راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا 45 میلیون تومان


آنیا عباسی
نظرات 0
content-main-img
بازار لپ تاپ‌ها شامل دنیای متنوعی از برندها و مدل‌های مختلف است که هر کدام از ما باید با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از آن‌ها را برای خرید انتخاب کنیم.

امروزه زندگی و شغل بسیاری از افراد با لپ تاپ‌ها مرتبط است. لپ تاپ‌ها از وسایل الکترونیکی پرکاربردی هستند که در جهت امور مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. برندهایی چون اپل، ایسوس، ام اس آی، لنوو، اچ پی و غیره از معروف‌ترین نام‌های حوزه لپ تاپ هستند که انواع مختلفی از این محصولات را در جهت کاربری‌های گوناگون تولید می‌کنند.

قیمت لپ تاپ

برای خرید لپ تاپ باید مولفه‌های مختلفی را در نظر گرفت؛ به همین دلیل این فرآیند می‌تواند برای افرادی که دانش و تخصص بالایی در این زمینه ندارند، چالش برانگیز باشد. اگر بودجه شما بین 40 الی 45 میلیون تومان است و برای انتخاب لپ تاپ مناسب خود سردرگم شده‌اید، ما این فرآیند را برای شما ساده کرده و در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا 45 میلیون تومان، ۵ مدل از بهترین لپ تاپ‌ها در این حدود قیمت را به شما معرفی می‌کنیم. مطالعه راهنمای جامع خرید لپ تاپ، روش دیگری است که به شما کمک می‌کند تا اطلاعات لازم را برای خرید لپ تاپ کسب کنید.

معرفی بهترین لپ تاپ ها تا 45 میلیون تومان

قدرت هر لپ تاپ به دو فاکتور مهم پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی بستگی دارد؛ این دو عامل قدرت و توان پردازشی هر لپ تاپ را تعیین می‌کنند. پس از این دو فاکتور باید به عواملی چون حافظه داخلی،‌ حافظه رم، کیفیت ساخت، صفحه نمایش باکیفیت، باتری، میزان نگه‌داری شارژ و غیره توجه کرد. البته موردی که به اندازه این فاکتورها برای خرید لپ تاپ تعیین‌کننده است، میزان بودجه شماست. در این راهنمای خرید بهترین لپ تاپ تا 45 میلیون تومان، 5 نمونه از بهترین لپ تاپ‌ها در محدوده قیمتی 40 الی 45 میلیون تومان را معرفی کرده‌ایم تا بهترین انتخاب را در این بازه قیمتی داشته باشید.     

  1. لپ تاپ 14.5 اینچی ایسوس مدل Zenbook 14X OLED Q410VA

یکی از بهترین لپ تاپ های زیر 45 میلیون تومان بازار،‌ لپ تاپ مدل Q410VA ایسوس است که در سال 2022 به بازار عرضه شد. این لپ تاپ که از طراحی ظریف و سبکی برخوردار است با بهره‌مندی از پردازنده Core i5 13500H شرکت اینتل، لپ تاپی میان‌رده با قابلیت‌های خوب است که امکان حمل‌ونقل آسان هم دارد. رزولوشن صفحه‌نمایش 14.5 اینچی لپ تاپ ایسوس Zenbook 14X OLED Q410VA، 2880 پیکسل در 1800 پیکسل است که با نرخ نوسازی 120 هرتز، تصاویر را با کیفیتی بسیار واضح ارائه می‌دهد.

لپ تاپ Zenbook 14X OLED Q410VA

صفحه‌نمایش این لپ تاپ مجهز به فناوری Glossy display است که باعث می‌شود که آسیب کمتری به چشم هنگام کار با لپ تاپ وارد شود. لپ تاپ Zenbook 14X OLED Q410VA وضوح و دقت رنگ مناسبی دارد و به طور کلی می‌توان گفت که صفحه نمایش باکیفیت یکی از نقاط قوت این لپ تاپ است و در مجموع عملکردی بسیار خوب در این قسمت ارائه می‌دهد.

