مقایسه اپل واچ اولترا با گلکسی واچ 5 پرو


کالاتیک
نظرات 1
content-main-img

اگر به دنبال خرید ساعت هوشمند بالا رده هستید، اما در انتخاب بین دو برند پرطرفدار سامسونگ و اپل دچار سردرگمی شده‌اید، در ادامه مقاله همراه کالاتیک باشید تا با بررسی و مقایسه اپل واچ اولترا با گلکسی واچ 5 پرو شما را در خرید ساعت هوشمند دلخواهتان همراهی کنیم.

خرید و مشاهده لیست قیمت ساعت هوشمند از فروشگاه کالاتیک

مشخصات فنی اپل واچ اولترا با گلکسی واچ 5 پرو

دو کمپانی ابر قدرتمند اپل و سامسونگ از بهترین سازندگان ساعت‌های هوشمند جهان هستند، اما سوال اصلی اینجاست از بین بهترین‌ها، کدام ساعت هوشمند برای شما بهتر است؟ در این مقاله، سعی داریم اپل واچ اولترا و سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو را با در نظر گرفتن مهم‌ترین مشخصات مانند کیفیت صفحه نمایش، قابلیت‌های ویژه، عمر باتری و شاخصه‌های کاربردی دیگر با هم مقایسه کنیم.

مشخصات فنی

سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو

اپل واچ اولترا

مدل (ابعاد، وزن، قیمت)

45 میلی‌متر (10.5 ×45.4 × 45.4)

46.5گرم

شروع قیمت از 256 دلار

49 میلی‌متر (14.4 × 44 × 49 میلی‌متر)

 61.03 گرم

شروع قیمت از 885 دلار

جنس بدنه

تیتانیوم

نمایشگر یاقوتی

بدنه زیرین یاقوتی

تیتانیوم

نمایشگر یاقوتی

بدنه زیرین یاقوتی

پردازنده، رم، حافظه

Samsung Exynos W920, 1 GB Ram, 16 GB Storage

 32 GB Storage

نرم افزار

Wear OS 3.5

WatchOS 9

باتری و شارژر

590 میلی‌آمپر ساعت 

542 میلی‌آمپر ساعت 

سنسورها

شتاب سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب،

فشارسنج، دماسنج (دمای بدن)

شتاب سنج، ژیروسکوپ،
ضربان قلب، فشارسنج،
ارتفاع سنج همیشه روشن، قطب نما،
SpO2، VO2max، دما (بدن)، دما (آب)

مقایسه طراحی و صفحه نمایش اپل واچ اولترا با گلکسی واچ 5 پرو

در مقایسه طراحی هر دو گجت باید گفت که هر دو ساعت هوشمند اپل و گلکسی منحصر به فرد طراحی شده اند؛ با این تفاوت که Apple Watch Ultra به شکل مربع است، در حالی که Galaxy Watch5 Pro دایره‌ای شکل است. به لحاظ وزنی اپل واچ اولترا 61.3 گرم وزن دارد که باعث شده از گلکسی واچ پرو با وزن 46.5 گرم (وزن بدون بند) سنگین‌تر به نظر برسد.

استفاده از قاب تیتانیومی و صفحه نمایش کریستالی یاقوت کبود در گلکسی واچ 5 پرو باعث شده جنس بسیار مقاومی داشته باشد و هنگامی که در معرض باران یا پاشش آب قرار می‌گیرد یا حتی هنگامی که به اجسام سخت مانند تجهیزات وزنه برداری کوبیده شود همچنان مقاومت کند و از کار نیفتد.

مقایسه گلکسی واچ 5 پرو  با اپل واچ اولترا

ساعت گلکسی واچ 5 Pro توانسته از دو استاندارد IP68 و MIL-STD-810H بهره ببرد که به معنی مقاومت کامل این دستگاه در برابر نفوذ آب و گردوغبار است که می‌تواند تا عمق 50 متر داخل آب دوام بیاورد. در مقابل اپل واچ اولترا نیز از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و با صفحه نمایشی از جنس شیشه یاقوت کبود با گذشتن از پروسه‌های پیچیده ای برای ساخت آن در مقابل ضربه و آب مقاومت قابل توجه‌ای از خود نشان می‌دهد.

