معرفی مشخصات گلکسی زد فولد 6


آنیا عباسی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به معرفی مشخصات جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ، به نام گلکسی زد فولد 6 و تغییرات آن نسبت به نسل قبل می‌پردازیم.

در سال جاری، سامسونگ با گوشی گلکسی زد فولد 5 همچنان به بازار گوشی های تاشو تسلط دارد. با وجود اینکه گلکسی زد فولد 5 شباهت بسیاری به گوشی نسل قبل خود، یعنی گلکسی زد فولد 4 دارد اما طرفداران خودش را در بازار پیدا کرده است.

قیمت گوشی موبایل

اکنون پرچمدار تاشو جدید سامسونگ یعنی Galaxy Z Fold 6 وارد بازار شده که رقابت تنگاتنگی را بین گوشی های تاشو ایجاد می‌کند. در حال حاضر برخی از کمپانی‌های تولیدکننده تلفن همراه، گوشی های تاشو را باکیفیت بالایی تولید می‌کنند و باید ببینیم سامسونگ با گلکسی زد فولد 6 می‌تواند در این رقابت به بالای لیست بهترین گوشی های تاشو برسد یا خیر؟

گلکسی فولد 6

Galaxy Z Fold 6 نسبت به نسل گذشته، از طراحی عریض‌تر و نازک‌تری برخوردار است و همچنین این گوشی از صفحه‌نمایش جدید Ironflex بهره می‌برد که به نظر می‌رسد بادوام‌تر باشد. همچنین در قسمت پردازشی گوشی گلکسی Z Fold 6 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده شده که عملکردی بهتر و عمر باتری طولانی‌تری را نسبت به گلکسی زد فولد ۵ به همراه خواهد داشت. بهره‌مندی از ویژگی‌های گلکسی AI در کنار برخی از ویژگی‌های جدید در گوشی گلکسی زد فولد 6 دیده خواهد شد.

نگاهی اجمالی به مشخصات گلکسی زد فولد 6

  • قیمت گلکسی زد فولد 6: 1899 دلار
  • رنگ‌ها: سرمه‌ای، صورتی، خاکستری، مشکی و سفید
  • تراشه: اسنپدراگون 8 نسل 3
  • ضخامت: 5.6 میلی‌متر (در حالت باز شده)، 12.1 میلی‌متر (در حالت تا شده)
  • صفحه نمایش بیرونی: 6.3 اینچ
  • صفحه نمایش اصلی: 7.6 اینچ
  • دوربین‌های پشت: 50 مگاپیکسل عریض، 12 مگاپیکسل فوق عریض، 10 مگاپیکسل تله‌فوتو
  • دوربین‌های جلو: 10 مگاپیکسل خارجی، 4 مگاپیکسل داخلی

قیمت Galaxy Z Fold 6

در  رویداد گلکسی آنپکد 2024 که در تاریخ 10 جولای 2024 برگزار شد، سامسونگ از جدیدترین محصولات و قابلیت‌های خود رونمایی کرد که در این میان شاهد معرفی گوشی تاشوی گلکسی زد فولد ۶ به عنوان جانشین گلکسی زد فولد ۵ بودیم. این گوشی نیز مانند آخرین مدل این سری، در ۲۴ جولای وارد بازار شد و با ویژگی‌های خود نشان داد که نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است.

قیمت galaxy z fold 6

قیمت Galaxy Z Fold 6 در بازار جهانی، ۱۸۹۹ دلار اعلام شده که ممکن است برای افرادی که به دنبال خرید گوشی با قیمت مناسب هستند، گزینه چندان مناسبی نباشد. اما توجه کنید که وجود قابلیت‌هایی چون هوش مصنوعی کاربردی، دریافت هفت سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری، طراحی خوش‌دست و شکیل و پردازنده‌ی به‌روز و قدرتمند سبب می‌شود تا این گوشی ارزش خرید بالایی داشته باشد.

سامسونگ گلکسی زد فولد 6: طراحی

  • قابلیت‌های هوش مصنوعی کاربردی
  • شکیل‌تر، سبک‌تر و مقاوم‌تر از نسل قبل
  • پشتیبانی از هفت سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری
  • خوش‌دست‌تر از گلکسی زد فولد ۵
  • پردازنده‌ی به‌روز و قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۳

همانطور که مشاهده می‌کنید، Z Fold 6 طراحی بسیار نازک‌تری نسبت به مدل قبلی خود دارد. با وجود اینکه سامسونگ در تلاش بود تا قلم S Pen را مانند Samsung Galaxy S24 Ultra به گوشی های سری Z اضافه کند، این اتفاق نیفتاد و باید در نسل بعدی این گوشی‌ها منتظر این قلم باشیم.

