معرفی بهترین کارت های گرافیک 2023


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

چه گیمر باشید و چه از کامپیوتر خود برای کارهای گرافیکی مانند ویرایش و ادیت ویدیو استفاده کنید، وجود کارت گرافیک مناسب اهمیت بالایی پیدا می‌کند. بهترین کارت های گرافیک همیشه در کامپیوترهای گیمینگ حرفه‌ای استفاده می‌شوند. اگر CPU قدرتمندی داشته باشید، باز هم امکان پردازش پیکسل‌ها با قدرتمندترین پردازنده‌ها نیز امکان پذیر نیست.

خرید و مشاهده بهترین قیمت کارت گرافیک در فروشگاه کالاتیک

توجه داشته باشید که هر کارت گرافیکی برای همه مناسب نخواهد بود؛ از این رو در مقاله معرفی بهترین کارت گرافیک 2023 گزینه‌های متعددی را متناسب با هر بودجه را معرفی خواهیم کرد؛ متاسفانه این قطعه مهم، قیمت بسیار بالایی دارد و همین مورد خرید آن را سخت می‌کند. هنگام معرفی بهترین کارت های گرافیک در سال 2023 آن‌ها را بر اساس عملکرد (Performance)، قیمت کارت گرافیک، امکانات، مصرف بهینه و در دسترس بودن مرتب کرده‌ایم. با کالاتیک همراه باشید تا بتوانید درست‌ترین انتخاب را داشته باشید.

فهرست بهترین کارت گرافیک 2023

اگر قصد خرید بهترین کارت گرافیک را داشته باشید، قطعا قیمت بالای این محصولات شما را متعجب خواهد کرد. در ادامه فهرستی از بهترین کارت های گرافیک 2023 در هر بازه قیمتی تهیه کرده‌ایم تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را خریداری کنید. همچنین اگر قصد خرید لپ تاپ دارید، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله معرفی بهترین لپ تاپ های 2023 مراجعه کنید.

1. بهترین کارت گرافیک 2023: Nvidia GeForce RTX 4090

قطعا بهترین کارت گرافیک 2023 را می‌توان Nvidia RTX 4090 دانست. این کارت یکی از شاهکارهای جدید انویدیا به‌شمار می‌رود و اکثر علاقه‌مندان به تکنولوژی نیز آرزوی داشتن یکی از آن را دارند. کارت گرافیک RTX 4090 می‌تواند تمامی بازی‌های سنگین را با گرافیک 4K اجرا کند و به‌لطف برخورداری از فناوری DLSS 3 و Frame Generation عملکرد خیره‌کننده‌ای در رهگیری پرتوهای نور (Ray Tracing) دارد و تجربه‌ای بسیار لذت بخش از بازی کردن را به گیمرها ارائه می‌دهد.

کارت گرافیک RTX 4090

پردازنده گرافیکی RTX 4090 توسط بسیاری از شرکت‌ها تولیدکننده قطعات کامپیوتر به‌تولید می‌رسد که اختلاف قیمتی قابل توجهی نیز با یکدیگر دارند. تفاوت این کارت‌ها در فرکانس GPU، نوع سیستم خنک‌کننده و امکان اورکلاک کردن خلاصه می‌شود. اگر دنبال بهترین کارت گرافیک هستید باید به سراغ مدل Strix از برند ASUS بروید که عملکرد بسیار خوبی در مدیریت دما و پردازش‌های گرافیکی دارد و اگر دنبال نسخه قیمت مناسب‌تر آن هستید، می‌توانید کارت گرافیک مدنظرتان را از برند زوتک تهیه کنید.

خرید کارت گرافیک زوتک مدل GAMING RTX 4090 AMP Extreme AIRO 24GB GDDR6X

2. Nvidia GeForce RTX 4080

اگر دنبال بهترین کارت گرافیک موجود در بازار هستید؛ ولی تمایل ندارید که مبلغ زیادی را بابت خرید RTX 4090 پرداخت کنید، مناسب‌ترین گزینه می‌تواند Nvidia GeForce RTX 4080 باشد. شرکت‌های فراوانی این GPU را تولید می‌کنند که شاید شما را گمراه کند. از این رو به شما پیشنهاد می‌دهیم که نسخه زوتک آن را خریداری کنید؛ زیرا قیمت مناسبی دارد، از سیستم خنک کننده مناسبی برخوردار شده و در کنار طراحی زیبا از نورپردازی RGB نیز بهره می‌برد که ارزش خرید آن را افزایش می‌دهد. از نظر عملکرد و قدرت پردازشی RTX 4080 انویدیا همچنان از قدرت مناسبی برای اجرای انواع بازی‌های گرافیکی با تنظیمات 4K یا 2K با نرخ فریم‌های بالا برخوردار است.

