مقایسه لپ تاپ اپل با ام اس آی


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

اگر به تازگی برای خرید لپ تاپ اقدام کرده باشید، قطعاً دو راهی انتخاب لپ تاپ ویندوزی و لپ تاپ مک او اسی یکی از چالش‌هایی است که ممکن است با آن مواجه شوید. لپ تاپ‌های ویندوزی تنوع بالا و قیمت مناسبی دارند، در عوض مک‌ بوک‌ها از با کیفیت‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا هستند؛ این دوراهی تصمیم را برای کاربر دشوار می‌کند.

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ  از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

لپ‌تاپ‌های ام اس آی یکی از محصولات محبوب بازار هستند که تنوع بالا، کیفیت ساخت بالا و امکانات فوق‌العاده آن‌ها باعث شده تا این لپ‌تاپ‌ها به یکی از پرفروش‌ترین‌ها تبدیل شود. همانطور که اشاره کردیم، لپ‌تاپ‌های اپل نیز جزء برترین لپ‌تاپ‌هایی هستند که طرفداران زیادی در دنیا دارند. حال در این مقاله قصد داریم به مقایسه لپ تاپ اپل با ام اس آی بپردازیم و هر کدام از لپ‌تاپ‌های این برندها را به صورت جامع بررسی کنیم.

بررسی لپ تاپ‌ های اپل

در مقابل برند ام اس ای که لپ‌تاپ‌های متنوعی را وارد بازار کرده است، لپ‌تاپ‌های اپل تنها در دو سری مک بوک ایر و مک بوک پرو عرضه شده‌اند. در ادامه به بررسی هر دو سری لپ‌تاپ‌های اپل می‌پردازیم:

بررسی لپ تاپ های اپل

مک بوک ایر

یکی از نسخه‌های اقتصادی لپ‌تاپ‌های اپل، مک بوک ایرها هستند که با قیمت پایه 1000 دلار به فروش می‌رسند. مک بوک ایرها با نمایشگر 13.3 اینچی موجود هستند و در دو حافظه داخلی 256 یا 512 گیگابایت در بازار به فروش می‌رسند. رزولوشن نمایشگر مک بوک ایرها، QHD است که می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالایی به نمایش بگذارد.

در رابطه با تراشه این مدل لپ تاپ اپل باید گفت، کمپانی در ساخت مک بوک ایرها از تراشه اختصاصی M1 استفاده کرده است که این تراشه می‌تواند به راحتی از پس کارهای سنگین و پردازش‌های گوناگون برآید. یکی از نقاط قوت این سری از لپ‌تاپ‌های اپل، شارژدهی فوق‌العاده آن در کنار جنس بدنه آلومینیومی با کیفیت مک بوک ایر است.

مک بوک پرو

مک بوک پرو اپل یکی از پرفروش‌ترین مدل لپ‌تاپ‌های اپل هستند در که در سه ابعاد نمایشگر به فروش می‌رسد. مک بوک پرو 13 اینچی با قیمت 1300 دلاری به فروش می‌رسد و دارای مشخصاتی تقریباً مشابه با مک بوک ایر است.

در ساخت مک بوک پرو اپل نیز از تراشه M1 استفاده شده و نمایشگر آن دقیقاً مانند مک بوک ایر دارای رزولوشن QHD است. یکی از تفاوت‌های مک بوک پرو و مک بوک ایر، بهره‌مندی این مدل از سیستم خنک کننده و عملکرد بهتر مک بوک پرو در انجام کارهای گرافیکی است.

مک بوک پرو 13 اینچی در حال حاضر در دو نسخه 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود. مک بوک 14 اینچی نیز در دو نسخه تراشه M1 Pro با 8 هسته CPU و 14 هسته GPU ساخته می‌شود که قیمت پایه 2000 دلار در نظر گرفته شده است.

مک بوک پرو 16 اینچی هم مانند نسخه 14 اینچی، در دو نسخه، 512 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت حافظه رم و تراشه M1 Pro شامل 10 هسته CPU و 16 هسته GPU عرضه می‌شود که شروع قیمت آن از 2500 دلار است.

در حال حاضر بهترین نسخه مک بوک پرو، مک بوک پرو 16 اینچی با تراشه M1 Max است که این تراشه 10 هسته CPU و 32 هسته GPU ساخته شده است. این محصول با 1 ترابایت حافظه داخلی و 32 گیگابایت حافظه رم با قیمت 3500 دلار عرضه می‌شود. البته باید گفت آخرین نسخه مک بوک پرو با 64 گیگابایت رم و 8 ترابایت SSD با قیمت 6100 دلار عرضه شده است که با توجه به قیمت بسیار بالایی که دارد، شاید گزینه‌ای نباشد که هرکسی سراغ آن برود.