       خرید لپ تاپ 14.5 اینچی ایسوس مدل Zenbook 14X OLED Q410VA

پردازنده Core i5 13500H لپ تاپ 14.5 اینچی ایسوس مدل Zenbook 14X OLED Q410VA برای امور گرافیکی نیمه سنگین، پردازش‌های متوسط رو به بالا، برنامه‌نویسی و کابری معمولی مناسب است. این لپ تاپ از جهت پردازنده گزینه‌ای مناسب برای خرید لپ تاپ میان‌رده ایسوس محسوب می‌شود. کارت گرافیک به کار رفته در این لپ تاپ از نوع ONBOARD است که مدل آن Iris Xe ساخت شرکت Intel است. در کنار پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی، حافظه رم ۸ گیگابایت، حافظه سرعت بالای SDD و باتری لیتیوم پلیمری 3 سلولی با ظرفیت 70WHr باعث شده که لپ تاپ 14.5 اینچی ایسوس مدل Zenbook 14X OLED Q410VA گزینه مناسبی برای خرید لپ تاپ تا ۴۵ میلیون محسوب شود.

2. لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Thin GF63 12UCX

خرید لپ تاپ MSI Thin GF63

 

لپ تاپ ام اس آی مدل 12UCX محصولی قدرتمند است که با امکانات خوب خود، می‌تواند برای گیمرها گزینه مناسبی برای خرید لپ تاپ گیمینگ زیر ۴۵ میلیون تومان باشد. این لپ تاپ با صفحه‌نمایشی با ابعاد 15.6 اینچ که رزولوشنی برابر با 1920 در 1080 پیکسل دارد همراه با نرخ نوسازی 144 هرتز، می‌تواند اکثر بازی‌ها با تنظیمات بالا اجرا کند. قدرت پردازشی این لپ تاپ از پردازنده اینتل Core i7 – 12650H است که در کنار حافظه رم 16 گیگابایتی از نوع DDR4، عملکرد روان و سریعی ارائه می‌دهد.

 خرید لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Thin GF63 12UCX

حافظه داخلی این لپ تاپ 1 ترابایت از نوع NVMe SSD است که این لپ تاپ را به محصولی قدرتمندتر برای بارگزاری و ذخیره‌سازی فایل‌های شما تبدیل می‌کند. لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Thin GF63 12UCX از کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2050 بهره می‌برد که این لپ تاپ را برای اجرای برنامه‌های گرافیکی سنگین و بازی‌های مدرن مجهز می‌کند. کیبورد لپ تاپ MSI Thin GF63 12UCX مجهز به نور پس‌زمینه است که می‌توان از آن برای تایپ کردن در محیط‌های کم‌نور بهره برد.

همچنین باید بگوییم که این لپ تاپ دارای یک تاچ پس حساس و دقیق است که از پاسخگویی فوری بهره می‌برد. در مجموع می‌توان گفت لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Thin GF63 12UCX انتخاب مناسبی برای گیمرها، طراحان گرافیست و همه افرادی که می‌خواهند لپ تاپی قدرتمند داشته باشند، محسوب می‌شود.

3. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3

لپ تاپ لنوو با پردازنده نسل دوازدهمی یکی از محصولات خوب در راهنمای خرید لپ تاپ تا ۴۵ میلیون تومان است که ارزش خرید دارد. لپ تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های نسل دوازدهم عملکرد خوبی در اجرای بازی‌ها و امور گرافیکی سنگین دارند. پردازنده گرافیکی لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 از نوع GeForce GTX 1650 است که جزو جدیدترین پردازنده‌های شرکت انویدیا محسوب می‌شود که ساخت آن به سال 2021 برمی‌گردد.

