مقایسه تب اس 9 با آیپد پرو ام 2


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

تبلت‌های آیپد پرو ام 2 و گلکسی تب S9 دو نماینده از بهترین تبلت‌های موجود حال حاضر در بازار محصولات هوشمند است. این بار قصد داریم به مقایسه مشخصات فنی و ظاهری هر دو تبلت پرداخته تا در انتها به ارزش خرید هر یک پی ببریم. پس اگر در خرید تبلت بین دو برند اپل و سامسونگ دچار سردرگمی شده‌اید در ادامه مقاله مقایسه تب اس 9 با آیپد پرو ام 2 همراه کالاتیک باشید.

مشاهده لیست قیمت انواع تبلت از فروشگاه کالاتیک

مقایسه مشخصات تبلت گلکسی تب اس 9 با آیپد پرو ام 2

دو تبلت گلکسی S9 و آیپد پرو ام 2 با توجه به تفاوت ظاهری و قیمتی که دارند اما از لحاظ داشتن مجموعه‌ای از قابلیت‌های منحصر به فرد و بهبود یافته دارای عملکردی بی‌نظیر هستند. در ادامه به معرفی مشخصات فنی هر دو تبلت خواهیم پرداخت.

مشخصات سامسونگ گلکسی تب S9 آیپد پرو M2
صفحه نمایش 11 اینچ - Dynamic AMOLED 2X
120 هرتز
محافظت با گوریلا گلس
11 اینچ Super AMOLED
120 هرتز
ابعاد و وزن 165.8x 254.3 x 5.9 میلی‌متر
498 گرم 
247.6x 178.5 x 5.9 میلی‌متر

رم

8/12 گیگابایت

8/16 گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

128/256 گیگابایت

/512/128/256 گیگابایت 1 و 2 ترابایت

دوربین سلفی

12 مگاپیکسل
حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با 60/30 فریم بر ثانیه

12 مگاپیکسل

دوربین اصلی

12 مگاپیکسل دوربین اصلی عریض با f/2.0 به همراه فوکوس خودکار

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با 30/60 فریم بر ثانیه

13 مگاپیکسل دوربین اصلی عریض با f/2.0 به همراه تشخیص عمق
10 مگاپیکسل اولتراواید با f/2.2
حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با 30/60 فریم بر ثانیه

تراشه

اسنپدراگون 8 نسل 2

Apple M2
سیستم عامل اندروید 13 iPadOS 16
باتری 8400 میلی‌آمپر ساعت 7,538 میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ شارژ سریع 45 وات، 0 تا 100 درصد در 80 دقیقه -

مقاله مرتبط

مقایسه تبلت سامسونگ گلکسی تب S8 با گلکسی تب S8 پلاس

مقایسه طراحی دو تبلت سامسونگ گلکسی S9 و آیپد پرو ام 2

هنگام خرید تبلت جدید توجه به طراحی و ظاهر بیرونی دستگاه از عوامل مهم در انتخاب یک تبلت جدید به حساب می‌آید. اولین چیزی که در نگاه اول هنگامی که تبلت خود را از روی میز بلند کرده و توجه شما را جلب می‌کند؛ طراحی و مشخصات ظاهری آن است پس در هنگام خرید تبلت دستگاهی را انتخاب کنید که رنگ، مدل و جنس پنل پشتی آن مورد علاقه و متناسب با سلیقه‌تان باشد.

مقایسه طراحی galaxy tab s9 با ipad pro m2

خوشبختانه در بررسی هر دو تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 9 و آیپد پرو M2 دارای طراحی شیک و مدرن هستند. تبلت گلکسی اس 9 با بدنه آلومینیومی در ابعاد 165.8 در 254.3 و ضخامت 5.9 میلیمتری، با دو رنگ اختصاصی بژ و مشکی گرافیتی در دسترس است.

در قسمت پشتی گلکسی تب S9 شاهد یک لنز دوربین در گوشه بالا سمت چپ و یک فضای ذخیره سازی اختصاصی قلم S در زیر آن هستیم و به جز موارد ذکر شده یک طراحی ساده را در اختیار دارید که فاقد پیچیدگی‌های غیر ضروری است و در عین سادگی شیک و مدرن به نظر می‌رسد.

در مقابل iPad Pro M2 را در اختیار داریم که دارای ساختار بدنه آلومینیومی در ابعاد 247.6 در 178.5 با ضخامت 6.4 میلی متری در رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای است. طراحی پنل پشت آن تقریبا مشابه گلکسی تب اس 9 دارای یک ماژول دوربین حرفه‌ای در سمت بالا و چپ دستگاه قرار دارد و یک لوگوی اپل نیز در مرکز مشاهده می‌شود.

