اخبار گوشی ناتینگ فون 3؛ هیچ بزرگ!


غزاله لواسانی
نظرات 0
content-main-img
اغلب دنبال کردن اخبار محصولات کمپانی ناتینگ برای علاقه‌مندان به تکنولوژی جذاب است. این‌بار نوبت به بررسی اخبار پیرامون گوشی ناتینگ فون 3 می‌رسد که به احتمال زیاد کمی دیگر شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

وقتی برای اولین بار در سال 2021 کارل پی (Carl Pei)، مدیر عامل کمپانی ناتینگ از اولین نسخه گوشی‌های موبایل این کمپانی یعنی Nothing Phone 1 رونمایی کرد، هیجان و شور و حال را به بازار گوشی‌های موبایل به ارمغان آورد. این گوشی با بدنه‌ای شفاف که نوارهای LED در آن به کار گرفته شده بود نه‌تنها ظاهری متفاوت و جذاب داشت، بلکه با قیمتی بسیار رقابتی عرضه شده بود و توانست توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. ناتینگ در نسل دوم گوشی‌های موبایل خود یعنی Nothing Phone 2، با رفع عیوب و مشکلات نسل قبلی توانست محصول نسبتا بهتر و مطمئن‌تری را برای کاربران خود عرضه کند.

حال، در سال 2024 نوبت به صحبت درباره Nothing Phone 3 می‌رسد! با اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از این گوشی در دسترس نیست، اما با دنبال کردن سرنخ‌ها و البته الگوهای گذشته می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که گوشی جدید ناتینگ قرار است چه روندی را طی کند و چه مشخصاتی داشته باشد.

گوشی موبایل ناتینگ

مطابق انتظار، از گوشه و کنار اخباری به‌گوش می‌رسد که کمپانی ناتینگ در حال توسعه محصول جدیدی در خط تولید گوشی‌های موبایل خود است. چندی پیش کاربری به‌نام Dylan Roussel با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)، فاش کرد که کمپانی ناتینگ در حال توسعه محصولی با اسم رمز"Tetris" است که احتمال دارد این اسم متعلق به گوشی موبایل ناتینگ فون 3 باشد! ما نیز در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به هر آنچه که راجع به گوشی ناتینگ فون 3 می‌دانیم. پس اگر علاقه‌مند به اخبار محصولات کمپانی ناتینگ هستید توصیه می‌کنیم با کالاتیک همراه باشید.

زمان عرضه گوشی موبایل ناتینگ فون 3

اگر نگاهی به تاریخچه عرضه گوشی‌های ناتینگ بیاندازیم، می‌توانیم سرنخ‌هایی از زمان عرضه گوشی ناتینگ فون 3 به‌دست بیاوریم. با توجه به اینکه سری‌های قبل این گوشی در ماه جولای معرفی شده است، پس انتظار داریم که Nothing Phone 3 به‌همین زودی‌ها و در جولای سال 2024 معرفی شود. البته با مشاهده روند چند سال گذشته متوجه می‌شویم که کمپانی ناتینگ مشتاقان محصولات خود را خیلی منتظر نخواهد گذاشت و تنها چند روز پس از معرفی گوشی جدید خود، آن را به بازار عرضه خواهد کرد.

شاید برای شما هم دانستن پاسخ این پرسش جالب باشد که چرا کمپانی ناتینگ ماه جولای را برای عرضه گوشی‌های خود انتخاب می‌کند؟ به‌نظر می‌رسد این موضوع بیشتر به این دلیل است که در ماه‌های دیگر تابستان مانند آگوست رونمایی از محصولات کمپانی‌های مختلف مانند سری جدید Galaxy Z سامسونگ انجام می‌شود و شاهد روزهای شلوغی در دنیای تکنولوژی خواهیم بود! اما ماه جولای به جز رونمایی از سری Zenfone ایسوس و Xperia سونی به‌احتمال زیاد محصول دیگری معرفی نخواهد شد و در این ماه کمپانی ناتینگ بدون راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی و صرف هزینه گزاف می‌تواند با عرضه گوشی‌های خود توجه کاربران را به‌خود جلب کند. همچنین، در جدول زیر می‌توانید تاریخ معرفی و عرضه سری گوشی های ناتینگ فون را مشاهده کنید.