 Galaxy Z Fold 6، مانند نسل قبلی خود از فریم آلومینیومی و گوشه‌های زاویه‌داراستفاده کرده که این طراحی باعث می‌شود 6 Z Fold چشم‌نواز و بادوام‌ باشد.

قیمت گوشی زد فولد 6 سامسونگ

به طور کلی، طراحی این گوشی جدید تاشو سامسونگ، شبیه به مدل‌های قبلی گلکسی زد فولد است و تغییر چندانی نکرده است. همچنین Galaxy Z Fold 6 از نظر اندازه ابعاد و صفحه نمایش در حالت باز نیز شبیه گلکسی زد فولد ۵ عمل کرده، اما صفحه نمایش این گوشی در حالت بسته از ۶.۲ به ۶.۳ اینچ رسیده است.

در کل این گوشی از صفحه نمایش عریض‌تری نسبت به نسل قبلی گوشی های تاشو گلکسی زد برخوردار است. به جز این مورد، اطلاعات این محصول نشان می‌دهد که نسل جدید گلکسی زد فولد بسیار شبیه به سایر محصولات سامسونگ باشد.

گلکسی زد فولد ۶ در رنگ‌های مختلف سرمه‌ای، صورتی، خاکستری، مشکی و سفید وارد بازار شد که این تنوع رنگ دست کاربر را برای خرید محصول با رنگ موردنظرشان باز می‌گذارد.

گوشی گلکسی زد فولد۶ از ضخامت تاشده 5.6 میلی‌متر و ضخامت باز شده 12.1 میلی‌متر برخوردار است. ضخامت گلکسی زد فولد 5، 6.1 میلی‌متر (در حالت باز) و 13.4 میلی‌متر (در حالت تا شده) است، که این تفاوت نشان می‌دهد، گوشی جدید گلکسی زد فولد 6 طراحی باریک‌تری نسبت به نسل گذشته دارد.

Samsung Galaxy Z Fold 6: صفحه‌نمایش

به نظر می‌رسد با صفحه‌نمایش تاشو قوی‌تری در گلکسی زد فولد 6 روبه‌رو هستیم. پنل صفحه‌نمایش گوشی Galaxy Z Fold 6 به اصطلاح Ironflex نامیده می‌شود که به پنل صفحه‌نمایش OLED گوشی‌های تاشو می‌گویند.

صفحه‌نمایش Ironflex گوشی تاشو زد فولد 6 از مقاومت بیشتری در برابر ضربه برخوردار است. ویژگی های این گوشی نشان می‌دهد که صفحه‌نمایش Z Fold 6 کشیده‌تر از نسخه قبلی یعنی زد فولد 5 است. این گوشی طراحی عریض‌تر و لبه‌های نوک تیزتری دارد. صفحه‌نمایش بیرونی هم از 6.2 اینچ در گلکسی زد فولد 5 به 6.3 اینچ افزایش یافته و عریض‌تر شده است.

گوشی SAMSUNG Z FOLD 6

صفحه‌نمایش اصلی گلکسی زد فولد ۶ با ابعاد 7.6 اینچ و نرخ نوسازی 120 هرتزی است که حداکثر روشنایی 2600 نیت هم دارد. سامسونگ برای محافظت از صفحه‌نمایش گلکسی زد فولد 6، از Corning Gorilla Glass Victus 2 استفاده کرده که در گوشی گلکسی اس 24 اولترا هم به کار می‌رود.

پیش‌تر سامسونگ گفته بود که در تلاش است گوشی های تاشو خود را ضد گرد و غبار بسازد. بنابراین با مجهز کردن گلکسی زد فولد ۶ به گواهی IP48، مقاومت این محصول را در برابر آب تا 1.5 متر به مدت 30 دقیقه بالا برده است.

گوشی Galaxy Z Fold 6: دوربین

در مورد دوربین‌های گوشی گلکسی زد فولد۶ باید گفت که تغییر قابل‌توجهی نکرده و دوربین این محصول همان دوربین زد فولد 5 است. شاید در ظاهر متوجه تغییرات دوربین این گوشی نشوید اما اگر کمی دقت کنید خواهید دید که دوربین گوشی زد فولد ۶ سامسونگ به لطف تراشه بهتر و جدیدتر، توانایی پردازش تصویر بهتری را نسبت به گلکسی رد فولد ۵ دارد و می‌تواند عکس‌های طبیعی‌تری را ثبت کند.

