بهترین گوشی‌ های میان‌ رده بازار ایران


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
برای آشنایی با بهترین گوشی‌ های میان‌ رده بازار ایران، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این مطلب ۵ مدل از بهترین گوشی های میان رده در بازار را به شما معرفی می‌کنیم و با قرار دادن اطلاعات کامل از محصولات، به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید خریدی هوشمندانه و خوب را تجربه کنید.

امروزه بازار گوشی‌های موبایل هوشمند به شدت داغ است و این محصولات در سه دسته‌ اقتصادی، میان رده و پرچمدار به فروش می‌رسند. اگر می‌خواهید با بهترین گوشی های میان رده بازار ایران آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

خرید گوشی موبایل

در این مقاله ۵ نمونه از بهترین گوشی های میان رده بازار را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید محصول موردنظرتان را بر اساس نیاز و معیارهای خود خریداری کنید. سامسونگ، شیائومی، آنر، موتورولا و ناتینگ از جمله برندهایی هستند که توانسته‌اند گوشی های میان رده با کیفیت و خوبی را تولید کرده و به بازار عرضه کنند.

گوشی موبایل آنر مدل Honor 90 5G

گوشی Honor 90 جدیدترین گوشی میان‌رده شرکت آنر است که از طراحی زیبایی بهره‌ برده و عملکرد خوبی را برای کاربران به نمایش می‌گذارد. در نگاه اول طراحی گوشی Honor 90 است که نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند؛ آنر ۹۰ از صفحه نمایش خمیده AMOLED در اندازه ۶.۷ اینچ و ابعاد 161.9 میلی‌متر در 74.1 میلی‌متر با ضخامت 7.8 میلی‌متر تولید شده است.

در کناره‌های این گوشی شاهد انحنایی هستید که باعث می‌شود ارگونومی مطلوبی داشته باشد و به خوبی در دست قرار بگیرد. یکی از قابلیت‌های گوشی Honor 90 صفحه نمایش آن است که کیفیت خوبی دارد و می‌تواند محتوا را با وضوح بالایی به تصویر بکشد. در حقیقت می‌توان گفت که این گوشی با برخورداری از میزان روشنایی ۱۶۰۰ نیت امکان استفاده در محیط‌های باز و حتی زیر نور مستقیم را برای کاربر فراهم می‌کند.

بهره‌مندی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز سبب می‌شود که بتوانید به صورت روان با گوشی آنر ۹۰ کار کنید و از آن لذت ببرید.

دیگر قابلیت گوشی میان رده Honor 90 برخورداری از سخت‌افزاری نسبتا قوی برای انجام کارها و بازی‌های نیمه سنگین است. وجود تراشه اسنپدراگون ۷ نسل یک در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 644 باعث شده تا آنر ۹۰ پردازش مطلوبی در اجرای برنامه‌ها داشته باشد.

گوشی موبایل آنر مدل Honor 90 5G 

در مورد ظرفیت حافظه گوشی آنر ۹۰ هم باید گفت که این گوشی از تنوع حافظه بالایی برخوردار است و شامل حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت با حافظه رم ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت می‌شود که می‌توانید بر اساس نیازتان گوشی را با حافظه مدنظر خود تهیه کنید.

اگر می‌خواهید در میان گوشی‌های میان‌رده، دستگاهی را انتخاب کنید که از دوربین خوبی برخوردار باشد، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مشخصات دوربین آنر ۹۰ هم بیندازید.

پنل پشتی گوشی Honor 90 از دو ماژول جزیره‌ای دوربین تشکیل شده است که در ماژول بالا شاهد دو لنز دوربین با حسگرهای ۲۰۰ مگاپیکسل (دوربین اصلی اولتراواید) و ۲ مگاپیکسل (عکس برداری عمق) هستیم؛ در ماژول پایین هم شاهد یک لنز دوربین با حسگر 12 مگاپیکسل (دوربین ماکرو اولترا واید) یک فلش LED خواهیم بود.

به طور کلی دوربین گوشی Honor 90 این اجازه را به کاربر می‌دهد تا بتواند در طول شبانه‌روز تصاویر و ویدئوهای با کیفیتی را ثبت کند.

با توجه به مطالب ذکر شده، گوشی Honor 90 یکی از بهترین گوشی های میان رده در بازار است که می‌توانید با قیمت مناسبی خریداری کنید و از امکانات قابل‌توجه آن بهره‌مند شوید.