در قیسمت بررسی طراحی تبلت‌های موجود نمی‌توان به صورت قطعی اعلام کرد کدام تبلت بهتر است بلکه انتخاب طراحی به سلیقه هر فرد و میزان بودجه در اختیار آن بستگی دارد.

مقایسه صفحه نمایش گلکسی تب اس 9 با iPad Pro M2

پس از بررسی طراحی به قسمت مقایسه صفحه نمایش گلکسی تب اس 9 با iPad Pro M2 می‌رسیم. این دو تبلت در برخی از ویژگی‌های اصلی صفحه نمایش نیز هم تراز با هم پیش می‌روند. به‌عنوان مثال، هر دو دارای صفحه نمایش 11 اینچی لبه به لبه با حاشیه حداقلی هستند و از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه صفحه نمایش آیپد pro m2 با گلکسی s9

ولی به صورت کلی در مقایسه صفحه نمایش، تبلت سامسونگ برنده میدان است، زیرا با ارائه قلم S همراه تبلت S9 و تراکم پیکسلی بالاتری معادل 274 پیکسل کیفیت تصویر بهتری را ارائه می‌کند در حالی که آی ‌پد پرو از تراکم پیکسلی 264 پیکسل بهره می‌برد و برای داشتن قلم Apple Pencil 2 باید هزینه‌ای جدا پرداخت کنید و شامل اقلام همراه آی‌پد Pro M2 نیست. در مجموع می‌توان گفت، هر دو تبلت دارای صفحه نمایش شایسته یک تبلت پرچمدار و با کیفیت همچنین مقاوم در برابر خط‌وخش و آسیب‌هایی احتمالی هستند و در بررسی این حوزه ارزش خرید بالایی دارند.

مقایسه عملکرد گلکسی تب S9 با آیپد پرو M2

سامسونگ گلکسی Tab S9 و iPad Pro M2 به ترتیب از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 و تراشه Apple M2 برای ساخت قلب سخت افزاری خود استفاده می‌کنند. در بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به نتایج آزمون بنچمارک، آیپد پرو M2 به طور شگفت‌انگیزی در اکثر تست‌های مرتبط نمره بالاتری از Tab S9 گرفته است. اگرچه تنها ملاک برتری سخت افزاری فقط به قدرت پردازنده مربوط نمی‌شود و باید جنبه‌های دیگری مانند حافظه ذخیره سازی، رم و سیستم عامل را نیز در نظر بگیرید.

عملکرد تبلت s9 سامسونگ

از نظر مقایسه ظرفیت ذخیره‌سازی دستگاه‌ها، هر دو تبلت از میزان ظرفیت 128 گیگابایت حافظه داخلی شروع می‌شوند و با بالا رفتن هزینه به نسبت حافظه بیشتری از دستگاه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. حداکثر ظرفیت تبلت سامسونگ 256 گیگابایت است، در حالی که آیپد پرو دارای ظرفیت 2 ترابایتی است. با این حال جای نگرانی نیست و تبلت سامسونگ دارای یک اسلات microSD است که می‌تواند انتقال فایل‌ها را بین Galaxy Tab S9 و دستگاه‌های دیگر مانند دوربین شما آسان‌تر کند.

در خصوص حافظه رم نیز می‌توان گفت مدل‌های پایه هر دو تبلت دارای 8 گیگابایت رم هستند که در نهایت Tab S9 به 12 گیگابایت و Pro M2 به 16 گیگابایت حافظه رم می‌رسد. جالب است بدانید که آیپد پرو برخلاف USB 3.2 دارای پورت Thunderbolt 4 است؛ بنابراین، اگر ما آن را بر اساس قابلیت‌های سخت‌افزاری در مقایسه با هر تبلتی بسنجیم، ظاهراً آی‌پد پرو در دور عملکرد و سخت افزار پیروز میدان می‌شود.

مقایسه دوربین

در حالی که مردم معمولاً برای گرفتن عکس و فیلم به دوربین تبلت متکی نیستند و برای عکاسی به سراغ گوشی‌های هوشمند پرچمدار یا دوربین عکاسی حرفه‌ای می‌روند ما در اینجا سعی در داریم برای بررسی ارزش خرید هر دو تبلت از کمپانی سامسونگ و اپل به کیفیت دوربین و امکانات موجود در آن‌ها نیز بپردازیم و برخی از تفاوت‌های کلیدی در آنها را برای شما برجسته کنیم.

