پرفروش ترین گوشی های جهان 2024؛ صدرنشینی مقتدرانه آیفون 15


غزاله لواسانی
نظرات 0
content-main-img
به‌تازگی لیستی از گوشی های پرفروش دنیا در سه ماهه دوم سال 2024 منتشر شده که در آن آیفون 15 با قدرت در صدر جدول پرفروش‌ترین ها قرا دارد!

گرچه سازندگان برندهای مختلف تلفن همراه در سر تا سر دنیا طی چند ماه گذشته از بهترین گوشی های میان رده و پرچمدار خود رونمایی کرده‌اند، با این حال مشتریان کماکان و به‌طور فزاینده‌ای به سمت خرید گوشی سامسونگ و اپل تمایل دارند. این موضوع وقتی به لیست پرفروش ترین گوشی های جهان مراجعه می‌کنیم به شدت خودنمایی می‌کند و می‌بینیم که نمایندگان این دو برند بخش عمده‌ای از ده گوشی پرفروش دنیا در سه ماهه دوم سال 2024 را از آن خود کرده‌اند. قابل ذکر است که کمپانی مطرح شیائومی با گوشی اقتصادی Redmi 13C فقط به کسب یک جایگاه از این لیست نائل شده است. در ادامه این نوشتار از کالاتیک به معرفی لیست کامل گوشی های پرفروش در سه ماهه دوم 2024 می‌پردازیم!

رتبه یک تا ده گوشی های پر فروش دنیا؛ آیفون 15 کماکان در صدر جدول پرفروش ترین‌ها

بر اساس آخرین گزارش موسسه Counterpoint که به صورت ماهانه فروش گوشی های موبایل در سرتاسر دنیا را رصد می‌کند، گوشی آیفون 15 با اختصاص 4.1 درصد از سهم فروش گوشی های موبایل در دنیا، عنوان پر فروش ترین گوشی دنیا را در سه ماهه دوم سال 2024 کسب کرده است.

آیفون 15 پرومکس و آیفون 15 پرو به ترتیب با کسب 3.7 و 3.1 درصد از فروش جهانی، در جایگاه دوم و سوم پرفروش ترین گوشی جهان قرار دارند. ممکن است گمان کنید در جایگاه بعدی پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس 24 اولترا در این لیست خودنمایی می‌کند، اما در کمال تعجب جایگاه چهارم و پنجم توسط گوشی های اقتصادی سامسونگ Galaxy A15 5G و Galaxy A15 4G اشغال شده‌اند.

پرفروش ترین گوشی های دنیا در سه ماهه دوم 2024

در رتبه‌های بعدی iPhone 14 و بعد از آن جدیدترین میان رده سامسونگ گلکسی A55 قرار گرفته است. گوشی اقتصادی Redmi 13C 4G تنها نماینده شیائومی، با کسب 1.5 درصد از سهم فروش در سه ماهه دوم 2024 در جایگاه هشتم این لیست و یک رتبه بالاتر از بهترین گوشی سامسونگ، گلکسی S24 اولترا قرار دارد. گفتنی است که در بازه زمانی مشابه در سال 2023 برند شیائومی نتوانسته بود جایگاهی از این لیست را از آن خود کند.

دهمین و آخرین جایگاه این لیست به گوشی اقتصادی دیگری از کره‌ای‌ها یعنی گلکسی A05 اختصاص می‌یابد. با بررسی لیست فوق در کمال تعجب مشاهده می‌کنیم نسبت به سه ماهه قبلی گوشی های پرچمدار در این لیست حضور کمرنگ‌تری دارند؛ چرا که در سه ماهه گذشته و در کنار گوشی های پرچمدار فعلی، شاهد فروش بالای آیفون 15 پلاس و گلکسی S24 نیز بودیم.

پرفروش ترین برندهای گوشی؛ کدام شرکت ها گوشی های بیشتری فروخته اند؟

گرچه سری آیفون 15 جایگاه بیشتری از پرفروش ترین گوشی های 2024 را در لیست فوق به خود اختصاص داده‌اند، اما طبق گزارش دیگری از رسانه Canalys، سامسونگ با فروش 53.5 میلیون دستگاه بالاترین تعداد گوشی های فروخته شده در سطح دنیا در اختیار دارد.

اپل با فروش 45.6 میلیون گوشی و شیائومی با فروش 42.3 میلیون دستگاه به ترتیب با کسب 16 و 15 درصد در رتبه های بعدی این لیست قرار دارند. گزارش‌ها نشان می‌دهد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته فروش گوشی های شیائومی با رشد 27 درصدی مواجه شده است این درحالی است که از نظر تعداد سامسونگ و اپل توانسته‌اند به ترتیب 1 و 6 درصد گوشی‌های بیشتری بفروشند. در تصویر زیر می‌توانید لیست کاملی از برندهای پرفروش گوشی در دنیا را مشاهده کنید.

کدام برندهای گوشی بیشترین تلفن همراه را فروخته اند؟

پرسش‌های متداول

پرفروش ترین گوشی 2024 تا کنون کدام گوشی بوده است؟

طبق اطلاعات منتشر شده iPhone 15 در راس محبوب ترین و پرفروش ترین گوشی ها قرار دارد.

کدام کمپانی تعداد گوشی بیشتری در دنیا فروخته است؟

کمپانی سامسونگ با فروش 53.5 میلیون دستگاه نسبت به برندهای دیگر رکورد دار بیشترین فروش تلفن همراه است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.