مقایسه لپ تاپ های اپل با مایکروسافت


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

یکی از اصلی‌ترین فاکتورها برای خرید لپ تاپ، سیستم عامل آن است. دو غول دنیای تکنولوژی یعنی اپل و مایکروسافت، رقابت تنگاتنگی در تولید و ساخت سیستم عامل های محبوب ویندوز و مک او اس داشته و در بازار لپ تاپ نیز این رقابت به شکل جدی دنبال می شود. هر کدام از این دو کمپانی پرآوازه توانسته‌اند سهم عمده ای از این بازار به خود اختصاص داده و با شناخت دقیق از نیاز کاربران و مشتریان خود، محصولات خود را تولید و به بازار عرضه کنند.

 مشاهده لیست قیمت لپ تاپ در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

در چنین شرایطی، سطح بالای کیفیت محصولات این دو شرکت سازنده می‌تواند افراد را هنگام خرید با این سوال مواجه کند که سرفیس یا مک بوک اپل؟ کدام یک بهتر است؟ در مقاله پیش رو سعی کرده‌ایم به مقایسه لپ تاپ های اپل با مایکروسافت بپردازیم و ببینیم که سرفیس بهتر است یا مک بوک اپل؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید، از شما دعوت می‌کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

سرفیس یا مک بوک اپل؟ کدام یک بهتر است؟

کمپانی اپل را می‌توان یکه تاز دنیای تکنولوژی دانست. با این حال رقبا نیز دست از تلاش نکشیده و در حال رقابت با این شرکت پرآوازه هستند. لپ تاپ های اپل با طراحی زیبا و ظریف و گرافیک و عملکرد خیره‌کننده، می‌تواند هر کسی را ترغیب به خرید کند. از طرفی مایکروسافت نیز با ارائه سرفیس‌ها توانسته است افراد زیادی از دنیای کسب و کار ها را به محصولات خود جذب کرده و به مشتریان وفادار خود تبدیل بکند. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و مقایسه لپ تاپ های اپل با مایکروسافت می پردازیم تا در انتها بتوانید به راحتی محصول موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

مقایسه لپ تاپ های اپل با مایکروسافت

مقایسه گرافیک و مک بوک اپل با مایکروسافت

پردازنده‌های مک بوک‌های اپل عملکردی خیره‌کننده را به روان‌ترین شکل ممکن در اختیار کاربران قرار می‌دهند. تجربه کاربری افراد هنگام استفاده از این لپ تاپ‌ها نشان داده است که مک بوک اپل می‌تواند عملکردی بدون نقص داشته باشد. از طرفی پردازنده‌های سرفیس هم با داشتن گرافیکی یکپارچه این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که بتوانید عملکرد روان و مناسبی را تجربه کنید.

در سال‌های اخیر کمپانی اپل تلاش کرده است تا با تولید پردازنده‌های Arm یا همان M Series که برای محصولات خود بهینه کرده است از INTEL فاصله گرفته و حضور قدرتمندتری را از خود به نمایش بگذارد. این پردازنده‌های اختصاصی، عملکرد روان‌تر و قوی‌تر و عمر بالاتر باتری مک بوک ها را به همراه دارد. پردازنده‌های سری M اپل با مصرف کمتر انرژی، بازدهی پردازشی داشته و در بخش نرم افزار نیز عملکرد قوی‌تری از خود نشان می دهند.

این در حالی است که مایکروسافت همچنان به دنبال به کارگیری پردازنده‌های اینتل در محصولات خود است. در این بخش از مقایسه لپ تاپ های اپل با مایکروسافت می‌توان گفت مک بوک به دلیل مجهز بودن به تراشه قدرتمند سری M عملکرد بهتری نسبت به سرفیس مایکروسافت دارد.

مقایسه طراحی ارگونومیک لپ تاپ های اپل با مایکروسافت

طراحی‌های زیبا و چشم نواز مک بوک های اپل کاربران بسیاری را مجذوب خود کرده است. این محصولات با طراحی ارگونومیک باعث می شوند تا افراد به راحتی بتوانند برای مدت طولانی با آن کار کنند. صفحه کلید روان و خوش‌دست آن کمک می کند تا اگر مدت زیادی با آن کار می کنید، باعث خستگی دست نشده و آسیبی به مچ و مفاصل شما نیز وارد نشود. سرفیس نیز با تلفیق طراحی تبلت و لپ تاپ توانسته است طرفداران بسیاری را به خود جذب کند. نکته مهم در این طراحی قابلیت حمل و نقل آن است که افراد به راحتی می توانند آن را جا به جا کنند.

