نحوه وصل کردن هندزفری بلوتوثی به PS5


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
اگر می‌خواهید با اتصال هندزفری بلوتوثی به PS5 تجربه بازی خود را به سطح جدیدی برسانید یا حین بازی آنلاین در پلی استیشن ۵ با دوستان خود صحبت کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

گاهی اوقات لازم است هنگام بازی با پلی استیشن ۵، برای اینکه بتوانید کیفیت بازی را افزایش دهید و شور و هیجان بالایی را تجربه کنید، خود را درون محیط بازی و میدان مبارزه تجسم کنید. بهترین روش برای ایجاد این حس درون خود، استفاده از هدفون‌های بلوتوثی است که سبب می‌شود تنها صداهای موجود در بازی را بشنوید و با تصور خود در آن محیط هیجان بازی را چندین برابر کنید.

مشاهده قیمت انواع هندزفری

حتی گاهی اوقات پیش می‌آید که هنگام بازی، صداهای مزاحم اطراف باعث کاهش تمرکز شما می‌شوند. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از شنیدن صدا مزاحم، هندزفری درون گوش خود بگذارید. اکنون شاید بپرسید که چگونه می‌توانیم هدفون و هندزفری بلوتوثی را به PS5 متصل کنیم؟ برای وصل کردن هندزفری بلوتوثی به PS5 دو راه پیش رو دارید که در این مطلب در مورد آن به صورت کامل صحبت می‌کنیم.

روش های وصل کردن هندزفری بلوتوثی به PS5

احتمالا بگویید که پلی استیشن ۵ از قابلیت بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند، پس چگونه می‌توانیم هندزفری بلوتوثی را به آن وصل کنیم؟ در جواب باید گفت درست است که پلی استیشن ۵ از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند، اما با استفاده از روش هایی که در قسمت زیر توضیح می‌دهیم می‌توانید به راحتی هدفون بلوتوثی خود را به PS5 متصل کنید.

روش های وصل کردن هندزفری بلوتوثی به ps5

برای وصل کردن هدست به PS5 دو روش وجود دارد که می‌توانید با توجه به شرایط و خواست خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

روش اول: استفاده از دانگل بلوتوث برای وصل کردن هدفون بلوتوثی به PS5

اولین روشی که با کمک آن می‌توانید به آسانی هندزفری بلوتوثی را به پلی استیشن ۵ متصل کنید، استفاده از دانگل بلوتوثی است. اکثر هدفون‌ها به دانگل صوتی بلوتوث مجهز هستند که می‌توانید با اتصال آن به دستگاه، قابلیت بلوتوث را به PS5 اضافه کرده و به راحتی هندزفری خود را به آن متصل کنید.

برای وصل کردن یو اس بی بلوتوث به PS5 می‌توانید تقریبا مشابه وصل کردن موس بلوتوثی به لپ تاپ عمل کنید. لازم به ذکر است که پیش از اتصال باید توجه کنید که دانگل با PS5 و هندزفری سازگار باشد و سپس طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. ابتدا دانگل را به یکی از پورت‌های جلویی یا پشتی کنسول دستگاه وصل کنید.
  2. سپس دکمه Pairing دانگل صوتی را فشار دهید و 5 تا 7 ثانیه نگه دارید تا آماده اتصال شود. در این حالت، چراغ LED دانگل، شروع به چشمک زدن می‌کند.
  3. اکنون هندزفری خود را برای اتصال به دانگل آماده کرده و حالت Pairing آن را فعال کنید.
  4. در مرحله بعد هندزفری را به دانگل نزدیک کنید تا دو دستگاه یکدیگر را پیدا کنند.
  5. اکنون به تنظیمات پلی استیشن و بخش Sound بروید.
  6. پس از انتخاب Audio Output، اسم دانگل خود را انتخاب کنید.

پس از طی کردن این مراحل، پلی استیشن ۵ شما به راحتی به ایرپاد وصل خواهد شد و می‌توانید تمرکز بیشتری روی بازی داشته باشید.

