چگونه گوشی شیائومی را آپدیت کنیم؟ | بررسی مشکلات آپدیت جدید شیائومی


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
برای آشنایی با روش‌های به روز رسانی گوشی شیائومی و بررسی مشکلات آپدیت جدید شیائومی، در این مطلب همراه ما باشید.

آپدیت گوشی شیائومی، یکی از راه‌هایی است که سبب می‌شود دستگاه تا هر مدت زمانی که کاربر از آن استفاده می‌کند، از اپلیکیشن‌های روز دنیا پشتیبانی کرده و آن‌ها را به صورت روان و بدون باگ اجرا کند.

حال گاهی اوقات ممکن است در هنگام به روز رسانی گوشی شیائومی، با مشکلاتی قبیل مواجه شدن با ارور no updates available که به معنای در دسترس نبودن هیچ آپدیتی برای گوشی شما است مواجه شوید. این مشکلات احتمالا می‌تواند ریشه در تنظیمات نادرست گوشی، اتصال به اینترنت ضعیف، کمبود فضای ذخیره‌سازی کافی، یا حتی مشکلات مربوط به خود گوشی داشته باشد. بنابراین در اولین گام باید علت مشکل را جستجو کرده و به دنبال راه حلی برای رفع آن باشید.

در ادامه، آپدیت گوشی شیائومی و رفع مشکلات آن را بررسی می‌کنیم و به شما خواهیم آموخت که چگونه هنگام برخورد با آن‌ها، مشکل خود را رفع کنید. برای آموزش آپدیت کردن گوشی شیائومی و برطرف کردن علت‌های آپدیت نشدن گوشی تا انتهای این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

قیمت گوشی موبایل

روش های آپدیت گوشی شیائومی

برای به روز رسانی گوشی شیائومی دو روش پیش رو دارید: یکی روش دستی و دیگری روش OTA که در ادامه به صورت مفصل به توضیح هرکدام از این روش‌ها می‌پردازیم.

۱- آپدیت گوشی شیائومی با استفاده از روش دستی

آپدیت جدید گوشی شیائومی بر اساس منطقه جغرافیایی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. بنابراین ممکن است پس از آن‌که شرکت خبر از عرضه آپدیت جدید گوشی‌های خود داد، مدتی طول بکشد تا دستگاه شما آن آپدیت را دریافت کند. 

پس از در دسترس قرار گرفتن آپدیت جدید شیائومی می‌توانید آن را به دو طریق مراجعه به بخش تنظیمات گوشی و استفاده از نرم‌افزار MIUI Downloader دریافت کنید که به صورت زیر انجام می‌پذیرد:

دریافت به روز رسانی گوشی شیائومی از طریق تنظیمات

  • گام اول: وارد تنظیمات گوشی شیائومی شوید.
  • گام دوم: روی گزینه About phone کلیک کنید.
  • گام سوم: وارد بخش ویجت MIUI شوید.
  • گام چهارم: در بخش بالای صفحه، روی گزینه‌ی سه‌نقطه کلیک کنید.
  • گام پنجم: اکنون گزینه تنظیمات به‌روزرسانی (Update settings) را انتخاب کنید.
  • گام ششم: در آخر، دکمه Receve updates early را فعال کنید تا گوشی شیائومی آپدیت شود.

دریافت به روز رسانی گوشی شیائومی از طریق تنظیمات

دریافت آپدیت گوشی شیائومی با استفاده از برنامه MIUI Downloader

  • گام اول: وارد برنامه شوید و به بخش Your Device مراجعه کنید. (ترجیحا نسخه گلوبال را به عنوان رام مورد نظر خود انتخاب کنید)
  • گام دوم: اکنون جدیدترین به‌روزرسانی را انتخاب کرده و روی دکمه دانلود (Download) کلیک کنید.
  • گام سوم: پس از تکمیل مرحله دانلود، به تنظیمات گوشی بروید و با انتخاب گزینه درباره گوشی (About phone) روی نسخه MIUI رفته و ۵ بار به صورت مداوم روی آیکون MIUI ضربه بزنید تا عبارت Additional update features نمایش داده شود.
  • گام چهارم: اکنون روی گزینه سه نقطه(…) در بالای صفحه کلیک کرده و پس از آن گزینه Choose update package را انتخاب کنید.
  • گام پنجم: اکنون فایل رام دانلود شده را انتخاب کنید.
  • گام ششم: در آخر روی گزینه Reboot and install کنید تا آپدیت دانلود شده روی گوشی شما نصب شود.

