مقایسه اپل واچ سری 9 با سری 8


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img
 در این مقاله، به بررسی تفاوت‌های بین سری 9 و اپل واچ سری 8 سال گذشته می‌پردازیم و مشخصات فنی، سرعت، کیفیت صفحه نمایش، ویژگی‌ها، طراحی و قیمت این سری ساعت هوشمند اپل را بررسی می‌کنیم. خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که بین این دو مدل، کدام را بهتر است خریداری کنید.

اپل در 12 سپتامبر به طور رسمی از اپل واچ سری 9 رونمایی کرد؛ شاید این سؤال پیش بیاید که این ساعت جدید چه تفاوتی با اپل واچ سری 8 دارد؟ اپل واچ سری 9 جدید ظاهر و حسی مشابه اپل واچ‌های سری قبلی دارد، اما اپل واچ جدید از نظر عملکردی تفاوت‌های زیادی با اپل واچ سری 8 دارد.

 مشاهده لیست قیمت ساعت هوشمند در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

مقایسه مشخصات فنی اپل واچ سری 9 با اپل واچ سری 8

مشخصات فنی

اپل واچ سری 9

اپل واچ سری 8

مدل (ابعاد، وزن، قیمت)

41 میلی‌متر (10.7 × 38 × 45.4)، 42.3 گرم

45 میلی‌متر، 51.5 گرم

شروع قیمت از 800 دلار

41 میلی‌متر (14.4 × 44 × 49 میلی‌متر)، 42.3 گرم

45 میلی‌متر، 51.5 گرم

شروع قیمت از 840 دلار

جنس بدنه

استیل

نمایشگر با روکش یاقوتی

بدنه زیرین یاقوتی/ سرامیکی

استیل

نمایشگر با روکش یاقوتی

بدنه زیرین یاقوتی/ سرامیکی

پردازنده، رم، حافظه

Apple S9، 64Gb Rom

 Apple S8، 32Gb Rom

نرم افزار

WatchOS 10

WatchOS 9

باتری و شارژر

308 میلی‌آمپر ساعت 

308 میلی‌آمپر ساعت 

سنسورها

شتاب سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب

فشارسنج، دماسنج (دمای بدن)، قطب‌نما، SpO2، V02max

شتاب سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب

فشارسنج، دماسنج (دمای بدن)، قطب‌نما، SpO2، V02max

مقایسه طراحی ظاهری و بدنه اپل واچ 8 و اپل واچ 9

از نظر طراحی، هر دو ساعت هوشمند بسیار شبیه به هم هستند. هر دوی آنها در اندازه‌های 45 میلی‌متری و 41 میلی‌متری با صفحه نمایش edge to edge عرضه می‌شوند. این تصمیم اپل برای حفظ اندازه و طراحی صفحه نمایش، نشان می‌دهد، این شرکت معتقد است که به فرم ایده آل طراحی ساعت هوشمند دست پیدا کرده است و قصد تغییر آن را ندارد. اپل واچ سری 9 یک مدل صورتی رنگ را هم معرفی کرده که این رنگ در واقع یادآور محصولات رز گلد اپل است.

طراحی ظاهری اپل واچ 8 و 9

در حالی که اپل واچ سری 8 با ترکیب مواد بازیافتی، گامی به سوی پایداری زیست محیطی برداشته، اپل واچ سری 9 اولین محصول %100 کربن خنثی اپل است که مدعی است انتشار کربن از مواد، برق و حمل و نقل را کاهش می‌دهد.

در رابطه با مقایسه وزنی این دو محصول باید گفت، هر دو مدل وزن یکسانی دارند؛ نوع آلومینیومی اپل واچ برای مدل 41 میلی متری 31.9 گرم وزن دارد و وزن اپل واچ 45 میلی متری به 38.7 گرم افزایش پیدا می‌کند.

مقایسه صفحه نمایش اپل واچ 8 و اپل واچ 9

وقتی صحبت از صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل به میان می‌آید، هر دو اپل واچ سری 8 و سری 9 ویژگی‌های برجسته‌ای را به کاربران ارائه می‌دهند. وضوح صفحه نمایش 41 میلی متری اپل واچ سری 8 و سری 9، 352 در 430 است، در حالی که نوع 45 میلی متری این ساعت‌های هوشمند دارای وضوح 396 در 484 پیکسل است.

نمایشگر Always-On Retina یک ویژگی مشترک در هر دو سری است؛ این فناوری به کاربران امکان می‌دهد صفحه و زمان ساعت را همیشه بدون بالا بردن مچ خود مشاهده کنند و دسترسی بهتری به اطلاعات صفحه نمایش داشته باشند. در مجموع، اپل واچ سری 9 با صفحه نمایش 2000 نیتی خود و روشنایی 2 برابری نسبت به سری 8، از نظر کیفیت صفحه نمایش و تصویر در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد.

روشنایی بیشتر صفحه نمایش اپل واچ سری 9، امکان خوانایی آسان‌تر در نور شدید خورشید را فراهم می‌کند و تجربه تصاویر پر جنب و جوش‌تری را برای کاربر ایجاد می‌کند. علاوه بر این، نمایشگر اپل واچ سری 9 می‌تواند با شرایط نوری مختلف سازگار شود و با توجه به نور فضا، نور صفحه به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود.