نام محصول تاریخ معرفی تاریخ عرضه
گوشی ناتینگ فون 1 12 جولای 2021 16 جولای 2021
گوشی ناتینگ فون 2 11 جولای 2023 17 جولای 2023
گوشی ناتینگ فون 3 احتمالا جولای 2024 احتمالا جولای 2024

قیمت گوشی‌ ناتینگ فون 3

ممکن است در حال حاضر اظهار نظر راجع به قیمت گوشی ناتینگ فون 3 کمی زود باشد، اما اجازه دهید به ‌گذشته و استراتژی قیمت‌گذاری کمپانی ناتینگ برای محصولاتش نگاهی بیاندازیم. اولین گوشی کمپانی ناتینگ، ناتینگ فون 1، با برچسب قیمتی 500 دلاری عرضه شد و نسخه دوم آن قیمتی حدود 600 تا 800 دلار داشت. اما انتظار داریم قیمت گوشی جدید ناتینگ نسبت به روندی که در گذشته داشته است، کمی افزایش پیدا کند؛ چرا که اگر «کارل پی» تصمیم بگیرد با موج ادغام هوش مصنوعی در گوشی‌های موبایل همراه شود، مجبور است نسبت به گذشته ناتینگ فون 3 را با قیمت خیلی بیشتری عرضه کند.

با این حال، اگر این موضوع را در نظر نگیریم، انتظار داریم این گوشی با قیمت پایه حدود 700 دلار به بازار عرضه شود و نهایتا نام پرچمدار مقرون‌به‌صرفه یا قاتل پرچمدار را به خود بگیرد! چرا که با بررسی محصولات کمپانی ناتینگ تا به امروز، می‌توان نتیجه گرفت که «کارل پی» به‌دنبال رقابت با بهترین گوشی‌های سامسونگ و اپل نیست. در زیر می‌توانید قیمت‌ گوشی های ناتینگ در سال‌های گذشته را مشاهده کنید.

نام محصول حافظه 128 گیگابایت حافظه 256 گیگابایت حافظه 512 گیگابایت
گوشی ناتینگ فون 1 حدود 500 دلار - -
گوشی ناتینگ فون 2 حدود 599 دلار حدود 699 دلار حدود 799 دلار
گوشی ناتینگ فون 3 حدود 700 دلار حدود 800 دلار حدود 900 دلار

مشخصات فنی گوشی موبایل ناتینگ فون 3

همان‌طور که در بالا گفتیم، با توجه به بررسی مشخصات فنی نسخه‌های قبل گوشی ناتینگ، می‌توانیم نتیجه بگیریم این بار هم گوشی موبایل Nothing Phone 3 نمی‌تواند محصولی باشد که بتوان آن را با سری S24 سامسونگ و یا سری آیفون 15 مقایسه کرد. اما می‌توان لفظ پرچمدار ناتینگ را برای آن به‌کار برد. حال در ادامه به بررسی جزئی‌تر مشخصات فنی گوشی موبایل ناتینگ فون 3 می‌پردازیم.

طراحی گوشی موبایل ناتینگ فون 3

با توجه به اینکه به‌کارگیری پنل شفاف و استفاده از گلیف (Glyph) یا نوار ال ای دی امضای ناتینگ در محصولات این کمپانی به‌شمار می‌رود، انتظار داریم کماکان همین روند را در طراحی گوشی ناتینگ فون 3 ببینیم. البته از تعداد نوار LED و محدوده رنگی، الگوهای نوری و دیگر مشخصات آن اطلاعاتی در دسترس نیست.

صفحه نمایش گوشی موبایل ناتینگ فون 3

همانطور که با عبور از نسلی به نسل دیگر شاهد پیشرفت در صفحه نمایش گوشی‌های ناتینگ بودیم، انتظار داریم در گوشی Nothing Phone 3 همین روند را شاهد باشیم. آخرین پرچمدار ناتینگ، ناتینگ فون 2 از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی LTPO AMOLED بهره می‌برد که رفرش ریت تطبیقی 120 هرتزی دارد و حداکثر روشنایی آن به 1600 نیت می‌رسد. به‌نظر می‌رسد کمپانی ناتینگ هم مانند دیگر کمپانی‌ها به ترند دیوانه‌وار افزایش روشنایی بالای 2000 نیت ملحق شود و این عدد را به مقدار بیشتری افزایش دهد.

