نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A15


مهزاد اباذری
نظرات 0
content-main-img
گوشی گلکسی A15 جدیدترین محصول کمپانی سامسونگ در رده اقتصادی است که علاوه‌بر داشتن قیمت مناسب، امکانات مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کمپانی سامسونگ یکی از پیشتازان عرصه تولید گوشی‌های هوشمند است که کاربران بسیاری در سراسر جهان دارد. این کمپانی سعی کرده در تولید محصولات خود تمام اقشار را در نظر بگیرد و برای هر ردیف از بودجه، محصولاتی را طراحی و تولید کند.

به عنوان مثال سری A گلکسی سامسونگ، مختص به گوشی‌های اقتصادی است که با قیمت‌های مناسب و امکاناتی کاربردی به فروش می‌رسند. سامسونگ سعی کرده در تولید این گوشی‌ها کیفیت را هم در نظر بگیرد و به نسبت هزینه‌ای که کاربران پرداخت می‌کنند، قابلیت‌های کاربردی و مفیدی را در اختیار آن‌ها بگذارد.

لیست قیمت روز گوشی سامسونگ


به تازگی سامسونگ تصاویری از جدیدترین گوشی‌ سری A یعنی سامسونگ گلکسی A15 منتشر کرده که به نظر می‌رسد می‌تواند رقیب سرسختی برای گوشی‌های اقتصادی باشد. در ادامه هر آنچه که باید از گوشی سامسونگ گلکسی A15 بدانید را برای شما گردآوری کرده‌ایم تا با این محصول تازه‌نفس سامسونگ بیشتر آشنا شوید.

تا لحظه نگارش این مقاله اطلاعات قطعی و مشخصی از سوی شرکت سازنده ارائه نشده و پس از عرضه این محصول، تمامی مطلب به‌روزرسانی خواهد شد.

تاریخ عرضه سامسونگ گلکسی A15

اخبار و اطلاعات حاکی از آن است که کمپانی سامسونگ قصد ارائه گوشی جدیدی از سری A گلکسی دارد، اما هنوز اطلاعاتی راجع به تاریخ عرضه محصول جدید خود اعلام نکرده است؛ اما با توجه به شایعات منتشر شده و با در نظر گرفتن تاریخ عرضه گلکسی A14 که در ژانویه ۲۰۲۳ به بازار جهانی معرفی شد، می‌توان انتظار داشت که گوشی سامسونگ گلکسی A15 نیز در ژانویه سال ۲۰۲۴ رونمایی شود.

طبق ادعای نشریه معتبر GalaxyClub، ابتدا نسخه‌های 4G و 5G گوشی سامسونگ گلکسی A15 در اروپا عرضه می‌شوند. بنابراین انتظار می‌رود اوایل سال جدید میلادی رویداد سامسونگ برگزار شود.

تاریخ عرضه سامسونگ گلکسی A15

می‌توان گفت این محصول تلاشی چشمگیر در زمینه تولید گوشی‌های اقتصادی برای سامسونگ است که سعی کرده علاوه‌بر قیمت مناسب، امکانات مفیدی را در اختیار کاربران خود بگذارد.
شایعاتی مبنی بر قابلیت‌ها و مشخصات این گوشی منتشر شده که نشان از ارتقای عملکرد آن نسبت به نسل‌های قبل دارد؛ بنابراین باید چند ماه آینده را منتظر بود تا این محصول به بازار عرضه شود. به احتمال قوی در دی‌ماه ۱۴۰۲ (ژانویه ۲۰۲۴) باید منتظر معرفی این محصول جدید باشیم.

قیمت گوشی گلکسی A15

اخبار و گزارش‌ها حاکی از آن است که محصول جدید غول کره‌ای یعنی Samsung Galaxy A15 با قیمت ۶۰۰ دلار در کره جنوبی عرضه می‌شود. این محصول در اروپا با قیمت ۲۵۰ یورو و در آمریکا با قیمت ۱۴۹ دلار در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. با این حال باید منتظر بود تا سامسونگ گلکسی A15 با قیمت نهایی و تایید شده به بازار جهانی معرفی شود.