کارت گرافیک RTX 4080

همچنین فناوری Ray Tracing و DLSS نیز در دسترس قرار دارد تا تجربه بازی کردن را ارتقا دهد. حافظه ویدیویی یا همان Vram این پردازنده به 16 گیگابایت محدود شده است؛ اما تاثیر منفی در اجرای بازی‌های نسل نهمی که در آینده منتشر می‌شوند، ندارد. اگر مدل معمولی پردازنده گرافیکی RTX 4080 در دسترس نیست، می‌توانید دو مدل MSI RTX 4080 Gaming X Trio و MSI RTX 4080 Ventus 3X OC را حریداری کنید که گزینه مناسبی محسوب می‌شوند و با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسند. اگر نورپردازی RGB برایتان اهمیت دارد، می‌توانید به سراغ مدل زوتاک این پردازنده بروید و در صورتی که بودجه محدودی ندارید و دنبال بهترین کارت گرافیک هستید، برند ASUS گزینه ایده‌آلی برایتان خواهد بود.

خریدکارت گرافیک زوتک مدل GAMING RTX 4080 AMP Extreme AIRO 16GB GDDR6X

3. بهترین کارت گرافیک اقتصادی: AMD Radeon RX6600

اگر بودجه محدودی برای انتخاب کارت گرافیک دارید، انتخاب بهترین کارت گرافیک اهمیت بالایی پیدا می‌کند. در بازه قیمتی اقتصادی به‌دلیل تنوع بالای محصولات و شرکت‌ها تولید کننده انتخاب درست‌ترین گزینه بسیار سخت می‌شود. یکی از شرکت‌هایی که در تولید پردازنده با قیمت مناسب عملکرد خوبی دارد، شرکت AMD است. پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX6600 می‌تواند عناوین روز و قدیمی گرافیکی را با وضوح Full HD و نرخ فریم کمتر از 60 اجرا کند.

کارت گرافیک RX660 AMD

همچنین 8 گیگابایت حافظه VRam برای این کارت اختصاص یافته که برای اجرای بیشتر بازی‌ها و برنامه‌ها کافی به‌نظر می‌رسد. از مدل‌های این پردازنده گرافیکی می‌توان به ASRock Radeon RX 6600 CLD، XFX Speedster SWFT 210 Radeon RX 6600 Core و PowerColor Hellhound AMD Radeon RX 6600 اشاره کرد. اگر قصد اجرای بازی‌ها با وضوح 1440p را دارید، می‌توانید MSI Gaming AMD Radeon RX 6600 XT MECH 2X را در نظر بگیرید.

4. بهترین کارت گرافیک 2023 برای بازی: AMD Radeon RX 6750 XT

در حالی که همه کارت‌های گرافیکی که ما توصیه می‌کنیم با در نظر گرفتن بازی کردن و گیمینگ انتخاب شده‌اند، ما عنوان «بهترین کارت گرافیک 2023 برای بازی» را به کارتی می‌دهیم که در ازای پرداخت هزینه کمتر بتواند تمامی بازی گرافیکی را با بهترین تنظیمات ممکن اجرا کند؛ در واقع این کارت گرافیک می‌تواند پردازنده گرافیکی میان رده‌ای باشد که بتواند امکان اجرای بازی‌های گرافیکی با تنظیمات 1440p و نرخ 60 فریم بر ثانیه یا بالاتر را برای کاربران فراهم کند. GPU مورد نظر AMD Radeon RX 6750 XT نام دارد و از 12 گیگابایت حافظه رم ویدیویی نیز بهره می‌برد که یکی از بهترین کارت گرافیک‌های میان رده بازار نیز به حساب می‌آید.

پردازنده گرافیکی AMD RX 6750 XT

اگر تمایل استفاده از پردازنده AMD ندارید، می‌توانید به سراغ Nvidia GeForce RTX 3070 Ti بروید که مانند GPU گفته شده در بالا به 12 گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. این کارت گرافیک از قدرت پردازش بسیار خوبی برخوردار شده و می‌تواند یکی از بهترین جایگزین‌های RX6750 XT باشد. مدلی که در نظر داریم GAMING RTX 3070 Ti Trinity OC 8GB GDDR6X از برند زوتک نام دارد که به‌دلیل مجهز شدن به سه فن و هیت سینک در مدیریت گرمای تولید شده عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

خرید کارت گرافیک زوتک مدل GAMING RTX 3070 Ti Trinity OC 8GB GDDR6X

5. بهترین کارت گرافیک میان رده در سال 2023: Nvidia RTX 3050

اکثر افراد توانایی خرید بهترین کارت گرافیک را ندارند؛ به همین علت کارت‌های گرافیک میان رده ارزش خرید بالایی پیدا می‌کنند. یکی از بهترین کارت گرافیک های میان رده در سال 2023 به پردازنده‌ای از شرکت انویدیا به‌نام RTX 3050 تعلق دارد. این پردازنده از فناوری DLSS و Ray Tracing پشتیبانی می‌کند؛ ولی نباید از آن انتظار عملکردی در حد مدل‌های بالاتری این شرکت مانند RTX 3080 Ti داشته باشید.

