بهترین گوشی های مناسب عکاسی در بازار ایران


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img

دوربین عکاسی و کیفیت تصویر یکی از عوامل تاثیرگذار هنگام خرید گوشی موبایل است. از همین رو اکثر شرکت‌های تولیدکننده سعی می‌کنند تا دستگاهی را روانه بازار کنند که از نظر دوربین توانایی پاسخ به نیازهای کاربران را داشته باشد.

انتخاب بهترین گوشی مناسب عکاسی با توجه به تنوع بالا و نزدیک بودن مشخصات کار سختی به حساب می‌آید. از همین رو قصد داریم بهترین گوشی های مناسب عکاسی در بازار ایران معرفی کنیم. البته پیش از معرفی، نکاتی که قبل خرید گوشی برای عکاسی باید رعایت کنید، بازگو خواهیم کرد.

چه گوشی موبایلی برای عکاسی مناسب است؟

در حالت کلی تمامی دستگاه‌های موجود در بازار ایران به‌دلیل برخورداری از دوربین، قابلیت عکاسی دارند. با این حال، تمامی گوشی های بازار برای عکسبرداری مناسب نیستند. گوشی های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه به دلیل پایین نگه‌داشتن قیمت نهایی محصول، از دوربین‌های متوسطی برخوردارند؛ بنابراین اگر عکاسی با گوشی برایتان اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ دستگاه‌های میان‌رده بروید.

نکاتی که قبل از خرید گوشی مناسب عکاسی باید رعایت کنید

برای اینکه انتخاب درستی هنگام خرید گوشی مناسب عکاسی داشته باشید، باید چند نکته را رعایت کنید. باید به این موضوع اشاره کنیم که معیار خود را بر اساس وضوح حسگر دوربین قرار ندهید؛ چرا که امکان دارد یک دوربین 12 مگاپیکسلی کیفیت تصویر به مراتب بهتری در مقایسه با یک دوربین 64 مگاپیکسلی داشته باشد. در ادامه به معرفی نکاتی می‌پردازیم تا بتوانید دستگاه مناسب خود را انتخاب کنید.

  • بودجه خود را مشخص کنید

با توجه به روند افزایش قیمت گوشی موبایل در بازار ایران، اکثر کاربران تمایل دارند با پرداخت مبالغ کم بهترین گوشی را انتخاب کنند. عموما گوشی‌های پرچمدار بهترین دوربین را در اختیار دارند. با این حال اگر تمایلی به پرداخت هزینه زیاد ندارید، باید انتخاب خود را به دستگاه‌های میان‌رده محدود کنید.

  • نوع عکاسی

حالت‌های مختلفی از عکسبرداری وجود دارد، اگر عکاسی حرفه‌ای هستید یا به تصویربرداری از طبیعیت علاقه دارید، باید به سراغ گوشی‌هایی مجهز به لنز تله‌فوتو بروید.

  • تعداد دوربین

امروزه اکثر گوشی‌های تولید شده از حداقل دو دوربین بهره می‌برند. اگر تمایل عکاسی در حالت‌های مختلف مانند اولتراواید و ماکرو دارید، باید به سراغ محصولات بروید که از دوربین‌های متعددی برخوردارند.

  • وضوح حسگر

با افزایش وضوح حسگر دوربین، امکان ثبت جزئیات بیشتر هم فراهم خواهد شد. با این حال، باید توجه داشته باشید که وضوح بالا حسگر نشان‌دهنده کیفیت بالای دوربین نخواهد بود؛ چون عواملی مانند پردازش نرم افزاری، سایز سنسور، سایز پیکسل، گشودگی دریچه دیافراگم، نوع حسگر و شرایط نوری هم در ثبت یک عکس باکیفیت دخیل هستند.

 معرفی بهترین گوشی های مناسب عکاسی بازار در بازه های قیمتی مختلف

در پارگراف‌های بالا به معرفی عواملی که باید هنگام خرید گوشی مناسب عکاسی پرداختیم. اکنون قصد داریم بهترین گوشی های مناسب عکاسی که در بازار ایران پیدا می‌شوند، معرفی کنیم.