اگر علاقه‌مند به خرید این گوشی هستید باید بگوییم که هنوز قیمت دقیقی را برای فروش آن در بازار ایران نمی‌توان اعلام کرد. بنابراین باید تا زمان عرضه آن در ایران و تعیین نرخ رسمی منتظر ماند.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A15

همانطور که قبلا هم گفته شد کمپانی سامسونگ در اوایل سال آینده میلادی از محصول جدید خود، یعنی گوشی سامسونگ گلکسی A15 رونمایی خواهد کرد. هنوز اطلاعات دقیق و تایید شده‌ای از سوی کمپانی سامسونگ درمورد این محصول ارائه نشده است؛ با این حال برخی از منابع و رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص این گوشی جدید منتشر کرده‌اند.

در ادامه بر اساس این اخبار و اطلاعات به بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A15 پرداخته‌ایم که ممکن است در پاره‌ای موارد، پس از رونمایی گلکسی A15 با واقعیت تطابق نداشته باشند.
بنابراین تاکید می‌کنیم که مطالب درج شده در این بخش صرفا بر مبنای اخبار منتشر شده در فضای اینترنت است و پس از عرضه این محصول به بازار جهانی، تمامی اطلاعات به‌روز خواهند شد.

طراحی و مشخصات ظاهری سامسونگ گلکسی A15

سامسونگ معمولا در طراحی محصولات خود از زبان طراحی ساده، شیک و چشم‌نوازی استفاده می‌کند. کمتر محصولی از سامسونگ را می‌توان پیدا کرد که از نظر ظاهری جذاب نبوده و منجر به نظر و بازخورد منفی کاربران شده باشد. البته محصولات اخیر سامسونگ از طراحی یکسانی بهره برده‌اند که شاید در برخی موارد تشخیص آن‌ها از یکدیگر دشوار به نظر برسد.

به عنوان مثال، ممکن است با نگاه اول به سامسونگ گلکسی A14 و A15 نتوانید این دو محصول را از یکدیگر تشخیص بدهید. شباهت دوربین‌های سه‌گانه، فلش LED، ناچ دوربین سلفی و جزئیات دیگری مانند آن‌ها تفکیک این دو گوشی را از یکدیگر را سخت می‌کند.

با این‌حال طراحی محصولات سامسونگ از زبان مشترکی پیروی می‌کند که در جلب نظر کاربران موفق بوده و توانسته با بکارگیری این طراحی متمایز و پیشرو، محصولاتی خاص با طراحی چشمگیر را روانه بازار کند.

طراحی و مشخصات ظاهری سامسونگ گلکسی A15

در نگاه اول به گوشی سامسونگ گلکسی A15، صفحه نمایشی تخت با گوشه‌هایی منحنی را مشاهده می‌کنید که حاشیه‌های نسبتا زیاد خصوصا در قسمت پایین صفحه نمایش دارد. در قسمت بالای صفحه نمایش، دوربین سلفی درون ناچ با طراحی قطره‌ای قرار گرفته که به این ترتیب فضای کمتری از صفحه نمایش اشغال می‌شود.
لبه بالایی سامسونگ Galaxy A15 جک سه میلی‌متری صدا، اسپیکر و میکروفن اصلی را در خود جای داده است. سمت راست این گوشی نیز دکمه‌های کنترل صدا و دکمه پاور را مشاهده می‌کنید.

شما می‌توانید از دکمه پاور به عنوان حسگر اثرانگشت، برای تامین امنیت داده‌های خود هم استفاده کنید. سمت چپ این محصول اسلات سیم کارت قرار گرفته که با استفاده از سوزن مخصوص می‌توانید آن را باز و بسته کنید.
پنل پشتی Samsung Galaxy A15 کاملا صاف و تخت است که به راحتی می‌توانید آن را در دست بگیرید. با توجه به مات بودن رنگ بدنه، مشکلی بابت به جای ماندن اثر انگشت و لکه نخواهید داشت.

