مقایسه لپ تاپ مایکروسافت با ام اس آی


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

مایکروسافت یکی از مطرح‌ترین نام‌ها در دنیای تکنولوژی است که سهم عمده‌ای از بازار محصولات الکترونیکی را به خود اختصاص داده است. در سال‌هایی که مایکروسافت با طراحی سیستم عامل داس انقلابی در این صنعت به وجود آورد و نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت، شرکت ام اس آی MSI نیز در تایوان تاسیس شد. این شرکت به زودی توانست تبدیل به رقیب جدی برای غول‌های حوزه تکنولوژی شود و کاربران زیادی را در سراسر جهان به خود جذب کند.

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

درحال حاضر مایکروسافت و ام اس آی دو تولیدکننده مطرح انواع لپ تاپ در عرصه جهانی به حساب می‌آیند و معمولا این دو برند یکی از گزینه‌های اصلی برای افراد هنگام خرید لپ‌تاپ هستند. در مقاله پیش‌رو قصد داریم به مقایسه لپ تاپ مایکروسافت و ام اس آی بپردازیم؛ اگر شما هم از افراد علاقه‌مند به این دو برند پرآوازه‌اید و برای خرید بین محصولات یکی از آن دو مردد هستید، از شما دعوت می‌کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مایکروسافت یا ام اس آی؟ کدام بهتر است؟

کمپانی مایکروسافت یکی از تولیدکنندگان مطرح و پیشتاز در حوزه فناوری است که همواره تلاش می‌کند تا محصولات خود را با امکانات بیشتر و عملکردی بهتر روانه بازار کند. در مقابل شرکت ام اس آی نیز در تلاش است تا بتواند با تولید محصولاتی مدرن و باکیفیت، سهم بیشتری از این بازار پر رقابت را از آن خود کند. هر کدام از این برندها طرفداران خود را دارند و امکانات خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه قصد داریم به مقایسه لپ تاپ مایکروسافت با ام اس آی بپردازیم.

مقایسه لپ تاپ مایکروسافت با ام اس آی

مقایسه گرافیک لپ تاپ مایکروسافت و ام اس آی

شرکت ام اس آی یکی از بزرگترین سازندگان قطعات سخت افزاری از جمله کارت گرافیک، مادربورد و مانیتور است. این شرکت معمولا در قسمت پردازنده، از محصولات شرکت Nvidia استفاده می‌کند. انویدیا نیز یکی از پیشگامان تولید پردازنده‌های گرافیکی و کارت گرافیک است که محصولات باکیفیت آن در سراسر جهان شناخته شده است.

مقایسه گرافیک لپ تاپ مایکروسافت و ام اس آی

پردازنده‌های Nvidia عملکرد لپ تاپ را بهبود داده و این محصولات را برای کاربری‌های سنگین و بازی‌های رایانه‌ای آماده می‌کند. در مقابل لپ تاپ های مایکروسافت از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند که در مدل‌های گوناگون و متناسب با انواع مدل لپ تاپ تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این پردازنده‌های پرطرفدار برای انجام بازی‌های کامپیوتری عملکرد بهتری دارند که می‌تواند برای گیمرها جذابیت داشته باشد.

مقایسه طراحی ارگونومیک مایکروسافت و MSI

در ادامه مقایسه لپ تاپ مایکروسافت با ام اس آی به بررسی طراحی لپ تاپ های این دو برند می‌رسیم. محصولات مایکروسافت را می‌توان در دسته‌بندی لپ تاپ های سبک و کم وزن قرار داد. این لپ تاپ ها با ظاهری ظریف و زیبا می‌توانند اولین انتخاب افراد باشند. سرفیس های مایکروسافت را می‌توان تلفیقی از تبلت و لپ تاپ دانست که با جدا کردن کیبورد از صفحه نمایش از ضخامت آن کاسته می‌شود.

لپ تاپ ام اس آی نیز علی رغم اینکه به نسبتِ لپ تاپ های مایکروسافت ضخامت بیشتری دارند، دارای طراحی ارگونومیک بوده و به راحتی می‌توانید با کیبورد آن کار کنید. البته ابعاد و وزن لپ تاپ های ام اس آی تقریبا مناسب بوده و به راحتی قابل حمل است.

مقایسه عمر باتری مایکروسافت و ام اس آی

مقایسه لپ تاپ مایکروسافت با ام اس آی از نظر باتری یکی از مراحل مهم هنگام خرید لپ تاپ است. کمپانی ام اس آی اغلب از باتری‌های لیتیوم پلیمری در لپ تاپ‌های خود استفاده می‌کند. لپ تاپ های ام اس آی از نظر عمر باتری بسیار قدرتمند و بادوام هستند و می‌توان به راحتی و بدون نگرانی از تمام شدن شارژ چندین ساعت با آن‌ها کار کرد. لپ تاپ های مایکروسافت نیز معمولا به باتری لیتیوم پلیمری مجهز است و از قابلیت شارژ سریع نیز بهره می‌گیرد.

مقایسه عمر باتری مایکروسافت و ام اس آی

توجه داشته باشید که پردازنده لپ تاپ در عملکرد و میزان شارژدهی آن تاثیر چشم‌گیری دارد؛ بنابراین هنگام مقایسه لپ تاپ مایکروسافت با ام اس آی از نظر باتری، پردازنده آن را نیز مدنظر قرار دهید. یکی از مشکلات لپ تاپ های MSI داغ شدن آن‌ها به دلیل استفاده طولانی مدت است. البته توجه داشته باشید که این مشکل در اکثر لوازم برقی خصوصا لپ تاپ ها متداول و رایج است و چندان جای نگرانی نیست. این نکته می‌تواند روی سرعت پردازنده لپ تاپ نیز تاثیرگذار باشد.

