم افزار تشخیص دست خط، محصولات آن را بسیار خاص‌تر جلوه می‌دهد. علاوه بر این لنوو جزو اولین برندهایی محسوب می‌شود که نمایشگرهای HDR را عرضه کرد.  

طبق وب‌سایت رسمی لنوو، این برند محبوب لپ‌تاپ‌های متنوعی را متناسب با هر بودجه‌ای ارائه می‌دهد که در عین حال طراحی و ویژگی‌های فراوانی را دارا هستند. از لپ‌تاپ‌های سبک وزن گرفته تا کروم‌بوک‌هایی که مخصوص محل کار، خانه و مدرسه هستند و برای انجام کارهای مولتی مدیا عالی به نظر می‌رسند.

شما می‌توانید وارد وب سایت لنوو شده و انواع لپ تاپ‌ها را بر اساس قیمت، اندازه صفحه نمایش و رتبه‌بندی، فیلتر کنید و در نهایت بر اساس نیاز خود مدل موردنظرتان را انتخاب و خریداری کنید. همان‌طور که لنوو در بخش نوآوری عملکرد مطلوبی دارد، اچ پی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در واقع این برند از زمان شروع کار خود بارها ثابت کرده که چرا یکی از محبوب ترین برندهای موجود در بازار است.

تفاوت لپ تاپ اچ پی با لنوو در نوآوری‌ها

موردی که باعث می‌شود برند اچ پی محبوبیت بالایی داشته باشد مربوط به محصولات منحصر به فرد و هیجان انگیزی است که ارائه می‌دهد. HP به دلیل پیشگام بودن در استفاده از فناوری صفحه لمسی و همچنین ساخت برخی از بهترین لپ تاپ های 2 در 1 بازار اعتبار دارد؛ البته اخیرا نیز HP اولین برندی شناخته می‌شود که از فناوری tile tracking به عنوان یک ویژگی داخلی لپ‌تاپ بهره برده است.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش لپ تاپ های اچ پی و لنوو

از لحاظ پشتیبانی و خدمات پس از فروش هر دو  برندهای اچ پی و لنوو در ایران نمایندگی رسمی دارند که شما می‌توانید در صورت نیاز به شعب آن‌ها در سراسر ایران مراجعه کنید. علاوه بر این حتی این امکان وجود دارد که پاسخ سوالات خود را به صورت مستقیم از تکنسین‌های آن‌ها دریافت کنید.

موردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا ممکن است کمی واردات و پشتیبانی محصولات این برند نسبت به لنوو محدودتر باشد؛ به همین دلیل اگر پشتیبانی و خدمات پس از فروش برای شما اهمیت شایانی دارد بهتر است به سراغ Lenovo بروید.

مقایسه لپ تاپ لنوو با اچ پی (کروم بوک ها)

اگر به دنبال یک لپ تاپ برای انجام کارهای سبک و روزمره هستید می‌توانید به سراغ کروم بوک‌ها بروید؛ چرا که این محصولات به دلیل عدم برخورداری از سخت افزار قدرتمند قادر به انجام کارهای سنگین نخواهند بود. در ادامه به مقایسه لپ تاپ لنوو با اچ پی در سری کروم بوک‌ها خواهیم پرداخت تا اگر قصد خرید از این سری را دارید بتوانید انتخاب مطلوبی را تجربه کنید.

مقایسه لپ تاپ لنوو با اچ پی کروم بوک ها

از جمله لپ تاپ‌هایی که در برند لنوو در دسته کروم بوک‌ها ارائه می‌دهد، لپ تاپ IdeaPad Flex 3i Chromebook است که با دو مدل پردازنده Celeron N4500 و  Pentium Silver N6000 عرضه می‌شود. این لپ تاپ کیفیت ساخت مطلوبی دارد و می‌توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید. اکثر کروم بوک های برند محبوب اچ پی مانند HP Elite c645 از پردازنده‌های Celeron و AMD بهره می‌برند که به نسبت پردازنده‌های استفاده شده در کروم بوک‌های لنوو قدرت پردازش مطلوب‌تری را ارائه می‌دهند.

مقایسه لپ تاپ گیمینگ اچ پی با لپ تاپ گیمینگ لنوو

از جمله مهم‌ترین عواملی که برای مقایسه لپ تاپ گیمینگ اچ پی و لنوو اهمیت شایانی دارد، مربوط به سرعت و گرافیک می‌شود؛ چرا که این دو عامل برای گمیرها بسیار امر مهمی خواهد بود. در ابتدا باید بگوییم که لپ تاپ های گیمینگ لنوو در مقایسه با سایر برندها قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند، پس اگر بودجه محدودتری در اختیار دارید خوب است که از میان آن‌ها مدل موردنظر خود را انتخاب کنید.

