فهرست گوشی هایی که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهندگان اندروید 15 با اسم مستعار بستنی وانیلی (Vanilla Ice Cream) 16 فوریه 2024 و نسخه دوم آن 21 مارس در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. پیش‌بینی می‌شود در ماه سپتامبر یا اکتبر 2024 آپدیت نهایی اندروید 15 برای عموم منتشر شود. در ادامه، اسامی گوشی‌هایی که آپدیت اندروید 15 را دریافت می‌کنند در این مطلب آورده شده است.

گوشی های اندرویدی سهم بسیار زیادی از بازار را تشکیل داده‌اند و پشتیبانی نرم افزاری هم یکی از نکات برجسته هر برند به حساب می‌آید؛ در واقع کاربران انتظار دارند که بعد از خرید گوشی موبایل مدنظر خود تا سال‌ها خیالشان بابت به‌روز ماندن دستگاه راحت باشد.

خرید گوشی موبایل

از همین رو شاید سوال پیش بیاید که «کدام گوشی آپدیت اندروید 15 را دریافت می کند؟» برای پاسخ به این پرسش مهم در ادامه فهرستی از گوشی هایی که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند، تهیه کرده‌ایم تا نسبت به وضعیت پشتیبانی دستگاه خود در android 15 آگاه شوید.

معرفی ویژگی های جدید آپدیت android 15

بحث آپدیت جدید اندروید همیشه یکی از مباحث داغ کاربران این سیستم عامل محبوب است و کاربران نیز به‌دنبال زمان انتشار اپدیت نسخه جدید اندروید هستند. گوگل نام نسخه پانزدهم از سیستم عامل خود را Vanilla Ice Cream یا بستنی وانیلی اعلام کرده که در واقع یکی از سنت‌های قدیمی این غول فناوری آمریکایی استفاده از نام دسر و شیرینی‌ها برای نسخه‌های اندروید است.

با هر اپدیت جدید android قابلیت‌های متنوع و کاربردی اضافه می‌شود و سیستم امنیتی هم ارتقا پیدا می‌کند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از ویژگی های جدید اندروید 15 که احتمال دارد در دستگاه‌های اندرویدی حضور پیدا کنند.

اضافه شدن ویجت به صفحه قفل

یکی از قابلیت‌هایی که بسیاری از کاربران علاقه دارند که به صورت رسمی روی گوشی‌های اندرویدی خود داشته باشند، ویجت لاک اسکرین یا همان صفحه قفل است. در واقع تا قبل از انتشار آپدیت اندروید 14 گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت که نشان می‌داد این قابلیت روی نسخه چهاردهم می‌گیرد، اما متاسفانه گوگل این کار را انجام نداد. با این حال در آخرین بررسی‌های انجام شده از کدهای سیستم عامل android 15 متوجه شدیم که گوگل در حال ساخت دسترسی برای افزودن ویجت‌های بیشتری روی صفحه قفل است.

روی هم قرار دادن ویجت‌ها

سیستم عامل اندروید یک پروژه متن باز است که افراد مختلف می‌توانند آن را به هر شکلی که تمایل دارند، تبدیل کنند. یکی از قابلیت‌هایی که شرکت‌های مختلف به گوشی‌های خود اضافه کرده‌اند، قابلیت Stacking Widgets نام دارد که البته برای اولین بار شرکت اپل در سیستم عامل iOS به کاربران معرفی کرد.

روی هم قرار دادن ویجت های اندروید

با استفاده از این قابلیت می‌توانید چندین ویجت را روی هم قرار دهید از اشغال کل صفحه نمایش جلوگیری کنید. با توجه به استفاده تمامی شرکت‌های بزرگ از این قابلیت، ممکن است که گوگل تصمیم بگیرد قابلیت Stacking Widget را به‌صورت پیش‌فرض به اپدیت جدید اندروید 15 بیاورد.

جدا شدن بخش موبایل دیتا و وای فای

در آپدیت اندروید 12 شاهد رونمایی از طراحی جدیدی برای بخش تنظیمات سریع بودیم. ادغام شدن بخش وای فای با تنظیمات دیتا برای بسیاری از کاربران خوشایند بود، اما با گذشت زمان و تغییر ناگهانی شبکه دستگاه، باعث شد که کاربران به گوگل پیشنهاد تغییر این بخش را دهند. بر همین اساس امکان دارد که مانند تمامی شرکت‌های تولید کننده بخش دیتای موبایل و وای فای در Android 15 Update از یکدیگر جدا شوند.