خرید لپتاپ

بررسی لپ‌تاپ‌ های ام اس آی

لپ‌تاپ‌های MSI جزء محصولات گیمینگ بسیار قدرتمند دنیا هستند. برند MSI، مخفف Micro-Star International Co., Ltd است. برند ام اس آی علاوه بر تولید لپ‌تاپ‌های قدرتمند طی این چند سال توانسته به تولید لوازمی همچون: مادربورد، لوازم و تجهیزات جانبی گیمینگ و حتی کارت گرافیک و سرور است، بپردازد.

بررسی لپ تاپ های ام اس آی

لپ تاپ MSI مدل GF63 i7

به جرئت می‌توان گفت یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ام اس آی، لپ تاپ MSI مدل GF63 i7 است. بهره‌مندی این مدل لپ تاپ از سی پی یو Core i7 10750H می‌تواند عملکرد فوق‌العاده را در اجرای کارهای سنگین داشته باشد. وزن سبک و طراحی جذاب این لپ تاپ باعث تمایز آن با سایر لپ تاپ‌های ام اس ای شده است.

حال اگر بخواهیم در رابطه با معایب این مدل از لپ تاپ ام اس آی بگوییم باید اشاره کنیم که متأسفانه عمر باتری این لپ تاپ کوتاه است و برای افرادی که به دنبال لپ تاپ با باتری قوی هستند، اصلاً گزینه مناسبی نیست.

لپ تاپ MSI مدل GE76 Raider

یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های گیمینگ فوق‌العاده ام اس آی، لپ تاپ MSI GE76 Raider است. وجود پردازنده نسل دوازدهم آلدر لیک، پردازنده گرافیکی قدرتمند Nvidia GeForce RTX 3080 Ti و وجود دو 2TB NVMe Gen 4 SSD باعث عملکرد فوق‌العاده این لپ تاپ شده است. یکی از معایب MSI GE76 Raider، وزن بسیار سنگین آن است که این موضوع باعث می‌شود تا لپ تاپ برای کارهای دانشجویی و خارج از منزل گزینه مناسبی به حساب نیاید.

لپ تاپ MSI GS66 Stealth

لپ تاپ MSI GS66 Stealth یکی از گزینه‌های سبک وزن با طراحی بسیار جذاب است که به لطف پردازنده قدرتمند core i7 نسل 10 و پردازنده گرافیکی سری Nvidia GeForce RTX 30 می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد؛ در واقع این لپ تاپ ام اس آی نیز یکی از بهترین لپ تاپ‌های ام اس آی به حساب می‌آید. از معایب این لپ تاپ تنها می‌توان به صفحه نمایش تاریک و پردازنده نسل 10 اشاره کرد که این موارد در برابر مزایای این سیستم آن چنان به چشم نمی‌آید.

مقاله مرتبط:

راهنمای خرید لپ تاپ مناسب رشته نرم افزار

لپ تاپ MSI Prestige 14 Evo؛ از بهترین لپ تاپ‌های MSI

یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های محبوب ام اس آی، لپ تاپ MSI Prestige 14 Evo است. پردازنده Intel Core i7-1185G7 و 16GB حافظه رم، سخت افزار قدرتمند این لپ تاپ، MSI Prestige 14 Evo را به یک لپ‌تاپ همه‌چیز تمام تبدیل کرده است.

واژه Evo در انتهای نام مدل این لپ تاپ به این معنی است که این لپ تاپ از نظر عمر باتری، سرعت شارژ و عملکرد با استانداردهای بالا مطابقت دارد و توسط پلتفرم Intel Evo طراحی شده است. باتری این لپ تاپ قادر است در حدود 11 ساعت شارژ نگه دارد که این مقدار فوق‌العاده است. پردازنده گرافیکی یکپارچه Intel Iris Xe این لپ‌تاپ زمان اجرای بازی‌های سنگین شما را غافلگیر می‌کند.

مقایسه تراشه لپ تاپ اپل و لپ تاپ ام اس آی

تراشه‌های M1 Pro و M1 Max به کار رفته شده در لپ‌تاپ‌های مک بوک پرو 14 اینچی و مک بوک پرو 16 اینچی می‌تواند از نظر قدرت در یک کفه ترازو با تراشه به کار رفته در لپ تاپ ام اس آی MSI GE76 Raider قرار بگیرد. در حالی که کمپانی اپل از پردازنده گرافیکی مجزا در لپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کند، لپ تاپ MSI علاوه بر پردازنده گرافیکی، با مشخصات فنی فوق‌العاده‌ای که دارد می‌تواند به راحتی در برابر اپل ایستادگی کند.