اپل واچ اولترا دارای صفحه نمایش 1.92 اینچی از نوع LTPO OLED همیشه روشن با روشنایی حداکثر 2000 نیت است که بدون توجه به شرایط آب و هوایی همیشه و در هر موقعیتی با هر نور محیطی محتوا صفحه نمایش را با وضوح تصویر 410×502 پیکسل به صورت واضح و با کیفیت در اختیارتان قرار می‌دهد.

گلکسی واچ 5 پرو مجهز به صفحه نمایشی 1.4 اینچی از نوع پنل Super AMOLED است و با وضوح تصویر 450 در 450 پیکسلی در اختیار کاربران قرار دارد. این صفحه نمایش به دلیل برخورداری از تراکم 321 پیکسل در هر اینچ محتوا را بسیار شارپ و واضح به نمایش می‌گذارد. از دیگر نکات مثبت آن می‌توان به میزان روشنایی قابل قبول اشاره کرد که برای کار کردن زیر نور خورشید و در هر موقعیت دیگری کاملا مناسب است.

بررسی عملکرد اپل واچ اولترا با گلکسی واچ 5 پرو

کمپانی سامسونگ برای ساخت گلکسی واچ 5 پرو سعی کرده علاوه بر ایجاد احساس رضایت کاربران در استفاده معمولی، افراد ورزشکار و کسانی که به حوزه سلام اهمیت می‌دهند را نیز در نظر بگیرد و محصولی طراحی کند که امکانات گسترده‌ای به ورزشکاران ارائه می‌دهند. تجهیز گلکسی واچ 5 پرو به سنسور‌ها و حسگر‌های کاربردی در حوزه سلامت باعث شده تا گلکسی 5 پرو برای کاربران اندروید از ارزش خرید بالایی برخوردار باشد.

بررسی عملکرد دو ساعت هوشمند 5 پرو و اپل واچ اولترا

گلکسی واچ 5 پرو از 3.5 Wear OS بهره می‌برد که همان سیستم عامل اندروید به‌شمار می‌رود. همچنین برخورداری از Wear OS باعث شده که این ساعت را بتوانید به تمامی دستگاه‌های اندرویدی متصل کنید و الزامی برای داشتن یکی از گوشی‌های گلکسی سامسونگ وجود نداشته باشد. همچنین قابلیت‌هایی مانند کنترل موسیقی، برقراری تماس‌ها، مسیریابی با ساعت، نصب اپلیکیشن‌های مختلف و پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی از نکات مثبت گلکسی واچ 5 پرو هستند.

در مقابل اپل واچ اولترا را داریم که بر پایه سیستم عامل watchOS 9 کار می‌کند و به صورت کلی مجموعه‌ای از قابلیت‌هایی مانند ردیابی خواب بهبودیافته‌تر، امکان شخصی‌سازی و برنامه دادن به دکمه اکشن نارنجی رنگ به منظور دسترسی سریع تر را شامل می‌شود. علاوه بر این‌ها با استفاده از قطب نمای پیشرفته‌تر اپل واچ اولترا به شما امکان می‌دهد که مسیرهای طی شده را ذخیره کنید و با فعال‌کردن ویژگی مسیر برگشت، تمامی راهی را که طی کردید نمایش می‌دهد تا خیلی راحتر مسیر برگشت را پیدا کنید.

 

قابلیت‌ های سلامت گلکسی واچ 5 پرو و اپل واچ اولترا

در این قسمت به بررسی قابلیت‌ های سلامت گلکسی واچ 5 پرو و اپل واچ اولترا خواهیم پرداخت تا ببینیم کدام ساعت از قابلیت‌های کاربردی بیشتری برخوردار است و در نتیجه ارزش خرید بیشتری برای شما دارد.
ردیابی سلامت و تناسب اندام در هر دو دستگاه عالی عمل می‌کنند، اما هر کدام دارای نقص‌های جزئی هستند که امیدواریم در به‌روزرسانی‌ها و سری‌های جدید در آینده شاهد بهبود آنها باشیم.