تغییر و شخصی‌سازی آیکون

سیستم عامل اندروید به قابلیت‌های شخصی‌سازی متنوع خود بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است. یکی از بخش‌های این سیستم عامل که احتمال دارد  در آپدیت اندروید 15 به دستگاه‌های پیکسل اضافه شود، تغییر آیکون‌ها و اندازه آن‌ها است.

فهرست گوشی هایی که آپدیت android 15 را دریافت می کنند

در بخش بالایی با قابلیت های جدید اپدیت اندروید 15 آشنا شدیم و در ادامه فهرست کاملی از گوشی های دریافت کننده اندروید 15 پیش رویتان قرار می‌گیرد. البته توجه داشته باشید که این لیست با مرور زمان آپدیت می‌شود و دستگاه‌های بیشتری داخل آن قرار خواهد گرفت.

فهرست گوشی های ایسوس که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند

شرکت ایسوس سابقه طولانی در تولید گوشی های اندرویدی دارد و توانسته با ارائه آپدیت‌های منظم، اعتماد خریداران  را بدست آورد. پیش رویتان فهرستی از گوشی های ایسوس که آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت می کنند، قرار دارد.

نام گوشی وضعیت انتشار
Asus ROG Phone 7 احتمالا دریافت کند
ASUS ROG Phone 7 Ultimate احتمالا دریافت کند
Asus Zenfone 10 احتمالا دریافت کند

فهرست گوشی های Fairphone که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند

شرکت Fairphone نام برندی تازه‌وارد و نوپا است که با تولید محصولات سازگار با محیط زیست قصد دارد، آلودگی‌های محیطی را کاهش دهد. جدیدترین گوشی این شرکت با نام Fairphone 5 تا سال 2030 پشتیبانی خواهد شد. در ادامه فهرست گوشی های Fairphone که آپدیت اندروید 15 را دریافت می‌کنند، پیش رویتان قرار می‌گیرد:

نام گوشی وضعیت انتشار
Fairphone 4 احتمالا دریافت کند
Fairphone 5 احتمالا دریافت کند

فهرست گوشی های Google که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند

محصولات گوگل همیشه از بیشترین پشتیبانی نرم افزاری میان گوشی‌های اندرویدی برخوردارند؛ در واقع اولین محصولات که آپدیت جدید اندروید را دریافت می‌کنند، پیکسل‌ها هستند. در ادامه فهرست گوشی های گوگل که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند، پیش رویتان قرار می‌گیرد.

نام گوشی وضعیت انتشار
Google Pixel 6 دریافت می‌کند
Google Pixel 6 Pro دریافت می‌کند
Google Pixel 6a دریافت می‌کند
Google Pixel 7 دریافت می‌کند
Google Pixel 7 Pro دریافت می‌کند
Google Pixel 7a دریافت می‌کند
Google Pixel 8 دریافت می‌کند
Google Pixel 8 Pro دریافت می‌کند
Google Pixel Fold دریافت می‌کند

فهرست گوشی های آنر که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند

بعد از تحریم شدن، شرکت هواوی، محصولات این شرکت توانایی قادر به استفاده از جدیدترین امکانات گوگل نیستند و همین باعث شد که سهم بازار زیر برند این شرکت یعنی آنر افزایش پیدا کند. شرکت Honor در ارائه آپدیت‌های نرم افزار عملکرد مطلوبی دارد و در ادامه فهرست گوشی های آنر که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند، پیش رویتان قرار دارد که شامل محصولات بالا رده و میان رده این شرکت می‌شود.

نام گوشی وضعیت انتشار
Honor 90 احتمالا دریافت می‌کند
Honor Magic V2 احتمالا دریافت می‌کند
Honor Magic Vs احتمالا دریافت می‌کند
Honor Magic5 احتمالا دریافت می‌کند
Honor Magic5 Pro احتمالا دریافت می‌کند
Honor Magic5 Ultimate احتمالا دریافت می‌کند

فهرست گوشی های موتورولا که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند

شرکت موتورولا یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده گوشی موبایل است که طی سال‌های اخیر با ارائه محصولات باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه به محبوبیت خود اضافه کند. اگر گوشی موتورولا دارید و می‌خواهید درباره آپدیت اندروید 15 موتورولا اطلاعات کسب کنید، فهرست زیر را از دست ندهید.