قسمت بالای پنل پشتی و سمت چپ دوربین‌های سه‌گانه را مشاهده می‌کنید که بدون اینکه درون ماژول قرار بگیرند، به صورت جزایر جداگانه تعبیه شده‌اند. کنار این حسگرها، فلش دوربین نیز قرار گرفته است. به طور کلی این محصول نسبت به نسل قبلی خود ضخامت کمتری داشته و ابعاد آن نیز کوچکتر شده است.
جنس پنل جلویی این محصول از شیشه است و پنل پشتی و قابی که دور تا دور گوشی قرار گرفته از پلاستیک ساخته شده است. با این حال سامسونگ در تولید این گوشی کیفیت را نادیده نگرفته و با در دست گرفتن Galaxy A15، حس یک گوشی اقتصادی و ارزان قیمت به شما منتقل نخواهد شد.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A15

صفحه نمایش ۶.۴ اینچی سامسونگ گلکسی A15 از نوع PLS LCD است که کمپانی سامسونگ به صورت اختصاصی برای محصولات خود تولید و بهینه‌سازی می‌کند. پنل‌های PLS عموما در گوشی‌های اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ با این حال این محصولات از دقت بالایی در تشخیص و پراکندگی رنگ‌ها برخوردارند.

این پنل‌ها به دلیل مصرف کمتر انرژی و همچنین روشنایی بیشتری که دارند‌، جایگزین پنل‌های IPS شده‌اند. این صفحه نمایش، تصاویر را با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیش چشم کاربر قرار می‌دهد. نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، با توجه به رده اقتصادی این محصول بسیار عالی و مطلوب است و می‌تواند یکی از نقطه قوت آن محسوب شود. نرخ نوسازی ۹۰ هرتز کمک می‌کند تا بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی بالا و مطلوب نمایش داده شوند.

صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A15

نسخه 5G گوشی Galaxy A15 از نظر مشخصات صفحه نمایش تفاوتی با نسخه 4G ندارد و عملکرد مشابهی را از خود به نمایش می‌گذارد.
محصول جدید کمپانی پرآوازه کره‌ای در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی گوشی سامسونگ گلکسی A14 ابعاد ظریف‌تری دارد و صفحه نمایش آن حدود ۰.۲ درصد کوچک‌تر است. البته نوع پنل در هر دو محصول یکسان است و از این لحاظ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

میزان روشنایی صفحه نمایش گلکسی A14 حدود ۵۱۹ نیت بود که برای یک گوشی میان‌رده مناسب به نظر می‌رسد. درخصوص میزان روشنایی گوشی سامسونگ A15 اطلاعاتی در دست نیست و باید منتظر عرضه این محصول به بازار جهانی برای بررسی جزئیات آن باشیم.

دوربین سامسونگ گلکسی A15

دوربین‌های سه‌گانه گوشی سامسونگ گلکسی A15 از سه حسگر عریض، فوق عریض و ماکرو تشکیل شده است. سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است که به زوم ده برابری مجهز خواهد بود، عملکرد مطلوبی دارد و می‌تواند رضایت کاربران را برای عکاسی با این گوشی جلب کند.

حسگر فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز تصاویر قابل‌قبولی را ثبت می‌کنند؛ با این حال در نظر داشته باشید که نمی‌توان از دوربین گوشی گلکسی A15 انتظار عملکردی مشابه دوربین‌ گوشی‌های پرچمدار داشت. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هم که در بریدگی U شکل ناچ قرار گرفته برای ثبت تصاویر سلفی بسیار مناسب است.

دوربین سامسونگ گلکسی A15

به طور کلی با توجه به شباهت دوربین‌های گلکسی A15 با نسل قبلی خود، یعنی سامسونگ گلکسی A14، می‌توان گفت به احتمال زیاد دوربین‌های این محصول نیز عملکرد خوبی در زمینه ثبت جزئیات، وضوح تصویر، کنتراست مناسب و گستره دینامیکی خواهد داشت.

با این حال باید منتظر بود و پس از عرضه گوشی سامسونگ گلکسی A15 به بررسی دوربین این گوشی و عملکرد آن از نزدیک پرداخت.
نسخه 5G سامسونگ گلکسی A15 نیز به دوربین‌های مشابهی مجهز است، با این تفاوت که هنوز اطلاعاتی درمورد حسگر اولتراواید اعلام نشده است. درحقیقت باید منتظر باشیم تا پس از عرضه این محصول با اطلاعات دقیق دوربین‌های سه‌گانه نسخه 5G آشنا شویم.