گلکسی S24 اولترا: بهترین گوشی برای عکاسی

سامسونگ طی سال‌های اخیر توانسته خود را به سنگ محکی در زمینه عکاسی تبدیل کند. اگر به دنبال بهترین گوشی برای عکاسی هستید، قطعا خرید گلکسی S24 اولترا را پیشنهاد می‌دهیم. این پرچمدار تمام عیار به چهار حسگر دوربین مجهز شده است که در پنل پشتی آن میزبانی می‌شوند.

دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی گلکسی S24 اولترا قادر به ثبت عکس با بالاترین میزان جزئیات خواهد بود. همچنین به‌لطف برخورداری از لرزشگیر اپتیکال توانایی عکاسی در شب این پرچمدار محدود نخواهد شد.

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S24 Ultra

دوربین این گوشی، از یک لنز پریسکوپ تله‌فوتو با سنسوری 50 مگاپیکسلی بهره می‌برد که قابلیت زوم اپتیکال تا 5 برابر دارد و برای جلوگیری از تار شدن به لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده است.

دوربین سوم تله‌فوتو است و حسگری 10 مگاپیکسلی این لنز را همراهی می‌کند و برای کاربر زوم اپتیکال 3 برابر به ارمغان می‌آورد. در نهایت دوربین 12 مگاپیکسلی به‌لطف برخورداری از دامنه دید 120 درجه‌ای، امکان عکاسی به صورت فوق عریض را برای کاربران فراهم می‌کند.

خرید سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

داخل حفره پنل جلویی هم دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی قرار گرفته است که سلفی‌های بسیار باکیفیت و شفاف می‌گیرد. در نهایت این پرچمدار قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 8K دارد که برای فیلمبرداران هم گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

آیفون 15 پرو مکس: بهترین آیفون برای عکاسی

اپل با عرضه پرچمدار جدید خود توانسته بسیاری از رقبای خود را کنار بزند. در حال حاضر، آیفون 15 پرو مکس بهترین گوشی‌ آیفون برای عکاسی است. کیفیت عکس‌های گرفته شده با این گوشی بسیار بالا به شمار می‌رود و به‌لطف دوربین تله‌فوتوی جدید، امکان دسترسی به زوم‌های بالاتر هم فراهم شده است.

داخل ماژول دوربین سه‌گانه آیفون 15 پرو مکس، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال از نوع سنسور شیفت، دوربین 12 مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌فوتو با زوم اپتیکال 5 برابری و دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید مشاهده می‌شود. داینامیک آیلند قرار گرفته در پنل جلویی هم از دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

گوشی موبایل آیفون 15 پرو مکس

دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم است که یکی از نقاط قوت این پرچمدار آمریکایی به حساب می‌آید. از دیگر نکات مثبت گوشی موبایل iPhone 15 Pro Max می‌توان به مواردی نظیر صفحه نمایش بسیار باکیفیت، سخت افزار قدرتمند و باتری با ماندگاری بالا اشاره کرد.

خرید گوشی موبایل اپل آیفون 15 پرو مکس

همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که این گوشی از درگاه شارژ USB Type-C بهره می‌برد که اجازه می‌دهد دستگاه‌های متنوعی برای بهبود عکاسی به آن متصل کرد.

گلکسی اس 23 اولترا

با وجود اینکه گلکسی S24 اولترا در حال حاضر بهترین گوشی مناسب عکاسی به حساب می‌آید، اما گلکسی اس 23 اولترا هم همچنان قادر به ثبت عکس‌های با جزئیات و شفاف است؛ در واقع، اختلاف میان کیفیت نهایی این دستگاه چندان مشخص نیست و اگر از طرفداران پنل‌های منحنی هستید، خرید گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در پنل پشتی گلکسی S23 اولترا چهار دوربین مشاهده می‌شود که متشکل‌اند از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال، دوربین پریسکوپ تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری، دوربین 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری و در نهایت دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراید.