مقایسه طراحی ارگونومیک لپ تاپ های اپل با مایکروسافت

درنهایت هر دو محصول را می توان در زمره لپ تاپ های ظریف و کم وزن به شمار آورد اما اپل توانسته ظرافت بیشتری را در طراحی لپ تاپ های خود لحاظ کند. کمپانی اپل معمولا سعی می کند در طراحی ظاهری و رنگ‌‌‌بندی محصولات خود از روند معمول فاصله بگیرد و جسورانه‌تر عمل کند. به همین دلیل هنگام خرید مک بوک اپل می توانید رنگ های متفاوت و خاص تری را انتخاب کنید. اما مایکروسافت همچنان به رنگ‌های پلاتینیوم و فانتوم وفادار مانده است.

عمر باتری سرفیس و مک بوک اپل

یکی از مهم ترین فاکتورها هنگام خرید لپ تاپ، عمر باتری آن است. لپ تاپ های اپل و مایکروسافت هر دو از باتری لیتیوم پلیمری استفاده می کنند که امکان شارژ سریع آن نیز وجود دارد. باتری مک بوک ها با توجه به بهره‌گیری از پردازنده های ساخت اپل، عمر بالاتری دارند و به طور میانگین حدود 20 ساعت و در مک بوک پرو 22 ساعت شارژدهی دارند. لپ تاپ های اپل و مایکروسافت هر دو از باتری لیتیوم پلیمری استفاده می کنند که امکان شارژ سریع آن نیز وجود دارد. البته درصورت استفاده از تراشه اینتل، عمر باتری به چیزی درحدود ده ساعت کاهش می‌یابد.

سرفیس های مایکروسافت با هربار شارژ شدن برای کاربری عادی تا 10 ساعت شارژدهی داشته و بدون نیاز به شارژ مجدد کار می‌کنند.

باتری‌ها سرفیس مایکروسافت از قدرت بالایی برخوردار هستند و ظرفیت بالایی دارند. برای مراقبت بهتر از باتری های سرفیس بهتر است از خالی شدن آن ها جلوگیری کنید و سعی کنید بعد از رسیدن میزان شارژ به 20٪ آن را به شارژر وصل کنید.

مقایسه نمایشگر لپ تاپ های اپل با مایکروسافت

در مقایسه لپ تاپ های اپل با مایکروسافت به بررسی نمایشگرهای این دو محصول می‌رسیم. یکی از اصلی ترین تفاوت های لپ تاپ های اپل با مایکروسافت، صفحه نمایش لمسی برخی از مدل های لپ تاپ سرفیس است. این قابلیت طرفداران مخصوص به خود را داشته و مایکروسافت از این طریق توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب کند. انتخاب لپ تاپ بر اساس نمایشگر به نیاز کاربری و علاقه شما بستگی دارد. اگر مایل هستید از یک نمایشگر لمسی استفاده کنید می توانید به سراغ مایکروسافت و سرفیس های آن بروید.

مقایسه نمایشگر لپ تاپ های اپل با مایکروسافت

اما اگر به دنبال یک نمایشگر با وضوح تصویر بالا و تصاویر فوق العاده هستید، پیشنهاد ما به شما مک بوک های اپل است. نمایشگر مک بوک اپل با بهره بردن از تکنولوژی DCI-P3 کمک می کنند تا تصاویر را به صورت واقعی مشاهده کنید. یکی دیگر از ویژگی هایی که لپ تاپ های اپل را تبدیل به یک محصول باکیفیت و فوق العاده می کند، امکان مشاهده تصاویر با جزییات زیر نور آفتاب است. به طور کلی هر دو محصول نمایشگرهای باکیفیتی را در محصولا خود استفاده می کنند و از این لحاظ تفاوت چندان چشمگیری با یکدیگر ندارند.

توجه داشته باشید که سرفیس محیط کاربری بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد و برای کارهایی مانند وب‌گردی و انجام کارهای اداری و مرور اسناد مناسب است. اما برای انجام اموری مانند کارهای گرافیکی، تولید محتوا و به طور کلی کارهای مرتبط با حوزه خلاقیت، مک بوک اپل بهترین گزینه است.

مقایسه وزن دستگاه سرفیس و مک بوک اپل

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام مقایسه لپ تاپ های اپل با مایکروسافت باید به آن توجه کنید، وزن این محصولات است. برخی افراد لپ تاپ را از منزل به محل کار می‌برند. این افراد باید لپ تاپی را خریداری کنند که از وزن کمی برخوردار بوده و به راحتی جا به جا شود. مقایسه لپ تاپ های اپل با مایکروسافت از نظر وزنی نشان می دهد که هر دو کمپانی در تلاش هستند تا محصولات سبک و قابل حمل تولید کنند. اما در این رقابت، کمپانی اپل پیشتاز میدان است و موفق شده تا سبک‌ترین لپ تاپ ها را به بازار عرضه کند.