دریافت آپدیت گوشی شیائومی با استفاده از برنامه MIUI Downloader

۲- به روز رسانی گوشی شیائومی با روش OTA، سریع ترین روش آپدیت

یکی دیگر از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید آپدیت شیائومی را دریافت کنید، روش OTA است. این روش نسبت به روش دستی، سریع‌تر بوده و به کاربر این امکان را می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن، گوشی خود را بروزرسانی کند.

مراحل آپدیت گوشی شیائومی با استفاده از روش OTA، به صورت زیر است:

  • گام اول: ابتدا وارد تنظیمات گوشی شیائومی شوید.
  • گام دوم: سپس روی گزینه درباره تلفن (About Phone) کلیک کنید.
  • گام سوم: در این قسمت شما منویی از اطلاعات گوشی شیائومی خود را مشاهده می‌کنید. در بالای صفحه، ویجت MIUI را مشاهده می‌کنید که درون یک قاب مستطیلی قرار گرفته است. در صورتی که آپدیت برای گوشی شما ارائه شده باشد، روی این ویجت، کلمه به‌روزرسانی یا Update وجود دارد که می‌توانید روی آن کلیک کنید و منتظر بمانید تا آپدیت گوشی شیائومی شما آغاز شود.
  • گام چهارم: پس از اتمام فرآیند به روزرسانی دستگاه، گوشی خود را ریستارت کنید.

بروزرسانی گوشی شیائومی با روش OTA

اکنون گوشی شما به آخرین ورژن نرم‌افزاری را دریافت خواهد کرد که می‌توانید لذت استفاده از محیط و امکانات جدید اضافه شده به گوشی خود را تجربه کنید.

علت آپدیت نشدن گوشی شیائومی چیست؟

هنگام دریافت آپدیت جدید شیائومی، کاربران با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند که از آپدیت شدن گوشی جلوگیری می‌کند. موارد زیر از شایع‌ترین مشکلات عدم دریافت بروزرسانی جدید شیائومی به‌شمار می‌روند که می‌توانید با برطرف کردن آن‌‌ها، جدیدترین نسخه نرم‌افزاری ارائه شده را به راحتی و طی کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.

۱- تنظیمات نامناسب بخش دریافت آپدیت

گاهی اوقات ممکن است گزینه آپدیت خودکار گوشی خاموش باشد یا منطقه گوشی به درستی تنظیم نشده باشد. بنابراین سعی کنید هنگام مواجه شدن با مشکلات آپدیت جدید شیائومی، حتما این مورد را بررسی کنید.

۲- اتصال به اینترنت ضعیف

گاهی اوقات ممکن است قدرت اینترنت شما به قدری نباشد که بتوانید آپدیت های ارائه شده را دانلود کنید. بنابراین پیش از شروع آپدیت جدید شیائومی از سرعت اینترنت خود مطمئن شوید و سپس شروع به دریافت آن کنید.

اتصال به اینترنت ضعیف

لازم به ذکر است که اینترنت تلفن همراه ممکن است قدرت کافی برای دریافت آپدیت های جدید را نداشته باشد. بنابراین بهتر است برای به روزرسانی گوشی شیائومی از اینترنت Wifi استفاده کنید.

۳- کمبود فضای ذخیره سازی

یکی از علت های آپدیت نشدن گوشی شیائومی، کمبود فضای کافی جهت تعویض سیستم عامل قدیمی با سیستم عامل جدید است. بدیهی است که آپدیت جدید سیستم عامل ارائه شده حجم بیشتری نسبت به قبل داشته باشد. بنابراین پیش از شروع آپدیت جدید شیائومی، فضای لازم جهت دانلود آن را مهیا کرده و سپس به دریافت به روزرسانی گوشی خود اقدام کنید.

