مقایسه گلکسی A54 با پوکو X6 Pro


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
دو شرکت شیائومی و سامسونگ با تولید گوشی‌های با کیفیت و مقرون به صرفه توانسته‌اند سهم زیادی از گوشی‌های میان رده را از آن خود کنند و وارد رقابتی جذاب با یکدیگر شوند. در این مطلب به مقایسه galaxy a54 و poco x6 pro در بخش‌های مختلف می‌پدازیم.

سامسونگ و شیائومی با تولید محصولات با کیفیت و مقرون‌به‌صرفه توانسته‌اند در سال‌های اخیر به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابند. مشخصات ارائه‌دهنده هر دو محصول galaxy a54 و poco x6 pro بیانگر این است که این دو گوشی ارزش خرید بالایی دارند و می‌توانند مورد رضایت کاربران بسیاری قرار بگیرند.

لیست قیمت روز انواع گوشی

گوشی موبایل Poco X6 Pro یکی از بهترین گوشی های میان رده در بازار است که با داشتن امکانات ویژه می‌تواند گزینه مناسبی برای کاربران و علاقمندان به بازی‌های موبایلی به شمار رود. در این مقاله از کالاتیک به مقایسه galaxy a54 و poco x6 pro که دو مدل از گوشی‌های پرطرفدار برندهای شیائومی و سامسونگ هستند به صورت کامل می‌پردازیم.

مقایسه مشخصات فنی گوشی galaxy a54 و poco x6 pro

مشخصات Galaxy A54 Poco X6 Pro
صفحه‌نمایش

6.4 اینچ Super AMOLED
120 هرتز
رزولوشن 2340 × 1080 پیکسل
محافظت با Corning Gorilla Glass 5
میزان روشنایی 1000 نیتی

6.67 اینچ AMOLED
120 هرتز
رزولوشن 2712*1220 پیکسل
محافظت با 5 Corning Gorilla Glass
میزان روشنایی 1800 نیتی
ابعاد و وزن

8.2 × 76.7 × 158.2 میلی‌متر
202 گرم

8.3 × 74.3 × 160.5 میلی‌متر
186 گرم

حافظه رم

4، 6 و 8 گیگابایت

8 و 12 گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

128 و 256 گیگابایت

512 و 256 گیگابایت

دوربین سلفی

32 مگاپیکسل با لنز عریض

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه / 1080 پیکسل با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه

16 مگاپیکسل با لنز عریض

حداکثر کیفیت ویدئو: 1080 پیکسل با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه

دوربین اصلی

50 مگاپیکسل دوربین اصلی (لنز عریض) و دریچه دیافراگم f/1.8

12 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با زاویه 123 درجه) و دریچه دیافراگم f/2.2

5 مگاپیکسل (لنز ماکرو) و دریچه دیافراگم f/2.4

قابلیت‌های دوربین: HDR، پانوراما، فلش LED

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، 1080 با سرعت 30 فریم بر ثانیه مبتنی بر لرزشگیر gyro-EIS

64 مگاپیکسل دوربین اصلی (لنز عریض) و دریچه دیافراگم f/1.7

8 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با زاویه 120 درجه) و دریچه دیافراگم f/2.2

2 مگاپیکسل (لنز ماکرو) و دریچه دیافراگم f/2.4

قابلیت‌های دوربین: HDR، پانوراما، فلش LED

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با سرعت 24/30 فریم بر ثانیه، 1080 با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه مبتنی بر لرزشگیر gyro-EIS

تراشه

Exynos 1380
5 نانومتری
GPU: Mali-G68

Dimensity 8300 Ultra
4 نانومتری
GPU: Mali G615-MC6
سیستم‌عامل

اندروید 13 (قابلیت ارتقا به اندروید 14)

اندروید 14، HyperOS
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت 5000 میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ