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

برای عکاسی سلفی هم از یک حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که در پنل جلویی دستگاه قرار گرفته است. تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا از جزئیات و کیفیت بالایی برخوردارند و به‌لطف برخورداری از زوم هیبریدی امکان استفاده از بزرگنمایی از 100 برابری هم وجود دارد.

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S23 Ultra

در واقع اگر به عکاسی از ماه، طبیعت و فواصل دور دارید گوشی Galaxy S23 گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. از دیگر نکات این دستگاه می‌توان تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، صفحه نمایش خمیده با وضوح 1440p و پشتیبانی نرم افزاری تا 5 سال اشاره کرد.

هواوی P60 پرو: بهترین دوربین گوشی های اندرویدی

هواوی یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه تولید گوشی های مناسب عکاسی است؛ در واقع این شرکت چینی یکی از اصلی‌ترین رقبای هر شرکت در زمینه عکاسی به حساب می‌آيد. طراحی زیبا و چشم‌نواز و دوربین‌های هوشمند از نکات مثبت هواوی پی 60 پرو شمرده می‌شود. این پرچمدار از سه حسگر دوربین بهره می‌برد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی هواوی P60 پرو از دریچه دیافراگم متغیر بهره می‌برد که با توجه به شرایط نوری مختلف می‌تواند بین f/1.4 تا f/4.0 تغییر کند. همچنین برای بهبود عکاسی در شب به فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است. با استفاده از دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.5 برابری، جزئیات مناسبی ثبت می‌شوند و به‌لطف برخورداری از لرزشگیر سنسور شیفت خبری از تار شدن نیست.

گوشی موبایل هواوی P60 پرو

دوربین اولتراواید 13 مگاپیکسلی یکی از بهترین حسگرها در گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود و با استفاده از فوکوس خودکار قادر به ثبت تصاویر ماکرو هم خواهد بود.

خرید گوشی موبایل هواوی P60 پرو

در زمینه عکاسی سلفی هم پرچمدار هواوی یعنی P60 پرو عملکرد مطلوبی دارد و به‌لطف لنز اولتراواید گزینه مناسبی برای عکس‌های دسته‌جمعی به حساب می‌آيد. از دیگر نکات مثبت این گوشی می‌توان به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، باتری 4815 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 88 واتی و صفحه نمایش بسیار باکیفیت OLED اشاره کرد.

وان‌پلاس OnePlus 11: همه فن حریف و خوش قیمت

شرکت وان‌پلاس در زمینه تولید محصولات پرچمدار قیمت مناسب، عملکرد مطلوبی دارد؛ در واقع وان‌پلاس توانسته بخش قابل توجهی از بازار چین را به علت عرضه محصولات رقابتی کسب کند. با معرفی وان‌پلاس 12، قیمت گوشی وان پلاس 11 کاهش یافته و خرید پرچمدار نسل قبلی را ارزشمندتر کرده است.

وان پلاس 11 برای تنظیم دوربین‌های خود به سراغ شرکت معتبر هاسلبلاد رفته تا نسبت به رقبای خود حرفی برای گفتن داشته باشد. ماژول دوربین دایره‌ای از سه حسگر میزبانی می‌کند که شامل دوربین 50 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 با لنز عریض، دوربین 32 مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 2برابری و دوربین 48 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید می‌شود.

گوشی موبایل وان پلاس 11

همچنین وظیفه ثبت عکس‌های سلفی هم بر عهده دوربین 16 مگاپیکسلی است که سلفی‌هایی با جزئیات بالا می‌گیرد. از دیگر نکات مثبت One Plus 11 می‌توان به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2، صفحه نمایش بسیار روان و باکیفیت OLED، رابط کاربری بهینه و باتری با ماندگاری بالا اشاره کرد.