تراشه لپ تاپ ام اس آی و اپل

مقایسه طراحی لپ تاپ اپل و لپ تاپ ام اس آی

لپ تاپ‌های اپل از نظر طراحی از گوشه‌های گرد و خطوط مستقیم و طراحی مینیمال بهره‌مند است. بدنه مک بوک پرو از جنس آلومینیوم است و در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری فضایی عرضه می‌شود. از سوی دیگر، لپ‌تاپ‌های MSI با تأکید بر پردازش‌های سنگین و بازی‌های کامپیوتری طراحی شده‌اند.

این لپ‌تاپ‌ها دارای طراحی ساده و شبیه به سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ هستند. بدنه اکثر لپ‌تاپ‌های ام اس آی معمولاً از ترکیب پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده است که باعث وزن پایین و افزایش مقاومت دستگاه شده است.

طراحی لپ تاپ اپل و ام اس آی

مقایسه صفحه نمایش لپ تاپ اپل و لپ تاپ ام اس آی

لپ‌تاپ‌های MacBook با دارابودن نمایشگرهای با کیفیت Retina، تصاویر با وضوح بالا و رنگ‌های زنده‌ای ارائه می‌دهند. این خصوصیت در اجرای فیلم‌ها، ویرایش تصاویر و کارهای خلاقیتی بسیار مهم است. اما لپ‌تاپ‌ MSI با توجه به تمرکز بر بازی‌های کامپیوتری، اغلب از نمایشگرهای با نرخ تازه‌سازی بالا و زمان پاسخ‌گویی کمتر برخوردارند.

مک بوک پرو 16 یکی از محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های اپل است و MSI GE76 Raider ام اس آی یکی از بهترین مدل‌های این برند است. در مقایسه این دو لپ تاپ باید گفت، مک بوک پرو 16 با صفحه نمایش 16.2 اینچی از MSI 17.3 اینچی، دارای ابعاد کوچک‌تری است.

با وجود اینکه صفحه نمایش MSI GE76 Raider ابعاد بزرگ‌تری دارد؛ اما رزولوشن کمتری در 1080p دارد که به آن تراکم پیکسلی 127ppi می‌دهد. این در مقایسه با رزولوشن 3456 در 2234 مک بوک پرو 16 اینچی و تراکم پیکسلی 254ppi در مک بوک پرو کم رنگ است.

استفاده MSI از LED معمولی در MSI GE76 Raider باعث روشنایی کمتر صفحه نمایش در حدود 300 نیت برای پنل IPS و برتری مک بوک پرو در این فاکتور شده است. در رابطه با نرخ نوسازی تصویر در این دو مدل باید گفت، اپل از ProMotion در ساخت مک بوک استفاده می‌کند که به مک‌بوک پرو اجازه می‌دهد تا حداکثر 120 هرتز به‌روزرسانی شود و نرخ را با توجه به محتوا روی نمایشگر تنظیم کند. لپ تاپ MSI GE76 Raider حداکثر نرخ تازه‌سازی 360 هرتز را ارائه می‌کند که این مقدار سه برابر بیشتر از مک‌بوک پرو است.

صفحه نمایش لپ تاپ اپل و ام اس آی

مقایسه عملکرد گرافیکی لپ تاپ اپل و لپ تاپ ام اس آی

M1 Pro به کار رفته شده در مک بوک پرو 16 اپل در واقع یک پردازنده گرافیکی یکپارچه 16 هسته‌ای است که به صورت کاملاً اختصاصی توسط کمپانی اپل بدون GPU مجزا طراحی شده است، همچنین M1 Max مک بوک پرو با بهره‌مندی از پردازنده گرافیکی 24 هسته‌ای یا پردازنده گرافیکی 32 هسته‌ای، مانند سیستم‌هایی با گرافیک یکپارچه کار می‌کند. در بررسی عملکرد گرافیکی لپ تاپ MSI GE 76 باید گفت، کارت گرافیک مدل Nvidia GeForce RTX 3080 به کار برده شده در این لپ تاپ در انجام بازی‌ها و برنامه‌های سنگین می‌تواند فوق‌العاده عمل کند.

گرافیک لپ تاپ اپل

مقایسه حافظه و اتصالات لپ تاپ اپل و لپ تاپ ام اس آی

مک بوک پرو 16 در مدل‌های 512 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت، 4 ترابایت و 8 ترابایت ارائه می‌شود. این در صورتی است که اکثر لپ تاپ‌های MSI با حافظه اس اس دی 1 ترابایت و دو اسلات M.2 عرضه می‌شود. در رابطه با اتصالات لپ تاپ باید گفت، اپل استفاده از مک بوک پرو را بدون دانگل برای افراد حرفه‌ای آسان‌تر کرده است. در مک بوک پرو 16، سه پورت Thunderbolt 4، HDMI، یک اسلات کارت SDXC و یک جک هدفون به همراه MagSafe 3 ارائه می‌شود.