مشخصات گوشی آنر مدل Honor 90 5G
اندازه صفحه نمایش 6.7 اینچ
نوع صفحه نمایش AMOLED
رزولوشن (2664 × 1200) پیکسل
کیفیت دوربین 2 + 12 + 200 مگاپیکسل
تراشه کوالکام اسنپدراگون ۷ نسل ۱
پردازنده گرافیکی Adreno 644
ظرفیت حافظه 256 گیگابایت حافظه داخلی | ۸ گیگابایت حافظه رم
سیستم عامل MagicOS 7.1 (بر پایه اندروید 13)
ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت |‌ پشتیبانی از شارژ سریع 66 واتی
اقلام همراه دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج کردن سیم کارت | کاور

 

قیمت گوشی موبایل آنر مدل Honor 90 5G
 

گوشی موبایل ناتینگ فون مدل Nothing Phone 1 5G

یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده بازار ایران، گوشی ناتینگ فون مدل Nothing Phone 1 5G است که امکانات قابل توجهی را به کاربران ارائه می‌دهد. برند ناتینگ با عرضه گوشی‌ با طرحی جدید و متفاوت از سایر گوشی های هوشمند توانست تحولی شگرف در بازار موبایل ایجاد کرده و گوشی هایی متفاوت و جذابی را به بازار عرضه کند.

گوشی موبایل ناتینگ فون مدل Nothing Phone 1 از یک صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی از نوع flexible OLED تشکیل شده است و با بهره‌مندی از وضوح +Full HD و تراکم پیکسلی ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ، محتوا را با وضوح دقیقی به نمایش می‌گذارد. نسبت صفحه نمایش به بدنه در گوشی ناتینگ فون وان ۸۵.۸ درصد است که نشان می‌دهد حاشیه‌های کناری این دستگاه بسیار کم بوده و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای تماشای فیلم یا انجام بازی‌های موبایلی به شمار رود.

گوشی موبایل ناتینگ فون مدل Nothing Phone 1 5G 

اگر به دنبال خرید موبایلی هستید که قابلیت استفاده در زیر نور خورشید را داشته باشد، Nothing Phone 1 5G گزینه‌ای مناسب برای خرید است؛ زیرا برخورداری از میزان روشنایی ۱۲۰۰ نیت به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به آسانی زیر نور مستقیم با این گوشی کار کنید.

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، نرخ لمس‌پذیری ۲۴۰ هرتز و پشتیبانی از استاندارد +HDR10 از دیگر قابلیت‌های صفحه نمایش گوشی ناتینگ فون مدل Nothing Phone 1 هستند که این دستگاه را به یکی از بهترین گوشی های میان رده بازار ایران تبدیل کرده‌اند.

در بخش سخت‌افزاری گوشی Nothing Phone 1 5G از تراشه اسنپدراگون +778G، پردازنده گرافیکی Adreno 642L، ظرفیت حافظه 256 گیگابایت و ظرفیت رم 8 گیگابایت استفاده شده است که امکان نصب و اجرای برنامه‌های نیمه‌سنگین را روی گوشی فراهم می‌کنند.

قسمت نرم‌افزار ناتینگ فون 1 هم به سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری اختصاصی Nothing OS 1.1.6 مجهز است و می‌تواند به راحتی از انواع شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های گوگل پشتیبانی کند.

از دیگر امکانات قابل‌توجه گوشی Nothing Phone 1 می‌توان به وجود دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی، باتری مناسب با قابلیت شارژ سریع ۳۳ واتی، بلندگوی استریو و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

مشخصات گوشی ناتینگ فون مدل Nothing Phone 1 5G
اندازه صفحه نمایش 6.55 اینچ
نوع صفحه نمایش flexible OLED
رزولوشن +Full HD
کیفیت دوربین 50 + 50 مگاپیکسل
تراشه کوالکام اسنپدراگون 778G+ 5G
پردازنده گرافیکی Adreno 642L
ظرفیت حافظه 256 گیگابایت حافظه داخلی | ۸ گیگابایت حافظه رم
سیستم عامل اندروید ۱۲
رابط کاربری Nothing OS 1.1.6
شبکه های ارتباطی 2G, 3G, 4G, 5G
ظرفیت باتری باتری لیتیوم یون با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت
اقلام همراه دفترچه‌ راهنما، کابل USB Type-C، سوزن خارج کردن سیم کارت

 

قیمت گوشی موبایل ناتینگ فون مدل Nothing Phone 1 5G


گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 40 5G

اج ۴۰ موتورولا نسل جدید گوشی موتورولا است که با قیمتی مناسب وارد بازار شده و به دلیل برخورداری از مشخصات فنی مناسب مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفت. طراحی چشم نواز و زیبا، بهره مندی از تراشه قدرتمند، صفحه نمایش مناسب، ارگونومی مطلوب و کیفیت ساخت بالا نمونه هایی از مزایای گوشی موتورولا Edge 40 هستند که سبب شدند تا این دستگاه در میان بهترین گوشی های میان رده بازار قرار گیرد.