خرید گوشی موبایل وان پلاس 11

شیائومی 13 تی: بهترین دوربین قاتل پرچمدار

سری T شیائومی به محصولات قاتل پرچمدار این شرکت تعلق دارد و سال 2023 این شرکت چینی با معرفی سری 13T توانست توجه بسیاری از کاربران را جلب کند. شیائومی برای اولین بار برای سری T با شرکت لایکا همکاری کرده است که پیش‌تر فقط روی محصولات لوکس این شرکت شاهد این همکاری بودیم.

ماژول دوربین سه‌گانه شیائومی 13 تی تشکیل می‌شود از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه لرزشگیر اپتیکال، دوربین 50 مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری و دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی این قاتل پرچمدار توانایی ثبت عکس‌های باکیفیت و واضح دارد که قادر است ویدیوهایی با حداکثر کیفیت Full HD با استاندارد +HDR10 ضبط کند.

شیائومی 13 تی

عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی، حس گوشی پرچمدار را به کاربران منتقل می‌کند و از نظر کنتراست، کنترل نویز و گسترده دینامیکی مطلوب شمرده می‌شوند. با روشن کردن حالت لایکا هم ثبت عکس با کنتراست بالا و اشباع رنگ هم امکان پذیر خواهد بود.

خرید گوشی موبایل شیائومی 13T

از دیگر نکات مثبت گوشی موبایل شیائومی 13T می‌توان به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 67 وات، تراشه قدرتمند مدیاتک دایمنسیتی 8200 اولترا و صفحه نمایش 144 هرتزی اشاره کرد.

سامسونگ گلکسی A54: بهترین گوشی میان رده برای عکاسی

بهترین میان رده سامسونگ یعنی گلکسی A54 در حال حاضر در زمینه عکاسی رقبای کمی دارد. از این گوشی به عنوان جایگزین A74 که هیچ‌گاه عرضه نشد هم یاد می‌شود. سامسونگ برای گلکسی A54 از چینش جزیره‌ای دوربین استفاده کرده است که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید و 5 مگاپیکسلی ماکرو می‌شود.

سامسونگ گلکسی A54

عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی از نظر کیفیت و جزئیات بسیار مطلوب هستند و شرایط نوری تاریک هم تصاویر قابل استفاده به حساب می‌آیند. دوربین اولتراواید با توجه به برچسب قیمتی محصول، مطلوب است و مشکلی برای اشتراک‌گذاری داخل شبکه‌های اجتماعی ندارد.

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A54

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با استفاده از فناوری ادغام پیکسل، عکس‌های واضح و شفافی می‌گیرد. با این حال در برخی از مواقع، شاهد نویز یا کاهش جزئیات در بافت صورت هستیم که نکته منفی به حساب نمی‌آيد. از دیگر نکات مثبت گوشی سامسونگ گلکسی A54 می‌توان به مواردی نظیر تراشه اگزینوس 1380، استاندارد IP67، صفحه نمایش Super AMOLED و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

سخن آخر

خرید گوشی مناسب عکاسی به یکی از مولفه‌های کلیدی برای کاربران تبدیل شده و انتخاب دستگاه مناسب که توانایی مناسبی در عکاسی داشته باشد، با توجه به تنوع محصولات کمی با چالش همراه است.

در این مقاله بهترین گوشی های مناسب عکاسی در بازار ایران را معرفی کرده‌ایم تا بتوانید با توجه به هر بودجه‌ای، دستگاه متناسب با نیاز خود را خریداری کنید. به نظر شما بهترین دوربین گوشی برای کدام برند است؟

پرسش‌های متداول

بهترین گوشی مناسب عکاسی چیست؟

در حال حاضر بهترین گوشی که برای عکاسی می‌توانید خریداری کنید، سامسونگ گلکسی S24 اولترا است که توانایی بالایی در ثبت عکس‌های باکیفیت دارد.

آیا آیفون 15 پرو مکس دوربین خوبی دارد؟

بله. گوشی موبایل اپل iPhone 15 Pro Max به‌دلیل برخورداری سه حسگر دوربین، هم در عکسبرداری و هم در فیلمبرداری عملکرد مطلوبی دارد و می‌تواند تصاویر بسیار باکیفیتی به ثبت برساند.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.