استفاده از دانگل بلوتوث برای وصل کردن هدفون بلوتوثی به ps5

این مطلب را هم بخوانید:
معرفی بهترین هدفون ها برای کنسول PS5

ملزومات اتصال هدفون بلوتوثی به PS5

برای اتصال هدفون به پلی استیشن ۵ و تجربه یک بازی خوب و لذت‌بخش بهتر است اگر تاکنون هدفون تهیه نکرده‌اید، به سمت خرید هدفون بلوتوثی سونی مدل PULSE 3D CFI-ZWD1 بروید. هدفون بلوتوثی PULSE 3D سونی، دارای گیرنده بلوتوثی اختصاصی است و با پخش صدای سه بعدی، احساس حضور در محیط بازی و قرار گرفتن در کنار شخصیت‌های بازی را به گیمر القا می‌کند و باعث نزدیک‌تر شدن صداها و اتفاقات به واقعیت خواهد شد.

ملزومات وصل کردن هدفون بلوتوثی به PS5 - هدفون pulse-3d

از دیگر قابلیت‌های هدست PULSE 3D که سبب افزایش ارزش خرید این محصول می‌شود، می‌توان به مجهز شدن به باتری داخلی قابل شارژ، قابلیت پردازش صدای سه بعدی، دکمه‌های کنترل کننده صدا و قابلیت تا کردن گوشی‌های هدفون اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید:
چگونه کنترلر PS5 را ریست کنیم؟

روش دوم: اتصال به تلویزیون برای وصل کردن هندزفری بلوتوثی به PS5

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید در صورت عدم دسترسی به دانگل بلوتوثی از آن استفاده کنید، وصل کردن هدست به PS5 از طریق تلویزیون است. اگر پلی استیشن خود را به تلویزیون متصل کرده‌اید، می‌توانید با جفت شدن تلویزیون و هدفون، آن‌ها را از طریق بلوتوث به یکدیگر متصل کنید. البته باید توجه کنید که تلویزیون شما از قابلیت بلوتوث پشتیبانی کند تا بتواند به هندزفری بلوتوثی متصل شود.

اکنون برای وصل کردن هندزفری بلوتوثی به PS5 از طریق تلویزیون کافی است به ترتیب مراحل زیر عمل کنید:

  1. تلویزیون خود را روشن کنید و به قسمت بلوتوث آن بروید.
  2. سپس در این بخش حالت جفت شدن را فعال کنید.
  3. اکنون حالت بلوتوث هدفون را روشن کنید.
  4. در تلویزیون نام هدفون را جستجو کرده و روی حالت جفت شدن ضربه بزنید.
  5. اکنون می‌توانید هندزفری را روی تلویزیون خود مشاهده کنید.

با انجام این مراحل هندزفری و هدفون بلوتوثی به آسانی به تلویزیون شما متصل خواهد شد و می‌توانید صداهای موجود در بازی را با کیفیت بالا و بدون صدای مزاحم بشنوید و از بازی خود لذت ببرید.

 اتصال به تلویزیون برای اتصال هندزفری بلوتوثی به ps5

این مطلب را هم بخوانید:
چگونه دسته PS5 را به گوشی وصل کنیم؟

سخن آخر

در این مقاله آموزشی از کالاتیک، در مورد نحوه اتصال هندزفری بلوتوثی به PS5 صحبت کردیم. با استفاده از روش‌های بیان شده در این مطلب می‌توانید به راحتی هدفون و هندزفری بلوتوثی خود را به PS5 وصل کرده و از بازی کردن با کنسول نهایت لذت را ببرید.

خبر خوب اینکه روش‌های اتصال هدفون بلوتوثی به PS5 روی کنسول های PS4 و ایکس باکس هم جواب می‌دهد. بنظر شما کدام یک از روش‌های بیان شده برای اتصال هندزفری به PS5 کاربردی‌تر است؟

پرسش های متداول

آیا می توان هدست را به PS5 وصل کرد؟

بله. از طریق دانگل بلوتوثی یا بلوتوث تلویزیون می‌توانید هدست خود را به پلی استیشن ۵ متصل کنید.

چرا PS5 از بلوتوث پشتیبانی نمی کند؟

به گفته سونی، PS5 به دلیل مشکلات مربوط به "عملکرد تاخیر و پهنای باند" از صدای بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند. اما می‌توانید از طریق روش‌های بیان شده این مطلب، هندزفری بلوتوثی خود را به پلی استیشن متصل کنید.

نحوه وصل کردن ایرپاد به پلی استیشن ۵ چگونه است؟

استفاده از دانگل بلوتوث و اتصال به تلویزیون روش‌هایی هستند که با استفاده از آن می‌توانید ایرپاد خود را به PS5 متصل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.