گوشی موتورولا اج ۴۰ از صفحه نمایش P-OLED در اندازه ۶.۵۵ اینچ تشکیل شده و محتوا را با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل نمایش می‌دهد. یکی دیگر از مزیت های قابل توجه این گوشی نسبت ۹۲.۷ درصدی صفحه نمایش به بدنه است که امکان تماشای محتوا با ابعاد بیشتر را برای کاربران فراهم می‌کند.

گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 40 5G

در بخش پنل پشت گوشی موتورولا Edge 40 5G شاهد روکش چرم مصنوعی خواهید بود که از افتادن اثر انگشت روی گوشی جلوگیری می‌کند اما ممکن است در طولانی مدت بر اثر تعریق دست‌ها زیبایی خود را از دست بدهد.

گوشی موتورولا Edge 40 از سیستم عامل اندروید ۱۳ برخوردار است که به دلیل نداشتن رابط کاربری ممکن است انتخاب بسیاری از کاربران نباشد. اما تجربه کاربری روان و استفاده آسان، وجود تراشه دایمنسیتی ۸۰۲۰ شرکت مدیاتک، پردازنده مرکزی هشت هسته ای، حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی به همراه رم ۸ گیگابایتی و بسیاری موارد دیگر باعث شده است تا این دستگاه به عنوان یکی از بهترین گوشی های میان رده بازار شناخته شود.

مشخصات گوشی موتورولا مدل Edge 40 5G
اندازه صفحه نمایش 6.55 اینچ
نوع صفحه نمایش P-OLED
رزولوشن (2400 × 1080) پیکسل
فناوری محافظت از صفحه نمایش شیشه با روکش ضد اثر انگشت (Glass with Anti-fingerprint Coating)
کیفیت دوربین 13 + 50 مگاپیکسل |‌ سلفی‌: ۳۲ مگاپیکسل
تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8020
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9
ظرفیت حافظه 256 گیگابایت حافظه داخلی | ۸ گیگابایت حافظه رم
سیستم عامل اندروید ۱۳
شبکه های ارتباطی 2G (GSM) | 3G (HSPDA) | 4G (LTE-A)
ظرفیت باتری 4400 میلی‌آمپر ساعت |‌پشتیبانی از شارژ بی‌سیم 15 واتی | پشتیبانی از قابلیت توربو شارژ 68 واتی
اقلام همراه دفترچه راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C به USB-C | سوزن خارج کردن سیم کارت | کاور

 

قیمت گوشی موبایل موتورولا مدل Edge 40 5G


گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F5 5G

یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده بازار که می‌توانید در میان محصولات متنوع شیائومی آن را انتخاب و با قیمتی مناسب خریداری کنید، گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F5 5G است. پوکو اف ۵ به این دلیل که از بدنه‌ای پلاستیکی تشکیل شده است، وزن سبکی دارد و این موضوع سبب می‌شود تا هنگام در دست گرفتن آن احساس خستگی نکنید و ساعت‌ها به تماشای فیلم و سریال یا انجام بازی‌های موبایلی مشغول شوید.

مجهز بودن به استاندارد IP53 از دیگر مزیت های گوشی Poco F5 است که نشان‌دهنده مقاومت بالای آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F5 5G

در قسمت سخت‌افزار گوشی Poco F5 شیائومی از تراشه کوالکام اسنپدراگون +۷ نسل دو استفاده شده است که عملکرد مطلوبی در پردازش برنامه‌ها دارد.

همچنین وجود پردازنده گرافیکی Adreno 725 و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت به همراه رم ۱۲ گیگابایت در بخش سخت‌افزار و سیستم عامل اندروید ۱۳ به همراه رابط کاربری MIUI 14 در بخش نرم افزار سبب می‌شود تا برنامه‌های سنگین به راحتی روی گوشی Poco F5 نصب و اجرا شوند.

شیائومی در بخش ماژول دوربین گوشی Poco F5 از سه دوربین اصلی با کیفیت ۶۴ مگاپیکسل، فوق عریض با کیفیت ۸ مگاپیکسل و ماکرو با کیفیت ۲ مگاپیکسل بهره برده و این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید تصاویری باکیفیت و جذاب را ثبت کنید.

مشخصات گوشی شیائومی مدل Poco F5 5G
اندازه صفحه نمایش 6.67 اینچ
نوع صفحه نمایش AMOLED
رزولوشن (2400 × 1080) پیکسل
فناوری محافظت از صفحه نمایش پوشش گوریلا گلس 5 (Corning Gorila Glass 5)
کیفیت دوربین 2 + 8 + 64 مگاپیکسل | سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
تراشه کوالکام اسنپدراگون +7 نسل ۲
پردازنده گرافیکی Adreno 725
ظرفیت حافظه 256 گیگابایت حافظه داخلی | ۱۲ گیگابایت حافظه رم
سیستم عامل اندروید ۱۳
رابط کاربری MIUI 14
شبکه های ارتباطی 2G (GSM) | 3G (HSPA) | 4G (LTE) | 5G (SA/NSA)
ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت | دارای قابلیت شارژ سریع 67 واتی
اقلام همراه دفترچه‌ راهنما | آداپتور شارژر | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج کردن سیم کارت | کاور ژله‌ای