MSI GE76 Raider نیز مانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های گیمینگ تا حد امکان گزینه‌های اتصال متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از پورت‌های به کار رفته شده در این لپ تاپ می‌توان به: Thunderbolt 4، USB 3.2 Gen 2 Type-C، USB 3.2 Gen 2 Type-A، دو USB 3.2 Gen 1 Type-A، HDMI، mini DisplayPort 1.4، یک اسلات کارت SDXC، اترنت و یک جک هدفون اشاره کرد.

در بررسی شبکه‌ها و اتصالات لپ تاپ باید گفت، مک بوک پرو از Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کند. علاوه بر اترنت 2.5 گیگابیتی، پشتیبانی از Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.2 در Raider برند ام اس آی وجود دارد که باعث برتری آن نسبت به اپل شده است.

اتصالات لپ تاپ اپل و ام اس آی

مقایسه باتری لپ تاپ اپل و لپ تاپ ام اس آی

این دو لپ تاپ از نظر باتری تقریباً عملکرد مشابهی دارند. مک بوک پرو اپل با بهره‌مندی از باتری 100 وات ساعت در برابر باتری 99.9 وات ساعتی Raider ام اس آی عملکرد یکسانی دارد و نمی‌توان به صورت دقیق گفت کدام یک لپ تاپ بهتر است. کمپانی اپل مدعی است که عمر باتری مک بوک به گونه‌ای است که می‌تواند 21 ساعت پخش تلویزیون اپل و 14 ساعت وب گردی را ساپورت کند.

با توجه به این که لپ‌تاپ‌های گیمینگ معمولاً عمر باتری بالایی ندارند، به نظر می‌آید لپ تاپ ام اس آی در بهترین حالت حدود 5 تا 6 ساعت و در کمترین زمان 3 ساعت دوام می‌آورد. MSI برای شارژ شدن لپ‌تاپ‌هایش از شارژر 280 واتی استفاده می‌کند، در حالی که اپل از نسخه 140 واتی استفاده می‌کند.

مقایسه جزئیات لپ تاپ اپل و لپ تاپ ام اس آی

در ساخت مک بوک پرو اپل از 6 بلندگو با بهره‌مندی از تکنولوژی صدای فضایی یا Dolby Atmos استفاده شده است. لپ تاپ Raider نیز دارای یک جفت بلندگوی 2 واتی Dynaudio به همراه چند ووفر 1 واتی است که می‌تواند صدا را با کیفیت بالایی پخش کند. هر دو سیستم دارای یک وب‌کم با کیفیت 1080p هستند و دوربین FaceTime HD مک‌بوک پرو مجهز به پردازشگر سیگنال تصویر پیشرفته است که این نشان دهنده کیفیت بهتر این دوربین نسبت به دوربین لپ تاپ ام اس آی است.

سخن آخر

در این مطلب قصد داشتیم به بررسی و مقایسه لپ تاپ اپل و ام اس آی به طور جامع بپردازیم. شما با مطالعه این مطلب می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که کدام لپ تاپ گزینه بهتری برای شما است و کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد. در نهایت بد نیست به این نکته اشاره نماییم که لپ تاپ‌های دو برند بسیار خوب و باکیفیت هستند و خرید هر دو برند شما را راضی نگه می‌دارد.

پرسش‌ های متداول

آیا لپ تاپ MSI بهتر از لپ تاپ‌های اپل است؟

MSI WS76 (2021) و Apple MacBook Pro 16 (2021) هر دو جزء بهترین لپ‌تاپ‌های دنیا از نظر ساخت و تجربه کاربری کلی هستند. با این وجود مک بوک پرو به دلیل استحکام بیشتر و بهره‌مندی از صفحه کلید، تاچ پد و وب کم و عمر باتری بالاتر، گزینه بهتری به حساب می‌آید.

بهترین ویژگی لپ‌تاپ‌های MSI چیست؟

به طور کلی، لپ‌تاپ‌های MSI به مادربوردها و پردازنده‌های گرافیکی فوق‌العاده‌اش شهرت و محبوبیت پیدا کرده‌اند.

کدام لپ تاپ اپل قدرتمندتر است؟

مک بوک پرو 16 اینچی 2023 با تراشه M2 Max قدرتمندترین لپ تاپ اپل تاکنون است. این مدل لپ تاپ برای افراد حرفه‌ای طراحی شده است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.