صفحه نمایش گوشی ناتینگ فون 3

علاوه‌بر این، با توجه به روند افزایش سایز صفحه نمایش که در صنعت تولید گوشی‌های موبایل شاهد هستیم، انتظار داریم امسال کمپانی ناتینگ نیز ابعاد صفحه نمایش خود را کمی افزایش دهد و به‌میزان 6.8 اینچ برساند. همچنین، به‌علت اینکه گوشی‌های ناتینگ را (مانند گوشی‌های ROG ایسوس) نمی‌توانیم در دسته‌بندی گوشی‌های گیمینگ قرار دهیم، در نتیجه افزایش نرخ به‌روزرسانی در ناتینگ فون 3 محتمل نخواهد بود.

سخت‌افزار و حافظه گوشی موبایل ناتینگ فون 3

با بررسی ناتینگ فون 1 و 2 می‌بینیم که این کمپانی به‌جای استفاده از جدیدترین تراشه پرچمدار موجود از تراشه‌های نسل قبل بهره می‌گیرد. پس احتمال اینکه ناتینگ فون 3 به اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز شده باشد بسیار کم است. یکی از گزینه‌های محتمل برای تراشه این گوشی، اسنپدراگون 8 نسل 2، پرچمدار سال گذشته کوالکام است. گزینه دیگری که پیش روی ناتینگ قرار دارد اسنپدراگون 8S نسل 3، یکی از محصولات جدید شرکت کوالکام است که مشابه اسنپدراگون 8 نسل 2 عمل می‌کند. این تراشه، نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 3 در کلاک‌ پایین‌تری کار می‌کند، اما کماکان با عملکرد مناسب و قدرت بالایی که در پردازش‌های هوش مصنوعی دارد، رضایت بالای کاربران را کسب کرده است.

همچنین، پیش‌بینی می‌کنیم گوشی جدید ناتینگ با رم 8 و 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه شود و با توجه به اینکه در صورت تعبیه رم 16 گیگابایتی و حافظه 1 ترابایتی قیمت این گوشی به بالای 1000 دلار جهش پیدا می‌کند، می‌توانیم مطمئن باشیم که ناتینگ فون 3 را با چنین رم و حافظه‌ای نخواهیم دید.

نرم‌افزار گوشی ناتینگ فون 3

وقتی صحبت از گوشی‌های ناتینگ می‌شود، گویی این کمپانی با صرف چاشنی هنر، خلاقیت و حذف غیر ضروریات، روحی تازه به متریال بی‌جان می‌بخشد و این موضوع را حتی در نرم افزار و رابط کاربری گوشی‌های خود به‌کار می‌گیرد. رابط کاربری گوشی ناتینگ فون 1، شباهت زیادی به رابط کاربری گوشی‌های گوگل پیکسل داشت. اما با ناتینگ فون 2 کارل پی بازی را به مرحله بالاتری ارتقا داد.

قابلیت شخصی‌سازی تم‌ها (Theme)، هوم اسکرین (Home Screen) و ویجت‌های مختلف لاک اسکرین (Lock Screen) جلوه‌ای خاص به رابط کاربری این گوشی بخشیده است که سبک انحصاری ناتینگ را یادآوری می‌کند. ما نیز در گوشی ناتینگ فون 3 علاقه‌مندیم دوباره چنین روند پیشرفت نرم‌افزاری را شاهد باشیم.

نرم افزار گوشی موبایل ناتینگ فون 3

می‌دانیم کمپانی‌های نظیر گوگل و سامسونگ برای گوشی‌های پرچمدار خود پشتیبانی نرم‌افزاری را به 7 سال افزایش داده‌اند. اما کمپانی کوچکی مثل ناتینگ با هدف پایین نگه داشتن قیمت نهایی ناتینگ فون 3 بعید به‌نظر می‌رسد چنین استراتژی را به کار گیرد. علاوه‌بر این، با توجه به اینکه بسیاری از کمپانی‌ها هوش مصنوعی را در محصولات خود ادغام کرده‌اند، پیش‌بینی می‌کنیم ناتینگ نیز چنین استراتژی را در پیش بگیرد و هوش مصنوعی را با سیستم دوربین و رابط کاربری خود یکپارچه کند.