نام گوشی وضعیت انتشار
Motorola Edge 2022 احتمالا دریافت می‌کند
Motorola Edge 30 Ultra احتمالا دریافت می‌کند
Motorola Edge 40 احتمالا دریافت می‌کند
Motorola Edge 40 Neo احتمالا دریافت می‌کند
Motorola Edge 40 Pro احتمالا دریافت می‌کند
Motorola Edge Plus 2023 احتمالا دریافت می‌کند
Motorola Lenovo ThinkPhone احتمالا دریافت می‌کند
Motorola Moto G54 احتمالا دریافت می‌کند
Motorola Moto G73 احتمالا دریافت می‌کند
Motorola Moto G84 احتمالا دریافت می‌کند
Motorola Moto X40 احتمالا دریافت می‌کند
Motorola Razr 40 احتمالا دریافت می‌کند
Motorola Razr 40 Ultra احتمالا دریافت می‌کند

فهرست گوشی های نوکیا که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند

شرکت نوکیا فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است، اما از زمانیکه توسط شرکت HMD Global خریداری شد، روی به ساخت گوشی های اندرویدی آورد. گوشی های Nokia با توجه به همکاری مستقیم با گوگل توانسته پشتیبانی نسبتا طولانی و مناسبی را دستگاه‌های خود رقم بزند. در ادامه گوشی های نوکیا که آپدیت android 15 را دریافت می‌کنند، قرار دارد.

نام گوشی وضعیت انتشار
Nokia G42 احتمالا دریافت می‌کند
Nokia G60 5G احتمالا دریافت می‌کند
Nokia X30 احتمالا دریافت می‌کند
Nokia XR21 احتمالا دریافت می‌کند

فهرست گوشی های Nothing که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند

شرکت تازه تاسیس ناتینگ در حال حاضر دو دستگاه در سبد محصولات خود دارد که طبق ادعای شرکت تولید کننده، گوشی های ناتینگ تا چهار سال به‌روزرسانی دریافت می‌کنند که شامل سه آپدیت سیستم عامل و چهار سال پچ‌های امنیتی می‌شود. فهرست گوشی های ناتینگ که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند به شرح زیر هستند.

نام گوشی وضعیت انتشار
Nothing Phone 1 احتمالا دریافت می‌کند
Nothing Phone 2 احتمالا دریافت می‌کند

فهرست گوشی های وان پلاس که آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت می کنند

یکی از زیر مجموعه‌های هلدینگ BBK شرکت وان پلاس است که پیش‌تر به علت تولید و عرضه محصولات پرمیوم و قاتل پرچمدار توانسته کاربران و طرفداران خود را پیدا کند. گوشی های وان پلاس تا چهار سال توسط این شرکت پشتیبانی می‌شوند که در حالت کلی چهار سال آپدیت‌های امنیتی و سه نسخه از سیستم عامل اندروید است. فهرست گوشی های Oneplus که آپدیت اندروید 15 را دریافت می‌ کنند در ادامه آمده است.

نام گوشی وضعیت انتشار
OnePlus 10 Pro احتمالا دریافت می‌کند
OnePlus 11 احتمالا دریافت می‌کند
OnePlus 11R احتمالا دریافت می‌کند
OnePlus 12 احتمالا دریافت می‌کند
       OnePlus Ace 2V احتمالا دریافت می‌کند
OnePlus Nord 3  احتمالا دریافت می‌کند
OnePlus Nord CE 3 Lite احتمالا دریافت می‌کند
OnePlus Open احتمالا دریافت می‌کند

فهرست گوشی های اوپو Oppo که آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت می کنند

برند اوپو یکی دیگر از شرکت‌های هلدینگ BBK است که بخاطر محصولات زیبا و قیمت مناسب شناخته می‌شود. گوشی اوپو از نظر آپدیت‌ها پشتیبانی بسیار مطلوبی دارند که از سال ۲۰۲۳ تمامی دستگاه‌های ساخته شده توسط این برند تا پنج سال به‌روزرسانی‌های امنیتی و چهار سال آپدیت‌های سیستم عامل اندروید را دریافت می‌کنند. اگر گوشی اوپو دارید در جدول زیر می‌توانید وضعیت آپدیت اندروید ۱۵ دستگاه خود را مشاهده کنید.