شارژ سریع 25 وات با سیم

شارژ سریع 67 وات با سیم
گواهی IP

IP67

IP54

مقایسه طراحی ساخت دو گوشی گلکسی a54 با پوکو x6 پرو

گلکسی A54 سامسونگ یک مدل از جدیدترین گوشی های سامسونگ است که در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۳ به بازار عرضه شد. بدنه این گوشی در ابعاد ۱۵۸.۲ میلی‌متر در ۷۶.۷ میلی‌متر و ضخامت ۸.۲ میلی‌متر تولید شده و از وزن ۲۰۲ گرم برخوردار است. گفتنی است که این گوشی برخلاف گوشی پوکو x6 pro وزن بالایی دارد و ممکن است در طولانی‌مدت سبب خستگی کاربر شود.
سامسونگ با بهره‌گیری از سری S23 در طراحی گوشی A54 سبب شده تا این محصول از جذابیت بالایی برخوردار باشد و زیبا و چشم‌نواز به نظر برسد. پنل شیشه‌ای تخت در پشت و جلوی گوشی باعث شده تا در گوشی آ ۵۴ شاهد ساختار ساندویچ پنل باشیم.
این شرکت کره‌ای در بخش جلویی گلکسی A54 ، از پنل شیشه‌ای محافظت شده با گوریلا گلس 5 استفاده کرده که زیاد بودن حاشیه‌های اطراف آن ممکن است باب میل برخی از افراد نباشد.
برخورداری از استاندارد IP67 هم یکی دیگر از مزیت‌های این گوشی میان‌رده است که باعث می‌شود که در برابر نفوذ آب به مدت 30 دقیقه تا عمق 1 متر مقاوم باشد.

 

مقایسه طراحی ساخت دو گوشی گلکسی a54 با پوکو x6 پرو

در طرف دیگر مقایسه، محصولی از شرکت شیائومی به نام گوشی پوکو x6 pro قرار دارد که از بدنه‌ای به ابعاد ۱۶۰.۵ میلی‌متر در ۷۴.۳ میلی‌متر با ضخامت ۸.۳ میلی‌متر ساخته شده و در سه رنگ مشکی، زرد و خاکستری وارد بازار شده است. بدنه پشتی گوشی پوکو ایکس ۶ پرو برای رنگ‌های مشکی و خاکستری از جنس پلاستیک ساخته شده اما رنگ زرد این محصول به قابی از جنس چرم مصنوعی مجهز شده است.
این گوشی ۱۸۶ گرمی تقریبا از وزنی سبک برخوردار است و می‌تواند تا مدت‌ها بدون احساس خستگی در دست قرار بگیرد. بنابراین می‌توانید برای انجام بازی یا تماشای فیلم و سریال روی این گوشی حساب باز کنید.
همچنین  پوکو x6 pro با دریافت گواهی IP54 در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.
در پنل جلویی گوشی پوکو x6 پرو شاهد پنلی شیشه‌ای هستیم که به محافظ گوریلا گلس ۵ مجهز شده و در برابر ضربه و خط افتادگی مقاومت خوبی دارد. در پنل پشتی هم شاهد دوربین سه گانه هستیم که در کنار فلش LED روی جزیره‌ای شیشه‌ای جا خوش کرده‌اند.
در حالت کلی گوشی Galaxy A54 سامسونگ با بهره‌گیری از متریال شیشه‌ای از کیفیت بهتری نسبت به پوکو X6 پرو برخوردار است؛ اما اگر وزن گوشی برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است، poco x6 pro می‌تواند گزینه بهتری برای خرید باشد.

برای مقایسه گلکسی A55 با گلکسی A54 سامسونگ می‌توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید و با تفاوت‌های این دو گوشی با یکدیگر آشنا شوید.

مقایسه صفحه نمایش galaxy a54 با poco x6 pro

بخش دیگری که در مقایسه galaxy a54 و poco x6 pro به آن می‌پردازیم، بررسی صفحه نمایش این دو گوشی است. 
گوشی گلکسی A54 سامسونگ دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد است و محتوا را با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل برای کاربر به نمایش می‌گذارد. برخورداری از میزان روشنایی ۱۰۰۰ نیت در  حالت (HBM) سبب می‌شود تا کاربر بتواند به راحتی در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم خورشید به مطالب داخل گوشی دسترسی داشته و از آن استفاده کند.
از دیگر امکانات صفحه نمایش گلکسی A54 سامسونگ می‌توان به نرخ نوسازی 120 هرتز، پشتیبانی از استاندارد +HDR10 و محافظ گوریلا گلس ۵ اشاره کرد.