دوربین گوشی موبایل ناتینگ فون 3

مانند دیگر بخش‌های گوشی Nothing Phone 3 اطلاعات چندانی از سخت‌افزار، تعداد و نحوه چیدمان دوربین‌های این گوشی در دسترس نیست، اما می‌توان در این رابطه حدس‌هایی زد که نزدیک به واقعیت باشد. با توجه به اینکه دو نسخه پیشین گوشی‌های ناتینگ، از مجموعه دوربین دوگانه بهره می‌برند به ‌احتمال زیاد این روند برای ناتینگ فون 3 تکرار خواهد شد. علاوه‌بر این، توقع داریم همچنان سنسور 50 مگاپیکسلی IMX890 ساخت سونی را که در نسل قبل دیده بودیم در گوشی جدید ناتینگ ببینیم.

همچنین، در حال حاضر تعبیه دوربین پریسکوپ تله فوتو توقع بزرگی از برند ناتینگ به‌شمار می‌رود و گرچه عکس‌ها با بزرگنمایی دو برابر (2X Zoom)، ممکن است برشی از تصویر ثبت شده با دوربین اصلی به‌دست آمده باشند، ولی در عین حال می‌توان روی کیفیت آن حساب باز کرد.

دوربین گوشی  ناتینگ فون 3

ظرفیت باتری، سرعت و ماندگاری شارژ گوشی موبایل ناتینگ فون 3

با توجه به اینکه، احتمالا شاهد افزایش سایز صفحه‌نمایش گوشی موبایل ناتینگ فون 3 باشیم، طبیعتا این دستگاه برای تامین انرژی خود، نیازمند باتری با ظرفیت بیشتری نسبت به باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی نسل گذشته خواهد بود. گرچه، انتظار داریم این باتری ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی داشته باشد اما احتمال تعبیه باتری 4880 میلی‌آمپر ساعتی در گوشی Nothing Phone 3 بیشتر خواهد بود.

در کنار ظرفیت باتری، سرعت شارژ بالا برای دستگاه‌های الکترونیکی اعم از گوشی‌های موبایل مزیت بزرگی به‌شمار می‌رود. ناتینگ فون 2 از شارژ سریع سیمی 45 وات و بی‌سیم 15 وات پشتیبانی می‌کند و انتظار داریم ناتینگ در گوشی ناتینگ فون 3 از قافله افزایش سرعت شارژ باتری تا 80 وات و یا حتی بیشتر عقب نماند. همچنین، توقع داریم مصرف انرژی در این گوشی به حدی بهینه باشد که برای امور روزمره ماندگاری شارژ باتری تا دو روز کامل جوابگوی نیاز کاربران باشد.

آیا انتظار برای رونمایی و خرید گوشی ناتینگ فون 3 منطقی است؟

با توجه به آنچه که در این مطلب درباره‌ی ناتینگ فون 3 گفته شد، این گوشی یک پرچمدار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود که بیشتر ظاهری اسپرت و جوان‌پسند دارد و با مشخصات فنی و نرم‌افزاری خود توقع شما را از یک گوشی با کیفیت برآورده خواهد کرد. اما اگر به‌دنبال این هستید که گوشی موبایلتان در جنبه‌های مختلف بهترین باشد، پس منتظر ماندن برای خرید گوشی ناتینگ فون 3 گزینه‌ای منطقی برای شما به حساب نمی‌آید.

پرسش‌های متداول

چرا استفاده از تراشه پرچمدار سال 2024 برای گوشی Nothing Phone 3 محتمل نیست؟

به‌دلیل اینکه کمپانی ناتینگ به‌دنبال این نیست که گوشی‌های خود را با بهترین گوشی های اپل و سامسونگ وارد رقابت کند و تصمیم دارد کماکان قیمت گوشی ناتینگ را در پایین‌ترین حد ممکن نگه دارد.

گوشی ناتینگ فون 3 در چه تاریخی عرضه می‌شود؟

طبق پیش‌بینی‌ها، انتظار داریم زمان عرضه این گوشی اواسط جولای سال 2024 باشد.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.