نام گوشی وضعیت انتشار
Oppo A1 Pro احتمالا دریافت می‌کند
Oppo F23 احتمالا دریافت می‌کند
Oppo Find N2 احتمالا دریافت می‌کند
Oppo Find N2 Flip احتمالا دریافت می‌کند
Oppo Find N3 Flip احتمالا دریافت می‌کند
Oppo Find X6 احتمالا دریافت می‌کند
Oppo Find X6 Pro احتمالا دریافت می‌کند
Oppo Reno10 احتمالا دریافت می‌کند
Oppo Reno10 Pro احتمالا دریافت می‌کند
Oppo Reno10 Pro Plus احتمالا دریافت می‌کند
Oppo Reno8 T   احتمالا دریافت می‌کند
Oppo Reno8 T 5G احتمالا دریافت می‌کند
Oppo Reno 9 احتمالا دریافت می‌کند
Oppo Reno 9 Pro احتمالا دریافت می‌کند
Oppo Reno 9 Pro Plus احتمالا دریافت می‌کند

فهرست گوشی های ریلمی که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند

گوشی های ریلمی به علت پوسته بسیار روان و سبک خود شناخته می‌شوند که قابلیت شخصی‌سازی بسیار گسترده‌ای دارند. اغلب گوشی های Realme از چهار سال پشتیبانی برخوردارند که شامل سه به‌روزرسانی سیستم عامل و  چهار سال آپدیت‌های امنیتی می‌شود. در جدول زیر گوشی های ریلمی که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند، قرار دارد.

نام گوشی وضعیت انتشار
Realme 10 Pro احتمالا دریافت می‌کند
Realme 10 Pro Plus احتمالا دریافت می‌کند
Realme 11 5G احتمالا دریافت می‌کند
Realme 11 Pro   احتمالا دریافت می‌کند
Realme 11 Pro Plus احتمالا دریافت می‌کند
Realme 11x احتمالا دریافت می‌کند
Realme GT2 احتمالا دریافت می‌کند
Realme GT2 Pro احتمالا دریافت می‌کند
Realme GT3 (240W) احتمالا دریافت می‌کند
Realme Narzo 60x احتمالا دریافت می‌کند

فهرست گوشی های سامسونگ که آپدیت Android 15 را دریافت می کنند

گوشی های سامسونگ بخش عظیمی از بازار را تشکیل می‌دهند که در تمامی دسته‌بندی‌ها اعم از پرچمدار، میان رده و گوشی‌های اقتصادی، دستگاهی را به کاربر ارائه می‌دهند. گوشی های Samsung در بخش پشتیبانی توانسته رضایت بسیاری از خریداران را بدست آورد. گوشی های سامسونگ به‌طور میانگین از پنج سال پشتیبانی نرم افزاری برخوردارند که شامل چهار نسخه اندروید و تا پنج سال آپدیت‌های امنیتی و رابط کاربری می‌شود. در ادامه فهرستی از گوشی های سامسونگ که مستعد دریافت آپدیت android 15 هستند، پیش‌رویتان قرار گرفته است.

نام گوشی وضعیت انتشار
Samsung Galaxy A05 احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy A05s احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy A14 4G احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy A14 5G احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy A24 4G احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy A33 احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy A34 احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy A53 احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy A54 احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy A73 احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy F14 احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy F34 احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy F54 احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy M34 5G احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy M54 احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy S21 5G احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy S21 FE 5G احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy S21 Plus 5G احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy S22  احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy S22 Ultra احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy S22 Plus احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy S23 دریافت می‌کند
Samsung Galaxy S23 FE دریافت می‌کند
Samsung Galaxy S23 Ultra دریافت می‌کند
Samsung Galaxy S23 Plus دریافت می‌کند
Samsung Galaxy Xcover6 Pro احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy Z Flip 3 احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy Z Flip 4 احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy Z Flip 5 دریافت می‌کند
Samsung Galaxy Z Fold 3 احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy Z Fold 4 احتمالا دریافت می‌کند
Samsung Galaxy Z Fold 5 دریافت می‌کند
Samsung Galaxy S24 دریافت می‌کند
Samsung Galaxy S24 FE دریافت می‌کند
Samsung Galaxy S24 Ultra دریافت می‌کند
Samsung Galaxy S24 Plus دریافت می‌کند