مقایسه صفحه نمایش galaxy a54 با poco x6 pro

در مقابل، شیائومی در گوشی پوکو x6 پرو از پنل ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد استفاده کرده و تصاویر را با کیفیت 2712*1220 پیکسل در اختیار کاربر می‌گذارد. میزان روشنایی در نظر گرفته شده برای این گوشی حداکثر ۱۸۰۰ نیت در حالت peak است که امکان استفاده آسان از گوشی در محیط با نورهای مختلف را برای کاربر فراهم خواهد کرد.
محافظت از صفحه نمایش poco x6 pro به گوریلا گلس ۵ سپرده شده که این گلس مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه‌های محکم و خط و خش دارد.
نرخ نوسازی 120 هرتز، پشتیبانی از استاندارد +HDR10 و دالبی ویژن از دیگر ویژگی‌های poco x6 pro هستند که امکان تماشای سریال یا پرداختن به بازی‌های موبایلی در حالتی جذاب را برای کاربر فراهم می‌کند.

مقایسه نرم افزار گوشی  گلکسی a54 با گوشی پوکو x6 پرو

گوشی گلکسی A54 در بخش نرم افزار به سیستم عامل اندروید ۱۳ مجهز شده که پس از خروج از جعبه و به محض روشن شدن این قابلیت را دارد که به اندروید ۱۴ ارتقا یابد. همچنین در galaxy a54 شاهد رابط کاربری One UI 6 هستیم که امکان دسترسی آسان به منوی دستگاه و برنامه‌ها را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

مقایسه نرم افزار گوشی  گلکسی a54 با گوشی پوکو x6 پرو

در طرف مقابل این مقایسه، گوشی پوکو x6 پرو قرار دارد که از سیستم عامل اندروید ۱۴ استفاده کرده و در کنار رابط کاربری اختصاصی شیائومی می‌تواند عملکردی روان و قابل‌قبول را برای کاربر فراهم کند.
از مزایای این سیستم عامل می‌توان به حجم کم، زمان راه‌اندازی پایین، مدیریت دستگاه در بک‌گراند و امنیت بالا اشاره کرد.

مقایسه سخت افزار دو گوشی galaxy a54 با poco x6 pro

یکی دیگر از بخش‌هایی که در مقایسه گلکسی a54 سامسونگ با گوشی پوکو x6 پرو شیائومی به آن می‌پردازیم، قسمت سخت افزار است.
سامسونگ در این قلب تپنده گلکسی a54 از تراشه جدید اختصاصی خود یعنی اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده کرده است. پردازنده هشت هسته‌ای این تراشه از چهار هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 بهره برده است. عملکرد تراشه Exynos 1380 با پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 تکمیل می‌شود و می‌توانید برای نصب و اجرای بازی‌های موبایلی با کیفیت قابل‌قبول روی آن حساب باز کنید. در گوشی galaxy a54 هیچ لگ و کندی مشاهده نمی‌شود و می‌توانید به آسانی بین منوها جابجا شوید یا به انجام بازی‌های هیجان‌انگیز موبایلی بپردازید.
گلکسی a54 سامسونگ دارای حافظه داخلی با دو ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت است که در کنار رم‌های ۴، ۶ و ۸ گیگابایت می‌تواند از کمبود فضای ذخیره‌سازی جلوگیری کند.

مقایسه سخت افزار دو گوشی galaxy a54 با poco x6 pro

در طرف دیگر مقایسه گوشی پوکو ایکس ۶ پرو قرار گرفته که به سخت‌افزاری قدرتمند مجهز شده است. در این گوشی از تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا استفاده شده که شامل پردازنده ۸ هسته ای و پردازنده گرافیکی Mali G615-MC6 است و می‌تواند عملکردی مناسب در پردازش و اجرای برنامه‌ها داشته باشد.
فضای ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده برای گوشی poco x6 pro شامل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم می‌شود. بنابراین می‌توانید با خیال راحت برنامه‌ها و بازی‌های پرحجم را روی گوشی خود نصب کنید.

