راهنمای تصویری گذاشتن استوری تلگرام از صفر تا صد!


غزاله لواسانی
نظرات 0
content-main-img
استوری در تلگرام، یکی از قابلیت‌های جذابی است که این شبکه اجتماعی محبوب چندی پیش در دسترس کاربران خود قرار داد. آشنایی با نحوه گذاشتن استوری در تلگرام مهارتی است که برای ادمین های کانال تلگرامی و علاقه‌مندان به پلتفرم تلگرام امری مهم محسوب می‌شود که در این مطلب به آن پرداختیم.

امروزه استوری‌ در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها عضو جدایی ناپذیر این پلتفرم‌ها قلمداد می‌شود. در واقع، این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که روایتی از روزمره خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارد. چندی است که قابلیت استوری در تلگرام، مانند آن‌چه تا پیش از این در اینستاگرام و اسنپ‌ چت دیده بودیم، فعال شده است. گذاشتن استوری در تلگرام، ماهیتی شبیه به استوری در دیگر پلتفرم‌ها دارد. با این حال ممکن است که این کار برای برخی از کاربران مشکل به‌نظر برسد؛ لذا در ادامه این نوشتار از کالاتیک قصد داریم نحوه فعال سازی استوری تلگرام و انتشار آن را شرح دهیم!

فعال کردن استوری تلگرام

با آپدیت جدید تلگرام قابلیت استوری برای کاربران عادی تلگرام فعال شده است، اما مطابق معمول کاربران با پیش‌شماره ایران از این قابلیت نمی‌توانند استفاده کنند و تنها مشاهده استوری برای آنان فعال است. با خرید تلگرام پریمیوم این قابلیت برای کاربران ایرانی نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

ماجرا آن‌جا دشوار می‌شود که کاربران ایرانی حتی مجوز خرید نسخه پریمیوم تلگرام را هم ندارند. با این حال ناامید نشوید! برای خرید اشتراک تلگرام پریمیوم ترفندهایی وجود دارد. به‌عنوان مثال، برخی از وب‌سایت‌های شخص ثالث وجود دارند که با پرداخت هزینه به‌صورت ریالی خرید اکانت تلگرام پریمیوم را به جای شما بر عهده می‌گیرند.

فعال سازی استوری تلگرام

دانستن ساز و کار ارتقای اکانت تلگرام پریمیوم ممکن است برای شما مفید باشد. مدتی پیش تلگرام برای گوشی‌های اندرویدی نسخه مستقلی را در وب‌سایت خود منتشر کرد. از ویژگی‌های این نسخه این است که به‌جای پرداخت درون‌برنامه‌ای گوگل پلی می‌توانید از طریق یک ربات با هزینه کمتر، اشتراک تلگرام پریمیوم را خریداری کنید و بدین ترتیب استوری تلگرام پریمیوم برای شما در دسترس قرار گیرد.

با توجه به اینکه شماره‌های ایرانی نمی‌توانند اشتراک پریمیوم تلگرام را تهیه نمایند، پیش از انجام هر کاری می‌بایست یک شماره مجازی غیر ایرانی در دسترس داشته باشید. ابتدا شماره تماس خود را در تلگرام به این شماره مجازی تغییر داده اشتراک پریمیوم را خریداری کرده و مجددا داخل تلگرام شماره مجازی را به شماره خود تغییر دهید. این روش یکی از روش های موثر فعال سازی استوری تلگرام به شمار می‌رود.

این مطلب را هم بخوانید:
آموزش ساخت شماره مجازی

آشنایی با انواع استوری تلگرام

همان‌طور که اشخاص می‌توانند با ایجاد استوری تلگرام با مخاطبین و دوستان خود ارتباط برقرار کنند، این ویژگی برای کانال‌های تلگرامی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که با استفاده آن می‌توانند محصولات و خدمات خود را به شیوه بهتر و موثرتری معرفی کرده و تعامل خود را با مخاطبان افزایش دهند. استوری در پلتفرم تلگرام به انواع زیر تقسیم می‌شود.

استوری تلگرام شخصی (Profile)

استوری های پروفایل (Profile Stories)، استوری‌هایی هستند که هر شخص می‌تواند با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد. در حال حاضر استوری تلگرام برای همه کاربران در دسترس قرار گرفته است، اما کاربران ایرانی به این قابلیت دسترسی ندارند. در صورتی‌که هم اکنون استوری تلگرام برای شما فعال برای آشنایی بیشتر با نحوه گذاشتن استوری تلگرام چه در حساب شخصی یا کانال تلگرامی خود با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

نحوه استوری در تلگرام اندروید

برای افزودن استوری وارد اپلیکیشن تلگرام شوید و به ترتیب مراحل زیر را دنبال کنید:

  •  سمت راست و پایین صفحه‌نمایش آیکون دوربین را لمس کنید یا در قسمت بالای صفحه چت و سمت راست روی علامت مثبت (+) کلیک کنید. با این کار به صفحه دوربین هدایت می‌شوید. برای گرفتن عکس روی دکمه Shutter ضربه بزنید یا برای ضبط ویدیو آن را نگه دارید. همچنین می‌توانید برای دسترسی به گالری و انتخاب یک عکس یا ویدیو در آن انگشت خود را به سمت بالا روی صفحه نمایش بکشید.
  • گزینه Next را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعدی، تنظیمات استوری را مشاهده می‌کنید. در این صفحه می‌توانید متن یا اشکال مختلف به استوری خود اضافه کرده یا پرایوسی آن را شخصی‌سازی کنید.
  • سپس روی دکمه Post Stories ضربه بزنید. در آخرین مرحله استوری شما در تلگرام آپلود شده و مخاطبان براساس تنظیمات حریم خصوصی استوری را مشاهده می‌کنند.