کارت گرافیک RTX 3050

برای این GPU حافظه رم ویدیویی 8 گیگابایتی از نوع GDDR6 در نظر گرفته شده است که می‌تواند بازی‌هایی گرافیکی و جدید را وضوح 1440p با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا کند. البته می‌توانید با کاهش گرافیک بازی به 1080p به فریم ریت‌های بالاتر نیز دست پیدا کنید.

خرید کارت گرافیک زوتک مدل GAMING RTX 3050 Twin Edge 8GB GDDR6

6. ارزان ترین کارت گرافیک مناسب بازی: Nvidia GeForce GTX 1650

در صورتی که بودجه محدودی دارید یا از نرم افزارهای ادیت ویدیو و عکس به‌صورت حرفه‌ای استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از Nvidia GeForce GTX 1650 در کامپیوتر خود استفاده کنید. این پردازنده گرافیکی در سال 2020 وارد بازار شده است؛ اما همچنان می‌تواند بازی‌های روز و نیمه سنگین را با تنظیمات گرافیکی مطلوب اجرا کند. GTX 1650 به 4 گیگابایت Vram از نوع GDDR6 مجهز شده است و از رزولوشن 4K نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید تا سه نمایشگر را به آن متصل کنید.

کارت گرافیک انویدیا GTX 1650

در حال حاضر Nvidia GeForce GTX 1650 قیمت مناسبی دارد و با توجه به قدرت پردازشی که ارائه می‌دهد، ارزش خرید آن را افزایش می‌دهد. برای استفاده از این قطعه در کامپیوتر خود حداقل به پاور با توان 350 وات نیاز پیدا خواهید کرد که باید به توان مصرفی دیگر قطعات خود مانند CPU، رم و دیگر موارد توجه داشته باشید تا بتوانید از پاور مناسبی استفاده کنید.

خرید کارت گرافیک زوتک مدل Gaming GTX 1650 AMP Core 4GB GDDR6

7. پیشنهاد نویسنده: Nvidia GeForce RTX 3060 Ti

یکی از بهترین کارت گرافیک های 2023 را به‌دلیل متعادل شدن قیمت ارزش خرید بالایی دارد، RTX 3060 Ti است. تعداد هسته‌های CUDA این پردازنده به 4864 می‌رسد که قدرت کافی را برای اجرای بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی بالا دارد. این کارت گرافیک 8 گیگابایت حافظه رم دارد که برای اجرای عناوین به‌روز در سال 2023 کافی به‌نظر می‌رسد. همچنین به‌لطف برخورداری از فناوری‌های DLSS قابلیت Ray Tracing نیز در دسترس کاربران است و می‌توانند از نهایت جذابیت بصری در بازی‌ها لذت ببرند.

پردازنده گرافیکی RTX 3060 Ti

مدل شخصی‌سازی شده برند ASUS قیمت بالایی دارد که پیشنهاد ما کارت گرافیک زوتک مدل GAMING RTX 3060 Ti Twin Edge OC LHR 8GB GDDR6X است که با قیمت به‌مراتب مناسب‌تری در بازار به فروش می‌رسد. حداکثر رزولوشن قابل پردازش برای این کارت 8K است و می‌تواند به‌طور همزمان از 4 نمایشگر پشتیبانی کند. شرکت زوتک برای مدیریت بهتر دمای تولید شده در اثر پردازش، دو فن و فیت برای آن در نظر گرفته است.

خرید کارت گرافیک زوتک مدل GAMING RTX 3060 Ti Twin Edge OC LHR 8GB GDDR6X

سخن آخر

خرید کارت گرافیک همیشه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کامپیوتر و سیستم به حساب می‌آید تنوع بالای شرکت‌ها و قیمت این قطعه باعث می‌شود تا کاربران نتوانند انتخاب درستی داشته باشند. در مقاله معرفی بهترین کارت گرافیک 2023 فهرستی از بهترین پردازنده های گرافیکی در سال 2023 در بازه‌های قیمتی مختلف تهیه کرده‌ایم تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را خریداری کنید.

پرسش‌های متداول

بهترین کارت گرافیک در سال 2023 کدام است؟

بهترین کارت گرافیک 2023 قطعا Nvidia GeForce RTX 4090 نام دارد که شاهکاری از نظر معماری و تکنولوژی به حساب می‌آید.

برای خرید بهترین کارت گرافیک باید به چه نکته‌ای توجه کرد؟

هنگام خرید GPU باید نکاتی مانند مقدار حافظه رم ویدیویی، تعداد هسته‌ها، توان، قابلیت‌های نرم افزاری، نوع سیستم خنک‌کننده و امکان اورکلاک کردن توجه کنید. تیم فنی کالاتیک در یک مقاله جامع تمام نکات مهم برای خرید کارت گرافیک را بیان کرده است.

بهترین کارت گرافیک میان رده چیست؟

دو کارت گرافیک AMD Radeon RX 6750 XT و Nvidia RTX 3050 از بهترین کارت گرافیک های میان رده هستند که برای اجرای بازی‌ها با وضوح 1440p کاملا مناسب به‌شمار می‌روند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.