راهنمای خرید پنکه دیواری


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

فصل تابستان نزدیک است و وسایل سرمایشی در این فصل کاربرد زیادی دارند. یکی از وسایل خنک کننده کارآمد و اقتصادی، پنکه‌ها هستند. پنکه‌ها دارای انواع گوناگونی از قبیل: پنکه‌های ایستاده، سقفی و دیواری هستند. پنکه‌های دیواری یکی از محصولات بسیار کارآمد در فضاهای کوچک است و بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کند می‌تواند محیط را به‌خوبی خنک کند. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهمی که باید در خرید پنکه دیواری به آن توجه کنید را به شما معرفی کنیم.

چرا باید پنکه دیواری بخریم؟

اگر فضای کوچکی دارید و نمی‌توانید از پنکه‌های ایستاده استفاده کنید، توصیه می‌کنیم یک پنکه دیواری بخرید. علاوه بر این، پنکه‌های دیواری دارای مزایای زیادی مثل نصب آسان و قیمت مناسب هم هستند که تمامی این موارد باعث محبوبیت این مدل پنکه شده است.

چرا باید پنکه دیواری بخریم؟

کجا می‌توان از پنکه دیواری استفاده کرد؟

• فضاهای تجاری

همان‌طور که می‌دانید در مغازه‌ها و سایر فضاهای تجاری امکان قرارگیری پنکه‌های ایستاده نیست و کولرهای گازی هم گزینه اقتصادی به حساب نمی‌آیند. بنابراین در چنین فضاهایی پنکه‌های دیواری یک گزینه عالی به حساب می‌آیند.

• گلخانه‌ها و فضاهای سرپوشیده پرورش گیاه

اگر در حوزه پرورش گیاه فعالیت داشته باشید می‌دانید که یکی از الزاماتی که باید در گلخانه‌ها رعایت شود، وجود گردش هوا است. یکی از لوازمی که می‌تواند به گردش هوا در این فضا به شما کمک کند، پنکه‌های دیواری هستند. این وسیله می‌تواند با گردش هوا از کپک و پوسیدگی گیاهان جلوگیری کند و هوای گلخانه را مطبوع کند.

• گاراژها و کارگاه‌ها

معمولاً فضای گاراژها و کارگاه‌ها به گونه‌ای است که به علت نداشتن پنجره، دارای هوای نامطبوع هستند. در چنین فضاهایی یک پنکه دیواری می‌تواند شرایط را تغییر دهد و هوای مطبوعی را در فضا ایجاد کند.

• منازل مسکونی

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، پنکه‌های دیواری یکی از گزینه‌های مطلوب برای فضاهای مسکونی کوچک به حساب می‌آیند. شما می‌توانید به راحتی و با چند پیچ پنکه را روی دیوار نصب کنید و از آن استفاده کنید.

فضاهای مناسب نصب پنکه دیواری

در خرید پنکه دیواری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

1. ابعاد پنکه دیواری:

 یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید پنکه دیواری در نظر داشته باشید، ابعاد دستگاه است. پیش از خرید پنکه بهتر است فضای قرارگیری دستگاه را انتخاب و آن را اندازه گیری کنید و طبق ابعاد دیوار پنکه را خریداری کنید. همچنین توصیه می‌کنیم برای استفاده کاربردی‌تر از دستگاه، مطمئن شوید که اندازه پنکه با ابعاد فضا متناسب باشد و جوابگوی محیط شما باشد.

2. سرعت دستگاه:

 یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید انواع پنکه، میزان سرعت دستگاه است. خوشبختانه در بازار دستگاه‌های مختلفی با سرعت‌های متفاوتی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به فضا و انتظاراتی که از پنکه دیواری دارید، گزینه مناسب را انتخاب کنید. ناگفته نماند که هرچقدر سرعت پنکه دیواری بالاتر باشد، فضا را بیشتر خنک می‌کند و گزینه بهتری برای فضاهای بزرگ‌تر به حساب می‌آید.

3. کارایی پنکه دیواری

کارایی پنکه یکی دیگر از نکات مهمی است که در خرید پنکه دیواری باید به آن توجه کنید. اگر به تازگی برای خرید پنکه به بازار مراجعه کرده‌اید قطعاً مدل‌های متنوعی از پنکه‌های خانگی را دیده‌اید که هرکدام دارای کارایی منحصر به فردی هستند؛ بنابراین به شما توصیه می‌کنیم حتماً به کارایی پنکه توجه داشته باشید و طبق آن نوع پنکه، جنس دستگاه، ابعاد و... را مشخص کنید.