نحوه استوری تلگرام اندروید

نحوه استوری در تلگرام iOS

آپلود استوری در تلگرام آیفون به آنچه بالاتر در پلتفرم‌های اندرویدی آموزش دادیم، شباهت دارد. اگر از کاربران پریمیوم هستید مراحل زیر را برای درج استوری در تلگرام دنبال کنید:

  • برنامه تلگرام در iOS را باز کنید.
  • روی دکمه دوربین در پایین سمت چپ برنامه یا دکمه مثبت در بالا سمت راست کلیک کنید.
  • در پنجره باز شده با آنچه بالاتر گفتیم، عکس یا ویدیو جدیدی ثبت و ضبط کنید یا از بخش گالری گوشی تصویری که قصد اشتراک‌گذاری آن را دارید انتخاب کنید.
  • طبق ترجیحات خود تنظیمات حریم خصوصی را انجام دهید. سپس Post Story را انتخاب کنید.

پرایوسی در استوری تلگرام آیفون

استوری تلگرام در کانال‌های عمومی

استوری های کانال تلگرام (Channel Stories)، استوری‌هایی هستند که توسط ادمین کانال برای طیف وسیعی از مخاطبان منتشر شده و بدین ترتیب تعامل آن‌ها با کانال افزایش می‌یابد. شرایط فعال سازی استوری تلگرام برای کانال‌های تلگرامی به‌صورت زیر است:

  • برای فعال کردن استوری کانال تلگرامی، باید کانال عمومی (Public) و حداقل 100 مشترک (Subscriber) داشته باشد.
  • استوری در تلگرام برای کانال‌هایی قابل دسترس است که ادمین آن‌ها اکانت خود را به پرمیوم ارتقا دهد.
  • طبق بیانیه تلگرام، برای اینکه کانال‌ها قابلیت استوری در تلگرام را دریافت کنند باید توسط کاربران خود با اکانت پریمیوم بوست (Boost) یا تقویت شوند. تعداد بوست‌هایی که هر کانال برای دریافت قابلیت استوری نیاز دارند، به تعداد مخاطبانشان بستگی دارد؛ بدین ترتیب که هرچه تعداد کاربران بیشتر باشد باید تعداد بیشتری بوست تلگرام دریافت کنند تا اعتبار کانال افزایش پیدا کرده و سطح کانال افزایش یابد. قصد تلگرام از چنین کاری این است که کانال‌ها را به سمت انتشار محتوای جذاب و سرگرم‌کننده سوق دهد. البته اگر قبلا کاربری کانالی را بوست کرده باشد، در صورت نارضایتی از نوع محتوا می‌تواند آن را از کانال مربوطه پس بگیرد؛ بدین ترتیب قابلیت استوری کانال تلگرام مربوطه در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

این مطلب را هم بخوانید:
روش های ساخت استیکر تلگرام

نحوه گذاشتن استوری در کانال تلگرام

برای انتشار استوری در کانال تلگرام نیاز است تا حساب خود را به اکانت پریمیوم ارتقا دهید و همچنین ادمین کانال مورد نظر باشید. همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، برای انتشار استوری، کانال مربوطه باید تعدادی بوست از طرف کاربران پریمیوم خود دریافت کند. با توجه به تعداد بوست‌ها سطح کانال افزایش می‌یابد. به‌عنوان مثال، اگر سطح کانال به سطح یک (Level 1) برسد، مجوز انتشار روزانه یک استوری تلگرام را دریافت می‎کند. بنابراین بسیار مهم است که در کانال تلگرامی خود بتوانید تعدادی مخاطب پریمیوم جذب کرده و از طریق آن‌ها سطح کانال خود را ارتقا دهید.

در قسمت Channel Statistics تعداد مخاطب پریمیوم کانال تلگرامی قابل مشاهده است. مطابق تصویر زیر روی Boost ضربه بزنید. در این صفحه سطح کانال، تعداد اکانت‌های پریمیوم که در کانال شما حضور دارند و تعداد بوست‌های دریافت شده را مشاهده می‌کنید.

استوری در کانال تلگرام

هر کانال می‌تواند با یک لینک از مشترکین خود درخواست بوست داشته باشد. برای ساخت لینک بوست تلگرام پریمیوم و در نتیجه فعال شدن استوری تلگرام مراحل زیر را طی کنید.

  • به قسمت Channel Info بروید.
  • سپس روی More و بعد از آن Statistics را انتخاب کنید.
  • بوست (Boost) را انتخاب کنید.

نکته قابل توجه اینجاست اگر سطح کانال شما به عدد 10 برسد، قابلیت‌ها و امتیازهای منحصر به فردی از طرف تلگرام برای این کانال به در نظر گرفته می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، به محض اینکه قابلیت استوری تلگرام برای کانال تلگرامی شما مجاز شد، ادمین‌ کانال با اکانت پریمیوم با ورود به صفحه Channel Info و ضربه روی علامت مثبت (+) می‌توانند برای کانال مربوطه استوری بگذارد.

پرسش های متداول

چگونه می‌توان اشتراک تلگرام پریمیوم خریداری کرد؟

ساده‌ترین راه برای خرید اشتراک تلگرام پرداخت هزینه به برخی سایت‌های شخص ثالث معتبر است که این کار را به جای شما انجام می‌دهند.

آیا استوری تلگرام در ایران فعال است؟

خیر، اما مانند آنچه در مطلب فوق ذکر کردیم می‌توان استوری تلگرام را روی شماره تماس ایران نیز فعال کرد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.