خرید اپل واچ اولترا

تجربه کار با Apple Watch Ultra نسبتاً روان است و با سنجش دما، نظارت بر اکسیژن خون همچنین اعلان‌های ضربان قلب تا حد زیادی کاربران را راضی نگه می‌دارد. ساعت گلکسی واچ 5 Pro نیز دارای بسیاری از این ویژگی‌ها است، اما برخی از نواقص قابل توجه مانند تاخیر در اتصال GPS وجود دارد که می‌تواند در هنگام استفاده از ویژگی مسیریابی یا گرفتن نتایج دقیق بعد از تمرین، خطای کمی را نشان دهد.
در مقایسه این دو ساعت هوشمند ما متوجه شدیم که ساعت Ultra کمی سریع‌تر با GPS همگام‌سازی می‌شود و کمی دقیق‌تر از گلکسی واچ عمل می‌کند. با این وجود گلکسی 5 پرو هنوز هم یک ردیاب تناسب اندام قوی در بازار محصولات هوشمند به حساب می‌آید.

مقایسه اپل واچ اولترا با گلکسی 5 پرو

گلکسی واچ 5 پرو دارای سنسور 3 در 1 BioActive در قسمت زیرین به همراه سنسور دمای مادون قرمز جدید نسخه است. با استفاده از این فناوری، می‌توانید یک نمای کلی قابل استناد از سلامت عمومی خود، که شامل درصد چربی بدن و قابلیت‌های قابل قبول ردیابی خواب است، به دست می‌آورید؛ همچنین هنگامی که در حال حرکت هستید، ناوبری و برنامه ریزی مسیر برای پیاده روی یا دوچرخه سواری را به شما نشان می‌دهد و پس از تمرین، با ارائه تجزیه و تحلیل‌ها از جمله مناطق ضربان قلب، تخمین‌های حداکثر VO2 و موارد دیگر به شما کمک می‌کند که بدانید تمرین‌های خود را بهتر است در کدام قسمت بیشتر متمرکز کنید.

در مقابل هنگامی که از اپل واچ اولترا برای پیگیری تمرینات خود استفاده می کنید؛ این ساعت هوشمند دارای چندین ویژگی کلیدی منحصر به فرد است که قابل توجه ورزشکاران می‌باشد. استفاده از GPS با فرکانس دوگانه به ردیابی موقعیت مکانی کمک می‌کند تا زمانی که در فضای باز هستید دقیق‌تر شما را همراهی کند. حتی در تست عملکرد هنگامی که در شرایط سخت ماراتن شیکاگو، جایی که ساختمان‌های بلند می‌توانند ردیاب‌های کوچک‌تر را به نتایج بسیار نامعقول و غیر منطقی برسانند، اپل واچ اولترا عملکرد بسیار خوبی ارائه کرده است.

مقایسه عمر باتری گلکسی واچ 5 پرو با اپل واچ اولترا

سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو دارای باتری با ظرفیت 590 میلی‌آمپر ساعت است که به نسبت ساعت‌های هوشمند دیگر بزرگ‌تر به نظر می‌آید؛ اما به این معنا نیست که می‌توانید انتظار بالایی از استقامت و دوام باتری داشته باشید. این ساعت به صورت طبیعی می‌تواند 2 یا 3 روز با ردیابی GPS که فشار خاصی نیز بر باتری وارد می‌کند شما را همراهی کند؛ همچنین در خصوص میزان‌ شارژدهی نیز می‌توان گفت یک ساعت و 22 دقیقه طول می‌کشد تا ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 شما از صفر درصد به طور کامل شارژ شود.

مقایسه عمر باتری ساعت هوشمند اپل واج اولترا با گلکسی واچ 5 پرو

ساعت‌های اپل در مقایسه با رقبای دیگر به طور معمول دارای عمر باتری بسیار پایین‌تری هستند، اما در خصوص اپل واچ اولترا شاهد پیشرفت قابل توجهی در این زمینه هستیم. در حالی که بسیاری از پوشیدنی‌های دیگر اپل در این محدوده می‌توانند فقط یک روز شما را همراهی کنند، اپل واچ اولترا با ظرفیت باتری 542 میلی آمپر ساعتی می‌تواند 36 ساعت (یک روز و نصفی) استفاده در حالت عادی و 60 ساعت (2 و نیم روز) استفاده در تنظیمات کم مصرف را برای شما ممکن سازند.