گوشی گلکسی زد فولد 6 سامسونگ

سامسونگ گلکسی زد فولد 6 دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و همچنین دوربین 10 مگاپیکسلی روی صفحه‌نمایش و دوربین 4 مگاپیکسلی زیر صفحه‌نمایش است.

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 6: سخت‌افزار

سامسونگ برای گوشی گلکسی Z Fold 6 همان اسنپدراگون 8 نسل 3 (Snapdragon 8 Gen 3) را استفاده می‌کند که در سری S24 به کار می‌رود. اگرچه مانند S24، برخی منابع حدس میزند که سامسونگ ممکن است در این گوشی در برخی کشورها به تراشه‌های Exynos 2400 روی آورد. اما پس از معرفی گلکسی زد فولد ۶ دیدیم که گوشی های تاشو جدید سامسونگ به طور انحصاری از اسنپدراگون 8 نسل 3 برخوردار هستند.

تراشه استفاده شده در Galaxy Z Fold 6 از نظر قابلیت‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی عملکرد خوبی دارد که می‌تواند به عنوان پیشرفت سامسونگ در نسل جدید گوشی های تاشو خود به شمار رود.

گوشی Galaxy Z Fold 6

گلکسی Z Fold 6 دارای ترکیبی از حافظه داخلی با ظرفیت های ۲۵۶ و۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت، به همراه حافظه رم ۱۲ گیگابایت است و در این زمینه هیچ تفاوتی با نسل قبل خود یعنی زد فولد ۵ نداشته است.

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 6: باتری

سامسونگ برای تامین انرژی گلکسی زد فولد ۶ نیز مانند نسل قبل از باتری 4400 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده و مانند زد فولد ۵ با شارژ سریع 25 واتی راهی بازار شده است.

گوشی Samsung Galaxy Z Fold 6 FE

صحبت از یک مدل ارزان‌تر Samsung Galaxy Z Fold 6 FE وجود دارد که مشابه نسخه fan edition گوشی‌های سامسونگ است. البته باید منتظر اطلاعات دقیق‌تر و بیشتری از آن باشیم. Samsung Galaxy Z Fold 6 FE با تغییراتی در مشخصات فنی نسبت به گلکسی زد فولد 6 و بدون پشتیبانی از قلم S احتمالا با قیمت پایین‌تری روانه بازار خواهد شد.

گلکسی زد فولد 6 اف ایی

با این حال هنوز صحبت از گوشی Galaxy Z Fold 6 FE زود است. یک منبع مدعی است که سامسونگ از عرضه گوشی گلکسی Z Fold 6 FE به دلیل اینکه به اندازه کافی نازک نیست یا به حد کافی از Z Fold 6 متمایز نیست، عقب‎‌نشینی خواهد کرد. در عوض، مدل ارزان‌تر احتمالا Galaxy Z Fol 6 Slim، ممکن است سال آینده در کنار گلکسی اس 25 عرضه شود.

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد 6 اولترا

سامسونگ همچنین می‌تواند روی یک گوشی تاشو دیگر کار کند، یک نسخه پریمیوم‌تر، که گفته می‌شود Galaxy Z Fold 6 Ultra است. به نظر می‌رسد سامسونگ می‌تواند برخی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد Galaxy S24 Ultra مانند قاب تیتانیومی، قلم S و شاید دوربین 200 مگاپیکسلی را به این مدل اضافه کند. جزئیات در مورد Ultra گلکسی زد فولد 6 هنوز در دسترس نیست، اما تصور می‌کنیم که نگرانی‌های مربوط به قیمت‌گذاری عامل مهمی برای تحقق یا عدم تحقق آن باشد.

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک، در مورد گوشی گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ که به تازگی روانه بازار شده است، صحبت کردیم. همانطور که گفتیم این گوشی نسبت به گوشی نسل قبل خود در بخش طراحی، نرم‌افزار و سخت‌افزار دست‌خوش تغییراتی شده است که می‌تواند کسب رضایت کاربر را به دنبال داشته باشد. نظر شما در مورد جدیدترین گوشی تاشوی سامسونگ چیست؟

پرسش‌های متداول

قیمت گلکسی زد فولد 6 چه قدر است؟

گوشی سامسونگ Z Fold 6 با قیمت جهانی 1899 دلار وارد بازار شده است.

آیا گوشی گلکسی فولد ۶ به هوش مصوعی مجهز است؟

بله.Galaxy Z Fold 6 از قابلیت‌های گلکسی AI پشتیبانی می‌کند.

خرید آنلاین گوشی موبایل لپ تاپ و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.