معرفی و بررسی تبلت Honor Pad 9


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به یکی از جدیدترین محصولات برند آنر یعنی تبلت آنر پد 9 و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

تبلت آنر پد 9 چه ویژگی‌هایی دارد؟ برند آنر یکی از جدیدترین تبلت‌های خود را در سال 2023 معرفی و به بازار عرضه کرد. این برند از شرکت‌هایی است که پس چند سال تجربه طراحی و تولید گوشی موبایل، به عرضه انواع تبلت اقدام کرد. آنر پد 9 یکی از همین تبلت‌هاست که به دلیل ویژگی‌ها و مزایایی که دارد به کاربران خاصی پیشنهاد می‌شود. برای اینکه بدانید آیا این تبلت برای شما مناسب است یا خیر، باید با آن بیشتر آشنا شوید. از همین رو در ادامه به صورت مفصل به این محصول خواهیم پرداخت.

قیمت انواع تبلت

مشخصات فنی آنر پد 9

مشخصات آنر پد 9
صفحه نمایش IPS LCD
ابعاد و وزن 278.2x180.1x6.9 میلیمتر
555 یا 568 گرم
رم 8، 12 گیگابایت
حافظه ذخیره‌سازی 128، 256، 512 گیگابایت
دوربین سلفی 8 مگاپیکسل، لنز عریض
دوربین اصلی 13 مگاپیکسل، لنز عریض
تراشه اسنپدراگون 6 نسل 1
سیستم‌عامل اندروید 13
باتری 8300 میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ 35 وات سیمی

نقاط مثبت تبلت آنر پد 9

  • طراحی باریک، مقاوم و براق
  • باتری قدرتمند
  • رابط کاربری روان MagicOS

نقاط منفی آنر پد 9

  • دوربین ضعیف
  • بلندگوی کوچک
  • قیمت آنر پد 9

پس از بررسی تبلت آنر پد 9، باید به قیمت آن در بازار بپردازیم. این تبلت در بازار با قیمت 223 دلار عرضه می‌شود که متناسب با حافظه داخلی و حافظه رم متفاوتی که دارد، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. هرچقدر حافظه داخلی و رم این تبلت بالاتر رود، قیمت محصول هم بیشتر می‌شود.

طراحی و کیفیت ساخت تبلت آنر پد 9

یکی از اولین نکاتی که درباره تبلت آنر پد 9 نظرها را جلب می‌کند، طراحی درخشان آن است. طراحی این تبلت با بدنه آلومینیومی و حاشیه یکنواخت اطراف صفحه نمایش یک ظاهر شیک و زیبا را نمایش می‌دهد. ابعاد بدنه این تبلت 278 در 180 و وزن آن 555 یا 568 گرم اندازه‌گیری شده است.

ضخامت این گجت، فقط 6.9 میلیمتر است که در مقایسه با بسیاری از گجت‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند باریک‌تر محسوب می‌شود. برند آنر این محصول را با بدنه شیشه‌ای در قسمت جلو، عرضه کرده که ظاهری شیک و جذاب به آن می‌بخشد. علاوه بر آن، پشت بدنه و فریم آن آلومینیومی است که مقاومت آن را در برابر ضربه و آسیب تضمین می‌کند.

هر دو دوربین اصلی و سلفی، در وسط ضلع طولی تبلت قرار دارند که در ادامه درباره کیفیت آن بیشتر توضیح خواهیم داد. در نهایت باید اشاره کنیم که تبلت آنر پد 9 در رنگ‌های خاکستری، آبی و سفید به بازار عرضه شده است.

تبلت آنر پد 9

صفحه نمایش تبلت Honor Pad 9

صفحه نمایش در گجت‌های مختلفی مثل گوشی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ اهمیت زیادی دارد؛ زیرا در طول روز ساعات زیادی را به طور مستقیم با آن سروکار دارید. صفحه نمایش 12.1 اینچی تبلت آنر پد 9 از فناوری IPS LCD بهره می‌برد که از رزولوشن 1600 در 2560 پشتیبانی می‌کند

 اگر سایر رقبای این محصول یعنی گلکسی تب اس 9 یا آیپد 2022 را در نظر بگیرید، متوجه رزولوشن و تراکم پیکسلی مشابه در آن‌ها خواهید شد. نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و نمایش 1 میلیارد رنگ، ویژگی‌های دیگری است که درخصوص صفحه نمایش این محصول باید به آن‌ها اشاره کنیم.

یکی از نکات مهم درباره این تبلت، پوشش Anti-Glare روی صفحه نمایش است که یک لایه محافظ محسوب می‌شود و از چشمان شما در برابر نور شدید دستگاه محافظت می‌کند که طبق نظر برخی کاربران چندان موثر به نظر نمی‌رسد. در ضمن آنر، تبلت مورد بحث را به فناوری Circadian Night Display مجهز کرده که نور آبی را در طول روز فیلتر می‌کند.

نرم‌افزار آنر پد 9

وقتی تبلت آنر پد 9 را از جعبه بیرون بیاورید، با سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری MagicOS 7.2 اختصاصی Honor روبه‌رو خواهید شد که تجربه خوبی از کار با دستگاه را برای شما رقم خواهد زد. شرکت آنر وعده داده که در آینده ویژگی‌های هوش مصنوعی خوبی را به این تبلت اضافه خواهد کرد و در حال حاضر می‌توانید از امکاناتی مثل خارج کردن متن از تصویر و اسناد اسکن‌شده استفاده کنید.