4. تنظیمات و روش کنترل دستگاه

یکی از موارد بسیار مهم در پنکه‌های دیواری، تنظیمات و روش کنترل دستگاه است. پنکه‌های دیواری حتماً باید دارای ریموت کنترل برای خاموش و روشن کردن و همچنین تنظیمات متنوعی باشند. علاوه بر این، وجود نمایشگر دیجیتالی روی بدنه پنکه دیواری به سهولت و سرعت تنظیمات دستگاه کمک زیادی می‌کند.

5. میزان صدای دستگاه

یکی از مواردی که در خرید پنکه برقی باید در اولویت قرار داد، میزان صدای پنکه است. قطعاً همه ما برای خرید پنکه دیواری، به دنبال خرید دستگاهی کم صدا هستیم. اکثر پنکه‌های باکیفیت و مدرنی که در بازار موجود هستند، با وجود موتور بسیار قدرتمند، صدای کمی دارند که این موضوع خیال ما را برای خرید پنکه راحت می‌کند.

6. طراحی ظاهری

طراحی ظاهری و استحکام پنکه‌های دیواری یکی از موارد بسیار مهم در خرید پنکه است که رابطه مستقیم با قیمت و کیفیت دستگاه دارد. خوشبختانه اکثر پنکه‌هایی که در بازار وجود دارند از متریال با کیفیتی ساخته شده‌اند و بدنه مستحکمی دارند. همچنین طراحی ظاهری پنکه قطعاً می‌تواند مورد مهمی از نظر شما در خرید پنکه به حساب بیاید. از آنجایی که پنکه دیواری روی دیوار نصب می‌شود، می‌تواند تأثیر زیادی روی دکوراسیون فضا بگذارد؛ بنابراین سعی کنید به تناسب ظاهر دستگاه با دکوراسیون منزلتان توجه کنید.

7. وزن دستگاه

یکی از فاکتورهای مهم در پنکه‌های دیواری، وزن دستگاه است. باتوجه‌به اینکه پنکه‌های دیواری روی دیوار نصب می‌شوند و دیوار نمی‌تواند وزن زیادی را تحمل کند، به شما توصیه می‌کنیم پنکه‌های دیواری سبک را خریداری کنید.

8. تمیز کردن راحت پنکه

آسان تمیز کردن پنکه یکی از موضوعاتی است که حتماً باید در زمان خرید پنکه به آن توجه داشته باشید. اگر از پنکه‌ها استفاده کرده باشید می‌دانید که پره‌های پنکه‌ها به سرعت کثیف می‌شوند و این موضوع بسیار آزار دهنده است؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم پنکه‌ای را بخرید که پره‌های آن به سادگی قابل تمیز کردن باشد و همچنین دستگاه دارای موتور حفاظت شده باشد.

9. گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه

معمولاً اکثر برندهایی داخلی که پنکه‌های دیواری تولید کرده‌اند، محصولات خود را با ضمانت نامه و خدمات پس از فروش ارائه می‌کنند. برای همین به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید پنکه‌های دیواری به سراغ برندهای ایرانی مانند پارس خزر، تولیپس و... بروید.

10. قیمت دستگاه

قیمت دستگاه یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب و خرید پنکه‌های دیواری است. شما باید باتوجه‌به انتظاراتی که از پنکه دارید، به دنبال دستگاهی با قیمت متناسب باشید. خوشبختانه پنکه‌های دیواری گزینه‌های اقتصادی و متنوعی هستند که شما می‌توانید با توجه به بودجه‌تان، گزینه مناسبی را پیدا و خریداری کنید.

خرید پنکه دیواری

سخن آخر

پنکه‌ها جزء محصولاتی هستند که از قدیم تا به الان وظیفه خنک کردن فضاها را برعهده داشته‌اند. همان‌طور که در این مطلب گفتیم؛ پنکه‌های دیواری یکی از محصولات بسیار کاربردی با نصب و استفاده آسان هستند. در این مطلب سعی داشتیم به بررسی موارد مهمی که باید در خرید پنکه دیواری به آن توجه کنید، پرداختیم.

پرسش‌های متداول

پنکه دیواری را در چه ارتفاعی باید نصب کنیم؟

هرچقدر پنکه دیواری خود را بالاتر نصب کنید، فضای گسترده‌تری را پوشش می‌دهد. سعی کنید پنکه را حداقل 40 تا 80 سانتی متر زیر سقف نصب کنید.

یک پنکه دیواری استاندارد باید چند وات باشد؟

به طور متوسط یک پنکه دیواری استاندارد باید دارای توان مصرفی 75 واتی باشد. میزان توان مصرفی دستگاه می‌تواند با توجه به برند، اندازه پنکه و... متفاوت باشد.

پنکه‌های دیواری چه معایبی دارند؟

- نگهداری سخت‌تر به نسبت سایر مدل‌ها

- دسترسی سخت به پنکه

- امکان اتلاف انرژی بیشتر به دلیل محل نصب دستگاه

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.