۴- مشکلات نرم‌افزاری

یکی از مشکلات شایع در آپدیت نشدن گوشی شیائومی، بروز مشکل در نرم افزارهایی است که وظیفه آپدیت گوشی را بر عهده دارند. به این صورت که اگر این برنامه‌ها (مانند Updater) به مشکلی برخورد کنند، به احتمال زیاد ممکن است آپدیت گوشی شما متوقف شود.

مشکلات نرم‌افزاری

۵- عدم پشتیبانی شیائومی از دستگاه

یک علت آپدیت نشدن گوشی شیائومی، می‌تواند به عدم دریافت به روزرسانی‌های جدید برخی گوشی‌ها بازگردد. همانطور که می‌دانید هر کمپانی مقدار زمان مشخصی را برای پشتیبانی و دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری و امنیتی گوشی‌های خود مشخص می‌کند. بنابراین پس از گذشت مدت زمان پشتیبانی، گوشی شما دیگر قادر نخواهد بود تا آپدیت های جدید شیائومی را دریافت کند.

روش های رفع مشکلات آپدیت نشدن گوشی شیائومی

در این قسمت راهکارهای مختلف برای رفع مشکلات آپدیت جدید شیائومی را بیان می‌کنیم:

بررسی کردن تنظیمات بروزرسانی

برای رفع مشکلات آپدیت جدید شیائومی از طریق تنظیمات کافی است به ترتیب مراحل زیر عمل کنید:

۱- ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید.

۲- روی گزینه About phone کلیک کنید.

۳- با توجه به گوشی خود برای دریافت آپدیت هایپر او اس یا miui، روی قسمت مشخص شده در تصویر کلیک کنید.

۴- اکنون روی آیکون سه نقطه کلیک کرده و گزینه update settings را انتخاب کنید.

۵- در آخر تمام گزینه‌های مشخص شده در تصویر را فعال کنید و سپس دستگاه خود را ریستارت کنید. پس از روشن شدن مجدد گوشی به بخش آپدیت‌ها بروید و اگر باز هم مشکل آپدیت نشدن گوشی شیائومی برطرف نشد، روش‌های دیگر را امتحان کنید.

بررسی کردن تنظیمات آپدیت

چک کردن اتصال به اینترنت 

گاهی اوقات ممکن است هنگام دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری، گوشی نتواند با سرور آپدیت ارتباط برقرار کرده و به آن متصل شود. این مشکل می‌تواند هنگام استفاده از اینترنت ضعیف رخ دهد یا اینکه شاید موارد فیلترینگ وجود داشته باشد. بنابراین هنگامی که تصمیم به آپدیت گوشی شیائومی خود می‌گیرید، حتما از یک وای‌فای قدرتمند و یک vpn قوی استفاده کنید تا با مشکلات این چنینی مواجه نشوید.

آزاد کردن فضای ذخیره سازی

یکی دیگر از علت های آپدیت نشدن گوشی شیائومی، پر بودن فضای ذخیره سازی دستگاه است. بنابراین اگر هنگام دریافت به روزرسانی گوشی شیائومی با مشکلی مواجه شدید، بهتر است فضای ذخیره سازی گوشی خود را بررسی کنید و در صورت پر بودن آن را آزاد کنید.

لازم به ذکر است که برای دریافت آپدیت جدید شیائومی، حداقل ۱۰ گیگابایت فضای خالی نیاز است که با روش‌های زیر این فضا در اختیار شما قرار می‌گیرد:

۱- برنامه‌های اضافی را حذف نصب (uninstall) کنید. بیشتر اوقات، اکثر حجم ذخیره‌سازی گوشی از طریق برنامه‌های نصب شده روی آن اشغال می‌شود. بنابراین اگر برنامه‌ای روی دستگاه خود دارید که استفاده‌ای از آن نمی‌کنید، بهتر است آن را uninstall کنید تا فضای ذخیره‌سازی کافی برای آپدیت گوشی شیائومی در اختیار شما قرار بگیرد.

