کوچ اجباری به ویندوز 11؛ احتمال توقف بروزرسانی ویندوز 10 توسط مایکروسافت


مهزاد اباذری
نظرات 0
content-main-img
تازه‌ترین خبرها از احتمال توقف به‌روزرسانی ویندوز 10 توسط مایکروسافت حکایت دارد. این خبر ممکن است کاربران ویندوز ۱۰ را بر سر دوراهی قرار دهد که آیا همچنان به استفاده از این نسخه ادامه دهند یا به ویندوز ۱۱ کوچ کنند؟

به‌تازگی مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد؛ پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ را تا پایان سال ۲۰۲۵ متوقف کند.
در حقیقت کمپانی مایکروسافت، تا پایان ۲۰۲۵ به‌صورت کامل از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به بسته‌های نرم‌افزاری و امنیتی دسترسی داشته باشید؛ اما پس از آن آپدیت دیگری را دریافت نخواهید کرد.

خرید انواع لپ تاپ

اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید، که از مشکلات آپدیت‌های جنجالی ویندوز ۱۰ به ستوه آمده، حتما می‌دانید که این به‌روزرسانی‌ها بنا به دلایلی، از ارتقای ویندوز ۱۰ جلوگیری می‌کنند.

آپدیت نشدk ویندوز 10
به‌عنوان مثال؛ گاهی اوقات فضای کمِ ذخیره‌سازی و گاهی فعال نبودن Windows Update، سبب می‌شود که این آپدیت‌ها روی ویندوز ۱۰ اجرا نشوند.

از طرفی خبرها حاکی از آن است که مایکروسافت، پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های امنیتی ویندوز ۱۰ را، تا پایان سال ۲۰۲۸ ادامه خواهد داد؛ اما این آپدیت‌ها رایگان نخواهند بود و برای استفاده از آن‌ها ملزم به خرید اشتراک هستید.

بر اساس تخمین‌های صورت‌گرفته، با اتمام پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰، حدود یک پنجم از سیستم‌ها (یعنی حدود ۲۴۰ میلیون سیستم) با ویندوز ۱۱ سازگار نخواهند بود و کاربران ناچار به تعویض دستگاه‌های خود هستند.
با توجه به نرخ بالای ارز، هزینه خرید اشتراک امنیتی ویندوز در ایران ممکن است بسیاری از کاربران را با تردید مواجه کند و چندان هم به‌صرفه نباشد.

به این ترتیب و با در نظر گرفتن آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ و مشکلاتی که به همراه دارد، همچنین توقف پشتیبانی از ارائه به‌روزرسانی، شاید کوچ از ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ راه‌حل معقولی به نظر برسد.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.