اما در موارد دیگر مثل حسگر اصلی و حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو مشترک هستند. لازم به ذکر است دوربین هر دو نسخه به قابلیت‌های HDR، پانوراما و فلش LED نیز مجهز است.

سخت‌افزار سامسونگ گلکسی A15

گلکسی A15 به تراشه مدیاتک Helio G99 مجهز است که معمولا در گوشی‌های اقتصادی استفاده می‌شود. این محصول با داشتن چیپ مدیاتک Helio G99 به خوبی از عهده کارهای روزمره برمی‌آید و سرعت خوبی برای پردازش برنامه‌ها یا گیمینگ سبک دارد.

این تراشه از پردازنده گرافیکیMali-G57 بهره می‌برد که به روان‌تر اجرا شدن بازی‌ها کمک می‌کند. اگر به بازی‌های موبایل علاقه‌مند هستید، می‌توانید تنظیمات گرافیکی بازی را روی گزینه «متوسط» بگذارید و بدون تاخیر و لگ به بازی بپردازید.

می‌توان گفت یکی از نقاط قوت این محصول نسبت به نسل قبلی خود، عملکرد بهتر تراشه و اجرای سریع‌تر برنامه‌ها و بازی‌ها است. البته همانطور که پیش‌تر هم ذکر شد، سامسونگ گلکسی A15 در نسخه 5G هم عرضه خواهد شد که احتمالا به پردازنده هشت هسته‌ای Exynos 2200 مجهز خواهد بود.

به طور کلی پس از بررسی اطلاعات سخت افزار سامسونگ Galaxy A15 می‌توان گفت، این محصول با توجه به رده اقتصادی که در آن قرار گرفته، از توان پردازش بالا و سطح عملکرد مطلوبی برخوردار است که به خوبی انتظارات کاربر را از یک گوشی اقتصادی برآورده می‌کند.

نرم‌افزار سامسونگ گلکسی A15

محصول جدید کمپانی سامسونگ یعنی گوشی Samsung Galaxy A15 احتمالا به اندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI Core مجهز است که طبق ادعای مطرح شده تا دو سال آپدیت سیستم عامل اندروید و تا سه سال هم آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد. این رابط کاربری به طور اختصاصی برای محصولات سامسونگ بهینه‌سازی می‌شود.

در نظر داشته باشید که One UI Core قابلیت‌های کمتری از رابط کاربری One UI در اختیار کاربران می‌گذارد، اما از طراحی یکسانی بهره می‌برد. در حقیقت One UI Core نسخه محدود شده One UI است که در گوشی‌های اقتصادی به کار می‌رود.

با توجه به قابلیت‌های کمتری که در رابط کاربری نسخه Lite قرار گرفته‌ است، می‌توان گفت این نسخه نسبت به نسخه اصلی سبک‌تر است و راحت‌تر اجرا می‌شود. علاوه‌بر بُعد اقتصادی، علت اصلی بکارگیری رابط کاربری نسخه Lite، تراشه نسبتا ضعیف‌تر در گوشی‌های اقتصادی است؛ رابط کاربری سبک‌تر راحت‌تر نیز اجرا خواهد شد و از این بابت مشکل چندانی نخواهید داشت.

نرم‌افزار سامسونگ گلکسی A15

به طور کلی می‌توان گفت رابط کاربری محصولات سامسونگ بسیار کاربرپسند بوده و کار کردن با آن ساده و روان است. نسل قبلی سامسونگ گلکسی A15 نیز به رابط کاربری One UI مجهز بود که در این بخش تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

این محصول به بلوتوث، وای فای، GPS، شتاب سنج، قطب‌نما، و حسگر مجاورت نیز مجهز است. نسخه 5G گوشی گلکسی A15 نیز قابلیت‌هایی مانند وای فای، بلوتوث، GPS، NFC، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، حسگر مجاورت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته قابلیت فشارسنج، فقط در محصولاتی که در آمریکا عرضه می‌شوند تعبیه شده است.

باتری سامسونگ گلکسی A15

یکی از فاکتورهای مهم برای خرید گوشی، میزان شارژدهی و دوام باتری است. گوشی سامسونگ گلکسی A15 به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که نقطه قوت این محصول به شمار می‌آید.