جدیدترین تبلت آنر

سخت‌افزار و عملکرد Honor Pad 9

به طور کلی نباید انتظار عملکرد یک دستگاه پرچمدار را از آنر پد 9 داشته باشید ولی این تبلت به خوبی می‌تواند از پس اکثر کارها برآید. تبلت‌ها نه قدرت و عملکرد عالی لپ‌تاپ را دارند و نه به اندازه گوشی‌های های هوشمند کاربردی و جمع‌وجور هستند. پردازنده‌ای که آنر برای این تبلت در نظر گرفته، اسنپدراگون 6 نسل 1 است که پردازنده گرافیکی Adreno 710 مجموعه سخت‌افزاری آن را تکمیل می‌کند.

در مجموع تبلت آنر پد 9 برای اجرای بازی‌های سبک معمولی، تماشای فیلم و وب‌گردی یک گزینه عالی محسوب می‌شود. در ضمن، آنر پد 9 با حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایت و رم 8، 12 گیگابایت عرضه می‌شود که با این تنوع می‌توانید به راحتی گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

تبلت آنر پد 9

دوربین تبلت آنر پد 9

معمولا کاربران تبلت، به دوربین به‌عنوان یک ویژگی تعیین‌کننده توجه خاصی ندارند؛ چرا که کمتر کسی تمایل دارد یک دستگاه 400 تا 600 گرمی را برای عکسبرداری یا فیلمبرداری همراه خود به مهمانی یا سفر ببرد. با این حال جدیدترین تبلت آنر به جز عسکبرداری و ثبت فیلم، برای تماس تصویری و گرفتن عکس سلفی نیاز شما را تا حدی برآورده می‌کند. دوربین اصلی این تبلت از یک حسگر 12 مگاپیکسلی با لنز عریض برخوردار است و دوربین سلفی آن توسط یک حسگر 8 مگاپیکسلی با لنز عریض عکس‌ها را ثبت می‌کند.

تبلت آنر پد 9

باتری تبلت Honor Pad 9

یکی از مهم‌ترین ویژگی و امکانات Honor Pad 9 به باتری و سرعت شارژ آن مربوط است. باتری تبلت آنر پد 9 8300 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و با وجود صفحه نمایش 12.1 اینچی در حین تست باتری، عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.

تبلت آنر پد 9 در طول تست به طور تقریبی 10 ساعت وب‌گردی، 8 ساعت بازی و 6 ساعت تماشای فیلم در یوتوب را به‌راحتی اجرا کرد. این نتیجه با سایر تبلت‌های سطح بالا برابری می‌کند که با این آمار نیازی به نگرانی درباره باتری تبلت در طول روز نیست. نکته منفی آنر پد 9  به شارژدهی این تبلت ارتباط دارد که با وجود شارژ سریع 35 واتی همچنان کمی کند است.

اکسسوری تبلت Honor Pad 9

به طور کلی برای هر تبلتی مجموعه‌ای از لوازم جانبی ضروری و غیرضروری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این لوازم شامل محافظ صفحه نمایش، شارژر، کیبورد، بلندگو، ایربادز و قلم هستند که هر کدام بر استفاده بهتر و راحت‌تر از تبلت، تاثیر مثبت خواهند داشت. کیبورد بلوتوثی و کاور از بهترین و کاربردی‌ترین لوازم جانبی برای تبلت آنر پد 9 محسوب می‌شود.

کیبورد مخصوص آنر پد 9 هم راحت است و هم کلیدهای آن در فاصله مناسبی قرار دارند. پورت USB-C این کیبورد برای شارژ مجدد طراحی شده و پس از پر شدن کامل شارژ، چند روز دوام می‌آورد. در مجموع باید گفت استفاده از کیبورد برای کار با این لپ‌تاپ یک ایده عالی است؛ زیرا سرعت شما را در حین تایپ و کار بالا می‌برد.

تبلت آنر پد 9

سخن آخر

در این مقاله به صورت کامل به ویژگی‌ها، مزایا و معایب تبلت آنر پد 9 پرداختیم تا اگر قصد خرید این محصول را دارید، بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. همانطور که اشاره کردیم تبلت آنر پد 9 با ویژگی‌هایی مثل صفحه نمایش عالی، یک گزینه مناسب برای کاربری روزانه و کارهای معمول شما خواهد بود. علاوه بر عملکرد قابل قبول آنر پد 9، می‌توان به ویژگی‌های ظاهری و مقاومت خوب آن اشاره کنیم که دوام آن را برای طولانی مدت تضمین می‌کند.

پرسش‌های متداول

تبلت آنر پد 9 برای چه کسانی مناسب است؟

این تبلت برای کارهای روزمره و معمول کاربر، یک گزینه ایده‌آل است.

مهم‌ترین مزایای آنر پد 9 چیست؟

باتری قدرتمند و طراحی زیبا مهم‌ترین مزایای این تبلت به حساب می‌آیند.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.