صفحه نمایش اپل واچ 8 و اپل واچ 9

مقایسه عملکرد پردازنده اپل واچ 8 و اپل واچ 9

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های اپل واچ سری 8 و اپل واچ سری 9، تفاوت در پردازنده به کار برده شده است. در اپل واچ سری 9 از تراشه S9 (SiP) استفاده شده است که استفاده از این چیپ باعث افزایش سرعت اپل واچ سری 9 شده است. اپل واچ سری 8 نیز دارای پردازنده 64 بیتی دو هسته‌ای S8 است که این پردازنده عملکرد ضعیف‌تری دارد.

طبق گفته اپل، پردازنده گرافیکی یکپارچه اپل واچ سری 9 تا 30 درصد سریع‌تر از سری‌های قبلی شده است. همه اینها در کنار هم باعث می‌شود تا این سری ساعت هوشمند اپل، انیمیشن‌های روان‌تر، دیکته سریع‌تر و دقیق‌تر را به کاربر ارائه کند.

مقایسه فضای ذخیره سازی

اپل برای اولین بار یکی از ساعت‌های هوشمند خود را به 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی مجهز کرده است. پیش از این اپل، نسل اول Ultra را با 32 گیگابایت حافظه عرضه کرد. حافظه ذخیره سازی این ساعت به کاربر این امکان را می‌دهد تا آرشیوی از تصاویر با وضوح بالا، لیست‌های پخش موسیقی گسترده و مجموعه وسیع‌تری از برنامه‌ها را در ساعت هوشمند ذخیره کند و به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

مقایسه باتری و شارژ اپل واچ 8 و اپل واچ 9

هر دو اپل واچ سری 8 و سری 9 در حالت استفاده عادی می‌توانند تا 18 ساعت دوام باتری داشته باشند. با فعال کردن حالت کم مصرف اپل واچ سری 8 و 9 می‌توان تا 36 ساعت نیز از آن‌ها استفاده کرد.

مقایسه امکانات سلامتی و ورزشی

اپل به اپل واچ سری 9 هیچ ابزار جدیدی برای ردیابی سلامت نداده است، این یعنی شما با خرید اپل واچ سری 9 همان توانایی‌های ردیابی تناسب اندام اپل واچ سری 8 را دریافت خواهید کرد. از کاربردی‌ترین قابلیت‌های سلامتی این ساعت‌های هوشمند می‌توان به مواردی مثل: نظارت بر اکسیژن خون، اعلان ضربان قلب، ردیابی خواب، ردیابی چرخه قاعدگی، و تشخیص خودکار تمرینات ورزشی اشاره کرد.

امکانات ورزشی اپل واچ 8 و اپل واچ 9

مقایسه نرم افزار و رابط کاربری

هر دو ساعت دارای سیستم عامل watchOS هستند. سری 9 با watchOS 10 عرضه می‌شود، در حالی که سری 8 اواخر پاییز امسال به‌روزرسانی می‌شود. تفاوت این آی واچ در تعداد آپدیت‌های دریافتی است و مدل سری 9 به‌روزرسانی‌های بیشتری را دریافت می‌کند.

مقایسه قیمت اپل واچ 8 و اپل واچ 9

اپل چندین سال است که قیمت اپل واچ را ثابت نگه داشته است، به‌طوری‌که اپل واچ سری 8 با قیمت پایه اپل واچ سری 7 عرضه شد. اپل واچ 8 در حال حاضر از 399 دلار برای مدل 41 میلی‌متری شروع می‌شود و قیمت آن برای مدل بزرگ‌تر 45 میلی‌متری و اتصال سلولی افزایش پیدا می‌کند. اپل واچ سری 9 نیز قیمتی مشابه با اپل واچ سری 8 دارد؛ قیمت آن از 399 دلار برای مدل 41 میلی متری مجهز به GPS شروع می‌شود. نسخه GPS اپل واچ سری 9 نیز با قیمت 499 دلار عرضه می‌شود.

سخن آخر

در حالی که اپل واچ سری 9 از نظر طراحی مشابه اپل واچ 8 است، اما این ساعت هوشمند دارای بزرگ‌ترین ارتقا سخت افزاری در سه سال گذشته است. در مجموع باید گفت اپل واچ سری 8 و سری 9 هر دو جزء بهترین ساعت‌های هوشمند با قابلیت‌های خارق‌العاده هستند، اما اگر به دنبال خرید یک ساعت هوشمند همه چیز تمام هستید، اپل واچ 9 همان چیزی است که می‌تواند شما را راضی کند.

پرسش‌های متداول

اپل واچ 9 چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

از جدیدترین ویژگی‌های اپل واچ 9 می‌توان به مواردی مثل: صفحه نمایش روشن‌تر، افزایش سرعت Siri با قابلیت دسترسی و ثبت اطلاعات سلامتی. جستجوی دقیق برای آیفون و غیره اشاره کرد.

آیا اپل واچ 9 ارزش خرید دارد؟

بله؛ اگر به دنبال یک ساعت هوشمند همه چیز تمام با عملکرد مشابه یک گوشی هوشمند هستید، خرید اپل واچ 9 را به شما توصیه می‌کنیم.

آیا اپل واچ 9 ضد آب است؟

اپل واچ سری 9 در برابر آب مقاوم است، اما ضد آب نیست . برای مثال، شما می‌توانید از اپل واچ خود در حین فعالیت‌هایی مانند پیاده روی در باران و شستن دست‌ها استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.