 

قیمت گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F5 5G


گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G

گلکسی A54 جدیدترین گوشی میان رده ای است که شرکت سامسونگ تولید و به عنوان جایگزینی مناسب برای گوشی های A53 و A73 به بازار عرضه کرد. این شرکت در تولید گوشی Galaxy A54 5G سامسونگ به جای پلاستیک از پنلی شیشه‌ای استفاده کرده و محافظت از آن را بر عهده محافظ گوریلا گلس قرار داده است.

گوشی گلکسی A54 دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی از نوع Super AMOLED است و محتوا را با کیفیتی بسیار خوب نمایش می‌دهد. این پنل که به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده است امکان نمایش محتوا را به صورت پویا و روان فراهم کرده و تجربه کاربری خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد.

یکی از امکانات قابل‌توجه گوشی سامسونگ Galaxy A54 5G استفاده از سیستم عامل اندروید 13 و پشتیبانی از آن به مدت ۵ سال است؛‌ به این معنی که کاربر می‌تواند تا پنج سال آپدیت‌های اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت کند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G 

وجود تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5، بهره‌مندی از حافظه داخلی 256 گیگابایت و حافظه رم ۸ گیگابایت سبب شده است تا گوشی میان رده Galaxy A54 5G سامسونگ از سخت‌افزاری قدرتمند برخوردار شود و گزینه‌ای مناسب برای انجام بازی‌های سنگین و طراحی‌های پیشرفته به شمار رود.

سامسونگ در بخش دوربین گوشی Galaxy A54 5G هم خوب عمل کرده و با قرار دادن یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی در دوربین اصلی، یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی در دوربین اولتراواید و یک حسگر ۵ مگاپیکسلی در دوربین ماکرو، امکان ثبت تصاویری باکیفیت و دقیق را فراهم کرده است.

در نهایت با توجه به مزایای گفته شده گوشی Galaxy A54 5G می‌تواند گزینه‌ای مناسب در میان گوشی های میان رده بازار به شمار رود.

مشخصات گوشی سامسونگ مدل Galaxy A54 5G
اندازه صفحه نمایش 6.4 اینچ
نوع صفحه نمایش Super AMOLED
رزولوشن (2340× 1080) پیکسل
کیفیت دوربین 5 + 12 + 50 مگاپیکسل | سلفی: 32 مگاپیکسل
تراشه Exynos 1380
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5
ظرفیت حافظه 256 گیگابایت حافظه داخلی | 8 گیگابایت حافظه رم
سیستم عامل اندروید ۱۳
رابط کاربری One UI 5.1
شبکه های ارتباطی 2G (GSM) | 3G (HSPA) | 4G (LTE) | 5G (SA/NSA/Sub6)
ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت | دارای قابلیت شارژ سریع 25 واتی
اقلام همراه دفترچه‌ راهنما | کابل شارژ USB-C | سوزن خارج کردن سیم کارت

 

قیمت گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G


سخن آخر

در این مطلب در مورد چند نمونه از بهترین گوشی های میان رده بازار از برندهای سامسونگ، شیائومی، آنر، موتورولا و ناتینگ صحبت کردیم. این محصولات از قیمت‌های مختلفی برخوردارند که می‌توانید بر اساس بودجه و نیاز خود گوشی مد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید. برای خرید بهترین گوشی های میان رده بازار با ارزان ترین قیمت می‌توانید به صفحه اصلی کالاتیک مراجعه کرده و پس از بررسی محصول خرید خود را نهایی کنید.

پرسش‌های متداول

۵ مورد از بهترین گوشی های میان رده بازار کدام است؟

  • گوشی آنر مدل Honor 90 5G
  • گوشی ناتینگ فون مدل Nothing Phone 1 5G
  • گوشی موتورولا مدل Edge 40 5G
  • گوشی شیائومی مدل Poco F5 5G
  • گوشی سامسونگ مدل Galaxy A54 5G

یک گوشی میان رده خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک گوشی میان رده باید در تمامی بخش‌ها عملکرد مناسبی داشته باشد اما مهمترین موارد در انتخاب یک گوشی میان رده برخورداری از تراشه قدرتمند، پردازنده گرافیکی قابل قبول، رابط کاربری مناسب، سیستم عامل به روز و حافظه است.

بهترین گوشی های میان رده بازار از نظر عکاسی کدامند؟

گوشی های Honor 90 5G و Galaxy A54 سامسونگ از دوربین مناسبی برای ثبت تصاویر با کیفیت برخوردار هستند.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.