از جمله بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو که می‌توانید آن را در سبد خرید خود قرار دهید مدل Legion Y740 است که هم از نظر سرعت و هم از نظر گرافیک می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز شما باشد. در نظر داشته باشید در صورتی قصد دارید لپ تاپ های گیمینگ را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید می‌توانید به سراغ لپ تاپ‌ های دست دوم لنوو بروید.

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، لپ تاپ‌های اچ پی علاوه بر برخورداری از قابلیت‌های ویژه مخصوص بازی و گرافیک مطلوب از کیفیت صفحه نمایش بسیار خوبی بهره می‌برند و به خوبی قادر هستند تا محتواهای موردنظر شما را به نمایش بگذارند. لپ تاپ HP Omen 16 نیز یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ اچ پی محسوب می‌شود که عمر باتری طولانی و گرافیک مطلوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ با اینکه قیمت بالاتری نسبت به لپ تاپ‌ گیمینگ لنوو دارد؛ اما به دلیل برخورداری از کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 6GB و صفحه‌نمایش IPS به همراه رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتزی از ارزش خرید بالایی نیز برخوردار است.

بهترین لپ تاپ های لنوو

در ادامه با در نظر گرفتن بودجه‌های مختلف، اجزای لپ‌تاپ و نیازهایی که هر شخص از لپ تاپ مورد نیاز خود دارد به معرفی بهترین لپ تاپ های لنوو خواهیم پرداخت.

بهترین لپ تاپ لنوو گیمینگ - Lenovo Legion 7

بهترین لپ تاپ دانشجویی لنوو - Lenovo IdeaPad 5i

بهترین لپ تاپ لنوو - ThinkPad X1 Carbon

بهترین لپ تاپ های HP

از جمله بهترین لپ تاپ های اچ پی که می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید به شرح زیر است:

بهترین لپ تاپ گیمینگ اچ پی - HP Omen 17

بهترین و مقرون به صرفه ترین لپ تاپ HP HP Pavilion 14 -

بهترین لپ تاپ تجاری اچ پی - HP Elite Dragonfly G2

سخن آخر

در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا به صورت جامع به مقایسه لپ تاپ لنوو با اچ پی بپردازیم و تمامی نکاتی که خوب است برای خرید لپ تاپ لنوو یا HP بدانید را مطرح کرده‌ایم. در نهایت باید بگوییم که شما باید با در نظر گرفتن تمامی نکات فوق و نیازهای شخصیتان از لپ تاپ، نسبت به خرید لپ تاپ موردنظرتان با برند مربوطه اقدام کنید. امیدواریم این مطلب برای شما واقع شده باشد و توانسته باشیم به خوبی تفاوت‌ های لپ تاپ لنوو با اچ پی را برای شما مطرح کنیم؟ به نظر شما لپ تاپ اچ پی بهتر است یا لنوو؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

لپ تاپ اچ پی بخریم یا لنوو؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم در مطلب فوق به صورت جامع به بررسی تمامی تفاوت های لپ تاپ اچ و لنوو پرداختیم و تلاش کردیم تا تمامی اطلاعات موجود را در اختیارتان قرار دهیم تا شما با در نظر نیازهای خود بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید؛ چرا که در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه موردی مناسب شما خواهد بود.

در مقایسه لپ تاپ های لنوو و اچ پی کدام برند برای بازی کردن بهتر است؟

با توجه به اینکه در لپ تاپ‌ های اچ پی از پردازنده‌‌های قدرتمندتری استفاده می‌شود و قدرت پردازش مطلوب‌تری نسبت به لپ تاپ های گیمینگ لنوو دارا هستند شما می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید؛ اما اگر بودجه محدودتری در اختیار دارید لپ تاپ های گیمینگ لنوو از قیمت بهتری برخوردارند و شما می‌توانید مدل موردنظر خود را با ویژگی‌های مورد نیازتان با قیمت بهتر خریداری کنید.

قیمت لپ تاپ های اچ پی کمتر است یا لنوو؟

با توجه به مدل و ویژگی‌های موردنیازتان از هر برند، قیمت آن متفاوت خواهد بود؛ اما در مجموع قیمت لپ تاپ اچ پی نسبت به قیمت لپ تاپ لنوو کمی بالاتر خواهد بود و اگر بودجه محدودتری دارید می‌توانید به سراغ برند لنوو بروید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
رضا | میهمان
20 آبان 1402

درکل دیگرجای هیج شکی نیست که برند HP خیلی بهتر وجلوتر از lenovo بوده وهست و لنوو حالا حالاها باید بره جلو تا به اچ پی برسه یعنی اینکه چون چین چیزی ازخودش نداره وهرچی داره کپی از غربه لذاحالا حالا ها بایدبه سرقت وهک کردن سایتها وشرکتها وموسسات فن اوری و دانشگاهی و... امریکا ادامه بده تاشاید دراینده بتونه حرفی برای گفتن داشته باشه !!
دیگه اینم سئوال دارع