۲- عکس‌ها و فیلم‌های پر حجم را به حافظه جانبی یا فضای ابری منتقل کنید. گالری گوشی، یکی از پر حجم‌ترین بخش‌های موجود در موبایل است که سبب می‌شود تا فضای زیادی از دستگاه اشغال شده و مانع آپدیت شدن گوشی شیائومی شود. بنابراین بهتر است عکس‌ها و فیلم‌های ذخیره شده در گوشی خود را یا به حافظه‌های جانبی منتقل کنید یا در صورت عدم استفاده، آن‌ها را از روی گوشی حذف کنید.

بررسی کردن تنظیمات آپدیت

پاک کردن حافظه پنهان و دیتای برنامه های آپدیت کردن گوشی

همانطور که گفتیم، برنامه‌هایی برای آپدیت کردن گوشی روی آن نصب شده‌اند. حال ممکن است دیتاهایی که این برنامه‌ها روی گوشی ذخیره کرده‌اند فضای زیادی را اشغال کند و مانع آپدیت شدن گوشی شما شود.

بنابراین بهتر است پیش از دریافت آپدیت جدید شیائومی، دیتای این برنامه‌ها را حذف کنید تا با مشکلات آپدیت نشدن گوشی مواجه نشوید.

ریست فکتوری گوشی

مرحله آخر در رفع مشکلات آپدیت جدید شیائومی، ریست فکتوری گوشی موبایل است. این روش که سبب حذف تمام اطلاعات موجود روی گوشی شما می‌شود، زمانی کاربرد دارد که با هیچ‌کدام از روش‌های بالا نتوانید مشکل عدم بروزرسانی گوشی شیائومی خود را برطرف کنید. بنابراین مجبور هستید که از طریق مراحل زیر، به بخش ریست فکتوری گوشی بروید و تمام اطلاعات آن را حذف کنید.

  • ۱- وارد تنظیمات گوشی شوید و روی گزینه About phone کلیک کنید.
  • ۲- در این بخش، گزینه ریست فکتوری (factory reset) را انتخاب کنید.
  • ۳- در آخر روی دکمه "پاک کردن تمام اطلاعات" کلیک کرده و گوشی خود را ریست کنید.

سخن آخر

آپدیت کردن مداوم گوشی، یکی از مواردی است که سبب می‌شود که هم گوشی شما به‌روز باشد و هم بتوانید از قابلیت‌های جدید ارائه شده توسط شرکت، به بهترین نحو استفاده کنید. گاهی اوقات آپدیت کردن گوشی شیائومی با مشکلاتی مواجه می‌شود که باعث می‌شود تا نتوانید گوشی خود را به‌روز کنید.

در این مقاله از کالاتیک، به صورت کامل در مورد بروزرسانی کردن گوشی شیائومی، برخورد با مشکلات آپدیت جدید شیائومی و راه‌های رفع آن صحبت کردیم. امیدواریم بتوانید باتوجه به مطالب گفته شده، مشکل آپدیت نشدن گوشی شیائومی را برطرف کرده و دستگاه خود را به صورت مداوم آپدیت کنید.

پرسش های متداول

چگونه گوشی شیائومی را آپدیت کنیم؟

با استفاده از دو روش دستی و OTA که در قسمت بالا به صورت کامل توضیح داده شد، می‌توانید گوشی شیائومی خود را آپدیت کنید.

علت آپدیت نشدن گوشی شیائومی چیست؟

آپدیت نشدن گوشی شیائومی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که شامل این موارد می‌شود:

  • تنظیمات نامناسب بخش دریافت آپدیت
  • اتصال به اینترنت ضعیف
  • کمبود فضای ذخیره سازی
  • مشکلات نرم‌افزاری
  • عدم پشتیبانی شیائومی از دستگاه

علت روشن نشدن گوشی شیائومی بعد از دریافت آپدیت جدید چیست؟

احتمال می‌رود که گوشی شما هنگام آپدیت در حالت Boot-Loop گیر کرده است. در غیر این‌صورت می‌توان گفت که نداشتن شارژ کافی، آپدیت مخرب یا درست به روز رسانی نشدن گوشی از دلایل عمده روشن نشدن گوشی است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.