میزان شارژدهی باتری گوشی به میزان مصرف کاربر بستگی دارد. این که در طول روز فقط به ارسال پیامک یا برقراری تماس بپردازید یا با گوشی خود فیلم تماشا کنید یا بازی‌های مختلفی را اجرا کنید بر میزان مصرف انرژی تاثیرگذار است. با این وجود گوشی گلکسی A15 درصورت استفاده معمولی و روزمره قادر است تا یک روز کامل، شما را از همراه داشتن شارژر بی‌نیاز کند.

باتری سامسونگ گلکسی A15

این محصول که بدون شارژر داخل جعبه عرضه می‌شود، از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. توجه داشته باشید که باتری گوشی سامسونگ Galaxy A15 قابل تعویض نیست.
نسخه 5G این محصول نیز با ظرفیت باتری مشابه با نسخه 4G عرضه خواهد شد. باتری این محصول نیز غیرقابل تعویض است و از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

محصول جدید سامسونگ از نظر دوام باتری تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد. سامسونگ گلکسی A14 هم به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که از شارژ سریع ۱۵ واتی استفاده می‌کند و می‌تواند درصورت استفاده روزمره یک روز کامل شارژدهی داشته باشد.

خرید گوشی سامسونگ گلکسی A15

در حال حاضر سامسونگ گلکسی A15 هنوز رونمایی نشده و برای خرید آن باید تا اوایل سال آینده میلادی (۲۰۲۴) منتظر بمانید. این محصول طی رویدادی از طرف کمپانی سامسونگ رونمایی خواهد شد و پس از آن به بازار جهانی عرضه شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. طبق شایعات منتشر شده سامسونگ گلکسی A15 ابتدا در دو نسخه 4G و 5G در اروپا عرضه می‌شود و پس از آن در بازار آمریکا و کانادا هم قابل سفارش خواهد بود.

درخصوص فروش این محصول در بازار ایران، هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست و نمی‌توان تاریخ دقیقی را اعلام کرد. اما پس از ورود این کالا به کشور، می‌توانید آن را از طریق سایت کالاتیک سفارش داده و خریداری کنید.

سخن آخر

کمپانی سامسونگ یکی از تولیدکنندگان مطرح و پرآوازه در حوزه محصولات الکترونیکی است که عملکرد درخشانی از خود نشان داده است. این کمپانی توانسته است بسیاری از خریداران را به مشتریان وفادار خود تبدیل کند که هر ساله منتظر رویدادها و محصولات جدید سامسونگ هستند.

رویداد سال ۲۰۲۴ سامسونگ نیز محصولات جدیدی با خود به همراه خواهد آورد که گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A15 یکی از آن‌ها است. با توجه به عکس‌هایی که اخیرا از این محصول منتشر شده می‌توان انتظار یک گوشی با طراحی زیبا را داشت که باید برای بررسی عملکرد آن به صورت دقیق منتظر باشیم.

هنوز اطلاعات دقیق و موثقی پیرامون این گوشی ارائه نشده اما برخی رسانه‌های معتبر گزارش‌هایی را درباره آن نوشته‌اند. اطلاعات درج شده در این مقاله نیز بر اساس اخبار و شایعات منتشر شده است که پس از عرضه Samsung Galaxy A15 به روزرسانی خواهند شد.
اما به طور کلی می‌توان گفت باید منتظر محصولی زیبا و چشم‌نواز با عملکرد مطلوب و رضایت‌بخش باشیم.

سوالات متداول

تاریخ عرضه سامسونگ گلکسی A15 چه زمانی است؟

به احتمال زیاد گوشی سامسونگ Galaxy A15 در سه ماه اول سال میلادی آینده (۲۰۲۴) طی رویدادی از طرف کمپانی سامسونگ رونمایی و به بازار جهانی عرضه خواهد شد.

سخت افزار گوشی سامسونگ گلکسی A15 چیست؟

محصول جدید سامسونگ از تراشه Mediatek MT8781 Helio G99 استفاده می‌کند که عملکرد رضایت‌بخشی برای یک گوشی اقتصادی دارد.

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A15 ‌چقدر است؟

این محصول در بازار کره جنوبی با قیمت ۶۰۰ دلار، در اروپا ۲۵۰ یورو و در آمریکا ۱۴۹ دلار به فروش خواهد رسید.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.