خرید لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

پردازنده‌های نقش اصلی را برای پردازش گرافیکی بازی‌ها برعهده دارند و این پردازنده هم با عملکرد خوب خود، لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 را در دسته لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی و گرافیکی قرار می‌دهد. در بخش صفحه‌نمایش هم این محصول با رزولوشنی برابر با 1920 در 1080 پیکسل (Full HD) دارد و با نرخ نوسازی 120 هرتز محتوا و البته بازی‌ها را به شکلی روان اجرا می‌کند. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 دارای حافظه رم 32 گیگابایت (DDR4) و حافظه داخلی 1 ترابایت (SSD) است.

خرید لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3

کیبورد این لپ تاپ لنوو مجهز به نور پس‌زمینه قابل‌تنظیم است و تاچ پد آن هم از نوع چند لمسی به شمار می‌آید. باتری به‌کار رفته در لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 از نوع 60 وات‌ساعتی است که برای این بازه قیمت و برای یک لپ تاپ گیمینگ اقتصادی، بسیار خوب محسوب می‌شود. در مجوع باید بگوییم که لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 جز لپ تاپ های گیمینگ تا 45 میلیون تومان است که عملکرد مطلوبی دارد.

4. لپ تاپ 15.6 اینچی اچ پی مدل Victus 15 FA1093DX

در بین بهترین لپ تاپ ها تا 45 میلیون نام برند اچ پی هم به چشم می‌خورد. اچ پی با لپ تاپ 15.6 اینچی مدل Victus 15 FA1093DX در این راهنمای خرید قرار دارد که می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای خرید لپ تاپ گیمینگ اقتصادی و همچنین امور گرافیکی، مهندسی باشد.

لپ تاپ Victus 15 FA1093DX

لپ تاپ اچ پی مدل Victus 15 FA1093DX به پردازنده نسل 13 اینتل مجهز است که توان و سرعت پردازشی مطلوبی دارد. این لپ تاپ hp ابعاد و وزن مناسبی هم دارد و می‌توان به‌راحتی آن را با خود حمل کرد. کمپانی اچ پی از متریال باکیفیتی برای ساخت لپ تاپ Victus 15 FA1093DX استفاده کرده و این محصول با بدنه‌ای از جنس پلاستیک با رویه فلزی، لپ تاپی خوش‌ساخت محسوب می‌شود.

خرید لپ تاپ 15.6 اینچی اچ پی مدل Victus 15 FA1093DX

پردازنده Core i5 13420H در کنار پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3050 و 32 گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی 1 ترابایت SSD لپ تاپی قدرتمند است که ارزش خرید خوبی دارد. صفحه‌نمایش لپ تاپ اچ پی مدل Victus 15 FA1093DX با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل (Full HD) و نرخ نوسازی 144 هرتزی محتوا را روان و باکیفیت ارائه می‌دهد. رد آخر هم باید گفت که باتری این محصول 4 سلولی با ظرفیت 70 وات ساعتی است که شارژدهی و کیفیت مطلوبی دارد.

5. لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FX506HCB

این لپ تاپ محصول سال 2020 شرکت ایسوس است که جز لپ تاپ های گیمینگ محسوب می‌شود. لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FX506HCB با برخورداری از پردازنده intel core i5 11400H و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3050 عملکرد مطلوبی در گیمینگ و امور گرافیکی دارد.

قیمت لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506HCB

لپ تاپ TUF Gaming FX506HCB ایسوس همچون اکثر لپ تاپ‌های گیمینگ به دلیل وجود سخت‌افزار قدرتمند، سیستم خن: کننده، صفحه نمایش بزرگ و غیره، اندازه و ضخامت نسبتا زیادی دارد که البته در لپ تاپ‌های مخصوص گیمینگ به هیچ وجه نقطه ضعف محسوب نمی‌شود. با وجود ضخامت نسبتا زیاد، لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506HCB وزن خیلی بالایی ندارد (2.3 کیلوگرم) و می‌توان ان را راحت با خود حمل کرد.