مقایسه نمایشگر لپ تاپ مایکروسافت و ام اس آی

نمایشگر لپ تاپ های سرفیس مایکروسافت لمسی بوده که یک امتیاز جذاب و چشمگیر برای این برند محسوب می‌شود. این محصولات محیط کاربری مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به راحتی می‌توانید با آن کار کنید. اگر قصد خرید لپ تاپ برای انجام کارهای اداری و یا اموری مانند طراحی، تایپ و نوشتن دارید، محصولات مایکروسافت می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

مقایسه نمایشگر لپ تاپ مایکروسافت و ام اس آی

در مقابل یکی از ویژگی‌ها و امتیازات لپ تاپ های msi در برابر سایر رقبا، کیفیت بالای پخش نمایشگرهای آن است. با خرید لپ‌تاپ های جدید و پرچمدار برند ام اس آی می‌توانید از نمایشگرهای با رزولوشن QHD پلاس و 2560 در 1600 پیکسل لذت ببرید. این نمایشگرها تصاویر را با رنگ‌های طبیعی و زنده و وضوحی خیره‌کننده در برابر چشمان شما قرار می‌دهد.

مقایسه طراحی ظاهری لپ تاپ مایکروسافت و ام اس آی

همانطور که پیشتر هم ذکر شد، برند تایوانی ام اس آی یکی از پیشگامان طراحی لپ تاپ های مدرن، پیشرفته و باکیفیتی است که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. این کمپانی نام‌آشنا همراه در تلاش است تا علاوه‌بر برطرف کردن نیاز کاربری خریداران از نظر فنی و تکنولوژی، خلاقیت را نیز چاشنی کار خود کرده و بتواند تمام سلایق را پوشش دهد. این لپ تاپ ها با داشتن بدنه‌ای مقاوم و ظاهری ظریف و زیبا توانسته‌اند طیف وسیعی از افراد و خریداران را به خود جذب کنند.

مقایسه طراحی ظاهری لپ تاپ مایکروسافت و ام اس آی

این لپ تاپ ها با داشتن بدنه‌ای آلومینیومی، علاوه‌بر داشتن ظاهری جذاب و زیبا، از مقاومت بالایی نیز برخوردار بوده و در برابر خط و خش نیز مقاوم هستند. کمپانی مایکروسافت نیز با طراحی لپ تاپ‌های ظریف، باریک و کم وزن در تلاش است تا با عرضه محصولات جدید، خلاقیت و فناوری را با هم به کاربران خود ارائه دهد. ظاهر سرفیس‌های مایکروسافت ممکن است کمی از نظر ابعاد بزرگ به نظر برسند، اما اگر از نزدیک این لپ تاپ ها را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که از وزن زیادی برخوردار نبوده و می‌توان آن‌ها را لپ تاپ های سبک و کم‌وزنی به شمار آورد.

مقایسه قیمت لپ تاپ مایکروسافت و MSI

یکی از مهمترین نکات برای مقایسه لپ تاپ مایکروسافت با ام اس آی، بحث قیمت این دو برند است. عوامل مختلفی مانند مدل، امکانات و ویژگی‌ها روی قیمت این محصولات اثرگذار است. علاوه بر این موارد، نرخ ارز نیز گزینه‌ای تعیین‌کننده در قیمت‌گذاری است.

بنابراین با توجه به نوسانات قیمت ارز، نمی‌توان نرخ مشخصی را برای این محصولات در نظر گرفت. به همین جهت بهتر است ابتدا لیست قیمت به روز شده را از فروشگاه مورد نظر خود دریافت کرده، پس از بررسی گزینه‌های موردعلاقه خود اقدام به خرید نمایید.

سخن آخر

در این مقاله به مقایسه لپ تاپ مایکروسافت با ام اس ای پرداختیم. لپ تاپ ام اس ای یکی از محصولات پرطرفدار در بازار است که به دلیل داشتن قابلیت‌های کاربردی و طراحی جذاب افراد زیادی به سراغ آن می‌روند. لپ تاپ های مایکروسافت نیز ازجمله محصولات پرفروش و پرطرفدار هستند که در طی سالیان امتحان خود را پس داده و به عنوان یک گزینه مطمئن در بین علاقه‌مندی‌های افراد جای دارد. شما می‌توانید با توجه به بودجه و علاقه خود نسبت به خرید محصولات هریک از این دو برند اقدام نمایید.

سوالات متداول

پردازنده‌های لپ تاپ msi از کدام برند است؟

کمپانی ام اس آی معمولا از پردازنده‌های Nvidia که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات سخت‌افزاری خصوصا مادربورد است استفاده می‌کند.

یکی از مشکلات لپ تاپ های MSI چیست؟

یکی از رایج‌ترین مشکلات لپ تاپ های MSI داغ شدن آن‌ها است که می‌تواند روی سرعت پردازنده نیز تاثیر بگذارد.

قیمت لپ تاپ ام اس آی و مایکروسافت چقدر است؟

با توجه به نوسانات نرخ ارز و تنوع محصولات این دو برند، قیمت مشخصی را نمی‌توان اعلام کرد. برای اطلاع از قیمت روز از فروشگاه اینترنتی کالاتیک دیدن فرمایید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.