مقایسه قیمت گلکسی واچ 5 پرو با اپل واچ اولترا

در بررسی این بخش شاهد تفاوت قیمت قابل توجهی بین ساعت‌های گلکسی واچ 5 پرو با اپل واچ اولترا هستیم. قیمت ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 5 Pro از 449 دلار شروع می‌شود و در مقابل قیمت بالای 799 دلاری اپل واچ اولترا چشم‌ها را خیره و توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. بنابراین اگر جز افرادی هستید که نمی‌خواهید برای یک ساعت هوشمند هزینه زیادی را بپردازید و در حد استفاده روزانه و معمولی همچنین با عملکرد سطحی از قابلیت‌های ساعت هوشمند استفاده می‌کنید انتخاب ساعت گلکسی واچ 5 پرو ارزش خرید بیشتری برای شما خواهد داشت.

خرید گلگسی واچ 5 پرو

گلکسی واچ 5 پرو بخریم یا اپل واچ اولترا؟

در حالی که کاربران آیفون در انتخاب اول به سراغ اپل واچ می‌روند و کاربران سامسونگ نیز باید به دنبال یک ساعت گلکسی باشند، با بررسی‌های صورت گرفته در این مقاله می‌توانید به خرید یکی از این دو ساعت اپل واچ اولترا یا گلکسی واچ 5 پرو از فروشگاه اینترنتی کالاتیک اقدام کنید.

هر دو ساعت هوشمند اپل واچ Ultra و Watch5 Pro دارای ویژگی‌های چشمگیر ردیابی سلامت و تناسب اندام، درجه مناسبی از سفارشی‌سازی هستند و هر دو ساعت از قابلیت‌های سلامت و مشخصات فنی و ظاهری اید‌ه‌آلی بهره می‌گیرند که هر کاربری را نسبت به خرید آن‌ها نیازمند می‌کند اما با توجه به سیستم‌عامل گوشی‌ خود، سلیقه و بودجه در اختیار همچنین انتظاراتی که از گجت پوشیدنی خود دارید می‌توانید دست به بهترین انتخاب بزنید.

 

سوالات متداول

اپل واچ اولترا بهتره یا گلکسی واچ 5 پرو؟

انتخاب ساعت هوشمند بین گلکسی واچ 5 پرو و اپل واچ اولترا به این بستگی دارد که چه دستگاهی در حال حاضر در اختیار دارید، یا اینکه آیا مایل به تغییر سیستم عامل خود به طور کلی هستید و می‌خواهید جز یکی از کاربران اندروید یا iOS باشید یا خیر.

از گلکسی واچ 5 پرو می‌توان برای گوشی‌های آیفون استفاده کرد؟

خیر؛ گلکسی واچ 5 پرو تنها با گوشی‌های اندرویدی قابل ست شدن است و شما می‌بایست قبل از خرید ساعت هوشمند یک گوشی اندرویدی بخرید.

از اپل واچ اولترا می‌توان در گوشی‌های اندرویدی استفاده کرد؟

خیر؛ امکان استفاده از اپل واچ های اولترا در گوشی‌های اندرویدی وجود ندارد و این گجت‌های پوشیدنی هوشمند تنها با ایفون ست می‌شود.

آیا گلکسی واچ 5 پرو عمر باتری خوبی دارد؟

گلکسی واچ 5 پرو با داشتن باتری قوی برای حداقل دو روز استفاده مختلط و سنگین و مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی که به خوبی با ماهیت باتری بادوام آن سازگاری دارد؛ طراحی شده است که با اختلاف بهترین ساعت هوشمندی خواهد بود که می‌توانید برای دستگاه اندرویدی خود تهیه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
Amirsadeqi | میهمان
20 آبان 1402

احسنت ???? توضیحات خوب و کاملی بود