مقایسه تبلت s9 با آیپد پرو ام 2

با خرید تبلت سامسونگ S9، شما یک لنز دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی را دریافت می‌کنید. در مقابل، iPad Pro یک سیستم دوربین دوگانه را ارائه می‌دهد که لنزهای 12 مگاپیکسلی عریض و 10 مگاپیکسلی فوق عریض را در خود جای داده است. ناگفته نماند که iPad همچنین دارای یک اسکنر LiDAR است که به شما امکان می‌دهد محیط اطراف خود را به صورت سه بعدی نقشه برداری کنید.

این قابلیت باعث می‌شود برای کسانی که در شغل طراحی داخلی و سایر زمینه‌های مرتبط کار می‌کنند یک ابزار ارزشمند باشد. پس از بررسی دوربین پشتی حالا نوبت به بررسی دوربین سلفی می‌رسد، هر دو تبلت دارای سنسورهای 12 مگاپیکسلی هستند. اگرچه به طور مشابه، iPad Pro سیستم TrueDepth را ارائه می‌دهد که می‌تواند چهره شما را به صورت سه بعدی ترسیم کند. داشتن این ویژگی‌ کمک می‌کند که سلفی‌های حالت پرتره بگیرید و در احراز هویت Face ID برای باز کردن قفل دستگاه بهترین عملکرد را تجربه کنید. با همه این تعاریف در مجموع، شکی نیست که iPad Pro در رقابت بین دوربین‌ها برنده است.

مقایسه باتری دو دستگاه

باتری به کار رفته در تبلت تب S9 سامسونگ مجهز به ظرفیتی معادل 8400 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 45 ‌وات است؛ در حالی که کمپانی اپل برای ساخت iPad Pro از باتری با ظرفیت 7538 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند و فاقد شارژ سریع است. در جدال باتری و میزان شارژدهی می‌توان گفت گلکسی تب s9 عملکردی بهتر ارائه می‌کند.

 مقایسه باتری تبلت s9 با آیپد پرو ام 2

خرید گلکسی تب S9 سامسونگ بهتر است یا آیپد پرو ام 2؟

همان‌طور که تجزیه‌وتحلیل‌ها در این مقاله نشان داد، iPad Pro M2 در اکثر حوزه‌ها تبلت بهتری در مقایسه تب S9 سامسونگ است که با قیمتی مشابه گلکسی تب اس 9 و اندازه صفحه نمایش بزرگ‌تر همچنین دوربین‌های حرفه‌ای‌تری ارزش خرید بیشتری خواهد داشت؛ بنابراین، اگر روی اکوسیستم اپل سرمایه‌گذاری کرده‌اید این تبلت می‌تواند انتخاب بهتری باشد. علاوه بر عملکرد بهتر آیپد ها به مرور زمان ارزش فروش خود را حفظ می‌کنند و هنگام فروش ضرر جدی به شما وارد نمی‌شود همچنین برای استفاده طولانی مدت نیز مناسب شما هستند زیرا برای مدت طولانی تری پشتیبانی نرم افزاری دریافت می‌کنند.

با همه این تعاریف در صورتی که بودجه‌ زیادی ندارید و به یک قلم برای تبلت خود نیاز دارید، با همان 800 دلار، می‌توانید یک Galaxy Tab S9 داشته باشید که شامل قلم S به صورت رایگان است. از طرف دیگر، اگر سخت‌افزار غیر اپل دارید، قطعا خرید تبلت اندرویدی سامسونگ منطقی‌تر به نظر می‌رسد. در نهایت نکته مهمی که باید مدنظر داشته باشید این است که تبلت s9 به عنوان یک پرچمدار می‌تواند به خوبی نیازهای روزمره شما از خرید تبلت را به خوبی برطرف کند.

 

پرسش‌های متداول

اندروید تبلت سامسونگ گلکسی تب S9 چند است؟

تبلت سامسونگ گلکسی تب S9 بر پایه اندروید 13 وارد بازار جهانی محصولات هوشمند می‌شود.

قیمت آیپد پرو ام 2 اپل چقدر است؟

قیمت آیپد پرو ام 2 اپل حدود 799 دلار تعیین شده است.

تبلت از کجا بخریم؟

برای خرید تبلت‌  و اطلاع از قیمت تبلت های هوشمند موجود در بازار با هر برند و در هر ابعاد و اندازه‌ای همچنین با هر بودجه قیمتی می‌توانید به سایت فروشگاهی کالاتیک مراجعه کنید و با بهترین قیمت و کمترین زمان ارسال، محصول خود را درب منزل تحویل بگیرید.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.