مقایسه دوربین گوشی گلکسی a54 سامسونگ با گوشی پوکو x6 پرو شیائومی

مورد دیگری که در این مطلب در مورد آن صحبت می‌کنیم، مقایسه دوربین گلکسی A54 و پوکو X6 است. در پنل پشتی galaxy a54 شاهد سه دوربین هستیم که دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال، دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو را شامل می‌شود.
در هنگام شب عملکرد دوربین استفاده شده در گوشی گلکسی a54 محدود می‌شود که با روشن کردن Night Mode می‌توانید کیفیت تصاویر گرفته شده را تا حد زیادی بهبود ببخشید.
برخورداری از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، یکی از نکات مثبت گلکسی آ ۵۴ به شمار می‌رود؛ این دوربین در شرایط نوری مناسب، قابلیت ثبت تصاویر با کیفیت بالا و جزئیات دقیقی را دارد. از دیگر نکات مثبت بخش دوربین این گوشی، می‌توان به امکان ضبط ویدیو با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

مقایسه دوربین گوشی گلکسی a54 سامسونگ با گوشی پوکو x6 پرو شیائومی

طرف دیگر مقایسه گوشی پوکو ایکس ۶ پرو قرار گرفته که سه دوربین واید، اولترا واید و ماکرو روی ماژول دوربین جا خوش کرده و تصاویر به ترتیب با کیفیت‌های ۶۴ مگاپیکسل، ۸ مگاپیکسل و ۲ مگاپیکسل ثبت می‌کنند.
دوربین سلفی استفاده شده در گوشی poco x6 pro هم از کیفیت ۱۶ مگاپیکسل برخوردار است و تصاویر را با کیفیت مناسبی ثبت می‌کند.
یکی از قابلیت‌های مهمی که در دوربین پوکو x6 به چشم می‌خورد، بهره‌مندی از لرزشگیر الکترونیکی تصویر هنگام ضبط ویدیو است. بنابراین می‌توانید هنگام راه‌رفتن و لرزش دست‌ها، ویدیویی با کیفیت و بدون نویز را ثبت کنید.
در حالت کلی عملکرد دوربین‌ها در گوشی پوکو ایکس ۶ پرو مطلوب بوده و می‌توانید روی این گوشی برای تولید محتوای باکیفیت حساب باز کنید.

مقایسه باتری گوشی galaxy a54 با گوشی poco x6 pro

سامسونگ برای گوشی گلکسی a54 از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمر استفاده کرده است. این باتری با بهره بردن از حداکثر توان ۲۵ وات می‌تواند عملکرد مناسبی را از خود به نمایش بگذارد و یک روز کامل کاربر را برای انجام امور روزمره همراهی کند.
شیائومی در گوشی پوکو ایکس ۶ پرو از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت بهره برده که با برخورداری از قابلیت شارژ سریع دستگاه را در ۴۵ دقیقه به شارژ کامل می‌رساند. همچنین حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده در poco x6 پرو ، ۶۷ وات در نظر گرفته شده تا برتری خودش رو نسبت به سامسونگ در این زمینه نشان دهد. 

و در آخر؛ گلکسی a54 سامسونگ بخریم یا پوکو x6 پرو شیائومی؟

ابتدا باید گفت که هر دو گوشی گلکسی a54 سامسونگ و پوکو x6 پرو شیائومی در بازه قیمتی خود ارزش خرید بالایی دارند؛ اما انتخاب اینکه کدام مدل برای خرید مناسب‌تر است موضوعی کاملا سلیقه‌ای به شمار می‌رود و بر اساس نیاز کاربر مشخص می‌شود.
اگر علاقمند به گیم هستید و تصمیم دارید روی گوشی خود بازی‌های موبایلی روز دنیا را نصب کنید، پیشنهاد ما پوکو x6 pro شیائومی است که به سخت افزار قدرتمند و حافظه مناسب مجهز شده است. اما اگر کیفیت بدنه و دوربین گوشی برایتان اهمیت بالایی دارد، می‌توانید روی گلکسی a54 سامسونگ حساب کنید.
به هرحال انتخاب آن بستگی به نیاز شما و بودجه درنظرگرفته شده برای خرید گوشی دارد. نظر شما در مورد این دو گوشی پرطرفدار چیست و کدام مدل را برای خرید پیشنهاد می‌دهید؟

پرسش های متداول

سخت افزار گلکسی a54 سامسونگ قوی تر است یا پوکو x6 پرو شیائومی؟

پوکو ایکس ۶ پرو در بخش سخت‌افزار عملکردی فوق‌العاده دارد و میتواند برای گیم و برنامه‌های حرفه‌ای گزینه بسیار خوبی باشد.

بین a54 و پوکو x6 پرو دوربین کدام گوشی بهتر است؟

دوربین گوشی گلکسی a54 از کیفیت بالاتری نسبت به رقیب خود برخوردار است و می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

خرید لوازم دیجیتال با قیمت مناسب

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.