فهرست گوشی های شیائومی که اندروید 15 را دریافت می کنند

به‌طور قطع می‌توان گفت شیائومی یکی از برندهای محبوب و پرفروش بازار ایران به حساب می‌آید که برای تمامی کاربران در هر بازه قیمتی چندین دستگاه ارائه می‌دهد. گوشی شیائومی از نظر وضعیت آپدیت و پشتیبانی نرم افزاری وضعیت چندان مطلوبی ندارد ولی در کل می‌توان گفت که محصولات جدید این شرکت تا چهار سال آپدیت های امنیتی و سه نسخه از سیستم عامل اندروید را ارائه می‌دهد. در جدول زیر می‌توانید وضعیت گوشی های Xiaomi که آپدیت جدید اندروید 15 را دریافت می کنند، مشاهده کنید.

نام گوشی وضعیت انتشار
Xiaomi 12 احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi 12 Lite 5G احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi 12 Pro احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi 13 احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi 13 Lite احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi 13 Pro احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi 13 Ultra احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi 13T احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi 13T Pro احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi Poco F5 احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi poco F5 Pro احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi Poco M6 Pro احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi Redmi Note 12 4G احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi Redmi Note 12 Pro 4G احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi Redmi Note 12 Turbo احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi Redmi Note 12S احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi Redmi Note 12T Pro احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi Redmi Note 13 احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi Redmi Note 13 Pro احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus احتمالا دریافت می‌کند
Xiaomi Redmi 12 احتمالا دریافت می‌کند

سایر گوشی هایی که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند

دریافت آپدیت اندروید جدید برای گوشی های اندرویدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا این دستگاه‌ها نه تنها به قابلیت‌های جدید مجهز می‌شوند، بلکه از نظر امنیتی هم ارتقا پیدا می‌کنند. اگر دستگاه شما جزو فهرست‌های گفته شده در بالا نبود، احتمالا در جدول زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

نام گوشی وضعیت انتشار
Sony Xperia 1 IV احتمالا دریافت می‌کند
Sony Xperia 1 V احتمالا دریافت می‌کند
Sony Xperia 5 V احتمالا دریافت می‌کند
Vivo iQOO 11 احتمالا دریافت می‌کند

سخن آخر

گوشی های اندرویدی بخش بسیار زیادی از بازار محصولات دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند و هرساله مدل‌های جدیدی توسط شرکت‌های تولیدکننده این دستگاه‌ها روانه بازار می‌شوند. در این مقاله سعی شده فهرست کاملی از گوشی هایی که آپدیت اندروید 15 را دریافت می کنند، تهیه شود. با این حال این فهرست قطعی نیست و به‌طور مداوم آپدیت خواهد شد. پس اگر نام دستگاه شما در این فهرست‌ها قرار نگرفته، جای نگرانی وجود ندارد.

پرسش‌های متداول

آپدیت اندروید 15 چه زمانی منتشر می شود؟

با توجه به روند گوگل در انتشار نسخه‌های قبلی اندروید، می‌توان انتظار داشت که آپدیت نسخه جدید اندروید در سه ماهه سوم سال 2024 برای دستگاه‌های واجد شرایط ارسال می‌شود.

آیا آپدیت جدید اندروید برای گلکسی A10s وجود دارد؟

خیر. گوشی موبایل گلکسی A10s آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت نمی‌کند.

گوشی های شیائومی چند آپدیت دریافت می‌کنند؟

به‌طور کلی گوشی های شیائومی تا چهار سال آپدیت دریافت می‌کنند که شامل چهار سال پچ‌های امنیتی و سه نسخه به‌روزرسانی اندروید می‌شود.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.