ممکن است در نگاه اول لپ تاپ سرفیس از نظر ابعاد کمی بزرگتر به نظر برسد، اما از نظر وزن می توان آن‌ها را نیز در زمره لپ تاپ های سبک به شمار آورد. وزن این محصولات چیزی در حدود 1.5 کیلوگرم است. به طورکلی می توان گفت اپل و مایکروسافت هر دو تلاش کرده‌اند که لپ تاپ های خود را با وزن کمی تولید و ارائه کنند. البته با کمی تقلب، سرفیس پرو مایکروسافت را می توان کمی سبک تر از مک بوک اپل در نظر گرفت. البته در شرایطی که بدون کی بورد باشد.

مقایسه طراحی ظاهری لپ تاپ های اپل با مایکروسافت

به طورکلی محصولات اپل به طراحی منحصر به فرد و چشمگیر خود در جهان زبانزد هستند. مک بوک های اپل نیز از این قاعده مستثنی نیستند. شاید یکی از مهمترین فاکتورها برای انتخاب لپ تاپ های اپل و یا مایکروسافت، تفاوت ظاهری آن‌ها باشد. هر دو سازنده سعی کرده اند طراحی زیبا متفاوتی را ارائه دهند. رنگ‌بندی زیبا و جذابیت ایجاد شده به واسطه ظرافت طراحی در کنار مقاومت بالای بدنه از جمله مواردی است که می‌تواند افراد را مجاب به خرید هریک از محصولات اپل و یا مایکروسافت کند.

مقایسه طراحی ظاهری لپ تاپ های اپل با مایکروسافت

پیشنهاد ما به شما این است که هنگام مقایسه لپ تاپ های اپل با مایکروسافت چند مدل از هر دو برند را بررسی کرده مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. برخی از مدل‌های برند سرفیس مانند Surface LapTop 4 علی رغم داشتن ابعاد بزرگ‌تر نسبت به سایر محصولات، از وزن کمتری برخوردار است. بنابراین اگر می‌خواهید لپ تاپ را با خود حمل کنید می‌توانید به سراغ چنین مدل‌هایی بروید.

مقایسه قیمت لپ تاپ های اپل با مایکروسافت

قیمت لپ تاپ های اپل و مایکروسافت به عوامل متعددی بستگی دارد. قابلیت‌هایی که اپل و مایکروسافت در این محصولات به کاربران ارائه می‌دهند، بر قیمت آن‌ها اثرگذار است. تکنولوژی به کار رفته، نوع گرافیک، وزن کم، عمر بالای باتری، مقاومت بدنه و مواردی از این دست در قیمت‌گذاری اپل و سرفیس تعیین‌کننده هستند. قدرت بالای پردازنده که کمک می‌کند کاربر تجربه روان‌تری از کار با سرفیس و مک بوک داشته باشد نیز از جمله مواردی است که ارزش خرید این محصولات را بالا می‌برد. با توجه به نوسانات نرخ ارز نمی توان قیمت مشخصی را برای سرفیس یا مک بوک اپل در نظر گرفت. اگر قصد خرید سرفیس یا مک بوک اپل را دارید، بهتر است قیمت روز این محصولات را چک کنید.

سخن آخر

مقایسه لپ تاپ های اپل با مایکروسافت از جنبه های مختلفی امکان‌پذیر است. این دو کمپانی، سخت در تلاش هستند تا با ارائه محصولات باکیفیت سهم بیشتری از بازار لوازم الکترونیکی را به خود اختصاص بدهند. مک بوک های اپل را می‌توان به عنوان پرطرفدارترین لپ تاپ ها در سطح جهان در نظر گرفت. با این حال سایر رقبا نیز خود را به این رقیب سرسخت نزدیک کرده و محصولات فوق‌العاده‌ای را با کیفیت بالا و قابلیت‌های کاربردی به بازار ارائه می‌دهند. اگر قصد خرید مک بوک اپل و یا لپ تاپ سرفیس را دارید بهتر است ابتدا قابلیت‌هایی را که از یک لپ تاپ انتظار دارید مشخص کنید و بعد با توجه به این موارد محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

سوالات متداول

پردازنده لپ تاپ های اپل قوی تر است و یا سرفیس مایکروسافت؟

با توجه به اینکه کمپانی اپل اقدام به تولید پردازنده های مخصوص کرده که با سیستم عامل آن بهینه سازی شده است، می توان گفت از این نظر دست بالا را دارد.

مایکروسافت در تولید لپ تاپ های خود از چه پردازنده ای استفاده می کند؟

کمپانی مایکروسافت همچنان به پردازنده های اینتل وفادار مانده است و از این تراشه ها در محصولات خود استفاده می کند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.