خرید لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FX506HCB

صفحه‌نمایش ASUS TUF Gaming FX506HCB با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل (Full HD) با نرخ نوسازی 144 هرتز محتوا را باکیفیت مطلوب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. طراحی کیبورد این لپ تاپ به صورت جزیره‌ای و بی‌صدا بوده که نقطه قوتی برای این لپ تاپ محسوب می‌شود. در مجموع این لپ تاپ با طراحی جذاب و سخت‌افزار قدرتمند یکی از بهترین لپ تاپ ها تا 45 میلیون تومان است که می‌توانید خریداری کنید.

6. لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل Asus Vivobook 15 F1504VA

یکی دیگر از محصولاتی که در لیست بهترین لپ تاپ تا ۴۵ میلیون قرار می‌گیرد، مدل Asus Vivobook 15 F1504VA است که یک طراحی باریک و سبک دارد. این طراحی حمل و استفاده از لپ‌تاپ را در هر جایی راحت‌تر می‌کند. بدنه پلاستیکی این محصول فقط ۱.۷ کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۷.۹ در ۲۳۲.۵ در ۳۵۹.۷ میلیمتر است.

این لپ‌تاپ قابلیت بازگشایی تا زاویه ۱۸۰ درجه را دارد و در ضمن دارای استاندارد نظامی US MIL-STD 810H است. صفحه نمایشی که ایسوس برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته، با کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل تصاویر را نمایش می‌دهد و شدت روشنایی آن ۲۵۰ نیت است. نرخ نوسازی در لپ تاپ Asus Vivobook 15 F1504VA با ۶۰ هرتز برای انجام کارهای روزمره و معمولی مناسب خواهد بود.

بهترین لپ تاپ تا ۴۵ میلیون

پردازنده این لپ‌تاپ از برند Intel از سری Core i7 با حافظه ۱۲ گیگابایت است. این پردازنده با ۱۰ هسته حقیقی و ۱۲ هسته مجازی عملیات موجود در لپ‌تاپ را پردازش می‌کند. حافظه داخلی SSD در این لپ‌تاپ ۵۱۲ گیگابایت ظرفیت در اختیارتان قرار می‌دهد و حافظه رم آن ۱۶ گیگابایت است.

خرید لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس مدل Asus Vivobook 15 F1504VA

دو درگاه USB-A استاندارد ۳.۲، یک درگاه استاندارد ۲.۰، یک درگاه USB-C و یک درگاه HDMI برای اتصال دستگاه‌های مختلف شما در نظر گرفته شده‌اند. در صورت نیاز می‌توانید از جک ۳.۵ میلمتری این محصول هم برای اتصال هدفون و هندزفری استفاده کنید. در نهایت باتری لیتیوم یونی ۳ سلولی آن ۴۲ وات ساعت ظرفیت دارد و ۱ الی ۳ ساعت دستگاه را روشن نگه می‌دارد.

سخن آخر

لپ تاپ‌هایی که در این راهنمای خرید معرفی کردیم جز بهترین لپ تاپ ها تا ۴۵ میلیون تومان هستند که از برندهای مختلفی چون ایسوس، ام اس آی، اچ پی و لنوو انتخاب شده‌اند. به طور کل این لپ تاپ‌ها از کیفیت ساخت خوب و مشخصات فنی قدرتمند برخوردارند و در بعضی قسمت‌ها باهم تفاوت‌هایی دارند که باید ببینید کدام یک برای نیاز شما مناسب‌تر است. به نظر شما جای چه لپ تاپ دیگری در لیست لپ تاپ های تا ۴۵ میلیون تومان خالی است ؟نظر خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

کدام یک از لپ تاپ‌های معرفی شده در این لیست نرخ نوسازی بالاتری دارند؟

لپ تاپ ام اس آی مدل Thin GF63 12UCX، لپ تاپ اچ پی مدل Victus 15 FA1093DX و لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming FX506HCBهر سه از نرخ نوسازی 144 هرتز بهره می‌برند.

مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب لپ تاپ چیست؟

برای خرید لپ تاپ، توجه به پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی جز مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب است.

خرید آنلاین گوشی موبایل لپ تاپ و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.