ماجرای گوشی‌های تقلبی نوکیا در ایران صحت دارد؟


آنیا عباسی
نظرات 0
content-main-img
طبق اخبار منتشر شده، وزارت صمت پیگیر ماجرای گوشی‌های تقلبی نوکیا در کشور شده است.

موضوع گوشی‌های تقلبی نوکیا مدتی‌ست در ایران داغ شده و شاید شما هم خبر آن را شنیده باشید. مدتی پیش برای اولین‌بار، بحث گوشی‌های تقلبی نوکیا در ایران مطرح و حواشی نسبتا زیادی در خصوص آن ایجاد شد.

طبق اخبار، ظاهرا شرکتی در ایران با سواستفاده از برند نوکیا به تولید گوشی‌هایی با این نام پرداخته و تعداد زیادی از گوشی‌های فیک نوکیا را روانه بازار کرده است. سفارت فنلاند در ایران به این موضوع واکنش نشان داده و طی نامه‌ای به وزارت صمت اعتراض کرده است.

بعد از حواشی بسیار در این خصوص، سازمان توسعه تجارت هم در مورد گوشی‌های تقلبی Nokia در کشور واکنش نشان داده و خواستار توضیح وزارت صمت در این خصوص شده است. شرکت آتیلا همراه آیهان تجارت، که اکنون به تولید و عرضه گوشی‌های فیک نوکیا متهم است، در تیر ماه سال 1401 فعالیت خود را آغاز کرده و طبق ادعای خود قادر بود تا 15 درصد از نیاز کشور به تلفن همراه را با تولید و عرضه گوشی‌های ساخت خود برطرف کند.

گوشی های تقلبی نوکیا در ایران

بعد از مدتی شرکت اچ‌ام‌دی و دفاتر زیرمجموعه آن در ایران و چین ارتباط خود با این شرکت را کاملا رد کردند و از همین‌رو مشخص شد که این شرکت مجاز به تولید و پخش تلفن همراه با برند نوکیا نیست. با وجود این واکنش‌ها، شرکت آتیلا همراه آیهان تجارت تا مدت‌ها همچنان به تولید گوشی‌های نوکیا فیک پرداخت و کسی هم مدافع حقوق خریداران این گوشی‌های تقلبی نبود!

در این مدت هیچ نهاد دولتی اقدامی برای توقف فعالیت این شرکت نکرد؛ حال به نظر می‌رسد پس از جنجال‌های بسیار در خصوص تولید بدون مجوز گوشی‌های نوکیا در ایران، سازمان توسعه و تجارت وارد میدان شده و خواستار پیگیری این موضوع توسط وزارت صمت شده است.

اکنون، عباس علی‌آبادی وزیر صمت، اعلام کرده که در صورت محرز شدن تولید گوشی‌های تقلبی نوکیا در کشور، تولید و پخش آن متوقف خواهد شد و وزارت صمت از طریق دستگاه‌های مربوطه و تعزیرات این موضوع را پیگیری خواهد کرد. طبق گفته وزیر صمت اگر موضوع اثبات شود این شرکت از همه امکانات از جمله تخصیص ارز هم محروم خواهد شد.

حال انتظار می‌رود که با پیگیری سازمان توسعه تجارت در این خصوص، طی روزهای آینده ماجرای تولید گوشی‌های تقلبی در ایران مشخص شده و قائله آن خاتمه یابد.

خرید آنلاین گوشی موبایل لپ تاپ و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.