راهنمای خرید پنکه


مهزاد اباذری
نظرات 0
content-main-img

فصل گرم تابستان طرفداران بسیاری دارد؛ با این حال خیلی از اوقات این گرما از تحمل خارج می‌شود و در چنین شرایطی یک نسیم خنک می‌تواند افراد را سرحال کند. لوازم سرمایشی مختلفی برای خنک کردن فضا در دسترس قرار دارد. یکی از ساده‌ترین این لوازم پنکه است که به راحتی می‌توانید آن را به برق وصل کرده و از خنکای آن لذت ببرید. خرید پنکه کار چندان دشواری نیست؛ اما با در نظر گرفتن یک سری نکات کلیدی می‌توانید خرید مطلوبی داشته باشید.

مشاهده قیمت پنکه فروشگاه اینترنتی کالاتیک

در مقاله پیش‌رو راهنمای خرید پنکه را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید به راحتی محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. اگر شما هم قصد خرید پنکه برای سپری کردن روزهای گرم تابستان دارید، از شما دعوت می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید.

انواع پنکه کدام است ؟

پنکه‌ها در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. هریک از این پنکه‌ها را می‌توان در مکانی مناسب قرار داده و از آن استفاده کرد. بهتر است قبل از خرید پنکه، ابتدا با انواع آن آشنا شوید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی انواع پنکه می‌پردازیم:

1. پنکه ایستاده

پنکه‌های ایستاده معمولا دارای پایه‌های قابل تنظیم هستند و می‌توان آن‌ها را در فضای موردنظر قرار داده و به دلخواه تنظیم کرد. این مدل پنکه بیشتر برای خنک کردن فضاهای کوچک استفاده می‌شود. معمولا پنکه‌های ایستاده مجهز به قابلیت ریموت هستند و می‌توان آن‌ها را از راه دور کنترل کرد. علاوه بر آن، قدرت و سرعت باد را نیز می‌توانید با استفاده از این ریموت تنظیم کنید. با توجه به قابلیت تنظیم ارتفاع و جهت وزش باد، نیازی به قرار دادن آن‌ها روی میز و سطوح بلند ندارید.

پنکه ایستاده

2. پنکه سقفی

پنکه‌های سقفی یکی از قدیمی‌ترین نوع پنکه هستند که در گذشته کاربرد بیشتری داشتند. امروزه با توجه به تنوع موجود در بازار، این پنکه‌ها طرفدار کمتری دارند. البته مدل‌های جدیدتر پنکه سقفی به قابلیت‌هایی مانند ریموت کنترل، تایمر و تولید باد سرد و گرم مجهز هستند و از کیفیت بالاتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر برخوردارند. این پنکه‌ها وزن کمی دارند و معمولا در فضاهای کوچک استفاده می‌شوند.

پنکه سقفی

3. پنکه رومیزی

پنکه‌های رومیزی نیز مانند پنکه سقفی از مدل‌های قدیمی پنکه محسوب می‌شود با این تفاوت که همچنان طرفداران خود را دارند. این پنکه‌ها نیز مانند مدل‌های قبلی مجهز به قابلیت تایمر و کنترل از راه دور است و از نسل‌های گذشته که ساختار ساده‌ای داشتند، فاصله گرفته‌اند.

پنکه‌های رومیزی معمولا در یک اتاق و فضای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای محیط‌های بزرگ مناسب نیستند. یکی از قابلیت‌های پرطرفدار پنکه‌های رومیزی، چرخش به اطراف است که کمک می‌کند تا هوای خنک در تمام فضای اتاق پخش شود.

پنکه رومیزی

4. پنکه بدون پره

پنکه‌های قدیمی‌تر به داشتن پره شناخته می‌شوند و این نوع از پنکه‌ها با چرخش پره‌ها باد خنک تولید می‌کند. در گذشته چرخش پره‌ها این نگرانی را ایجاد می‌کرد که مبادا آسیبی به دست افراد وارد کند. پنکه‌های بدون پره این نگرانی را برطرف کرده و می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که آسیبی از چرخش پره‌ها نخواهید دید. این محصولات برای افرادی که فرزند خردسال دارند بسیار مناسب است. شاید جالب باشد که بدانید این پنکه‌ها با اینکه بدون پره کار می‌کنند، اما از قدرت بالایی برای تولید هوای خنک برخوردار هستند.

