کوالکام در سکوت اسنپدراگون 6 نسل 3 را معرفی کرد!


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۳ جدیدترین تراشه شرکت کوالکام است که از در سکوت خبری رونمایی شد

کوالکام به طور ناگهانی و در سکوت کامل از تراشه جدید خود به نام اسنپدراگون ۶ نسل ۳ (Snapdragon 6 Gen 3) رونمایی کرد. این چیپست که با کد SM6475-AB شناخته می‌شود، گزینه‌ای جذاب و کاربردی برای گوشی‌های هوشمند میان‌ رده به شمار می‌رود و به تولیدکنندگان گوشی اجازه می‌دهد تا محصولات خود را با کارایی بالا و قیمت مناسب وارد بازار کنند.

تراشه جدید کوالکام با نام اسنپدراگون 6 نسل 3 به بازار می‌آید!

کوالکام در اقدامی آرام از جدیدترین تراشه خود به نام اسنپدراگون ۶ نسل ۳ (Snapdragon 6 Gen 3) رونمایی کرد. پردازنده مرکزی این تراشه هشت هسته است که به 4 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز مجهز شده و به عنوان جایگزین اسنپدراگون ۶ نسل ۱ وارد بازار خواهد شد. اما باید گفت که عملکرد اسنپدراگون ۶ نسل ۳ بسیار شبیه به اسنپدراگون 7s نسل ۲ است و فقط در بخش‌هایی از CPU و صفحه نمایش عملکرد آن ضعیف‌تر از Snapdragon 7s Gen 2 خواهد بود.

به گزارش سایت رسمی کوالکام، تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۳، از پردازنده گرافیکی Adreno 710 بهره می‌برد و از رم‌های LPDDR4x و LPDDR5 و فضای‌ذخیره‌سازی UFS 3.1 پشتیبانی می‌کند. همچنین جدیدترین تراشه این شرکت در بخش اتصال نیز پشتیبانی از بلوتوث ۵.۲ و Wi-Fi 6E را در خود جای داده است.

تراشه جدید کوالکام با نام اسنپدراگون 6 نسل 3 به بازار می‌آید!

با اینکه اسنپدراگون 7s نسل ۲ از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز برخوردار است، گزارش‌ها حاکی از آن است که تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۳ همانند نسل قبلی خود یعنی اسنپدراگون ۶ نسل ۱ از پنل‌هایی با رزولوشن +Full HD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد.

در قسمت دوربین نیز تراشه اسنپدراگون 6 نسل 3 از یک سنسور 48 مگاپیکسلی برای خواندن مداوم، حسگرهای دوگانه 32 و 16 مگاپیکسلی و قابلیت عکاسی با حداکثر رزولوشن 200 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند و توانایی ضبط ویدیو با کیفت بالا و عکاسی با نور کم را دارد.

هنوز اطلاعات رسمی در خصوص زمان عرضه تراشه اسنپدراگون ۶ نسل ۳ منتشر نشده و باید منتظر باشیم تا ببینیم که کدام یک از تولیدکنندگان گوشی از این تراشه روی محصولات خود استفاده خواهند کرد.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.