پنکه بدون پره

5. پنکه مه پاش

پنکه‌های مه پاش دارای یک مخرن آب هستند. این مخزن‌ها از آب پر می‌شوند و پس از روشن کردن شروع به تبخیر آب می‌کنند. آب تبخیر شده با کمک جریان هوا به اطراف پرتاب می‌شود و به این ترتیب خنکی بیشتری را در فضا ایجاد می‌کند. پنکه مه پاش میزان مصرف انرژی خیلی کمی دارد و به بدون دغدغه پرداخت هزینه برق می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

پنکه مه پاش

این محصولات معمولا دمای هوا را 3 تا 5 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید پنکه‌های مه پاش به قابلیت دفع پشه و حشرات نیز مجهز هستند. از طرفی رطوبت ایجاد شده توسط این پنکه‌ها برای گیاهانی که در آن فضا قرار دارند نیز مفید است و باعث شادابی آن ها می‌شود.

نکات کلیدی برای خرید پنکه

در ادامه راهنمای خرید پنکه به بررسی نکات کلیدی برای خرید پنکه می‌رسیم. بهتر است هنگام خریدنکا زیر را در نظر بگیرید تا محصولی مطابق با نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید:

1. اگر قصد خرید پنکه دارید، بهتر است ابتدا مشخص کنید که این محصول را برای چه فضایی نیاز دارید. اگر پنکه را برای یک فضای کوچک نیاز دارید، یک پنکه خانگی برای شما کفایت می‌کند، اما برای محیط‌های صنعتی باید به سراغ پنکه های بزرگ و صنعتی بروید که قدرت کافی برای خنک کردن فضا را داشته باشد.

2. در قدم بعدی مشخص کنید که تمایل دارید پنکه از چه نوعی باشد؟ پنکه پایه‌دار، سقفی و مه پاش؟

3. قابل حمل بودن پنکه نیز یکی از نکات مهمی است که هنگام خرید پنکه باید مدنظر قرار دهید. اگر پنکه را برای فضای کوچکی خریداری می‌کنید، بهتر است سراغ مدل‌های ظریف‌تری بروید که فضای زیادی را اشغال نکنند.

4. با توجه به اینکه پنکه باد خنک را در فضا پخش می‌کند، باید به تمیزی پنکه برای تولید باد توجه کنید. اگر روی قطعات پنکه گرد و غبار بنشیند، باد تولید شده نیز همراه با غبار در فضا پخش خواهد شد. بنابراین هنگام خرید پنکه دقت کنید که قطعات آن قابلیت جدا و تمیز شدن داشته باشند.

نکات کلیدی برای خرید پنکه

5. استحکام پنکه نیز یک نکته مهم است که باید مدنظر قرار دهید. مراقب باشید که پنکه روی سطح دچار لغزش نشود و محکم سر جای خود قرار بگیرد.

6. مورد دیگری که برای خرید پنکه باید به آن دقت کنید جنس پره‌های آن است. به طور معمول قدرت پره‌های فلزی برای تولید باد خنک بیشتر از پره‌های پلاستیکی است.

7. قابلیت کنترل از راه دور و تنظیم درجه باد نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که باید به آن‌ها توجه کنید.

8. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید صدای پنکه است. دقت کنید که پنکه پس از روشن شدن و خصوصا در درجات بالا چه میزان صدا تولید می‌کند.

9. در نهایت تمامی این ویژگی‌های مفید و کارآمد به همراه یک ضمانتنامه تکمیل می‌شوند و خیال شما از بابت کیفیت محصول و خدمات پس از فروش آسوده خواهد شد.

سخن آخر

پنکه یکی از قدیمی‌ترین انواع وسایل سرمایشی و خنک‌کننده است که هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. این محصولات به راحتی قابل نصب هستند و می‌توان از آن‌ها در هر مکانی که برق داشته باشد استفاده کرد.

پنکه‌ها در انواع مختلفی تولید می شوند و شما می توانید با توجه به فضا و بودجه خود، یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. پنکه‌های رومیزی یکی از پرطرفدارترین انواع پنکه هستند که با قابلیت‌های جدید مانند تایمر و کنترل از راه دور تولید و به بازار ارائه می‌شوند.

سوالات متداول

هنگام خرید پنکه به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید پنکه به فضای موردنظر، قدرت خنک‌کنندگی پنکه، قابلیت جدا شدن قطعات و برخی ویژگی‌ها مانند کنترل از راه دور و تنظیم درجه باد توجه کنید.

بهترین پنکه خنک کننده را از کجا بخریم؟

برای خرید بهترین پنکه خنک کننده بهتر است به فروشگاه‌های معتبر و مجاز مراجعه کنید تا محصول همراه با گارانتی و ضمانتنامه به شما عرضه شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت روز و خرید پنکه از فروشگاه اینترنتی کالاتیک دیدن فرمایید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.